Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävää tehdä ulkonäölle mitään näkyvämpää, kun heti työkaverit ovat asian nostamassa esiin (esim hiusten värjäys)

Vierailija
26.02.2022 |

En kaipaa kommentteja ulkonäöstäni, enkä hae huomiota esim. värjäämällä hiukset vaaleasta tummemmiksi. Ärsyttää, kun työkaverit toisensa perään kommentoivat ääneen kaikkien kuullen "sä oot värjännyt hiuksesi!". No aijaa ihanko totta, tartteeko sitä mulle kertoa. Enkä halua myöskään kuulla sopiiko väri mulle vai ei.

Olenko ainut, jota asia ärsyttää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan haittaa muutosten kohtelias huomioiminen esim. tutummalta työtoverilta. MUTTA itseäni on työpaikalla ärsyttänyt jos nuo kommentit ei ole olleet asiallisuuden rajoissa, vaan ovat tasoa "ai etkö saanut tarpeeksi huomiota kun piti hiukset blondata kjeh heh" tai jotain muuta p@skaa.

Vierailija
2/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee melkein sanattomaksi. Miten voi olla noin vaikea, hankala ja ongelmallinen ihminen kuin ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kohteliasta kehua vaikka uutta kampausta, koska yleensä uusi on aina hieno.

Miten voi ärsyyntyä tollasesta…

Vierailija
4/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee muutokset vähitellen, niin eroa ei huomaa niin selvästi.

Itse en huomaa mitään ja se joskus vähän nolottaa… En huomaa toisten silmälaseja, hiuksia, vaatteita, uusia autoja jne. En kertakaikkiaan katso niitä. Kerran yksi työkaveri puhui eri silmälaseistaan. Sitten vähän tarkkailin ja hänellä tosiaan oli paksut valkoiset sangat ja toiset kilpikonnakuvioiset. Koko ihminen näytti ihan eriltä ne päässä. Enkä ollut aiemmin huomannut mitään. Siksi olen tosi yllättynyt, kun joku huomaa jos minulla on jotain uutta.

Vierailija
5/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen epäsosiaalinen jossain peräkylässä kasvanut introvertti joka loukkaantuu kun joku huomioi ja on kohtelias. Ei voi kun sääliä.

Vierailija
6/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhosin nuorempana kaikenlaisia kommentteja ulkonäöstäni, ahdistuin niistä ihan toden teolla. En uskaltanut esimerkiksi muuttaa silmämeikin väriä tai tyyliä kommenttejen pelossa. Tähän reaktioon oli toki ihan syykin, erittäin traumaattinen lapsuus nimittäin.

Enää en ahdistu kommenteista, mutta en niistä pidäkään vaikka olisi kuinka hyvällä tarkoitettu.

Vierailija
7/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko vaikeaa sanoa että "jos haluan kommentteja ulkonäöstä, kysyn niitä erikseen"

Vierailija
8/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii jonkin verran sosiaalisia taitoja ettei jokainen vastaantulija käy nyppimään.  On kiusaamisen esiaste, jotta siihen tulisi reagoida ettei mene pahemmaksi. 

Vierailija
9/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan kaikenlaista ulkonäön kommentointia. Tosin tämä johtuu omasta syvästä itseinhosta ja masennuksesta, jopa kehut tuntuvat inhottavilta ja epämukavilta.

Vierailija
10/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tosi epäkohteliaana käytöksenä, jos kukaan ei sanoisi mitään tehtyäni näkyvän muutoksen vaikka hiusteni väriin. Sen huomioiminen kuuluu peruskäytöstapoihin ja tavalliseen small talkiin.

Vierailija
11/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tykkään kuulla kehuja, joskus olen esimerkiksi itse ollut epävarma onko väri oikea valinta, niin on kiva saada aidon kuuloisia mielipiteitä tukemaan sitä valintaa. Mutta ymmärrän sen, että huomion keskipisteenä oleminen ei aina ole hauskaa.

Vierailija
12/12 |
26.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä 😃 jos mä värjään pääni vaikka kirkkaanpunaiseksi niin kukaan ei sano mitään. Mä taas toivon ihan että joku kommentoisi 😃😃