Tajusin juuri että miksi mieheni ei näe lapsen autistisia piirteitä. Katsoin kotivideoita ja siellähän eräs aika tyyppi as stimmailee minkä kerkesi!
Nyt minä ymmärrän, miksi en ymmärrä aina miestä eikä hän minua. Ja rutiinit helvetti vie. Huh. Ja totta samalla laillahan mies kaikupuhuu. Uskomatonta. Vei kuusi vuotta tajuta.
Kommentit (46)
"Eräs aika tyyppi as stimmailee" ?
Ja puhuu kaiulle? Kenen nimi on kaiku? Tulee mieleen Kieku ja kaiku.
Siis miehesi on asperger kuten lapsesi.Mutta mikä on stimmailu?
Mitä tarkoittaa kaikupuhuminen? Tai stimmailu?
Vierailija kirjoitti:
Siis miehesi on asperger kuten lapsesi.Mutta mikä on stimmailu?
Jotain heilumista.
Eli näit miehesi lapsuuskuvia ja huomasit hänen olleen yhtä autistitinen kuin lapsenne nyt? Itse olen asperger mutten autisti tai adhd
Ap:n kirjoitus on kyllä niin sekava että ota nyt siitä selvää kuka niistä on milläkin diagnoosilla...
Kun monet ketjussa ihmettelee: stimmailu on ihmistä rauhoittavaa toistuvaa liikettä, jota yleensä tehdään silloin kun aistiärsyke on liian vahva.
Esimerkiksi tätini heijaa painoaan jalalta toiselle, tämä on stimmaamista.
Autisteilla on usein muita autisteja suvussa. Mukavaa, ettei lapsesi joudu olemaan yksin erilaisuutensa kanssa. :)
Kaikupuhe on toistopuhetta, eräs asperger piirre
Niin, eli mies ja lapsi ymmärtävät toisiaan mutta ap onkin se perheen poikkeava?
No joo, terveenä varmaan rasittavaa elää assien aknssa.
Autismi on aika tuore diagnoosi ja sitä ei juurikaan ole kun nykylapsissa. Ymmärrän ihan oikean autismin, mutta nykyään vanhemmat enemmän haluavat diagnoosin sille, miksi lapsi ei ole kuin aikuinen ihminen...
Aspergerin ja autismin piirteet ovat osittain samoja.
Vierailija kirjoitti:
Aspergerin ja autismin piirteet ovat osittain samoja.
Nykyään kokonaan. Nykyään annetaan diagnoosi "autismikirjon häiriö, ASD" kaikille autismikirjoon kuuluville henkilöille, koska ollaan sitä mieltä että kyse on vain saman oireyhtymän eli autismin jatkumosta.
Mun mielestä asperger-ihmiset on helppo tunnistaa.He puhuvat aina kirjakieltä.En tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä asperger-ihmiset on helppo tunnistaa.He puhuvat aina kirjakieltä.En tiedä miksi.
Tämä on yleinen harhaluulo. Eivät puhu. Minulla ja miehelläni on As, minulla vaikea, ja kumpikaan meistä ei puhu kirjakieltä.
Ja sinulla on mikä dg??