Euroviisut 2017 OFFICIAL
Kommentit (523)
Vierailija kirjoitti:
Tuomaristoäänestys on täysin epäoikeudenmukainen, muutama ihminen päättää merkittävän osan maansa antamista pisteistä.
Tämä! Ja sen pitäisi muka ehkäistä naapurimaiden äänestämistä, sallikaa mun nauraa. :D Suomen "ammattiraadin" 12p meni Ruotsiin, kansa antoi sinne viisi tai kuusi pistettä.
Suomihan olisi ollut myös finaalissa ilman tuomariääniä. :)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että tuota Australiaa äänestettiin vain siksi kun se on Australia ja kaikki haluaa toivottaa sen ystävällisesti tervetulleeksi ja osaksi suvaitsevia euroviisuja.
Yleisö ei olisi päästänyt Australiaa edes finaaliin, tämä kaikki on tuomarien aikaansaannosta.
Luulen että Portugalin laulajalla on tekosydän. Johtoja näkyi takin helmoista ja valtavan kokoinen vatsan seutu hoikalla miehellä. Isolla takilla peitetty tekosydän johtoineen.
Nyt kun kuunteli noita finalisteja, niin kyllä Suomen esitys oli aivan yhtä hyvä. Syy siihen, ettei Suomea äänestätä, on jossain muualla. Ruotsikin pääsi aika tavallisella esityksellä kärkeen. Jos se sama esitys olisi ollut Suomen, ei olisi tullut finaalipaikkaa. Jostain syystä Ruotsia halutaan äänestää. Suomella on paljon tekemistä jossakin, missä?
Vierailija kirjoitti:
Suomen kannattaisi kiinnittää huomiota tähän sinänsä pikkujuttuun:
Suomen pisteiden antajat ovat olleet niinä vuosina, kun itse olen seurannut finaalin pisteiden antoa, negatiivisia, hieman tylyn ja epäkohteliaan oloisia, ei ollenkaan hauskoja. Niin kävi nytkin. Jenni Vartiainen esiintyi aika jäykästi, heitti kyllä vitsin Suomen huonosta menestyksestä, mutta ei tainnut kiitellä Ukrainaa hienoista viisuista jne. mukavaa ja tunnelmaa nostattavaa. Niinpä hänestä ja samalla myös Suomesta muodostui aika tympeä kuva. Ja tosiaan näin on käynyt ennenkin. Ehkä suomalaiset eivät tätä itse huomaa, koska täällä ollaan monesti aika negatiivisia, mutta muut varmaan huomaavat. Ja näinkin rakennetaan mielikuvaa Suomesta ja tuo mielikuva varmaan vaikuttaa siihen, haluavatko ihmiset Euroopassa äänestää Suomen viisua. Siispä Suomen pitää valita huolella pisteiden antaja, iloinen, kannustava, ystävällinen ihminen, vaikkapa Saara Aalto tai mieluummin näkisin hänet viisuissa laulamassa.
Tyypillisen suomalaisen monimutkaisesti varmaankin ajatellaan, että muu Eurooppa tykkää ja arvostaa ihan kauheasti, jos emme jää turhilla puheilla pitkittämään lähetyksen kestoa. Vaikutelma saattaa kuitenkin olla juuri tuo päinvastainen eli katsojille jää tyly mielikuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomaristoäänestys on täysin epäoikeudenmukainen, muutama ihminen päättää merkittävän osan maansa antamista pisteistä.
Tämä! Ja sen pitäisi muka ehkäistä naapurimaiden äänestämistä, sallikaa mun nauraa. :D Suomen "ammattiraadin" 12p meni Ruotsiin, kansa antoi sinne viisi tai kuusi pistettä.
Ruotsi ansaitsi nuo 12 pistettä hienolla esityksellään. Ei ollut kyse mistään naapurisovusta.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että Portugalin laulajalla on tekosydän. Johtoja näkyi takin helmoista ja valtavan kokoinen vatsan seutu hoikalla miehellä. Isolla takilla peitetty tekosydän johtoineen.
Hän odottaa sydämensiirtoa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun kuunteli noita finalisteja, niin kyllä Suomen esitys oli aivan yhtä hyvä. Syy siihen, ettei Suomea äänestätä, on jossain muualla. Ruotsikin pääsi aika tavallisella esityksellä kärkeen. Jos se sama esitys olisi ollut Suomen, ei olisi tullut finaalipaikkaa. Jostain syystä Ruotsia halutaan äänestää. Suomella on paljon tekemistä jossakin, missä?
Suomea nimenomaan äänestettiin puhelimitse, oltiin sijalla 10. Tuomariäänien takia tiputtiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomen pisteiden antajat ovat olleet niinä vuosina, kun itse olen seurannut finaalin pisteiden antoa, negatiivisia, hieman tylyn ja epäkohteliaan oloisia, ei ollenkaan hauskoja. Niin kävi nytkin. Jenni Vartiainen esiintyi aika jäykästi, heitti kyllä vitsin Suomen huonosta menestyksestä, mutta ei tainnut kiitellä Ukrainaa hienoista viisuista jne. mukavaa ja tunnelmaa nostattavaa. Niinpä hänestä ja samalla myös Suomesta muodostui aika tympeä kuva. Ja tosiaan näin on käynyt ennenkin. Ehkä suomalaiset eivät tätä itse huomaa, koska täällä ollaan monesti aika negatiivisia, mutta muut varmaan huomaavat. Ja näinkin rakennetaan mielikuvaa Suomesta ja tuo mielikuva varmaan vaikuttaa siihen, haluavatko ihmiset Euroopassa äänestää Suomen viisua. Siispä Suomen pitää valita huolella pisteiden antaja, iloinen, kannustava, ystävällinen ihminen, vaikkapa Saara Aalto tai mieluummin näkisin hänet viisuissa laulamassa.
Nyt kyllä takerrut ihan pikkujuttuihin, joilla ei ole mitään merkitystä maan pärjäämisen kannalta. Ei ihmiset tuollaisia asioita mieti kun äänestävät. Saati että muistaisivat minkälainen pisteidenantaja tietyllä maalla on. Ja pisteethän luetaan vasta äänestyksen jo päätyttyä. Mielestäsi ihmiset siis muistelevat että Suomella oli viime vuonna/vuosina sellainen vähän töykeä nainen pisteidenantajana niin enpä sitten taidakaan äänestää Suomea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän odottaa sydämensiirtoa.
Usein sydämensiirtoa odotetaan tekosydämen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi ansaitsi 12 pistettä hienolla esityksellään, ei ollut kyse mistään naapurisovusta.
Vierailija kirjoitti:
Jenni oli asiallinen ja jakoi hyvin pisteet. Eipä lähes kaikki muutkaan maat kiitelleet "hyvästä showsta" tai muuten vaan nuolleet Ukrainan persettä. Tämän vuoden viisut olivat muutenkin niin epäonnistuneet, että eivät olisi edes ansainneet kiitoksia. Huonot juontajat, huonot ohjelmanumerot, huono toteutus.
Ja tuohon Saara Aaltoon en edes viitsi kommentoida mitään... 😂
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, että Portugal voitti! Kerrankin voitti sävellys ja tulkinta. Aivan huikea eläytyminen esittäjältä. Ruotsi on malliesimerkki siitä, että aina pärjätään, kun valmistaudutaan hyvin. Robin Bengtsson on valmistautunut vain tuota esitystä varten jo pitkään ja harjoitellut joka liikkeen ja se näkyy. Taas viiden joukkoon.
Ruotsissa Euroviisut ovat kansanliike, ja niissä esiintyminen on ylpeyden aihe. Artistit tekevät paljon pohjatyötä ollakseen kelpo viisuedustajia. He satsaavat tehokkaaseen esitykseen, jolla vangitaan huomio hetkeksi. Heillä on myös pokkaa kopioda häpeilemättä ajan trendit.
Suomessa on kälynen UMK, jossa totaaliset nobodyt yrittää päästä esille kömpelöillä esityksillään (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta). On aivan sattumanvaraista tuleeko UMK:ista jokin laadukas esitys, Ruotsilla sen sijaan on kärkiesityksistä varaa suorastaan valita. Panostus on valtava.
Suomen tämänvuotinen esitys oli tosin laadukas, ja olisi ansainnut päästä finaaliin.
Olenko ainoa jonka mielestä tuomariäänet pitäisi poistaa?
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa jonka mielestä tuomariäänet pitäisi poistaa?
Kyllä tai vähintään pienentää niiden vaikutusvaltaa. Joku 25% äänistä tuomareilta ja 75% yleisöltä olisi ihan jees.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisen suomalaisen monimutkaisesti varmaankin ajatellaan, että muu Eurooppa tykkää ja arvostaa ihan kauheasti, jos emme jää turhilla puheilla pitkittämään lähetyksen kestoa. Vaikutelma saattaa kuitenkin olla juuri tuo päinvastainen eli katsojille jää tyly mielikuva.
No tänä vuonna Suomi kyllä jäi pitkittämään lähetyksen kestoa jollain jonninjoutavalla lupauksella siitä, että Suomi tulee vielä voittamaan viisut. Tuo voi vaikuttaa melkoiselta itsekorostukselta muiden korvissa, ja huonotapaiselta, kun ei sanallakaan kehuttu isäntämaan järjestämää show'ta. Mielestäni tuo minuutin mittainen pisteidenantopätkä ei ole oikea paikka itseironisten vitsien kertomiselle.
Viisuissa oli yksi helmi - Portugal - ja tiesin sen heti, että se voittaa. Osasin kyllä arvioida 5 muutakin parasta. Mitä se taas kertoo minusta? ;) Oops, en arvannut Bulgariaa tosin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että tuota Australiaa äänestettiin vain siksi kun se on Australia ja kaikki haluaa toivottaa sen ystävällisesti tervetulleeksi ja osaksi suvaitsevia euroviisuja.
Yleisö ei olisi päästänyt Australiaa edes finaaliin, tämä kaikki on tuomarien aikaansaannosta.
Joo, yleisö anto vaan 2 pistettä Australialle. Olis ollu varmaan kolmen huonoimman joukossa niillä. Tuomareilta tuli siis lähes kaikki aussien pisteet.
lol kateelliset! mulla on vaan niiiiin hyvä tuo musiikinarviointikyky sekä judgement ;)