Suomalaisten naisten nihkeä suhtautuminen akateemisiin miehiin
Ulkomailla naisten kiinnostus nousee huomattavasti, kun jutellessa mainitsen tutkintoni ja ammattini. Suomessa naisten suhtautuminen on välinpitämätöntä, jopa vihamielistä. Tuskin liittyy rahaan, koska työni ei ole erityisen hyväpalkkainen. Muutenkin suomalaiset naiset näyttävät tykkäävän enemmän, jos miehellä on tutkinto turvallisuusalalta tai on joku palomies tai ensihoitaja. Oletteko huomanneet samaa ja mistähän ero voisi johtua?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla naisten kiinnostus nousee huomattavasti, kun jutellessa mainitsen tutkintoni ja ammattini. Suomessa naisten suhtautuminen on välinpitämätöntä, jopa vihamielistä. Tuskin liittyy rahaan, koska työni ei ole erityisen hyväpalkkainen. Muutenkin suomalaiset naiset näyttävät tykkäävän enemmän, jos miehellä on tutkinto turvallisuusalalta tai on joku palomies tai ensihoitaja. Oletteko huomanneet samaa ja mistähän ero voisi johtua?
Liikut väärissä paikoissa, ilmeisesti baareissa tms.
Baareissa liikuin ulkomaillakin. Tosin samaa oon havainnut muissakin ympäristöissä
Kyllä mua vaan kiinnostaa jos miehellä on oikeesti koulutusta. Rekkakuskit jne, he ovat tosi kivoja kavereina mut emt. Ei vaan ikinä klikkaa pidemmän päälle. Mulla on haaveita ja kunnianhimoa, haluan menestyä elämässä, joten toivon että myös mun mies haluaa ja opiskelee.
Suomalainen akateeminen nainen arvostaa miehellä akateemista koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei nähtävästi arvosta. Oikeastaan akateemisten naisten suhtautuminen on ollut kaikkein nuivinta. Ulkomailla suhtautuminen on ollut pääosin positiivista ihan riippumatta naisen omasta koulutustasosta
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua vaan kiinnostaa jos miehellä on oikeesti koulutusta. Rekkakuskit jne, he ovat tosi kivoja kavereina mut emt. Ei vaan ikinä klikkaa pidemmän päälle. Mulla on haaveita ja kunnianhimoa, haluan menestyä elämässä, joten toivon että myös mun mies haluaa ja opiskelee.
Yli kolmasosalla miljardööreistä ei ole yliopistotutkintoa. Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin oikeasti kiinnostaa äly enemmän kuin raha.
Kukaan muu ei arvosta koulutusta enempää kuin akateeminen nainen. Se on ainoa asia, jota akateeminen nainen on elämässään saavuttanut, joten tottakai hän sitä arvostaa. Närkästyvät kun mies ei anna painoarvoa koulutukselle, vaan pelkästään ulkonäöllä ja luonteella on merkitystä.
Mikä se tutkinto on?
Minun tekee vaikutuksen se, että on lukenut esimerkiksi kirjallisuutta tai kieliä, mutta diplomi-insinöörin paperit ovat lähinnä miinus.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muu ei arvosta koulutusta enempää kuin akateeminen nainen. Se on ainoa asia, jota akateeminen nainen on elämässään saavuttanut, joten tottakai hän sitä arvostaa. Närkästyvät kun mies ei anna painoarvoa koulutukselle, vaan pelkästään ulkonäöllä ja luonteella on merkitystä.
Ehkä he arvostavat akateemista koulutusta vain itsellään
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tutkinto on?
Minun tekee vaikutuksen se, että on lukenut esimerkiksi kirjallisuutta tai kieliä, mutta diplomi-insinöörin paperit ovat lähinnä miinus.
DI ja työpaikkana amk. Miksi se on sulle (ja oletettavasti monelle muulle suomalaiselle naiselle) miinus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nähtävästi arvosta. Oikeastaan akateemisten naisten suhtautuminen on ollut kaikkein nuivinta. Ulkomailla suhtautuminen on ollut pääosin positiivista ihan riippumatta naisen omasta koulutustasosta
-ap
On miehiä, joille mitkään lisämausteet ei tehoa, että heistä kiinnostuttaisiin. Suomalainen akateeminen nainen on kiinnostunut akateemisista miehistä. Sinä nyt sitten lienet poikkeus. Minäkin tiedän useitakin miehiä, joihin en koskisi tikullkaan vaikka olisi mikä koulutus tai taloudellinen asema: heidän ihan persoonallisten ominaisuuksiensa ja mm. arvomaailmansa vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tutkinto on?
DI ja työpaikkana amk. Miksi se on sulle (ja oletettavasti monelle muulle suomalaiselle naiselle) miinus?
Haha, arvasin.
En ole vielä tavannut insinööriä, jonka elämänarvot ja mielenlaatu olisivat sopivia omieni kanssa. Voisin antaa dipparille mahdollisuuden, jos hän vaikuttaisi muuten mukavalta, mutta jonkinlainen valuvika insinöörityypeissä kyllä on (minun näkökumastani siis – jollekulle toiselle varmasti sopivia).
Minua ei ainakaan kiinnosta miehen akateemisuus eli se on miinus. Koen että eivät ole mun tyylisiä tyyppejä.
Entinen poikaystävä oli palomies-ensihoitaja, se on ammatti makuuni ja ovat miehekkäitä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein kahdella kolmasosalla miljardööreistä on yliopistotutkinto. Hassua.
Naurattaa, kun monet luulee, että akateemisuus on hyvästä ja tuovat sen heti ekoissa lauseissa esille. Mulla lopahtaa mielenkiinto ainakin heti!
Duunarit rennompaa ja hauskempaa seuraa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitakin oikeasti kiinnostaa äly enemmän kuin raha.
Vai olisiko parempi sanoa, että jokaisen lajin harrastajalle löytyy omat bändärinsä; niitä löytyy muusikoille, koviksille, runoilijoille, tutkintojen keräilijöille, seikkailijoille, rahamiehille ja muille. Sinä olet niitä tutkintomiesten fanittajia; tutkinnon puuttuminen ei ole todiste älyn puutteesta, vaikka tutkinto onkin jonkinlainen todistus älyn olemassa olosta.
Osaamista ja tietoa saa kätevästi esim.kansalaisopistosta, vaikka tutkintoa ei saa. Yliopistoissa ollaan vielä 80-luvulla opiskelutekniikoiden suhteen siinä mielessä, että kirjat pitää lainata kaukolainana, kun samat tiedot voisi saada netistä.
Ei koulutuksel väliä jos on muuten älykäs ja samanhenkinen.
N26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tutkinto on?
Joo, valitan.... Sen alan miehillä ei ole kovin hyvä maine. Jos olet poikkeus niin suosittelen tekemään sen erittäin näkyväksi.
Liikut väärissä paikoissa, ilmeisesti baareissa tms.