Kurkku kipeä, voimaton olo ja joka paikkaan särkee, kuumeinen olo mutta ei kuumetta
Onko jotain tämmöstä nyt liikkeellä? Olo on ku kovassa kuumeessa, mutta mittarin mukaan ei oo kuumetta. Päätä särkee, kurkku on kipeä ja olo semmonen sumuinen. Eikä tee mieli syödä.
Kommentit (114)
Mulla on ollut ihan sama, monta viikkoa jo. Melkein toivoisin, että iskisi kunnon kuumeflunssa päälle ja pääsisi eroon tästä ärsyttävästä himmailuflunssasta :D
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa rennosti muutama päivä. Muista syödä, juoda ja nukkua hyvin ja anna kropallesi vähän rauhallista liikettä. Pelkkä niskajumikin voi periaatteessa aiheuttaa tuollaisia oireita.
Oon tässä koittanu ottaa rennosti. Syöminen ja juominen sujuu, nukkuminen ei niinkään :/ niskatkin on jumissa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut ihan sama, monta viikkoa jo. Melkein toivoisin, että iskisi kunnon kuumeflunssa päälle ja pääsisi eroon tästä ärsyttävästä himmailuflunssasta :D
Jep sama! Kiva ko viimeinki alkaa kesäkelit ja ite haluaa vaa kömytä peiton alle. -ap
Mulla ollut jo viikkokausia samanlaisia oireita. Ensin alkoi kuivalla yskällä, sitten räkää pää täynnä, nyt kurkkuun pistää ja lima on tosi sitkeää. Onnea teille, jotka paranette parissa päivässä. Kuumetta ei juurikaan, pientä lämpöä vaan ja töissä käytävä. Ei oo koskaan ennen ollut näin pitkään tällaista ja lima sitkeää kuin liima.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut jo viikkokausia samanlaisia oireita. Ensin alkoi kuivalla yskällä, sitten räkää pää täynnä, nyt kurkkuun pistää ja lima on tosi sitkeää. Onnea teille, jotka paranette parissa päivässä. Kuumetta ei juurikaan, pientä lämpöä vaan ja töissä käytävä. Ei oo koskaan ennen ollut näin pitkään tällaista ja lima sitkeää kuin liima.
Ohhoh, eli voi kestää pitkäänkin :( ei yhtään kivaa. Miten oot jaksanu käydä töissä? Paranemisia! -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, eli voi kestää pitkäänkin :( ei yhtään kivaa. Miten oot jaksanu käydä töissä? Paranemisia! -ap
Kiitos kysymästä, tiukkaa se on tehnytkin. kaikki vapaa-aika mennyt sängyn pohjalla melkein. Ei auttaneet allergialääkkeetkään kun kokeilin. En ole koskaan sairastanut näin pitkään tälläistä. Kuumetta ei siis juurikaan, joten en viitsi hakea lomaa. Paranemisia sinne, toivottavasti et joudu tätä kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä, tiukkaa se on tehnytkin. kaikki vapaa-aika mennyt sängyn pohjalla melkein. Ei auttaneet allergialääkkeetkään kun kokeilin. En ole koskaan sairastanut näin pitkään tälläistä. Kuumetta ei siis juurikaan, joten en viitsi hakea lomaa. Paranemisia sinne, toivottavasti et joudu tätä kokemaan.
No voihan.. Hyvä että oot kuitenki saanu levätty, ja kannattaakin levätä aina kun mahdollista. Jospa paranisit pian! Kiitos, toivotaan ettei kestä kauaa, ihan on voimat veks. -ap
Vierailija kirjoitti:
Jep, aika sumea olo on. Tekis vaan mieli nukkua. Paranemisia ap!
Kiitos! Samoin sulle. -ap
Miehellä sama. Käväisi aamun töissä ja kotiin tullessaan paineli samantien nukkumaan. Seuraavana varmaan sama tiedossa itsellä...
Paranemisia ap, toivottavasti ei ole kovin sitkeä tauti.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä sama. Käväisi aamun töissä ja kotiin tullessaan paineli samantien nukkumaan. Seuraavana varmaan sama tiedossa itsellä...
Paranemisia ap, toivottavasti ei ole kovin sitkeä tauti.
Saa nähdä miten mies jaksaa töissä, kun sillä toista päivää kurkku kipeänä. Tosin se on yleensä muutaman pvän kunnolla kipee ja paranee, toisin ku mulla kaikki tuntuu kestävän aina pitkään.. Kiitos, jospa tää menis äkkiä ohi. -ap
Tulin lukemaan tätä palstaa löytääkseni selityksen/kohtalotovereita kummalle taudilleni...ja näköjään löytyi :)
Eli kolmas viikko tässä taudissa, jonka oireina lievä lämpöily (max 37,5°C), jatkuva päänsärky, lihassärky ja omituinen, sumuinen, voimaton olo. Joinain päivinä ollut mahaoireita ja lievää kurkkukipua/kurkun karheutta, mutta ne menevät aina ohi, sen sijaan lämpöily ja säryt jatkuvat yötä päivää.
Pari päivää sitten kävin terkkarissa, siellä osattiin kertoa että juuri tällainen tauti kaataa kansaa. Jälkeenpäin harmitti, kun en kysynyt, mikä virus olisi kyseessä ja kauan tämä mahdollisesti kestää... oon työharjoittelussa ja harkka valuu käsistä kun oon ollut kohta viikon poissa. Normisti hoidan työt kuumeisenakin ja pää kainalossa, mutta nyt ei kyllä onnistu. Hoitaja ja lääkäri käskivät levätä ja kirjoittivat sairaslomaa. Olo on niin kummallinen että ei jaksa oikein ees pihalla istua, vaan kuumeen vähäisyydestä huolimatta tekis mieli vaan maata.
Jos teillä samanlaista tautia, kertokaa kauan on kestänyt!
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ei auta edes särkylääke?
Mulla on ollut samanlaista - päätä on särkenyt vaihtelevasti monta päivää jo. Välilä särkee jalkoja ja käsiä sitten taas päätä. Eikä auta särkylääke :( .
Vierailija kirjoitti:
Tulin lukemaan tätä palstaa löytääkseni selityksen/kohtalotovereita kummalle taudilleni...ja näköjään löytyi :)
Eli kolmas viikko tässä taudissa, jonka oireina lievä lämpöily (max 37,5°C), jatkuva päänsärky, lihassärky ja omituinen, sumuinen, voimaton olo. Joinain päivinä ollut mahaoireita ja lievää kurkkukipua/kurkun karheutta, mutta ne menevät aina ohi, sen sijaan lämpöily ja säryt jatkuvat yötä päivää.
Pari päivää sitten kävin terkkarissa, siellä osattiin kertoa että juuri tällainen tauti kaataa kansaa. Jälkeenpäin harmitti, kun en kysynyt, mikä virus olisi kyseessä ja kauan tämä mahdollisesti kestää... oon työharjoittelussa ja harkka valuu käsistä kun oon ollut kohta viikon poissa. Normisti hoidan työt kuumeisenakin ja pää kainalossa, mutta nyt ei kyllä onnistu. Hoitaja ja lääkäri käskivät levätä ja kirjoittivat sairaslomaa. Olo on niin kummallinen että ei jaksa oikein ees pihalla istua, vaan kuumeen vähäisyydestä huolimatta tekis mieli vaan maata.
Jos teillä samanlaista tautia, kertokaa kauan on kestänyt!
Ihan samanlainen olo kuin minulla! Eli samaa tautia lienee. Itsellä ollu nyt maanantaista asti. Ihan on veto veke :/ huomenna lääkäri nuissa asioissa, saa nähdä miten sinne selviää tässä olossa ja helteessä..
Paranemisia ja jaksamisia sulle! -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ei auta edes särkylääke?
Mulla on ollut samanlaista - päätä on särkenyt vaihtelevasti monta päivää jo. Välilä särkee jalkoja ja käsiä sitten taas päätä. Eikä auta särkylääke :( .
Ei auta lääkkeet ei.. nukkuminen sentään vähän. Iltaa kohden on yliväsyneen pirtee olo hetken ja sit sammahtaa. -ap
Kalpeita ollaan täälläkin. Mikset saa saikkua? -ap