Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testatkaapa onko väite totta: kadulla nainen väistää, mies ei

Vierailija
08.05.2017 |

Kokeilkaa kävellä esim. kävelykadun päästä päähän ja raportoikaa tänne, miten kävi.

Tässä vanha Imagen juttu aiheesta: http://www.image.fi/image-lehti/miksi-mies-ei-vaista-vastaantulevaa-nai…

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aww, jälleen kerran uusi miesten haukkumisaloitus ja -ketju. Söpöä.

Vierailija
42/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvin huonosti kainalosauvojen kanssa liikkuva ystävätär. Silti hän joutuu yleensä väistämään niin miesten kuin naisten kohdalla. Monet ovat nykyisin todella huonokäytöksisiä.

Itse olen tehnyt seuraavanlaisia havaintoja väistämisestä: kun kuljen ilman rollaattoria (parempina päivinä) ihmiset väistävät (sukupuolesta riippumatta), kun raahustan rollaattorin kanssa minua kävellään päin (sukupuolesta riippumatta). En ole keksinyt, mistä tällainen käytös johtuu. Ehkä jotkut ei tykkää apuvälineistä?

Mimmonen juntti kävelee oikeesti vammaisia päin?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan joku kirous päällä, joka saa mut näyttämään maahiselta kanssaihmisten silmissä, koska olen pari kertaa joutunut väistämään autotielle rinta rinnan käveleviä ihmisiä. Olen varmaan vähän vässykkä kun väistän aina itse tietoisesti ensin.

M 185cm/90kg

Vierailija
44/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oikeasti raahauduin ulos kävelemään tän takia.. Kaikki väistivät, sekä naiset että miehet, kun käveli vaan eteenpäin ilmeettömänä. 

Kai edes haudoit pokemon-munaa samalla?

Hah! En hautonut, mä en oikein oo pokemon-ihmisiä:/ 

Vierailija
45/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet väistävät kyllä. Nuoret naiset kävelevät röyhkeästi yli, eivätkä edes yritä väistää.

Yleensä nämä ovat niin puhelimensa lumoissa etteivät huomaa yhtään mitään.

Vierailija
46/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvin huonosti kainalosauvojen kanssa liikkuva ystävätär. Silti hän joutuu yleensä väistämään niin miesten kuin naisten kohdalla. Monet ovat nykyisin todella huonokäytöksisiä.

Itse olen tehnyt seuraavanlaisia havaintoja väistämisestä: kun kuljen ilman rollaattoria (parempina päivinä) ihmiset väistävät (sukupuolesta riippumatta), kun raahustan rollaattorin kanssa minua kävellään päin (sukupuolesta riippumatta). En ole keksinyt, mistä tällainen käytös johtuu. Ehkä jotkut ei tykkää apuvälineistä?

Miksi vammaisia pitää automaattisesti väistää?

Vierailija
47/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku jo mainitsikin, että "tietyistä kulttuureista tulevat naiset" eivät väistä. Lisäisin siihen vielä, että kulttuuriin kuuluu pään peitto huivilla.

Ei. En ole rasisti, mutta ällistynyt tästä päälleajosta usein. Tietäiskö joku kulttuurintuntija mikä tässä voi olla taustalla?

N48

Jep. Ja näitä kun jämähtää useampi kaupan käytävälle niin turha yrittää ohi. Vituttaa.

Vierailija
48/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia jyriä ovat kylläkin äitylit hyökkäysvaunuineen ja stockmann-mummot. Kolmantena tulee sitten kaistapäiset pyöräilijät.

Vierailija
49/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset yleisesti ottaen väistävät, olivat sitten miehiä tai naisia.

Parhaimmillaan kuljetaan vastakkain kuin pingviinit väistäen samaan aikaan samalle puolelle.

Sitten on niitä jotka kävelevät päin ihan missä tahansa ja tahallaan. Yleensä nämä päin kävelyt tapahtuvat kaupassa. Kun se ei ole vahinko, niin anteeksi ei pyydetä, vaan jatletaan matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut,

Saatan toisinaan vaan päättää, että minä kuljen tässä, koska niin on parempi ja muut väistököön,eikä näissä tilanteissa kukaan ole päin kävellyt. Kyllä sen yleensä olemuksesta jo huomaa kumman kannalta on parempi väistää. Nuo kauppatörmäilijät taasen yleensä sujahtavat vain jostakin, niin ettei niitä pysty ennakoimaan edes. Saatat seistä kassajonossa, kun yhtäkkiä takaasi joku säntää ohi kassan, törmäten juuri sinuun.

Vierailija
50/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tätä. Naistutkimusta.

by telaketjufeministit

Vierailija
51/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen kävelytien oikeaa reunaa, kuten kuuluukin. Olen niin vanha ja paksu, että minua väistetään. :D

Vierailija
52/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kävellyt suoraan päin, mutta hartiat ovat kolahtaneet yhteen. En yksinkertaisesti ole suostunut väistämään kokonaan, koska jo etäältä näytti siltä, että hän kävelee kuin kävelykadunomistaja. Kolarikaverini oli nuori nainen, joka tuhahti jotakin. Kaikkialla muualla, paitsi tungoksessa, kuljen niin, ettei mitään lähitilannetta usein edes synny. Se onnistuu, kun muuttaa suuntaansa jo etäältä jonkin verran.

Vierailija
53/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain maa, jossa asevelvollisuus on pakollinen toiselle sukupuolelle, mutta vapaaehtoinen toiselle?

Suosittelen sinulle kenraali Gustav Hägglundin kirjoja, esimerkiksi Rauhan Utopia.

Vierailija
54/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väistän, jos olen itse väärässä paikassa: väärällä puolella tai liian keskellä tai muuten tiellä. Jos vika on toisessa, hän saa väistää.

Lisätään nyt keskusteluun vielä pyöräilijät, jotka lähtevät ohittamaan, vaikka tilaa ei ole, ja olettavat muiden väistävän. Typerykset. Ei ajoneuvon kuljettaja saa lähteä ohittamaan, jos tilaa ei ole. On kytättävä sopivaa paikkaa, että ehtii. Autoilijat osaavat tämän, pyöräilijät eivät.

Vierailija
55/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oikean puoleinen liikenne,noudatan liikennesääntöjä jalkaillessanikin. Väistän vanhuksia, pikkulapsia,lastenvaunuja ja koiranulkoiluttajia.

Vierailija
56/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä väistä ketään muita kuin vanhuksia ja lapsia sekä eläimiä jos olen liikkeellä moottoroidulla ajoneuvolla tai polkupyörällä. Naiset kyllä väistää, kun katot kauempaa suoraan silmiin halveksuen.

Kannattaa jutella uudelleen terapeutin kanssa. 

Vierailija
57/91 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkkari, mun mies on just tollanen. Hävettää kävellä sen kans, ku se kävelee kaikkia päin niin että olkapäät vähintään kolisee. Oon ajatellu, että hänellä ei oo niin suurta "oman tilan tarvetta" ja on hajamielinen, ja siks kävelee miten sattuu ihmisten varpaille astuen.

Vierailija
58/91 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri näin. Mikä oikeuttaa toisen edes olettaman että juuri häntä kuuluu kaikkien väistää?

Ei mee järkeen.

Vierailija
59/91 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkään ei ole se paras idea kävellä kenenkään päälle. Malttakaa nyt sen verran, että näitä koronarajoituksia kevennetään, sitten voi taas vapaammin törmäillä - eihän sitä kukaan voi tietää, mitä esim. meitsikin tartuttaa :) . Joshaluaa ylläpitää törmäilytatojaan, voi kävellä päin vaikka valotolppaa (vinkki: se tolppa ei väistä...)

Vierailija
60/91 |
19.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siitä mikä asema sinulla on yhteiskunnassa.

Minua väistävät kaikki jos niin päätän. Kuljen silloin määrätietoisesti ja tarvittaessa tiukasti tuijottaen. Useinmiten olen kiltti ja väistän itse samallepullelle kuin vastaantulija. Tietenkin.

Nykyään liikun lapsen kanssa ja usein vastaantulija huomioi lapsen.

Kävelykin on vetelää siksakkia.

Pariisissa järkytyin kun (useinmiten mustat) miehen tuli ihan päälle eikä yhtään antaneet tietä vaikka olin vauvan (1v) kanssa . Siis tönivät naista jolla lapsi sylissä. Nuorena sinkkuna heittelivät melkein ruusuja jalkoihin.

Joskus silloin näyttävä nuori nainen 178cm+13cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän