Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2017 OFFICIAL

Vierailija
09.05.2017 |

Voi Jeesus. Tässä! Nyt aikaan :)

Kommentit (523)

Vierailija
441/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen pisteet annettiin viimeiseks, raadin vai yleisön?

Viimeks annetut pisteet todellakin ratkaisi, mm. Unkari ja Moldova nousi aika hänniltä.

Yleisön. Näiden raatienhan piti muka estää se, että naapurimaita ei äänestetä ja niin vaan Suomen raati antaa Ruotsille 12p. Noloa, kun muka asiantuntijoita ovat ja sellaselle renkutukselle täydet pisteet. Yleisöltä ne sai ehkä 5. Tekisivät sellasen muutoksen, että naapurimaita ei yksinkertasesti saa äänestää.

Vierailija
442/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeks annetut pisteet todellakin ratkaisi, mm. Unkari ja Moldova nousi aika hänniltä.

Yleisön. Näiden raatienhan piti muka estää se, että naapurimaita ei äänestetä ja niin vaan Suomen raati antaa Ruotsille 12p. Noloa, kun muka asiantuntijoita ovat ja sellaselle renkutukselle täydet pisteet. Yleisöltä ne sai ehkä 5. Tekisivät sellasen muutoksen, että naapurimaita ei yksinkertasesti saa äänestää.

Raatien tarkotus siis ettei naapurimaita suosita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisön yhteenlasketut pisteet julkaistiin lopuksi. Jännityksen säilyminen on tämän systeemin idea, ja se toimii mielestäni hyvin.

Vierailija
444/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käsitän tuon "12 points" vähän kuin yksikkönä, yhtenä pompsina. Siksi musta "12 points goes to" kuulostaa luontevammalta kuin "12 points go to". Siksi en osaa ajatella sitä kielioppivirheenä, kun "kuulen" sen yksikkönä.

Valitettavasti käsität väärin. Ei ole tässä mistään omasta mielipiteestä kyse, vaan 12 pistettä on monikko.

Mutta esimerkiksi urheilujoukkueessa on monta jäsentä, ja silti heistä puhutaan yksikkönä. Oli sitten oikein tai ei sanoa "12 points goes", siitä tämä tapa varmaan tulee.

Vierailija
445/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras voitti! En todellakaan ollut edes kuullut mistään terveysongelmista, en seuraa lööppejä näiden suhteen, kuuntelen vain biisit ja katson esitykset. Portugali ylivoimainen ykkönen - upea ääni, persoonallinen tulkinta, mieleenjäävä kappale. Olen soittanut kotona koko viikon semin jälkeen!

Vierailija
446/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käsitän tuon "12 points" vähän kuin yksikkönä, yhtenä pompsina. Siksi musta "12 points goes to" kuulostaa luontevammalta kuin "12 points go to". Siksi en osaa ajatella sitä kielioppivirheenä, kun "kuulen" sen yksikkönä.

Halusit tai et, kyllä se on kielioppivirhe. Ja alapeukuttajat voivat menä itseensä

Vierailija
447/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä saa Portugalin biisistä mitään irti vieläkään. Ei aukene mulle yhtään miksi se oli niin pidetty. Bulgarian menestus hämmensi myös (jälleen en itse pitänyt biisiä minään) ja Ruotsi on viidentenä vain koska on menestynyt aiemmin hyvin, biisi oli ällöttävä.

Vierailija
448/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti käsität väärin. Ei ole tässä mistään omasta mielipiteestä kyse, vaan 12 pistettä on monikko.

Mutta esimerkiksi urheilujoukkueessa on monta jäsentä, ja silti heistä puhutaan yksikkönä. Oli sitten oikein tai ei sanoa "12 points goes", siitä tämä tapa varmaan tulee.

No jos puhutaan yhdestä joukkueesta, a team, niin silloin tietenkin tulee yksikkö! Täysin eria asia.

Vierailija
449/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos puhutaan yhdestä joukkueesta, a team, niin silloin tietenkin tulee yksikkö! Täysin eria asia.

Ei kun tarkoitin muotoa "Leijonat pelaa", tai "All Blacks play". Siinä on monikollinen sana (ei "a team"), mutta yksiköllinen verbi. Moni varmasti ajattelee, että "12 points" on yhtenäinen potti. Ja monia ei varmasti edes kiinnosta, sanovat mitä sattuu.

Vierailija
450/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun tarkoitin muotoa "Leijonat pelaa", tai "All Blacks play". Siinä on monikollinen sana (ei "a team"), mutta yksiköllinen verbi. Moni varmasti ajattelee, että "12 points" on yhtenäinen potti. Ja monia ei varmasti edes kiinnosta, sanovat mitä sattuu.

Noniin, ässä jäi lopusta :). Ei pitäisi kiireellä kirjoittaa.

Vierailija
451/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että Portugal voitti! Kerrankin voitti sävellys ja tulkinta. Aivan huikea eläytyminen esittäjältä. Ruotsi on malliesimerkki siitä, että aina pärjätään, kun valmistaudutaan hyvin. Robin Bengtsson on valmistautunut vain tuota esitystä varten jo pitkään ja harjoitellut joka liikkeen ja se näkyy. Taas viiden joukkoon.

Vierailija
452/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää kuraa noin 22 kappaletta. sitten yksi kiva biisi ja se helmi voittaa. Hienoa Portugali!

Vierailija
453/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäistä kertaa en tykännyt biisistä enkä antanut lainkaan pistettä.

Vierailija
454/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vaan, että Portugalin laulaja vaikuttaa kohtuullisen hyväkuntoiselta ollakseen sydänsiirtojonossa.

Voittoduetto sisarensa kanssa oli hieno!

No sydänsiirtojonoon laitetaan sillon kun sydän on niin huonossa kunnossa ettei edellytyksiä toipumiseen ole. Ja se arvio tehdään ennen ku ihminen on siinä kunnossa että ollaan teho-osastolla, sillon se on usein liian myöhäistä. Suurin osa vaikeaakin sydämen vajaatoimintaa sairastavista näyttää suht hyväkuntoselle ulospäin.

Vierailija
455/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välihuomautuksena, joskus eräällä ulkomaisella bändifoorumilla oli juttua tästä ja britit siellä kertoivat käyttävänsä esim bändien yhteydessä monikkoa, vaikka bändin nimi olisi yksikössä, koska bändissä on monta jäsentä. Esimerkiksi "Coldplay are the best band in the world".

Ymmärrän tuon pointin siitä että "12 points" voidaan ajatella yhdeksi köntäksi, vaikka puhtaasti kieliopillisesti ajateltuna onkin väärin. Sitä en tiedä miltä se natiivien korvaan kuulostaa. Periaatteessahan se on tulkintakysymys, miten sen ajattelee. Ei kaikki englanninkielisetkään välttämättä puhu bändeistäkään monikossa.

Vierailija
456/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kannattaisi kiinnittää huomiota tähän sinänsä pikkujuttuun: 

Suomen pisteiden antajat ovat olleet niinä vuosina, kun itse olen seurannut finaalin pisteiden antoa, negatiivisia, hieman tylyn ja epäkohteliaan oloisia, ei ollenkaan hauskoja. Niin kävi nytkin. Jenni Vartiainen esiintyi aika jäykästi, heitti kyllä vitsin Suomen huonosta menestyksestä, mutta ei tainnut kiitellä Ukrainaa hienoista viisuista jne. mukavaa ja tunnelmaa nostattavaa. Niinpä hänestä ja samalla myös Suomesta muodostui aika tympeä kuva. Ja tosiaan näin on käynyt ennenkin. Ehkä suomalaiset eivät tätä itse huomaa, koska täällä ollaan monesti aika negatiivisia, mutta muut varmaan huomaavat. Ja näinkin rakennetaan mielikuvaa Suomesta ja tuo mielikuva varmaan vaikuttaa siihen, haluavatko ihmiset Euroopassa äänestää Suomen viisua. Siispä Suomen pitää valita huolella pisteiden antaja, iloinen, kannustava, ystävällinen ihminen, vaikkapa Saara Aalto tai mieluummin näkisin hänet viisuissa laulamassa. 

Vierailija
457/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian lippuun kietoutunut perse-arska oli paras 😅

Vierailija
458/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unkarin biisi jäi soimaan mielessä. Harmi, että asiantuntijaraati ei ymmärtänyt hyvän päälle. Muutenkin nuo asiantuntijapisteet voisi jättää pois ja keskittyä katsojien ääniin.

Vierailija
459/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt meni maku koko hommaan, miten on mahdollista että yksi euroviisuhistorian huonoimmista kappaleista voittaa?!

Portugalin kappale täysin ponneton ja surkea.[/quote

Samaa ajattelin jo viime vuonna Jamalan voittaessa. Molemmissa tapauksissa voitettiin sympatiapisteillä, ei musiikillisilla ansioilla.

Vierailija
460/523 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä saa Portugalin biisistä mitään irti vieläkään. Ei aukene mulle yhtään miksi se oli niin pidetty. Bulgarian menestus hämmensi myös (jälleen en itse pitänyt biisiä minään) ja Ruotsi on viidentenä vain koska on menestynyt aiemmin hyvin, biisi oli ällöttävä.

Samaa mieltä Portugalin biisistä, mutta Bulgaria ja Ruotsi kuuluivat suosikkeihini. Ruotsilla erityisen hieno lavashow, todella tyylikäs koreografia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän