Kuinka paljon teillä menee kuukautissuojiin rahaa kuukaudessa keskimäärin?
Joku sanoi että kymppi, no ei mulla kyllä mene, sellanen iso säästöpaketti siteitä joka maksaa n. 5-6€ kestää kolmet kuukautiset.
Kommentit (67)
Tärkein kysymys on mielestäni, saatteko ihan itse ne värkkinne tukkeet ostettua?
Kestositeet käytössä. Omin pikku kätösin jämäkankaista ommellut. Eli nolla euroa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Kuukuppi maksoi 20 € ja huollettuna kestää noin kymmenen vuotta eli 2 € vuodessa tekee hiukan vajaa 17 senttiä kuukaudessa.
Ihan kohtuullista.
Siteiden ja tamponien hinnat pitäis kyllä moninkertaistaa niin vähenis se luonnon raiskaaminen taas hiukan.
Mitens kun se kuppi ei käy kaikille. Pitäiskö kulkea vessapaperit housuissa?
Vierailija kirjoitti:
Minipillerit maksaa n 10 e kuussa ja niiden avulla kuukautiset eivät tule mulle ollenkaa.
Sama täällä. Ilman pillereitä menisi siteitä 2 pakettia (yösiteet ja tavalliset, molempia paketillinen) ja muutama pikkuhousunsuoja joka kuukausi, arviolta jotain 4 euroa.
Yksi ja sama kirjoittaja toitottaa kuukupin käyttöiäksi 11-12 vuotta xD
Minulla vuoto kestää 6-7 päivää ja siitä ensimmäiset 3 päivää vuodan kuin pistetty sika ja kivut ovat kauheat. Ainakin yksi jättipaketti Alwaysia menee kuussa, olikohan siinä 38 kpl tai jotain ja hintaa 6 euroa. Ihan aina ei välttämättä tuokaan riitä :(
Kuukuppi, hintaa n. 25€, edellistä käytin n. 7 vuotta eli lähes ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
0€, käytän kuukuppia. Tai jos vaivautuu laskemaan niin 30 euron kuppi kestää n. 3 vuotta, joku alle euro per kuukausi.
Kuukuppeja saa vieläkin halvemmalla. Omani maksoi 12 euroa ja vuoden olen nyt käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä mihin tämä viittasi? Mutta itse käytin edellistä kuppia 10 vuotta, eikä siinä vielä siinä vaiheessakaan vikaa ollut, mutta ostin uuden ihan esteettisistä syistä (värjäytymään tulee vuosien varrella).
Itse käytän tamponeja ja siteitä molempia. Vuoto kestää noin viikon. En joka kuukausi tarvi olla ostamassa suojia. Mut sitten kun ostan niin menee noin 10euroa. ?(Ostan kerralla enemmän suojia). Pirkasta tampaxiin kelpaa/sopii monenlaiset merkit. Kuukautisvuoto määrä normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä mihin tämä viittasi? Mutta itse käytin edellistä kuppia 10 vuotta, eikä siinä vielä siinä vaiheessakaan vikaa ollut, mutta ostin uuden ihan esteettisistä syistä (värjäytymään tulee vuosien varrella).
Niin että yksi ja sama henkilö kirjoittaa kaikki nuo kuukuppini kesti 12 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kestositeet käytössä. Omin pikku kätösin jämäkankaista ommellut. Eli nolla euroa.
Tavallaan ompelukoneen, lankojen, huoltojen ja jämäkankaiden hinta pitäisi laskea ja jakaa tuotteiden kesken. Sillä 0 eurolla et saa hankittua ompelukonetta, lankoja, huoltoja ja jämäpaloja (elleivät tule lahjoituksena tai ilmaiseksi käytettävissä).
Ei yhtään. Kiitos hormonikierukan.
Taas pitäisi muistaa että mikä sopii yhdelle niin ei sovi toiselle. Iho ei kestä tiettyjä siteitä, kuppi ja tamppoonit eivät sovi kaikille ja vuotopäivien määrä ja vuotomäärät ovat ihmisillä erilaisia. Itse kuulun tuohon runsasvuotoisten joukkoon ja paketti voi mennä päivässä. Riippuen tietysti paketin koosta.
Monta vuotta oikeesti kuukuppi kestää käytössä?
Käytän paljon kestositeitä, etenkin kotona. Pesen ne 60 asteessa. Siteet kestävät vuosia ja ovat miellyttäviä ihoa vasten.
En osaa sanoa tarkalleen, itselläni (50+v) hormonikierukka, teineille ostan aina kassillisen kerralla, hintoja en ole kattonut.
Mitenkä nyt tulikin mieleen, että pitäiskö isänsä ostaa seuraava kassillinen?
Kestositeitä saa esim. täältä:
https://kauppa.ruohonjuuri.fi/kestositeet/703/dg?openGroup=703
Sama homma täällä.