Kurkku kipeä, voimaton olo ja joka paikkaan särkee, kuumeinen olo mutta ei kuumetta
Onko jotain tämmöstä nyt liikkeellä? Olo on ku kovassa kuumeessa, mutta mittarin mukaan ei oo kuumetta. Päätä särkee, kurkku on kipeä ja olo semmonen sumuinen. Eikä tee mieli syödä.
Kommentit (114)
Mene! Mun sukulainen menehtyi siihen!
Samanlainen olo on ollut pari päivää + lisäksi vielä tolkuton räkätauti. Viime yönä nosti sitten kuumeen ja sain syyn jäädä saikulle.
t.Toinen sairas sängyn pohjalta
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ihan flunssaa on. Kurkku tosi kipeä, kurkku turvoksissa, nenä kohta varmaan tukossa. Vilu väreitä mutta ei kuumetta.
Pitää ottaa vähän rauhallisemmin pari päivää ja juoda paljon.
Yskä voi jäädä päälle useammaksi viikoksi, ihan normaalia.Täytyy toivoa,että mies ei sairastu samaan. Sitä tuskaista oloa ja hirvittävän kovaa 37,2 kuumetta ei muu perhe montaa päivää jaksa...
Joo itellä kans kurkku on kyllä ihan kipeä ja ääni häviää välillä melkein kokonaan. Välil on oikeen kylmä, ja silti lämpö ei nouse. Mitää ei jaksais mut pakko.
Toivottavasti miehesi ei sairastu. Onneksi tuo oma mies omistaa supervastustuskyvyn, niin tuskin saa tätä minulta. Se jos tulee kipeäksi niin ei muuta tee kuin nukkuu vaan.
Tsemppiä sulle!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Samanlainen olo on ollut pari päivää + lisäksi vielä tolkuton räkätauti. Viime yönä nosti sitten kuumeen ja sain syyn jäädä saikulle.
t.Toinen sairas sängyn pohjalta
Oispa ees kuumetta ni varmaa toipuis nopeemmin. Tosin sit en kyllä jaksais kuin nukkua. Mulla ei nenästä tuu oikeen mitään, kaikki kuivuu sinne ni joutuu kaivaa auki (puhtain käsin) :/ koitahan saada levättyä, paranemisia!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mene! Mun sukulainen menehtyi siihen!
Eiköhän kotilepo auta.
Kyllä osaa paleltaa. Silti mittari näyttää vaan 37. Normilämpö on kyllä vähän alle 36:n.
-ap
No nyt on vissii mieski tulossa kipeäksi :( -ap
Vierailija kirjoitti:
Mälsää!
No on!
Mulla myös ihan samanlaiset fiilikset olleet tänään, ja aamupäivällä jo alkoi jotenkin oudosti väsyttämään, kurkku ikään kuin jumittaisi, mutta ei silleen kunnolla kuitenkaan.
Limaa erittyy enempi nieluun, mutta kun on tätä allergista nuhaakin ollut jo parisen kuukautta, niin otappa tästä selkoa, ehkä parin edellisen päivän auringon paiste ja kuitenkin tuulinen keli on tehnyt tepposensa, ja autossa koneellinen ilmanvaihto, sehän se.
Nappasin sinkki+c-vitamiinitabletin aamupäivällä, mutta saapi nyt tuta, onko tämä lunssaa vaiko allergian aiheuttamaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko jotain tämmöstä nyt liikkeellä? Olo on ku kovassa kuumeessa, mutta mittarin mukaan ei oo kuumetta. Päätä särkee, kurkku on kipeä ja olo semmonen sumuinen. Eikä tee mieli syödä.
Mulla aina sama just tähän aikaan vuodesta koska siitepöly. Osta histec allergialääkettä, nenään flixonase suihke jos vuotaa, silmiin lomudal tipat jos kutiaa ja vetistää.
Nämä siis lääkäristä, oireen mukainen hoito.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös ihan samanlaiset fiilikset olleet tänään, ja aamupäivällä jo alkoi jotenkin oudosti väsyttämään, kurkku ikään kuin jumittaisi, mutta ei silleen kunnolla kuitenkaan.
Limaa erittyy enempi nieluun, mutta kun on tätä allergista nuhaakin ollut jo parisen kuukautta, niin otappa tästä selkoa, ehkä parin edellisen päivän auringon paiste ja kuitenkin tuulinen keli on tehnyt tepposensa, ja autossa koneellinen ilmanvaihto, sehän se.
Nappasin sinkki+c-vitamiinitabletin aamupäivällä, mutta saapi nyt tuta, onko tämä lunssaa vaiko allergian aiheuttamaa?
Nii, vaikea erotella mikä on flunssaa ja mikä allergiaa. Toivottavasti sun olo lähtee kohenemaan, eikä huononnu! Ootko kokeillu allergialääkkeitä? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla aina sama just tähän aikaan vuodesta koska siitepöly. Osta histec allergialääkettä, nenään flixonase suihke jos vuotaa, silmiin lomudal tipat jos kutiaa ja vetistää.
Nämä siis lääkäristä, oireen mukainen hoito.
Voisihan sitä kokeilla.
Mies nappasi Strepsilsit mukaansa töihin, koettaa jaksaa olla töissä. -ap
Mulla nyt jo 7 pv. Välillä oli parempi eilen taas paheni. Kurkkukivulla alko sit aivastelu, Räkää aivan hirveesti, nenä ruvilla, sit räkä muuttu sitkeemmäksi, eilen vähän yskää, nyt taas parempi mutta veto pois. Lämpöä oli pari päivää, tuntu kovaltakin kuumeelta 37,4! Kylmä oli yms.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nyt jo 7 pv. Välillä oli parempi eilen taas paheni. Kurkkukivulla alko sit aivastelu, Räkää aivan hirveesti, nenä ruvilla, sit räkä muuttu sitkeemmäksi, eilen vähän yskää, nyt taas parempi mutta veto pois. Lämpöä oli pari päivää, tuntu kovaltakin kuumeelta 37,4! Kylmä oli yms.
Ohho :/ mä oon nyt maanantaista asti kärsiny tästä olosta. Välillä on parempi olo, ja sit taas romahtaa. Toivottavasti sulla lähtis helpottaa! Itellä ny kurkku kipeä, ääni maassa, välillä saa niistää ja välillä kaikki kuivuu nenään, korvatki on ihan tukossa. Vilunväreitä tulee. Lämpö ei vaan nouse. Väsyttää. Voimat pois. -ap
T ällä hetkellä hetkellä itsellä aivan sama. Kurkku kipeä,ääni kuin kovassa flunssassa. Kalpea kuin mikä. Mutta ei kuumetta. Ja aivan voimat veks... Töihin vaan täytyis lähteä, kun ei kerta saa olla poiskaan
Kannattaa ottaa rennosti muutama päivä. Muista syödä, juoda ja nukkua hyvin ja anna kropallesi vähän rauhallista liikettä. Pelkkä niskajumikin voi periaatteessa aiheuttaa tuollaisia oireita.
Sama täällä. Ihan flunssaa on. Kurkku tosi kipeä, kurkku turvoksissa, nenä kohta varmaan tukossa. Vilu väreitä mutta ei kuumetta.
Pitää ottaa vähän rauhallisemmin pari päivää ja juoda paljon.
Yskä voi jäädä päälle useammaksi viikoksi, ihan normaalia.
Täytyy toivoa,että mies ei sairastu samaan. Sitä tuskaista oloa ja hirvittävän kovaa 37,2 kuumetta ei muu perhe montaa päivää jaksa...