Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten nihkeä suhtautuminen akateemisiin miehiin

Vierailija
08.05.2017 |

Ulkomailla naisten kiinnostus nousee huomattavasti, kun jutellessa mainitsen tutkintoni ja ammattini. Suomessa naisten suhtautuminen on välinpitämätöntä, jopa vihamielistä. Tuskin liittyy rahaan, koska työni ei ole erityisen hyväpalkkainen. Muutenkin suomalaiset naiset näyttävät tykkäävän enemmän, jos miehellä on tutkinto turvallisuusalalta tai on joku palomies tai ensihoitaja. Oletteko huomanneet samaa ja mistähän ero voisi johtua?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se akateemisuus on mikään miinus niin miehellä kuin naisellakaan,mut kun akateemiset usein alleviivaa ja korostaa akateemisuuttaan niin voimakkaasti.Ei se tutkinto tee sinusta mitenkään parempaa ihmistä.

Vierailija
22/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostavat käytännölliset ja/tai sosiaaliset, reippaat ja rohkeat tyypit, koulutuksesta riippumatta. Käytännön järkeä pitää myös olla. Olen akateemisesti koulutettu nainen. En halua miespuolista kopiota itsestäni. Joku omaa firmaa pyörittävä putkimies olisi tosi jees, mutta koulutus ja työ on tietysti vain osa ihmistä. Oma tausta tietysti vaikuttaa, kun lähipiiristä ei ns. pukumiehiä löydy, niin vierastan heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se tutkinto on?

Minun tekee vaikutuksen se, että on lukenut esimerkiksi kirjallisuutta tai kieliä, mutta diplomi-insinöörin paperit ovat lähinnä miinus.

DI ja työpaikkana amk. Miksi se on sulle (ja oletettavasti monelle muulle suomalaiselle naiselle) miinus?

Suomalainen inssi on yleensä sivistymätön juntti ja vielä oikeistolainen. T: FM & VTM

Vierailija
24/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehen pitää olla fiksu. Tuotko itse esiin tutkintoasi? Miksi se on sinulle niin tärkeä? Akateemisista ihmisistä huomaa sen koulutuksen ihan ilman alleviivaustakin. Jos sitä korostaa, herää epäilys.

Vierailija
25/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu ei arvosta koulutusta enempää kuin akateeminen nainen. Se on ainoa asia, jota akateeminen nainen on elämässään saavuttanut, joten tottakai hän sitä arvostaa. Närkästyvät kun mies ei anna painoarvoa koulutukselle, vaan pelkästään ulkonäöllä ja luonteella on merkitystä. 

Akateeminen mies arvostaa kyllä naisen älyä ja koulutusta, ja niiden muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä. TV kahden eri alan dosentin vaimo.

Vierailija
26/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet luonteeltasi varmaan ihan vtun ärsyttävä tms. Suomalainen nainen kun rakastuu ennemmin luonteeseen kuin rahaan. Ulkomailla eri juttu.

Vierailija
27/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olet luonteeltasi varmaan ihan vtun ärsyttävä tms. Suomalainen nainen kun rakastuu ennemmin luonteeseen kuin rahaan. Ulkomailla eri juttu.

Mutta miksi en ole vtun ärsyttävä ulkomailla? Rahaa on sen verran, että tuun ihan ok toimeen, mutta ei kukaan mua sen takia valitsisi

Vierailija
28/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisella naisella tarkoitetaan monesti jotain maailmanparantaja ituhippivegaanifeministivassaria ja hänen toivomansa akateeminen mies tulisi ajatella näistä asioista suurinpiirtein samoin. No akateemisista miehistä suurin osa ei omaa samanlaista maailmankatsomusta, vaan he ovat juuri näitä kapitalistisikavihollisia dippainssin tai taloustieteen paperein. Humanistisilta aloilta saattaisi löytyä kyseisille naisille sopiva mies, mutta alan valinneista tahtoo olla vähintään 70% naisia, joten kaikille ei nyt semmoista löydy ja sekös naisia kismittää kun ovat omasta mielestään täydellisiä saaliita.

Näin insinöörialalta jatkotutkintoa opiskelevana pidän kyllä akateemisuutta juuri näistä asennesyistä epätoivottavana ja parhaiten tulenkin toimeen akateemisista naisista joko luonnontieteilijöiden tai insinöörialoja opiskelleen naisen kanssa. Myös opettajista, lakimiehistä ja lastentarhanopettajista löytyy minun mielestä tervepäistä seuraa.

Akateemisuus ei ole minulle kuitenkaan mikään vaatimus vaan tulen toimeen myös ei-akateemisten kanssa. Näiden alussa mainittujen asenteellisten naisten arvomaailma on vain sen verran kaukana omastani, että en koe omaavani heidän kanssaan mitään yhteistä, joten pidän heitä epätoivottavana seurana ja heillä on luultavasti samanlaisia ajatuksia minusta.

Vierailija
29/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemisella naisella tarkoitetaan monesti jotain maailmanparantaja ituhippivegaanifeministivassaria ja hänen toivomansa akateeminen mies tulisi ajatella näistä asioista suurinpiirtein samoin. No akateemisista miehistä suurin osa ei omaa samanlaista maailmankatsomusta, vaan he ovat juuri näitä kapitalistisikavihollisia dippainssin tai taloustieteen paperein. Humanistisilta aloilta saattaisi löytyä kyseisille naisille sopiva mies, mutta alan valinneista tahtoo olla vähintään 70% naisia, joten kaikille ei nyt semmoista löydy ja sekös naisia kismittää kun ovat omasta mielestään täydellisiä saaliita.

Näin insinöörialalta jatkotutkintoa opiskelevana pidän kyllä akateemisuutta juuri näistä asennesyistä epätoivottavana ja parhaiten tulenkin toimeen akateemisista naisista joko luonnontieteilijöiden tai insinöörialoja opiskelleen naisen kanssa. Myös opettajista, lakimiehistä ja lastentarhanopettajista löytyy minun mielestä tervepäistä seuraa.

Akateemisuus ei ole minulle kuitenkaan mikään vaatimus vaan tulen toimeen myös ei-akateemisten kanssa. Näiden alussa mainittujen asenteellisten naisten arvomaailma on vain sen verran kaukana omastani, että en koe omaavani heidän kanssaan mitään yhteistä, joten pidän heitä epätoivottavana seurana ja heillä on luultavasti samanlaisia ajatuksia minusta.

Ei inssit universaalisti ole oikeistolaisia juntteja. T: jenkki tekn. trin puoliso ja vihervasuri

Vierailija
30/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se akateemisuus on mikään miinus niin miehellä kuin naisellakaan,mut kun akateemiset usein alleviivaa ja korostaa akateemisuuttaan niin voimakkaasti.Ei se tutkinto tee sinusta mitenkään parempaa ihmistä.

Näinhän se menee. Tinderissä etenkin tulee naisen opiskelema ala yleensä aina profiilissa ilmi. Usein vielä jonkun nörttihymiön sävyttämänä. Menee nuo aina vasemmalle. 

Vierailija
31/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei inssit universaalisti ole oikeistolaisia juntteja. T: jenkki tekn. trin puoliso ja vihervasuri

Kumpi sanoista "suurin" ja "osa" oli semmoinen mitä et tajunnu?

Vierailija
32/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI ja sen päälle tohtorin tutkinto niin se on siinä. Työmaailman ulkopuolella naisten reaktiot vaihtelevat 50-50 inhon ja säikähdyksen välillä. Voit kierrellä hetken mutta lopulta paljastut.

Vierailija
33/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuus kiinnostaa kyllä, mutta sen korostaminen ei. Ei kannata tutustumisvaiheessa jäädä junnaamaan koulutukseen, sen voi lyhyesti kertoa (=selvä, koulutettu mies - kiinnostaa niitä joita kiinnostaa), mutta sen jälkeen insinöörijutut ja koulutuksen esiintuominen niin kuin se olisi maailman suurin saavutus, eivät välttämättä kiinnosta. Monet saattavat myös hylätä dippainssin heti alkuunsa (kuten jotkut tässäkin ketjussa), vaikka seassa on monenlaista ihmisiä. Tuo siis esiin harrastuksia ja muita hyviä ominaisuuksia, jotka erottavat sinut joukosta.

Vierailija
34/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua miehen akateemisuus häiritse mutta täytyy myöntää että insinöörejä kohtaan olen vähän ennakkoluuloinen. Liian moni sympaattiselta vaikuttava pertti perusinsinööri on osoittautunut piilosovinistiseksi, ilkeäksi ja vähätteläväksi naisvihaajaksi. Ja vaikka he väittävät olevansa vähän ujoja ja heikkoitsetuntoisia oikeasti he ovat todella ylimielisiä ja pitävät itseään joinain huippuälykköinä ja taivaanlahjana naisille.

Vierailija
35/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kelpuuttanut ketään kouluni miehistä. Piilosovinisteja, kulttuurista ja poliitiikasta tietämättömiä, alkoholin suurkuluttajia. Terveisin insinöörinainen,

Vierailija
36/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan akateemisesta. Itse olen aina päätynyt tohtoreiden kanssa yksiin ja pidän sitä nykyisin ykköskriteerinä, jos miestä olisin etsimässä. Tohtoreissa viehättää se, että ei enää tarvitse niin kovasti esittää fiksumpaa, voi olla täysin eksentrinenkin. Harvoin ovat konservatiiveja.

Vierailija
37/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi kelpuuttanut ketään kouluni miehistä. Piilosovinisteja, kulttuurista ja poliitiikasta tietämättömiä, alkoholin suurkuluttajia. Terveisin insinöörinainen,

Tunne oli varmaan molemminpuolinen. 

Vierailija
38/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi en ole vtun ärsyttävä ulkomailla? Rahaa on sen verran, että tuun ihan ok toimeen, mutta ei kukaan mua sen takia valitsisi

Se on se illuusio siitä palkasta.

Otetaan esimerkki: kumpi tienaa enemmän? Insinööri vai roskakuski?

Ja totuus:

Roskakuskien aloituspalkat korkeammat kuin insinöörien ja moni roskakuski tienaa enemmän/saman verran kuin pidempään inssin töitä tehneet.

Kumpaan ammattiin nainen mieluummin ihastuu? No insinööriin koska korkeasti koulutettu ja "hyvä palkka" ja roskakuskit on vaan kouluttamattomia pienipalkkaisia luusereita. Ja tälläin off topicina tunnen roskakuskeja joilla yliopisto tai amk tutkinto.

Mutta itse aiheeseen en itse pääse samalle ajatustasolle insinöörin kanssa vaikka Itsekkin olen semmoinen. Monet liian kuivia ja jäykkiä tai sitten olen tavannut vaan vääriä inssejä. Myös tarve ylimainostaa "hienoa" statustaan ärsyttää suunnattomasti. Moni inssi sanoo jo ekassa lauseessa että on inssi ja usea että alemman koulutuksen omaavat on luusereita.

Itse viihdyn mieluummin rennon duunarin kanssa niin Itsekkin saa välillä vapaata siitä jakkupuvusta ilman että tarkan inssimiehen kulissi menee pilalle.

Vierailija
39/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se kuitenkin liity rahaan. Insinööri ei ole ulkomaillakaan mikään jännittävä ammatti.

Tosiasiassahan taas esim. yleisesti arvostetut lääkärit eivät ole kovin hyödyllisiä, vaan tappavat enemmän ihmisiä kuin mitä pelastavat. Insinöörit ovat tarpeellisia, mutta se ei nosta imagoa.

Vierailija
40/80 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua miehen akateemisuus häiritse mutta täytyy myöntää että insinöörejä kohtaan olen vähän ennakkoluuloinen. Liian moni sympaattiselta vaikuttava pertti perusinsinööri on osoittautunut piilosovinistiseksi, ilkeäksi ja vähätteläväksi naisvihaajaksi. Ja vaikka he väittävät olevansa vähän ujoja ja heikkoitsetuntoisia oikeasti he ovat todella ylimielisiä ja pitävät itseään joinain huippuälykköinä ja taivaanlahjana naisille.

Liikaa Otaniemihenkeä  -  siellä muhineet 5 keskenään.

Harmi, että Aalto Yliopisto ei oikeasti fuusioidu, jotta Otaniemeenkin tulisi vähän uusia ajatuksia. Elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän