Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testatkaapa onko väite totta: kadulla nainen väistää, mies ei

Vierailija
08.05.2017 |

Kokeilkaa kävellä esim. kävelykadun päästä päähän ja raportoikaa tänne, miten kävi.

Tässä vanha Imagen juttu aiheesta: http://www.image.fi/image-lehti/miksi-mies-ei-vaista-vastaantulevaa-nai…

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä testattuna ainoat, jotka eivät ole väistäneet, ovat olleet teinijengit.

Aikuiset miehet ja naiset ovat aina väistäneet. Ja lapset.

Vierailija
82/91 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori nainen ja ja en ihan paatintappi (170 cm). Olen aika neutraalin näköinen enkä pukeudu mitenkään erikoisesti.

Suunnilleen ikäiseni (20-30v)naiset ja miehet yleensä väistävät, jos kulkevat esim. leveässä rivissä. Vanhemmat (yli 50v) naiset ja miehet antavat myös yleensä tilaa, jos tilanne sitä vaatii. Suurimpia päälle kävelijöitä ovat 30-50-vuotiaat naiset ja miehet.

Kuljen itse aika reippaasti ja määrätietoisesti ja väistän tai kierrän kyllä usein itsekin. Vanhuksia, pieniä lapsia tai vaikka aikuista lastenvaunujen kanssa väistän automaattisesti. Mutta varsinkin, jos pitää olla jossain ihmispaljoudessa, niin aina joku kävelee päälle. Mä olen kyllä siitä vähän ikävä, että jos joku yrittää vaikka työntää mua eteenpäin, niin painan kyynärpäällä vastaan. Osaan liikkua ihan itse jos edessä on tilaa, ei tarvitse auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin päästä Jumboon, joukko äijiä ei väistäny ovien edestä vaikka ruma nainen olenkin. Työnsin muutaman edestä pois, huusivat jotain perään. Kuspäät.

N 107kg

Vierailija
84/91 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en väistä jos toinen kävelee väärään suuntaan eli vasenta laitaa. Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne ja ei se niinkään voi olla, että minun pitää väistellä kaikkia muita?

Vierailija
85/91 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. manslamming. On todellisuutta.

Vierailija
86/91 |
20.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen en ole ikinä miettinyt koko asiaa. Kun kadulla tulee ihminen vastaan, alan jo hyvissä ajoin kulkemaan kauempaa. Eli kumpikin väistää. Jos on paljon ihmisiä, niin siinä luovitaan välissä. Eikä kaikki tee näin? Eri asia on toki nää, jotka kävelevät katse puhelimessa tai yhteisretkellä olevat mammat tai eläkeläiset, jotka tukkivat koko kadun.

N25

Vierailija
87/91 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
88/91 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ei tarvitse testata, olen tiennyt tämän jo vuosikymmeniä, teinistä lähtien

miehet tyypillisesti pitävät itsestään selvänä, että nainen väistää

Vierailija
89/91 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"She spent most of November and all of December colliding with dozens of men, on sidewalks and in train stations and outside of cafés. On one particularly eventful instance in early January, every single man who came across her path on the stretch of narrow East Village sidewalk between the N train and her sisters apartment smacked right into her, she says. It was like that for the whole experiment, wave after wave of men knocking into her with an elbow or a shoulder or a full-on body-check."

https://www.thecut.com/2015/01/manslamming-manspreading-microaggression…

Vierailija
90/91 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kadulla, mutta kävelylenkkini kulkee joko tienpiennarta tai yhdistettyä pyöräily- ja jalankulkutietä ja kyllä miehet väistävät. Jos kävellään samalla puolella vastakkain niin hyvissä ajoin jo siirtyvät toiseen reunaan. Itse väistän, jos kävelevät esim. koiran tai lasten kanssa.

Vierailija
91/91 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä ongelma ! En ole edes ajatellut asiaa aiemmin, mutta nyt kun ajattelen niin huomaan, että minä tosiaan väistän kaikkia vastaantulijoita niin miehiä, naisia kuin lapsiakin ihan vaan siitä syystä että en halua törmätä kehenkään enkä edes mene mielelläni lähelle jos en sen voin helposti välttää. Ja en sure ylimääräisiä askelia , niitä koitan päivittäin kerätä muutenkin mahdollisimman paljon.

N63

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä