Testatkaapa onko väite totta: kadulla nainen väistää, mies ei
Kokeilkaa kävellä esim. kävelykadun päästä päähän ja raportoikaa tänne, miten kävi.
Tässä vanha Imagen juttu aiheesta: http://www.image.fi/image-lehti/miksi-mies-ei-vaista-vastaantulevaa-nai…
Kommentit (91)
Olen pienikokoinen nainen ja miehet ei kyllä väistä ikinä. Sen huomaa jopa pyöräillessä, itse olen aina se joka joutuu hidastamaan ja väistämään. Joskus yritin olla rautatientorilla väistämättä ihmisiä, ihan kokeeksi, mm yksi hienosti pukeutunut bisenssmies löi laukulla ohikulkiessaan eikä pyytänyt anteeksi tai edes katsonut päin.
Alitajuisesti jos mies väistää, on se osoitus heikkoudesta. Vähän kuin mies alistuisi naiselle.
Alitajuisesti nainenkaan ei kunnioita miehiä jotka väistävät, vaikka arkitilanteissa pitävätkin sitä käytännöllisenä.
Jos ihmiset tajuaisivat kävellä tien oikeaa laitaa niin ei tarvitaisi edes pohtia tällaisia. Mutta kun kävellään väärällä puolella niin itse pitää ruveta mutkittelemaan ja toivoa ettei joku aja pyörällä päälle.
Väistän harvoin.
Väistän kauniita naisia, oikein vanhoja, pieniä lapsia, hulluja ja n.arkkareita sen verran että jos käy kiinni, minulla on tilaa pamauttaa taju pois äijästä.
Vierailija kirjoitti:
Onko jossain maa, jossa asevelvollisuus on pakollinen toiselle sukupuolelle, mutta vapaaehtoinen toiselle?
Useimmissa on. Mutta onko sellaista maata, jossa miehet haluavat tehdä velvollisuutensa eivätkä hitto vie ulise kuin kaksivuotiaat märissä vaipoissa?
En ite muuten väistä, jos joku kävelee vasten liikenteen normaalia suuntaa, vie koko jalkakäytävän leveyden, tai ei jätä tarpeeksi tilaa vastaantulijoille... Tiedän että on ihan megajunttia törmätä muihin, mutta pari kertaa on käynyt niin että ovat oikeasti jyränneet päälle. Usein tuon näkee jo ennalta, silloin levennän hivenen luista kyynärpäätäni jyrääjän puolella ja annan kolista. Kerran joku ylileveä koululuokka valtasi koko jalkakäytävän ja jättivät vain jonkun 60-50 cm kaistaleen vapaaksi. Annoin sitten kyynärpääni mätkähtää jonkun läskin lapsen naamaan joka kulki katsomatta eteensä. Oppiipa katsomaan eteensä.
Olen megajuntti mutta en osaa lopettaa, aina kasvaa k-rpä otsaan kun näen tilanvaltaajia ja muutun itsekin änkyräksi heitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset tajuaisivat kävellä tien oikeaa laitaa niin ei tarvitaisi edes pohtia tällaisia. Mutta kun kävellään väärällä puolella niin itse pitää ruveta mutkittelemaan ja toivoa ettei joku aja pyörällä päälle.
Kandep.ellet ei osaa kulkea Stadissa.
Ovat oppineet kulkemaan sitä kylän hiekkatietä vasemmalla, koska on autotie.
Vierailija kirjoitti:
En ite muuten väistä, jos joku kävelee vasten liikenteen normaalia suuntaa, vie koko jalkakäytävän leveyden, tai ei jätä tarpeeksi tilaa vastaantulijoille... Tiedän että on ihan megajunttia törmätä muihin, mutta pari kertaa on käynyt niin että ovat oikeasti jyränneet päälle. Usein tuon näkee jo ennalta, silloin levennän hivenen luista kyynärpäätäni jyrääjän puolella ja annan kolista. Kerran joku ylileveä koululuokka valtasi koko jalkakäytävän ja jättivät vain jonkun 60-50 cm kaistaleen vapaaksi. Annoin sitten kyynärpääni mätkähtää jonkun läskin lapsen naamaan joka kulki katsomatta eteensä. Oppiipa katsomaan eteensä.
Olen megajuntti mutta en osaa lopettaa, aina kasvaa k-rpä otsaan kun näen tilanvaltaajia ja muutun itsekin änkyräksi heitä vastaan.
Jos tulet vastaani, tönäisen Sinut typerä spandex-pelle, pyörinesi tieltä ulos.
Opitpa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo siitä mikä asema sinulla on yhteiskunnassa.
Minua väistävät kaikki jos niin päätän. Kuljen silloin määrätietoisesti ja tarvittaessa tiukasti tuijottaen. Useinmiten olen kiltti ja väistän itse samallepullelle kuin vastaantulija. Tietenkin.Nykyään liikun lapsen kanssa ja usein vastaantulija huomioi lapsen.
Kävelykin on vetelää siksakkia.Pariisissa järkytyin kun (useinmiten mustat) miehen tuli ihan päälle eikä yhtään antaneet tietä vaikka olin vauvan (1v) kanssa . Siis tönivät naista jolla lapsi sylissä. Nuorena sinkkuna heittelivät melkein ruusuja jalkoihin.
Joskus silloin näyttävä nuori nainen 178cm+13cm
Nee.keri ja kam.elikuski ovat vihoviimeisiä joita väistän.
Olen Kontulassa oppinut kävelyni ja on vain harva ihminen jota väistän.
Kohta ovat feministit äänestäneet maan täyteen tyyppejä jotka eivät väistä. Mikä logiikka?
Jos ollaan miehen kanssa yhdessä liikkeellä, niin kaikki kävelee minua päin, koska eivät uskalla haastaa isokokoista miestä. Olen kyllästynyt enkä väistä enää. Monesti on sattari mukana, niin räpsäytän sillä vastaantulijaa sormille.
Minä en väistä ketään, joka kävelee vasenta laitaa eli minua vastaan, olen sitten pyörällä tai kävellen. Kyllä ne yleensä tajuaa väistää, kun huomaa, etten liiku mihinkään.
N32
Vastikään rapussa vieras mies väisti minua ihan oma-aloitteisesti.
Aina ei onnistu väistää oikealta puolelta, joten jos kiireessä sukkuloin kaupassa, messuilla ym. niin väistelen tilanteen mukaan kummaltakin puolelta. Monesti tulee tilanne että kummallakin on vähän hakusessa kummalta puolelta menis. No yleensä siinä hymyillään ja naureskellaan hyväntahtoisesti ja tokaistaan jotain ystävälliseen sävyyn. Harvoin kohdalleni on osunut pahantuulista ihmistä. Yritän suhtautua muihin kärsivällisesti ja huomaavaisesti.
Olen huomannut. Kävelen päin. Jos ei väitetä, en väistä minäkään. Itketään sitten molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat oppineet kulkemaan sitä kylän hiekkatietä vasemmalla, koska on autotie.
Ja koiranulkoiluttajat. Joku kerran sanoi,että koira koulutetaan kulkemaan ulkoiluttajan vasemmalla puolella. Miksei voi opettaa oikealle puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Olen ottanut tavaksi pysähtyä, jos joku uhkaa törmätä minuun. Silloin vastaantuleva mies väistää. Näin vältän törmäyksen ja mies saa itse ottaa tarvittavat sivuaskeleet. :)
Paikallaan seisovan ihmisen väistäminen on ilmeisesti miesten mielestä loogisempaa, kuin kävelevän ihmisen väistäminen.[/quote
Mitä muuta putkiaivoisilta voisi odottaa?muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat oppineet kulkemaan sitä kylän hiekkatietä vasemmalla, koska on autotie.Ja koiranulkoiluttajat. Joku kerran sanoi,että koira koulutetaan kulkemaan ulkoiluttajan vasemmalla puolella. Miksei voi opettaa oikealle puolelle?
Ne varmaan haluaa pitää hihnaa vasemmassa kädessä, että voivat oikealla näprätä kännykkää.
Kyllä minua miehet väistävät. Vanhukset kierrän itse, olin yksin tai lapsen kanssa.
En tosin ole nyrpeän näköinen, johtuisikohan siitä.