Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testatkaapa onko väite totta: kadulla nainen väistää, mies ei

Vierailija
08.05.2017 |

Kokeilkaa kävellä esim. kävelykadun päästä päähän ja raportoikaa tänne, miten kävi.

Tässä vanha Imagen juttu aiheesta: http://www.image.fi/image-lehti/miksi-mies-ei-vaista-vastaantulevaa-nai…

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oikeasti raahauduin ulos kävelemään tän takia.. Kaikki väistivät, sekä naiset että miehet, kun käveli vaan eteenpäin ilmeettömänä. 

Vierailija
22/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain maa, jossa asevelvollisuus on pakollinen toiselle sukupuolelle, mutta vapaaehtoinen toiselle?

WTF! Welcome to Finland tai Femland.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei väistetä. Viimeksi just eilen joku mies käveli päin, kun piruuttani ajattelin, että perhana sentään, ei sen aina tarvii olla minä joka väistää. No tarviihan, näköjään >:( Kaikki kävelee mua päin. Pitää kai alkaa ajatella että ne haluu vaan tekosyyn koskea muhun koska oon niin upee ja silleen. Ja muuten eivät sais koskea. :D

Vierailija
24/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeasti raahauduin ulos kävelemään tän takia.. Kaikki väistivät, sekä naiset että miehet, kun käveli vaan eteenpäin ilmeettömänä. 

Kai edes haudoit pokemon-munaa samalla?

Vierailija
25/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministi kävelee siis tahallaan päin miestä ja kirjoittaa artikkelin siitä, kuinka tahallaan törmäämällä mieheen tapahtuu törmäys? Voi luoja.

Vierailija
26/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin huonosti kainalosauvojen kanssa liikkuva ystävätär. Silti hän joutuu yleensä väistämään niin miesten kuin naisten kohdalla. Monet ovat nykyisin todella huonokäytöksisiä.

Vierailija
27/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen kuten autot ja pyörätkin kulkevat, eli oikeanpuoleisessa liikenteessä. Havaintojeni mukaan noin kaksi kolmannesta tekee samoin. Lopuista puolet hoipertelee puolelta toiselle katsoen varpaitaan tai kännykkäänsä. Toinen mokoma luulee olevansa Lontoossa. Silloin pysähdyn juuri ennen törmäystä, mutta en väistä. Joku väistää, joku törmää. Miksi väistäminen juuri minun velvollisuuteni olisi? Eikä sukupuolella ole mitään tekemistä asian kanssa.

Naiset varmaankin väistävät pienemmän kokonsa vuoksi, ei niinkään kulttuurisen alistumisen.

Vierailija
28/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä väistä ketään muita kuin vanhuksia ja lapsia sekä eläimiä jos olen liikkeellä moottoroidulla ajoneuvolla tai polkupyörällä. Naiset kyllä väistää, kun katot kauempaa suoraan silmiin halveksuen.

Vierailija
29/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen testin asenne on hieman passiivisaggressiivinen, ellei jopa aktiivisaggressiivinen ;).

Vierailija
30/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain maa, jossa asevelvollisuus on pakollinen toiselle sukupuolelle, mutta vapaaehtoinen toiselle?

On. Etelä-Korea. Ja miehet joutuvat siellä pakosta käymään kaksi vuotta armeijaa, ihan joka ikinen heistä. Ajatteles!

Vierailija
31/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite niin alistuva ressukka, että väistän kyllä yleensä aina ensin. Pidän myös muille ovea auki, enkä tohdi mennä kylässä ensimmäisenä kahvipöytään. Nämä on niitä jo pienenä omaksuttuja kohteliaita tapoja, joita olisi ihan kiva joskus kyllä nähdä muiltakin.

Vierailija
32/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä sellaista feministipropagandaa, että heikompia hirvittää. Uskomatonta skeidaa.

Vierailija
33/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa reunaa kirjoitti:

Minä kävelen kuten autot ja pyörätkin kulkevat, eli oikeanpuoleisessa liikenteessä. Havaintojeni mukaan noin kaksi kolmannesta tekee samoin. Lopuista puolet hoipertelee puolelta toiselle katsoen varpaitaan tai kännykkäänsä. Toinen mokoma luulee olevansa Lontoossa. Silloin pysähdyn juuri ennen törmäystä, mutta en väistä. Joku väistää, joku törmää. Miksi väistäminen juuri minun velvollisuuteni olisi? Eikä sukupuolella ole mitään tekemistä asian kanssa.

Naiset varmaankin väistävät pienemmän kokonsa vuoksi, ei niinkään kulttuurisen alistumisen.

Mä olisin kyllä vähän armollisempi niille vasemmalla laidalla kävelijöille. Maalla taotaan päähän, että maantien laidassa kuljetaan vasenta reunaa, silloin näet läheltä ohittavan auton ja voit varautua ohitustilanteeseen. Takaa tulevat kiertävät jo valmiiksi kauempaa kun ovat toisella puolella tietä.

Tätä maantielogiikkaa tulee noudatettua kaupungissakin, vaikka täällä autot ei samaa tietä kävelijöiden kanssa kuljekaan.

Vierailija
34/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feministi kävelee siis tahallaan päin miestä ja kirjoittaa artikkelin siitä, kuinka tahallaan törmäämällä mieheen tapahtuu törmäys? Voi luoja.

Tässä se naisten panos yhteiskuntaan näkyy, 0 tutkimuksilla. Kuka oli se nainen joka paskoi housuun bussissa ja teki tutkimusta siitä? Nainen mikä kävelee tahalleen päin pitää sylkeä silmien väliin fakin emakko.

Feministihän syytti bussikuskia myös panoehdotuksista, kummasti sekin juttu vaiettiin kuoliaaksi.

Juttuhan eteni poliisilta syyttäjälle kunnianloukkauksena.

Vierailija
35/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne väistää kun tuijotan kännykkääni ja pidän yrmeää ilmettä. Ulkomaalaisille riittää tuo viimeinenkin, lakoavat molemmin puolen.

Vierailija
36/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvin huonosti kainalosauvojen kanssa liikkuva ystävätär. Silti hän joutuu yleensä väistämään niin miesten kuin naisten kohdalla. Monet ovat nykyisin todella huonokäytöksisiä.

Itse olen tehnyt seuraavanlaisia havaintoja väistämisestä: kun kuljen ilman rollaattoria (parempina päivinä) ihmiset väistävät (sukupuolesta riippumatta), kun raahustan rollaattorin kanssa minua kävellään päin (sukupuolesta riippumatta). En ole keksinyt, mistä tällainen käytös johtuu. Ehkä jotkut ei tykkää apuvälineistä?

Vierailija
37/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku jo mainitsikin, että "tietyistä kulttuureista tulevat naiset" eivät väistä. Lisäisin siihen vielä, että kulttuuriin kuuluu pään peitto huivilla.

Ei. En ole rasisti, mutta ällistynyt tästä päälleajosta usein. Tietäiskö joku kulttuurintuntija mikä tässä voi olla taustalla?

N48

Vierailija
38/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksia ja lapsia voin väistää, itämaan tietäjiä tai miehiä tai naisia en. Ei maksa vaivaa, enkä ole yhtään sen enempää ylimääräinen kuin kukaan muukaan, pikemminkin päinvastoin. Suurinpiirtein kaikille muille kuin suomalaisille miehille yhteiskunta antaa enemmän arvoa joten minun ei enää tarvitse. Vanhukset ja lapset eivät ole nykyiseen menoon syyllisiä ja muutenkin niillä on iästä johtuvia rajoitteita joten niitä voin väistää.

Vierailija
39/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuo on. Olen ottanut tavaksi pysähtyä, jos joku uhkaa törmätä minuun. Silloin vastaantuleva mies väistää. Näin vältän törmäyksen ja mies saa itse ottaa tarvittavat sivuaskeleet. :)

Paikallaan seisovan ihmisen väistäminen on ilmeisesti miesten mielestä loogisempaa, kuin kävelevän ihmisen väistäminen.

Sitten yhtenä päivänä yksi mies ei väistäkään vaan pysähtyy eteesi. Nostat katseesi ujosti ylös pitkin miehen lihaksikasta rintakehää. Katseenne kohtaavat ja tunnet sisälläsi sanoinkuvaamattoman lämmön. Mies tarttuu käteesi ja säpsähdät söpösti. Hän hymyilee lämpimästi ja sulattaa feministisen sydämesi kylmimmätkin kammiot.

Vierailija
40/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeaa reunaa kirjoitti:

Mä olisin kyllä vähän armollisempi niille vasemmalla laidalla kävelijöille. Maalla taotaan päähän, että maantien laidassa kuljetaan vasenta reunaa, silloin näet läheltä ohittavan auton ja voit varautua ohitustilanteeseen. Takaa tulevat kiertävät jo valmiiksi kauempaa kun ovat toisella puolella tietä.

Tätä maantielogiikkaa tulee noudatettua kaupungissakin, vaikka täällä autot ei samaa tietä kävelijöiden kanssa kuljekaan.

Maantielogiikka on vaarallinen kaupungissa. Jos kävelet pyöräily/kävelytien vasenta reunaa, et näe, kun pyörä tulee oikeanpuoleisessa liikenteessä takaa päin vieressäsi. Kun kävelet oikean puoleisella reunalla, lähempänä oleva pyörä tulee vastaan ja sitä on helpompi varoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme