Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikeassa?! Mies muuttanut mieltään

Vierailija
13.05.2017 |

Olemme siis olleet yhdessä miehen kanssa useamman vuoden mutta omissa asunnoissa. Ollaan toivottu lasta ja käyty tutkimuksissa. Nyt mies ilmoittikin että jatkaa hoitoja vain jos asumme yhdessä ja meillä on yhteinen asuntolaina. Minä en halua yhteisiä rahoja ennen kuin olen raskaana. Mielipiteitä?

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa ihan suoraan sitä, että aloittajalla ei ole aikomustakaan asua koskaan miehen kanssa, kunhan saa siitoksensa ja elarit oman elämänsä helpottamiseksi.

Vierailija
142/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tilanne etene. Mies lähtee siitä että hänen asuntonsa on meille hyvä asunto. Se mikä tässä häiritsee niin asunto ei ole mieleeni, eikä hän ole kysynyt kertaakaan missä haluaisin asua tai jos hänen asuntoonsa muuttaisimme niin mitä toivoisin siellä tehtävän tms. Puhuu vain lainasta, ei ole edes puhunut kuinka suuri minun osuuteni olisi. Kaiken kaikkiaan alkaa jo huolestuttaa hänen taloudenpitonsa. Tuntuu että kiristää tuollaisilla muuten hän joutuu muuttamaan pitkälle blabla. Niihin suunnitelmiin en vaikuta minä kuuluvan, aikoisi mökkeillä ja matkustella ym. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta miehen asuntoon mutta maksa jotain nimellistä vuokraa. Pidä samalla oma asuntosi. Älä ainakaan ala maksamaan miehen lainaa! Myöhemmin kun näät toimiiko yhteiselo niin voit miettiä haluatko ostaa osan miehen asunnosta.

Ymmärrän kyllä että on vaikeaa nähdä miehen lapsia kun itsellesi tuntuu lapsettomuus olevan kova paikka. Tilanteessasi jättäisin miehen, mutta jos haluat vielä yrittää niin älä ainakaan suostu noihin uhkauksiin. Koita vielä saada mies muuttamaan yhteiseen kotiin.

Tsemppiä!

Fiksuja ajatuksia, mutta oman asunnon pitäminen miehen asunnon ohella voi olla taloudellisesti ns liikaa. Ja lainaan täytyisi osallistua tässä ja nyt kun ei hänellä ole kuulemma varaa muuten. Alunperin puhuttiin että muuttaisin ostamatta osuutta ja myöhemmin voitaisiin siirtää osa minulle. Mies muuttaa oman etunsa nimissä mieltään minne oma napa näyttää. :( kertaakaan einole sanonut että haluaa olla yhdessä vaan että toivoo että voimme olla yhdessä hänen asunnossaan. Sama kai kuka siellä hänen lainaansa lyhentäisi. Hänellä tosiaan on jo lapsiakin joten mahdollinen erokaan tuskin häntä häiritsisi. Ap

Vierailija
144/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa millä tämä voisi ratketa että saisin lisälainaa josta voisin maksaa vain korkoja alkuun useamman vuoden. En tiedä olisiko lähtökohta 50/50, omiin lisälainoihin ei ehkä rahkeet riitä. En tiedä pankin suhtautumista. Toisaalta, mies perinyt vanhemmiltaan kohtuullisen omaisuuden aikoinaan joten tuntuu aika naurettavalta että minun olisi nyt alettava tukeaan hänen ja lastensa elämistä oman viihtyvyyden kustannuksella. Koti on paikka jossa täytyy viihtyä. Muutenkin puhunut ettei oleta että sovimme heti hyvin yhteen vaan pidän eri asioista, väreistä, lämpötilasta, sisustuksesta jne. Ex miehen kanssa oli sama tyyli mutta hän ei tehnyt mitään. Uusi miesystävä tekee ja on aktiivisempi mutta maku eri eikä mielestäni kovin huomaavainen jos minä kuitenkin muuttaisin kaiken ja ottaisin ison riskin taloudellisesti. Oma ajatus siis jos homma ei toimisi niin ennen varsinaisen lainanmaksun alkua asunto myyntiin ja paluu omaan asuntoon. Joustovaraa tarvitsisi olla myös omien vanhempien perintöveroja silmällä pitäen. Ap

Vierailija
145/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko nyt ap, miksi haluat lapsen juuri tämän miehen kanssa?

Vierailija
146/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla totta. voi mies parka.

Vierailija
147/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että hän on hyvä isä ja viettäisi aikaa lapsen kanssa. Osallistuu myös kotona, käsittääkseni vaikkemme ole yhteistä arkea vielä jakaneet. Kysymysmerkki on tämä rahapuoli ja hänen suhtautumisensa siihen.

Vierailija
148/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme asuneet pitkään yhdessä ja olimme jo naimisissa, kun lapsi syntyi.

Ei oikein avautunut ap:n etäsuhde? Vaihdatko miehen jos lapsia ei tule vai miksi moinen viritys?

Tosi meillä on edelleen omat tilit, joihin toisella tosin käyttöoikeus.

Vierailija
149/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta miehen asuntoon mutta maksa jotain nimellistä vuokraa. Pidä samalla oma asuntosi. Älä ainakaan ala maksamaan miehen lainaa! Myöhemmin kun näät toimiiko yhteiselo niin voit miettiä haluatko ostaa osan miehen asunnosta.

Ymmärrän kyllä että on vaikeaa nähdä miehen lapsia kun itsellesi tuntuu lapsettomuus olevan kova paikka. Tilanteessasi jättäisin miehen, mutta jos haluat vielä yrittää niin älä ainakaan suostu noihin uhkauksiin. Koita vielä saada mies muuttamaan yhteiseen kotiin.

Tsemppiä!

Fiksuja ajatuksia, mutta oman asunnon pitäminen miehen asunnon ohella voi olla taloudellisesti ns liikaa. Ja lainaan täytyisi osallistua tässä ja nyt kun ei hänellä ole kuulemma varaa muuten. Alunperin puhuttiin että muuttaisin ostamatta osuutta ja myöhemmin voitaisiin siirtää osa minulle. Mies muuttaa oman etunsa nimissä mieltään minne oma napa näyttää. :( kertaakaan einole sanonut että haluaa olla yhdessä vaan että toivoo että voimme olla yhdessä hänen asunnossaan. Sama kai kuka siellä hänen lainaansa lyhentäisi. Hänellä tosiaan on jo lapsiakin joten mahdollinen erokaan tuskin häntä häiritsisi. Ap

Miksi olet tuon miehen kanssa?

Vierailija
150/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että hän on hyvä isä ja viettäisi aikaa lapsen kanssa. Osallistuu myös kotona, käsittääkseni vaikkemme ole yhteistä arkea vielä jakaneet. Kysymysmerkki on tämä rahapuoli ja hänen suhtautumisensa siihen.

Eihän sulla ole aikomustakaan miestä pitää, haluat siitoksesi ja elarit. Tämä on niin selvää ketjua lukeneille.

Vierailija
151/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikein avautunut ap:n etäsuhde? Vaihdatko miehen jos lapsia ei tule vai miksi moinen viritys?

En tiedä kestäisikö minä/suhde lapsettomuutta. Mies asuu lastensa kanssa joten ei pääse minun luokseni yöksi, minä taas en miehen luokse. etäisyyden kasvaessa haasteet tietysti lisääntyisivät.

Vierailija
152/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulla ole aikomustakaan miestä pitää, haluat siitoksesi ja elarit. Tämä on niin selvää ketjua lukeneille.

Nimenomaan haluan ihmisen jakamaan sitä arkea. Elarit ei niin kummoista ole että se vaikuttaisi asiaan mitenkään. Ap

Vierailija
153/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kestäisikö minä/suhde lapsettomuutta. Mies asuu lastensa kanssa joten ei pääse minun luokseni yöksi, minä taas en miehen luokse. etäisyyden kasvaessa haasteet tietysti lisääntyisivät.

Tuohon suhteeseen sitten vielä vauva? Miksi?

Vierailija
154/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan haluan ihmisen jakamaan sitä arkea. Elarit ei niin kummoista ole että se vaikuttaisi asiaan mitenkään. Ap

Säälittävä provosi on edennyt aika pitkälle.

"Jaat arjen" miehen kanssa, vaikka et ole päivääkään miehen kanssa elänyt?

Juokse mutkia.

Vierailija
155/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen hedelmällisyys muuten tutkittu teidän vauvanhankintaprojektissa?

Jotenkin miehen sanomiset ja teot ovat sen verran ristiriidassa, joten melkein tulee vaikutelma, että hänet on sterilisoitu ja hän on vaan vedättänyt sinua vuosia. Nyt kun hoidot on aloitettu ja lapsentulo sinulla konkreettisesti mukana suunnitelmissa, niin ukko on koko ajan ottanutkin takapakkia...

En ymmärrä sitä, että jos mies haluaa lapsen kanssasi ja lapstenhankinta on yhteinen projekti, miksi hoidosta maksamiset ovat vain sinun kontollasi?

Sori, ei kuulosta että tyypillä on puhtaat jauhot pussissa.

Sinuna miettisin niin että vaikka hankkisit lapsen yksinäsi, voit vielä saada ydinperheen -- mutta jos odotat kunnes saat ydinperheen, lasta ei sitten enää tule.

Jos lapsen saanti on kuitenkin se tärkeämpi juttu aikataulullisesti, jätä mies, ja tee lapsesta ykkösprojektisi omillasi (vaikka spermapankin avulla).

Vierailija
156/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehen hedelmällisyys muuten tutkittu teidän vauvanhankintaprojektissa?

Jotenkin miehen sanomiset ja teot ovat sen verran ristiriidassa, joten melkein tulee vaikutelma, että hänet on sterilisoitu ja hän on vaan vedättänyt sinua vuosia. Nyt kun hoidot on aloitettu ja lapsentulo sinulla konkreettisesti mukana suunnitelmissa, niin ukko on koko ajan ottanutkin takapakkia...

En ymmärrä sitä, että jos mies haluaa lapsen kanssasi ja lapstenhankinta on yhteinen projekti, miksi hoidosta maksamiset ovat vain sinun kontollasi?

Sori, ei kuulosta että tyypillä on puhtaat jauhot pussissa.

Sinuna miettisin niin että vaikka hankkisit lapsen yksinäsi, voit vielä saada ydinperheen -- mutta jos odotat kunnes saat ydinperheen, lasta ei sitten enää tule.

Jos lapsen saanti on kuitenkin se tärkeämpi juttu aikataulullisesti, jätä mies, ja tee lapsesta ykkösprojektisi omillasi (vaikka spermapankin avulla).

On se tutkittu ja asian pitäisi miehen osalta olla ok. En kuitenkaan tosiaan ymmärrä miksi minä maksan lääkärissä joka kerta. Hän on tainnut muutaman raskaus- ja ovistestin ostaa mutta ovat aika pikkujuttu kaikkien tutkimusten keskellä. Niitäkin mennyt satoja. Lisäksi syytää rahojaan aika turhiin juttuihin ja valittaa rahapulaa jatkuvasti. Lapsi on oltava ykkösprojekti, ei ole enää mahdollisuutta alkaa etsiskellä uutta potentiaalista miestä ydinperhettä varten. Mielestäni mies ei ole tehnyt vielä mitään näyttääkseen olevansa tosissaan. Kaikki jousto odotetaan tulevan minun puoleltani. Minkä lisäksi hän koko ajan sanoo että hoidot voivat jatkua kun olen ottanut lainan. Tietää kuitenkin että toivonnlasta ja jarruttaa hoitoja.

Vierailija
157/157 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteanpa vain että aiemmin se oli mies joka halusi muuttaa yhteen vasta kun olen raskaana ja saamme perheenlisäystä yhdessä. Kun omaksuminen ajatusmaailman, hän on muuttanut mieltään (hänen etunsa muuttui). Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi