Suomalaisten naisten nihkeä suhtautuminen akateemisiin miehiin
Ulkomailla naisten kiinnostus nousee huomattavasti, kun jutellessa mainitsen tutkintoni ja ammattini. Suomessa naisten suhtautuminen on välinpitämätöntä, jopa vihamielistä. Tuskin liittyy rahaan, koska työni ei ole erityisen hyväpalkkainen. Muutenkin suomalaiset naiset näyttävät tykkäävän enemmän, jos miehellä on tutkinto turvallisuusalalta tai on joku palomies tai ensihoitaja. Oletteko huomanneet samaa ja mistähän ero voisi johtua?
Kommentit (80)
En minä oikein inssiä laske akateemiseksi.
Akateemisissa naisissa on se ongelma, että heidät on usein aivopesty typeriin ääri-ideologioihin. Tai ainakin todennäköisyys tällaiseen on suurempi kuin matalammin koulutetun kohdalla, joita kiinnostaa lähinnä vain elää mukavaa elämää. Itsekin tykkään panostaa lähinnä mukavaa elämään, vaikka isommat kysymykset jossain määrin kiinnostavat.
Esimerkiksi feminismi tuo mukanaan sellaista vastakkainasettelua ja ehdottomuutta, että en nauttisi tuollaisen ihmisen seurasta ainakaan pitkällä aikavälillä. Haluan ihmisen, joka ajattelee itsenäisesti ja käsittelee jokaisen tapauksen yksilöllisesti, eikä ota ennalta määriteltyä puolta kaikissa asioissa, kuten feministit tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Lasketko lääkärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketko lääkärin?
Toki. Ovat usein hyvinkin sivistyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on eräs tapa katsoa asiaa ja voi selittää, miksi naiset kavahtavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet saattavat myös hylätä dippainssin heti alkuunsa (kuten jotkut tässäkin ketjussa), vaikka seassa on monenlaista ihmisiä. Tuo siis esiin harrastuksia ja muita hyviä ominaisuuksia, jotka erottavat sinut joukosta.
Ongelmana tässä minulla sekä varmaan muillakin on että olen hyvin prototyyppinen insinööri ja ylpeä siitä. Jos nainen ei pidä minusta mielipiteitteni vuoksi, niin kyseessä ei ole nainen jonka haluan elämääni. Tarkoituksena oli vain sanoa että se että akateeminen nainen ei pidä akateemisesta miehestä ja päinvastoin ei välttämättä johdu siitä akateemisuudesta vaan siitä että arvostamamme asiat on erilaisia. Samalla tavalla en pidä esimerkiksi suurista tatuoinneista naisilla, mutta en silti yleistä sitä kaikkiin duunarinaisiin vaikka kokemukseni nämä ovat heillä yleisempiä.
Siis millainen? Sika, sovinisti, kuolaa hoitsujen perään ja ajaa Audilla tai Mersulla? Ne tässä on jo olleet esillä? Oliko insseistä muita stereotypioita? Juoppo taisi olla esillä, mutta liittyy jo tuohon sikailuun.
Treffeillä ilmoitus olosta "perustyypin insinööri ja ylpeä siitä" tosiaan saattaa aiheuttaa juoksureaktion vastapuolessa.
Akateemiset miehet ovat vain usein epämiehekkäitä nössöjä.Eivät osaa tehdä/vieroksuvat fyysistä työtä.Remppahommat ym.ei esim.luonnistu.ja onhan nyt lihaksiskas palomies aikalailla sexympi,kuin konttorissa nysväävä akateeminen,hintelä,kalpea mies:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tutkinto on?
Minun tekee vaikutuksen se, että on lukenut esimerkiksi kirjallisuutta tai kieliä, mutta diplomi-insinöörin paperit ovat lähinnä miinus.
DI ja työpaikkana amk. Miksi se on sulle (ja oletettavasti monelle muulle suomalaiselle naiselle) miinus?
Joo, valitan.... Sen alan miehillä ei ole kovin hyvä maine. Jos olet poikkeus niin suosittelen tekemään sen erittäin näkyväksi.
Muinoin, aikana ennen Tinderiä kun itse deittailin, törmäsin lukuisiin insinööreihin ja DI:in. JOKAINEN piti huolen siitä, että esittäytyivät ei-niin-tyypillisiksi-insinööreiksi. Ja kaikki oli just sitä itseänsä. :(
Itse taidan olla havaintojesi vastakohta, arvostan korkeakoulutettuja ihmisiä ja myönnän, että minulla on ennakkoluuloja esimerkiksi vain amiksen käyneistä ihmisistä, vaikka vanhempanikin ovat sellaisia.
Mulle on jo teinistä asti ollut selvää, että kumppanikseni huolin vain akateemisesti koulutetun. Onneksi tunnen vetoa viisaisiin ihmisiin :D
Minua ei kiinnosta putkari vaikka hänellä olisi paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset miehet ovat vain usein epämiehekkäitä nössöjä.Eivät osaa tehdä/vieroksuvat fyysistä työtä.Remppahommat ym.ei esim.luonnistu.ja onhan nyt lihaksiskas palomies aikalailla sexympi,kuin konttorissa nysväävä akateeminen,hintelä,kalpea mies:D
Mutta kun en ole mikään hintelä ja usein luullaan jonkin fyysisen työn tekijäksi. Sitten kun karmiva totuus paljastuu niin naisen kiinnostus lössähtää
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olet luonteeltasi varmaan ihan vtun ärsyttävä tms. Suomalainen nainen kun rakastuu ennemmin luonteeseen kuin rahaan. Ulkomailla eri juttu.
Mutta miksi en ole vtun ärsyttävä ulkomailla? Rahaa on sen verran, että tuun ihan ok toimeen, mutta ei kukaan mua sen takia valitsisi
Eiköhän se kuitenkin liity rahaan. Insinööri ei ole ulkomaillakaan mikään jännittävä ammatti.
Tosiasiassahan taas esim. yleisesti arvostetut lääkärit eivät ole kovin hyödyllisiä, vaan tappavat enemmän ihmisiä kuin mitä pelastavat. Insinöörit ovat tarpeellisia, mutta se ei nosta imagoa.
Ei kai kukaan luule, että opetusalalla oleva jotenkin rypisi rahassa. Ulkomailla naisten se vasta pitäisikin tietää, koska siellä opetusalan palkat ovat suhteessa heikommat kuin meillä
ap
Vierailija kirjoitti:
Akateemisissa naisissa on se ongelma, että heidät on usein aivopesty typeriin ääri-ideologioihin. Tai ainakin todennäköisyys tällaiseen on suurempi kuin matalammin koulutetun kohdalla, joita kiinnostaa lähinnä vain elää mukavaa elämää. Itsekin tykkään panostaa lähinnä mukavaa elämään, vaikka isommat kysymykset jossain määrin kiinnostavat.
Esimerkiksi feminismi tuo mukanaan sellaista vastakkainasettelua ja ehdottomuutta, että en nauttisi tuollaisen ihmisen seurasta ainakaan pitkällä aikavälillä. Haluan ihmisen, joka ajattelee itsenäisesti ja käsittelee jokaisen tapauksen yksilöllisesti, eikä ota ennalta määriteltyä puolta kaikissa asioissa, kuten feministit tekevät.
Niin feministi ottaa sen heikoimman puolen, mikä vika siinä on? Silloinhan kohde voi olla lapsi tai aikuinen, tyttö tai poika, mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun en ole mikään hintelä ja usein luullaan jonkin fyysisen työn tekijäksi. Sitten kun karmiva totuus paljastuu niin naisen kiinnostus lössähtää
ap
Et vain vaikuta akateemiselta. Ristiriita aiheuttaa kiinnostuksen hiipumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli tilanne olisi "parempi", jos olisin hintelän insinörtin näköinen, koska silloin ei tulisi ristiriitaa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli tilanne olisi "parempi", jos olisin hintelän insinörtin näköinen, koska silloin ei tulisi ristiriitaa?
ap
Uskon että vika on joko käytöksesssäsi, asenteessasi tai sanattomassa viestinnässä, ei koulutuksessa tai ulkonäössä. Epäilen syyksi sanatonta viestintää.
Muista harjata hampaat. Joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikö tämä ole yksi naisten turhista kriteereistä? Miksi pitäisi rakentaa itselleen yksipuolinen persoonallisuus ja imago?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Uskon että vika on joko käytöksesssäsi, asenteessasi tai sanattomassa viestinnässä, ei koulutuksessa tai ulkonäössä. Epäilen syyksi sanatonta viestintää.
Mutta miksi se vika ilmenee Suomessa muttei ulkomailla? Jos olisin ääliö moukka, tuskin naiset ulkomaillakaan haluaisivat olla missään tekemisissä? Enkä ihan usko siihenkään, että ulkomaalaiset naiset katsovat rahaa (jota ei ole) ja suomalaisia kiinnostaa vain luonne ja persoona
ap
Ongelmana tässä minulla sekä varmaan muillakin on että olen hyvin prototyyppinen insinööri ja ylpeä siitä. Jos nainen ei pidä minusta mielipiteitteni vuoksi, niin kyseessä ei ole nainen jonka haluan elämääni. Tarkoituksena oli vain sanoa että se että akateeminen nainen ei pidä akateemisesta miehestä ja päinvastoin ei välttämättä johdu siitä akateemisuudesta vaan siitä että arvostamamme asiat on erilaisia. Samalla tavalla en pidä esimerkiksi suurista tatuoinneista naisilla, mutta en silti yleistä sitä kaikkiin duunarinaisiin vaikka kokemukseni nämä ovat heillä yleisempiä.