Kumpi oikeassa?! Mies muuttanut mieltään
Olemme siis olleet yhdessä miehen kanssa useamman vuoden mutta omissa asunnoissa. Ollaan toivottu lasta ja käyty tutkimuksissa. Nyt mies ilmoittikin että jatkaa hoitoja vain jos asumme yhdessä ja meillä on yhteinen asuntolaina. Minä en halua yhteisiä rahoja ennen kuin olen raskaana. Mielipiteitä?
Kommentit (157)
No, saathan sitten sinäkin "yllättyä kuinka mies muuttui ihan yhtäkkiä, eikä se oikein siivoakaan koskaan" asumatta päivääkään saman katon alla ennen lapsen hankintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies.
Miksi ajattelet näin? Ap
Mies on oikeassa ja sinä olet väärässä.
En ikinä tekisi lasta naisen kanssa, jonka kanssa en olisi asunut saman katon alla.
Vierailija kirjoitti:
No, saathan sitten sinäkin "yllättyä kuinka mies muuttui ihan yhtäkkiä, eikä se oikein siivoakaan koskaan" asumatta päivääkään saman katon alla ennen lapsen hankintaa.
Mies ei siis toivo vain yhdessäasumista vaan että minun olisi ostettava osa hänen asunnostaan. Olen kyllä jo aiemmassa elämässä ehtinyt yllättyä riittämiin minkä,takia haluaisin pitää oman asunnon hätävarana.
Miettikää tarkkaan ja käykää läpi talous, lainat ja koko elämä, vielä kertaalleen, ennen kuin mitään lapsihaaveita elättelette. Näitä isättömiä ja mitä lie on maailma täynnä. Suunnitelkaa ja funtsikaa, oletteko samaa mieltä asioista? Muuttuuko se mieli, oliko sittenkin epäoikeudenmukainen päätös jne?
Ero voi tulla milloin vain, ei siinä aina etukäteisratkaisutkaan auta, mutta valakaa edes jonkinlainen sokkeli ensin. Sellainen mikä tyydyttää molempia.
Ennen kuin olet raskaana? Siis mitä oikein ajattelet?
Mitä ihmettä ap?? Aiotko lempata miehen saman tien kun plussa pamahtaa, vai miksi vältät sitoutumista viiimeiseen asti?
Kaikki ystäväpiiriäni naiset ajattelevat näin, onpas yllättävää että kommentoijien mielestä minun olisi tuettava miehen asumista lainalla ilman että omat toiveeni välttämättä toteutuvat. Perheenä oltaisiin tietysti yhdessä mutta ilman lapsia minusta erilliset rahat ehkä selkeämmät.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ap?? Aiotko lempata miehen saman tien kun plussa pamahtaa, vai miksi vältät sitoutumista viiimeiseen asti?
Nimenomaan plussan jälkeen olisin valmis yhdistämään taloutemme. Ennen sitä siinä ei minusta ole järkeä, ehkä. Perhe on yksikkö ja yhteinen lapsi yhdistää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ystäväpiiriäni naiset ajattelevat näin, onpas yllättävää että kommentoijien mielestä minun olisi tuettava miehen asumista lainalla ilman että omat toiveeni välttämättä toteutuvat. Perheenä oltaisiin tietysti yhdessä mutta ilman lapsia minusta erilliset rahat ehkä selkeämmät.
Vähän kuin entinen avovaimoni. Kun olin armeijassa, opiskelin ja olin työtön, omat rahat oli tasa-arvoista. Kun sain parempipalkkaisen työn, olisi ollut aika siirtyä yhteisiin rahoihin. Arvatkaa, suostuinko?
Lähtökohdat lapselle ovat huonot, vanhemmilla ei mitään sitoumuksia.
Lypsysonni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin entinen avovaimoni. Kun olin armeijassa, opiskelin ja olin työtön, omat rahat oli tasa-arvoista. Kun sain parempipalkkaisen työn, olisi ollut aika siirtyä yhteisiin rahoihin. Arvatkaa, suostuinko?
Tienaan paremmin kuin mies ja mies on se joka haluaa jo nyt yhteisen lainan.
Miehesi on oikeassa. Kenties hän ei luota sinuun vasn ajattelee sinun käyttävän häntä hyväksi raskautumusessa ja maksavan osuutensa kalliista hoidoista. Sinähän voisit jättää hänet raskaaksi tultuasi. Miehesi on selvästi ajatellut asioita ja haluaa tavallaan sitouttaa sinut yhteiseen tulevaisuuteen asumalla yhdessä ja jakamalla taloutta yhteisen asunnon ja lainan turvin. Kenties lapsettomuushoidot ovat olleet liikaa hänen kukkarolleen ja talous tulisi saada tasapainoon. Mielestäni mies ajattelee järkevästi, ei ole ainakaan sinua jättämässä. Laita oma asuntosi vuokralle. Sen lainaa maksat vuokratuloilla ja kartutat omaisuuttasi. Tsemppiä teille molemmille yhteiseen tulevaisuuteen!
En ymmärtänyt kummankaan osapuolen perusteluja. Lasta ruvetaan hankkimaan erossa asuen ja kun on erilliset taloudet, eikä ole asuttu vielä yhdessä - miksi? Mies asettaa uhkavaatimuksia, että lasta ei hankita elette asu yhdessä ja talous on yhteinen (laskeeko siis sen varaan ettei joutuisi hoitamaan lasta vuoroviikoin?) ja ap haluaa että asutaan erillään ja ruvetaan yhteistalouteen vasta kun hän tulee raskaaksi. Sekavaa.
Faktahan on se, että jos kerran on pakko (?) hankkia vauva nyt, niin voitte hankkia vauvan asuen yhdessä niin että teillä on erilliset rahat tai yhteiset tai sitten niin että asutte erillänne kuten nyt. Vaihtoehtoja on monia, niistä päätetään aikuisten ihmisten kesken niin että keskustellaan asiasta ja sovitaan yhdessä mitä tehdään.
Ongelmanne ei siis olekaan vauvan hankinta tai raha-asiat, vaan se ettette ole keskustelleet ja sopineet yhdessä siitä mikä suhteenne laatu on ja miten näette tulevaisuuden. Nyt lapsen hankkimisyritys tuntuu kummalta projektilta, kun perusasioita suhteen tulevaisuuden suunnasta ei ole sovittu, ei ole asuttu yhdessä, ettekä edes ymmärrä toisianne.
Miksi olet hankkimassa lasta suhteeseen, jossa on ongelmia?
Jos muuttaisitte yhteen, niin mielestäni sellaiseen asuntoon, joka ei ole kummankaan nykyinen asunto.
Enemmän mietin tässä miehen motiiveja. Mikä on lapsettomuuden siis ongelmien syy? Mies ehkä tietää ettei voikaan saada lapsia ja tämä selviää sinulle vasta yhteisen lainan/sitoutumisen myötä?
On outoa että yritätte lasta mutta asutte erikseen, arki lapsen kanssa on rankkaa enkä ikinä ottaisi mieheksi tuollaista kiristäjää.
Omat kokemuksen ja lähipiirin ovat opettaneet sen että miehet ( myös naiset!) voivat kusettaa niin uskomattomissa asioissa ja törkeästi.
Mies.