Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yhden illan jutut tuomitaan vielä nykyaikana?

Vierailija
09.05.2017 |

Nuoremmat sukupolvet ovat yhä avoimenpia ja suvaitsevaisempia kuin edeltäjänsä, näin yleisesti ottaen. Nuoremmissa polvissa (16v - 35v) ihmiset tukevat homoliittoja, vastustavat rasismia ja ovat avoimia muutoksille. Vanhemmat taas (55v - 80v) tuntuvat pitävän kiinni perinteistä (teko)hampaa irvessä. Mistä tämä johtuu?

Ihmisellä tuntuu olevan tietty kapasiteetti, kuinka paljon he voivat oppia tai ottaa vastaan uutta tietoa. Kuusikymppiset ovat jo elämänsä aikana kokeneet aikamoisia muutoksia ja nyt alkaa jo läikkyä yli. Nuorilla sen sijaan on normaalia että kaupan kassa on mustaihoinen ja kadulla tulee vastaan miespari käsikädessä. Eivät nuoret kiinnitä tähän huomiota kun taas jollain vanhemmalla tämä voi olla ns. kokemus, josta puhutaan vielä viikkojenkin jälkeen.
Bussipysäkin mainoksissa on vähäpukeisia ihmisiä, mediassa on vähäpukeisia ihmisiä, ja kuten tiedämme, media on kaikkialla internetin ja älypuhelinten aikakautena. Seksistä on tullut normaalia eikä se ole enää tabu. Ja kun sitä pääse itsekin harrastamaan niin moni toteaa, että juu, kivaahan tämä on. Kokemus on usein positiivinen, eikä siitä enää häpeillä puhua.

Se, että monet nuoret (ja miksei osa vanhemmistakin) harrastaa ns. vapaata seksiä pitäisi olla positiivinen juttu (sikäli kun ehkäisy on kunnossa ja molemmat haluavat sitä). Minua kummastuttaa joidenkin ajatus siitä, että joku — heille täysin tuntematon henkilö — harrastaa yhden illan juttuja, ja tuomitsevat nämä ihmiset ”huonoina ihmisinä” kun eivät noudata heidän omaa arvomaailmaansa. Miksei anneta ihmiseten tehdä mitä haluavat? Emme mekään tuomitse teitä, jotka eivät harrasta yhden illan juttuja.

Aina kun täällä nousee esiin keskustelu yhden illan jutuista, niin joku tulee aina kommentoimaan, että "minä en voisi ikinä harrastaa tuollaista, harrastan vain seksiä sen ihmisen kanssa jota rakastan” ja ikään kuin samalla tuomitsee muunlaisen seksin tyystin ja tuijottaa vain omaan napaansa.
Miksi näin tapahtuu vielä vuonna 2017? Oman teoriani mukaan, nämä ”tuomitsevat” ihmiset eivät ole pärjänneet omassa elämässään kauhean hyvin, ja nyt he hakevat ylemmyyden tunnetta moittimalla muita sellaisilla tavoilla, jotka ovat täysin irrelevantteja tänä päivänä. Lopputulos on aika pitkälti tämä: Tuomitsija saa mielihyvää ja luulee olevansa muita parempi, kun taas tämä tuomittu ajattelee että jaahas, siinä on taas yksi hihhuli jonka ainoa tapa saada mielihyvää, on muiden ihmisten mollaaminen sellaisista asioista, jotka eivät hänelle kuulu tipan tippaa, toisin sanoen luuseri. Näin ollen päästään tilanteeseen, jossa molemmat pitävät toisiaan luusereina. Miten tämä tilanne voitaisiin korjata?

Rakentava keskustelu olisi vihdoin ihan paikallaan jos se tällä palstalla on edes mahdollista.

sinkkumies30v

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä taustalla on protestanttinen etiiikka? Toisaalta, onhan sekin totta, että yhden illan jutut syövät ihmisen mieltä ja saavat ihmisen ajelehtimaan päämäärättömänä elämässään, tuottaen tuskaa sekä itselleen että toisille.

Vierailija
62/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun kerron, miksi itse näen irtosuhteet haitallisina. Mielipiteeni perustuu raamattuun, ja on saanut lukuisia kertoja vahvistusta käytännön elämästä (viittaan siis siihen, miten suurta surua ja kärsimystä lukuisat irtosuhteet tuttavapiirissä ovat aiheuttaneet). 

Raamatun mukaan miehestä ja naisesta tulee ns. yksi liha, kun he ovat sukupuoliyhdynnässä. He ovat siis tällöin käytännössä naimisissa, josta vain kuoleman tulisi heidät erottaa. No, aina kun yksi revitään kahtia, jotain särkyy. Näin ollen, mitä enemmän irtosuhteita on sitä enemmän palasina ihminen on.  Tällainen henkinen rikkinäisyys ei tietenkään ole toivottavaa, ja siksi irtosuhteet ovat edelleen useiden mielestä edelleen epätoivottavia. 

Kerran Turussa eräs muslimimies tuli huomauttamaan minulle, että missä neidin huivi on vai olenko kenties prostituoitu? Minulla on pitkät tummat hiukset. Olin luvalla sanoen tuohtunut ja sanoinkin tälle miehelle että voi painua *******. En minä ole muslimi enkä halua että joku tulee minulle tuputtamaan omaa elämäntapaansa. Se ei ole minun elämäntapani enkä edes erityisesti pidä islamista. Täsmälleen sama koskee kristittyihin. Luuletteko te todella, että olette kaikkien yläpuolella ja voitte tulla tuntemattomille sanomaan miten meidän pitäisi elää? Jo on itsekeskeisyyden huippu ja kertoo aika paljon ihmisestä. Pidän tällaiset ihmiset kaukana.

n24

Mikä sua vaivaa?! Tulet keskustelupalstalle, jossa ap on esittänyt kysymyksen muillekin ku sulle. Yksi vastaa omasta henkilökohtaisesta näkökulmastaan, tähän hänellä on täysi oikeus. Eikä vastaus ole edes sinulle! Mieti vähän käytöstäsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska ne levittävät sukupuolitauteja eikä ehkäisy koskaan suojaa niiltä täysin (eikä ollenkaan esim. herpekseltä ja hpv:ltä kuten ei myöskään satiaisilta). Aborttiluvutkin olisivat huomattavasti matalammat ilman yhden yön juttuja.

Vierailija
64/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen nainen tietää kuinka vaikeaa sitä römpsää on puhdistaa kunnolla. Miehen nesteet hajoavat siellä voimakkaan hajuisesti ja tuovat oman mausteensa mikrobikantaan. Nainen kirjaimellisesti likaantuu haaliessaan lasteja sisäänsä.

Vierailija
65/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun kerron, miksi itse näen irtosuhteet haitallisina. Mielipiteeni perustuu raamattuun, ja on saanut lukuisia kertoja vahvistusta käytännön elämästä (viittaan siis siihen, miten suurta surua ja kärsimystä lukuisat irtosuhteet tuttavapiirissä ovat aiheuttaneet). 

Raamatun mukaan miehestä ja naisesta tulee ns. yksi liha, kun he ovat sukupuoliyhdynnässä. He ovat siis tällöin käytännössä naimisissa, josta vain kuoleman tulisi heidät erottaa. No, aina kun yksi revitään kahtia, jotain särkyy. Näin ollen, mitä enemmän irtosuhteita on sitä enemmän palasina ihminen on.  Tällainen henkinen rikkinäisyys ei tietenkään ole toivottavaa, ja siksi irtosuhteet ovat edelleen useiden mielestä edelleen epätoivottavia. 

Kerran Turussa eräs muslimimies tuli huomauttamaan minulle, että missä neidin huivi on vai olenko kenties prostituoitu? Minulla on pitkät tummat hiukset. Olin luvalla sanoen tuohtunut ja sanoinkin tälle miehelle että voi painua *******. En minä ole muslimi enkä halua että joku tulee minulle tuputtamaan omaa elämäntapaansa. Se ei ole minun elämäntapani enkä edes erityisesti pidä islamista. Täsmälleen sama koskee kristittyihin. Luuletteko te todella, että olette kaikkien yläpuolella ja voitte tulla tuntemattomille sanomaan miten meidän pitäisi elää? Jo on itsekeskeisyyden huippu ja kertoo aika paljon ihmisestä. Pidän tällaiset ihmiset kaukana.

n24

Mikä sua vaivaa?! Tulet keskustelupalstalle, jossa ap on esittänyt kysymyksen muillekin ku sulle. Yksi vastaa omasta henkilökohtaisesta näkökulmastaan, tähän hänellä on täysi oikeus. Eikä vastaus ole edes sinulle! Mieti vähän käytöstäsi!

Seksi on valinta ja minusta valinnanvapaus on kaikkein tärkeintä. Se, että minä harrastan paljon seksiä eri kumppaneiden kanssa on minun mielestäni hieno asia. Se, että joku muu harrastaa seksiä vain yhden kumppanin kanssa on mielestäni hieno asia, jos hän on tyytyväinen. Joku taas kieltäytyy seksistä kokonaan ja se hänelle suotakoon, voi olla hänelle henkilökohtaisesti hieno ja rikastuttava asia. 

Minäkin olen tällä palstalla ja saan myös tähän ap:n kysymykseen vastata. Vai pitäisikö minut poistaa kun olen "väärää mieltä"? 

n24

Vierailija
66/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wimmu88 kirjoitti:

No jokainen nainen tietää kuinka vaikeaa sitä römpsää on puhdistaa kunnolla. Miehen nesteet hajoavat siellä voimakkaan hajuisesti ja tuovat oman mausteensa mikrobikantaan. Nainen kirjaimellisesti likaantuu haaliessaan lasteja sisäänsä.

Yhden illan jutuissa pitää aina muistaa kondomi! Jos ei sitä osaa käyttää, ei ole tarpeeksi kypsä harrastamaan yhdenillanjuttuja. 

ap

Vierailija
67/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ap vieläkään osannut määritellä suvaitsevaisuutta ja avoimuutta

Tässä kontekstissa suvaitsevuus ja avoimuus tarkoittavat positiivista tai neutraalia suhtautumista seksiin, tai erityisesti yhdenillanjuttuihin. Vastakohtana negatiivinen suhtautuminen.

ap

En ole koskaan harrastanut yhden yön juttuja, enkä aiokaan harrastaa, sen verran huonoja ovat kaverien kokemukset.

Viime viikonloppuna ystäväni sai mustan silmän, kun tämän baarituttu vähän villiintyi. Toinen tuli yllätetyksi, kun miesystävä palasikin pari päivää aikaisemmin kotiin. Nyt on sitten koko elämä pilalla.

Vierailija
68/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n24

Seksi on valinta ja minusta valinnanvapaus on kaikkein tärkeintä. Se, että minä harrastan paljon seksiä eri kumppaneiden kanssa on minun mielestäni hieno asia. Se, että joku muu harrastaa seksiä vain yhden kumppanin kanssa on mielestäni hieno asia, jos hän on tyytyväinen. Joku taas kieltäytyy seksistä kokonaan ja se hänelle suotakoon, voi olla hänelle henkilökohtaisesti hieno ja rikastuttava asia. 

Minäkin olen tällä palstalla ja saan myös tähän ap:n kysymykseen vastata. Vai pitäisikö minut poistaa kun olen "väärää mieltä"? 

n24

Saat esittää mielipiteesi, siitä ei ollut kyse. Ero sinun ja tuon toisen mielipiteen esittämisen välillä (ja ihme ettet tätä todella käsitä, aikuinen ihminen) on se, että sinä käyt tuon ihmisen kimppuun, vieläpä teititellen (eli taidat puhua oikeesti samalla koko uskonnolliselle yhteisölle?) Se on juuri sitä ennakkoluuloa. Lue nyt tuo kommenttisi ajatuksella uudestaan. Missään vaiheessa tuo kirjoittaja ei sinua neuvonut eikä sinun elämään puuttunut millään tavalla -sinä sen sijaan teit itse niin.

Vierailija
69/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska ne levittävät sukupuolitauteja eikä ehkäisy koskaan suojaa niiltä täysin (eikä ollenkaan esim. herpekseltä ja hpv:ltä kuten ei myöskään satiaisilta). Aborttiluvutkin olisivat huomattavasti matalammat ilman yhden yön juttuja.

Millä perusteella aborttiluvut olisivat huomattavasti matalammat ilman yhden yön juttuja? Minulla on yli 100 yhden yön juttuja eikä yhtään raskautta / aborttia. Kondomin käyttö on lopulta hyvin yksinkertainen juttu ja usko pois, moni osaa niitä käyttää! Jos joku tulee raskaaksi yhden yön jutusta, niin se on täysin oma vika ja saa olla melkolailla tynnyrissä kasvanut vatipää jos ei tiedä miten tullaan raskaaksi, mutta ollaan silti seksuaalisesti aktiivisia.

ap

Vierailija
70/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisen konservatiivisia ja vanhoillisia vastauksia täälläki on tullut. Se että ihminen "särkyy" ellei solmi avioliittoa seksikumppaninsa kanssa tai että joku ei halua harrastaa seksiä ihmisen kanssa jostei välitä. Kummallinen ajatus kokonaan: miksi kukaan haluisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa josta ei lainkaan välitä? Itse ainakin välitän jokaikisestä kumppanistani. Kyse ei ole rakkaudesta mutta ystävyydestä, välittämisestä ja lämmöstä joka lisääntyy seksin myötä.

En pidä millään lailla huonoina ihmisiä jotka harrastavat seksiä vain halun takia, kunhan eivät loukkaa muita käytösellään. Toisen ihmisen hyväksikäyttö (henkinenkään) ei myöskään ole hyväksyttävää oman nautinnon takia, eli esimerkiksi ei saa houkutella toista sänkyyn lupaamalla rakkautta ja yhteistä tulevaisuutta. Vapaamielistä seksiä noin muuten saa mielestäni kuka tahansa harrastaa miten vain lystääkin, se ei ole minulta pois.

Se on sitten eri kysymys miten jotkut hakevat esim. hyväksyntää ja rakkautta suostumalla seksiin kaikkien kanssa ja rikkovat siinä itsensä. Siinä tilanteessa seksi ei enää ole kaunista vaan pelkästään väline.

Vierailija
71/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n24

n24

Saat esittää mielipiteesi, siitä ei ollut kyse. Ero sinun ja tuon toisen mielipiteen esittämisen välillä (ja ihme ettet tätä todella käsitä, aikuinen ihminen) on se, että sinä käyt tuon ihmisen kimppuun, vieläpä teititellen (eli taidat puhua oikeesti samalla koko uskonnolliselle yhteisölle?) Se on juuri sitä ennakkoluuloa. Lue nyt tuo kommenttisi ajatuksella uudestaan. Missään vaiheessa tuo kirjoittaja ei sinua neuvonut eikä sinun elämään puuttunut millään tavalla -sinä sen sijaan teit itse niin.

Tuo kirjoittaja sanoo näin heti alussa "Annas kun kerron, miksi itse näen irtosuhteet haitallisina.". Minä harrastan irtosuhteita ja ne eivät ole haitallisia, minulla on niistä kokemusta ja ne ovat tuottaneet minulle paljon iloa. Tällä kirjoittajalla ei tekstin perusteella ole niistä kokemusta, vaan hän nojaa mielipiteensä raamattuun. Näin ollen mielipiteeltä menee pohja ja validiteetti.

n24

Vierailija
72/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisen konservatiivisia ja vanhoillisia vastauksia täälläki on tullut. Se että ihminen "särkyy" ellei solmi avioliittoa seksikumppaninsa kanssa tai että joku ei halua harrastaa seksiä ihmisen kanssa jostei välitä. Kummallinen ajatus kokonaan: miksi kukaan haluisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa josta ei lainkaan välitä? Itse ainakin välitän jokaikisestä kumppanistani. Kyse ei ole rakkaudesta mutta ystävyydestä, välittämisestä ja lämmöstä joka lisääntyy seksin myötä.

En pidä millään lailla huonoina ihmisiä jotka harrastavat seksiä vain halun takia, kunhan eivät loukkaa muita käytösellään. Toisen ihmisen hyväksikäyttö (henkinenkään) ei myöskään ole hyväksyttävää oman nautinnon takia, eli esimerkiksi ei saa houkutella toista sänkyyn lupaamalla rakkautta ja yhteistä tulevaisuutta. Vapaamielistä seksiä noin muuten saa mielestäni kuka tahansa harrastaa miten vain lystääkin, se ei ole minulta pois.

Se on sitten eri kysymys miten jotkut hakevat esim. hyväksyntää ja rakkautta suostumalla seksiin kaikkien kanssa ja rikkovat siinä itsensä. Siinä tilanteessa seksi ei enää ole kaunista vaan pelkästään väline.

Täysin samaa mieltä. Seksin tulisi perustua pyyteettömään haluun molemmin puolin ja sitä se parhaimmillaan on, olipa sitten parisuhteessa, naimisissa, sinkku tai avoimessa suhteessa. Ikävä kyllä, osa ihmisistä näkee tämän halun negatiivisena asiana ja kokee, että ihmisten pitäisi "pidättäytyä" näistä lihallisista iloista, vaikka molemmat niitä haluaisivat harrastaa. Jonkinlaisesta kontrolloimisesta / vallankäytöstä tuntuu olevan kyse.

ap

Vierailija
73/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella aborttiluvut olisivat huomattavasti matalammat ilman yhden yön juttuja? Minulla on yli 100 yhden yön juttuja eikä yhtään raskautta / aborttia. Kondomin käyttö on lopulta hyvin yksinkertainen juttu ja usko pois, moni osaa niitä käyttää! Jos joku tulee raskaaksi yhden yön jutusta, niin se on täysin oma vika ja saa olla melkolailla tynnyrissä kasvanut vatipää jos ei tiedä miten tullaan raskaaksi, mutta ollaan silti seksuaalisesti aktiivisia.

ap

Anteeks mut mistähän vitusta sinä mahdat tietää oletko pamauttanut jonkun paksuksi? Ootko kuullut ehkäisyn pettämisestä koskaan? Tiesitkö et sitä sattuu muillekin kuin vatipäille?

Vierailija
74/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla sen sijaan on normaalia että kaupan kassa on mustaihoinen ja kadulla tulee vastaan miespari käsikädessä.

Tulepas edes kerran elämässäsi pois sieltä helsinkikuplasta.

Vierailija
75/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Seksin tulisi perustua pyyteettömään haluun molemmin puolin ja sitä se parhaimmillaan on, olipa sitten parisuhteessa, naimisissa, sinkku tai avoimessa suhteessa. Ikävä kyllä, osa ihmisistä näkee tämän halun negatiivisena asiana ja kokee, että ihmisten pitäisi "pidättäytyä" näistä lihallisista iloista, vaikka molemmat niitä haluaisivat harrastaa. Jonkinlaisesta kontrolloimisesta / vallankäytöstä tuntuu olevan kyse.

ap

Miten ironista: miten sua kiinnostaa niin hirveesti muiden mielipiteet? Ja pyrit niihin näköjään myös vaikuttamaan? Ettei olis vaan kontrollista kyse ;) Jos ei kukaan tule sun sängyn viereen korvaan huutamaan, niin mitä väliä muiden mielipiteillä on. Jännä et tosiaan muiden pitäis ajatella samalla tavalla kuin sinä...

Vierailija
76/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden illan suhteet ovat usein kytköksissä huonoon elämänhallintaan, tunne-elämän ongelmiin ja päihteiden käyttöön, eli kyse ei kyllä ole mistään menestyneistön harrastuksesta.

Vierailija
77/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen siittiö tämä on ja missä emättimessä haudottu?

Vierailija
78/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta yhden illan juttuja, nuorempana niitä oli, mutta nykyään iän myötä olen huomannut nauttivani enemmän "hidastempoisemmasta" toiminnasta (ikä varmaan syy). Käytän tinderiä ja minulla on sitä kautta löytynyt kumppaneita, mutta tapaamme yleensä pitkän kaavan kautta, ja seksi on siinä vain osa kokonaisuutta, kun taas yhden yön jutuissa seksi on se koko kokonaisuus. Olen 62 vuotias nainen. Meitä on muitakin kaltaisiani, tosin aika vähän?

Vierailija
79/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yhden illan suhteet ovat usein kytköksissä huonoon elämänhallintaan, tunne-elämän ongelmiin ja päihteiden käyttöön, eli kyse ei kyllä ole mistään menestyneistön harrastuksesta.

Erikoinen mielikuva yhdenillanjutuista. Onkohan hollywood-elokuvilla ollut vaikutusta?

Vierailija
80/126 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n24

n24

Tuo kirjoittaja sanoo näin heti alussa "Annas kun kerron, miksi itse näen irtosuhteet haitallisina.". Minä harrastan irtosuhteita ja ne eivät ole haitallisia, minulla on niistä kokemusta ja ne ovat tuottaneet minulle paljon iloa. Tällä kirjoittajalla ei tekstin perusteella ole niistä kokemusta, vaan hän nojaa mielipiteensä raamattuun. Näin ollen mielipiteeltä menee pohja ja validiteetti.

n24

Tällä sun kommentilla ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa, mistä sulle huomautin: asiallisen keskustelutaidon puuttumisesta. Huomaa, että olet täynnä ennakkoluuloja. Haukut ja vedät hätäisiä johtopäätöksiä ja menet henkilökohtaiselle tasolle. Sinä et myöskään päätä toisten mielipiteen validiteetista. Sun oma kokemus ei ole sen validimpi kenellekään meistä kuin raamattu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan