Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutusappi, voiko tää olla oikein?

Vierailija
08.05.2017 |

Latasin MyFitnessPal sovelluksen, kun työkaveri sitä kovasti kehui.

Olen siis itse huomattavan ylipainoinen ja aktiivisuustasoni on erittäin huono (nyt tosin koiran myötä parempi).
Olen 164cmx85kg

Laitoin aktiivisuustasokseni "ei aktiivisen", koska muut kohdat eivät oikein sopineet minulle. Vähän aktiivisessa vaadittiin jo sitä että liikkuu suurimman osan päivästä esim. töissä.
Tavoitteeksi laitoin 1kg/viikko pois.

Tämän mukaan sain kaloritavoitteekseni 1200 kaloria. Tuo täyttyy varsin helposti minulla, jos syö ylimääräistä niin se kuittaantuu sovelluksen mukaan reippaalla lenkillä.
Olen päässyt joka päivä plussalle (eli olen polttanut enemmän mitä syönyt) ja sovellut on nyt antanut arvion, jonka mukaan painaisin 5 viikon päästä 80 kg

Voiko tää muka olla näin helppoa? Huijaako tämä sovellus minua? :D Nyt kyllä kinnitän enemmän huomiota syömisiini ja liikkumiseen, mutta en tunne että eläisin kovinkaan eri tavalla kuin aikaisemminkaan, eikä paino silloin pudonnut ollenkaan.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi tänne tulee laumoittain ikäviä ihmisiä sättimään jos joku tekee laihdutukseen liittyvän aloituksen. Pysytään vaan sitten läskeinä eikä edes yritetä muutosta. :D

Eikö empatia ja sympatia säteilykään, että kyllä se paino putoaa ihan noin vaan?

Mitä helvettiä? AP:han sanoi aloituksessa, että on sovelluksen avulla alkanut tarkkailemaan syömisiään ja liikkuu enemmän jos tulee joskus syötyä enemmän. Eli ap laihduttaa. Sovelluksen avulla. Mitä ihmettä te vingutte?

Vierailija
22/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on jo niin lihava, että ei tasan riitä mikään äppi laihtumiseen.

Mee jonne ylilaudalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti ap realistisesti onko mahdollista tiputtaa kilo viikkoon noin naurettavalla tavoitteella. Huippu-urheilijatkaan eivät siihen pysty. Pystyykö läskiporsas?

Mikä tuossa nyt niin naurettavaa on

Vierailija
24/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti ap realistisesti onko mahdollista tiputtaa kilo viikkoon noin naurettavalla tavoitteella. Huippu-urheilijatkaan eivät siihen pysty. Pystyykö läskiporsas?

Realistisempi tavoite olisi polttaa 4000 kcl päivässä.

Vierailija
25/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin aluksi putoaa helposti kilo tai enemmänkin viikossa, kun on noin paljon ylipainoa. Tsemppiä AP:lle painonudotukseen

Vierailija
26/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, laihdutuspappi ja mielenkiintoni heräsi, mutta höh.

Vierailija
27/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellus ei varsinaisesti huijaa, mutta kaikkeahan se ei tiedä. Eli olen 100% varma että et paina viittä kiloa vähempää viiden viikon päästä. Tärkeintä on se syömisen kontrollointi ja siihen nuo sovellukset ovat hyviä kun vaan kirjaa kaiken oiken. Sovellus ei kuitenkaan voi esim. aineenvaihdunnalesi mitään ja on suuri vaara että kun syöt todella vähän (1200 kaloria) jos vielä liikut voi olla että aineenvaihduntasi ei toimi ollenkaan ja paino ei tipu.

Vierailija
28/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miksi tänne tulee laumoittain ikäviä ihmisiä sättimään jos joku tekee laihdutukseen liittyvän aloituksen. Pysytään vaan sitten läskeinä eikä edes yritetä muutosta. :D

Eikö empatia ja sympatia säteilykään, että kyllä se paino putoaa ihan noin vaan?

Mitä helvettiä? AP:han sanoi aloituksessa, että on sovelluksen avulla alkanut tarkkailemaan syömisiään ja liikkuu enemmän jos tulee joskus syötyä enemmän. Eli ap laihduttaa. Sovelluksen avulla. Mitä ihmettä te vingutte?

Sama tehdään yleensä ilman sovellusta, joten kyllä, sovellus on turhaa huuhaata.

Vierailija
29/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et nyt ymmärrä. AP:n RUUASTA saatava kalorimäärä ei saisi ylittää tuota 1200 kcl/päivä. Jos kalorimäärä ylittyy, ap:n pitää liikkua enemmän jotta saa poltettua ylimääräiset kalorit.

Vierailija
30/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa ap:n sepustuksesta mitään selvää. Kuinka vaikeaa on kirjoittaa ymmärrettävä viesti?

Viikonloppuna olikin uutinen, että lukutaito on katoamassa, eli enää ei ymmärretä luettua tekstiä ellei siinä ole ihan suoraan kerrottu jotain asiaa.

Tässäpä selkokielellä, että sinäkin ymmärrät.

- ylipainoa 20 kg

- 1200 kcal/vrk dieetti + liikuntaa

- tavoite painonpudotuksessa 1 kilo/viikko

- onnistuuko?

Koetapa nyt lukea aloitus uusin silmin.  Kysy jos jää vielä joku asia epäselväksi.

Vierailija
31/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et nyt ymmärrä. AP:n RUUASTA saatava kalorimäärä ei saisi ylittää tuota 1200 kcl/päivä. Jos kalorimäärä ylittyy, ap:n pitää liikkua enemmän jotta saa poltettua ylimääräiset kalorit.

Eli sinä meinaat, että jos ap kiskoo pitsaa tuon 1200kalorin edestä, mutta ei liiku ollenkaan, hän laihtuu?

Vierailija
32/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä meinaat, että jos ap kiskoo pitsaa tuon 1200kalorin edestä, mutta ei liiku ollenkaan, hän laihtuu?

Eipä taida mahtua paljoa pitsaa tuohon kalorimäärään...

Vierailija
33/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP älä huoli, jos olet motivoitunut, kirjaat rehellisesti syömäsi ruuan ylös, noudatat rajoja ja liikut niin paino putoaa kyllä :) Itse aloitin laihduttamisen tammikuussa Lifesum-sovelluksen avulla. Kaikille ketjun negatiivisille yksilöille tiedoksi: jos on ylipainoa, voi olla vaikea hahmottaa, minkä kokoinen on hyvä annos ja kuinka paljon energiaa pitäisi päivässä saada. Näin asia oli omalla kohdallani. 

Ei se pelkkä sovellus tietenkään laihduta, isoin muutos minulle on ollut syömisen vähentäminen, tiettyjen ruokien karsiminen ja liikunnan lisääminen, luonnollisesti. Sovellus auttaa kuitenkin pysymään kartalla siitä mitä on syönyt, ja kuinka paljon voi vielä syödä. Sillä voi seurata omaa etenemistään, mikä myös motivoi. 

Tammikuusta tähän päivään on kiloja lähtenyt 19. Tsemppiä muillekin!

Vierailija
34/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennä tavoite puoleen kiloon viikossa. Täten ruvetaan olemaan jo vähän lähempänä todellisuutta.

Huvittaa nämä laihdutuksesta intoutuneet läskipallerot. Veikkaan ettei ap saa pudotettua grammaakaan jonkun sovelluksen avulla.

Paljos olet jo laihtunut? Häh?

Tuomas Enbuske kirjoitti tästä palstasta, omin sanoin referoiden, että tää palsta on täynnä naisia, joilla ei oo mitään tapoja, ne on ilkeitä, ja että tää palsta on paljon pahempi kun yksikään äijien haippirinki ikinä. Hienoa miten osoitit hänen olevan oikeassa...

Aloittajalle, itse tykkään tuosta appista, laihdutin sillä itse reilu vuosi sitten noin 15 kiloa, ja sen jälkeenkin onnistunut pitämään painoni normaalina, kun sovelluksen avulla sai elämäntavat kuntoon.

Tsemppiä elämäntapamuutokseesi!

Vierailija
35/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennä tavoite puoleen kiloon viikossa. Täten ruvetaan olemaan jo vähän lähempänä todellisuutta.

Huvittaa nämä laihdutuksesta intoutuneet läskipallerot. Veikkaan ettei ap saa pudotettua grammaakaan jonkun sovelluksen avulla.

Tuomas Enbuske kirjoitti tästä palstasta, omin sanoin referoiden, että tää palsta on täynnä naisia, joilla ei oo mitään tapoja, ne on ilkeitä, ja että tää palsta on paljon pahempi kun yksikään äijien haippirinki ikinä. Hienoa miten osoitit hänen olevan oikeassa...

Aloittajalle, itse tykkään tuosta appista, laihdutin sillä itse reilu vuosi sitten noin 15 kiloa, ja sen jälkeenkin onnistunut pitämään painoni normaalina, kun sovelluksen avulla sai elämäntavat kuntoon.

Tsemppiä elämäntapamuutokseesi!

1. ei se ole nainen

2. kuka siteeraa jotain enbuskea? :D :D

Vierailija
36/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin appi on innostunut laihduttamaan. Ei muusta puhukaan. Se on semmonen laihdutusappi.

Vierailija
37/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt mikä kiire laihduttajilla aina on. Sitä painoa on usein kannettu vuosikaudet ja sitten siitä pitää yhtäkkiä päästä mahdollisimman nopeasti eroon. 

Maltillinen laihduttaminen takaa sen, että pysyt virkeämpänä ja terveempänä laihdutuksen aikana. Tämän seurauksena voit oikeasti muuttaa elämäntapojasi, etkä vain muuttaa niitä hetkellisesti. Myös kroppa pysyy paremmin laihdutuksen perässä ja esimerkiksi löysää nahkaa jää vähemmän. 

Aluksi kaikki syömiset ylös ja kirjoitat johonkin näkyville eri ruoka-aineiden kalorimäärät, jolloin saat helposti ja nopeasti kirjattua ne kun käytät ruuan puntarilla. Kun alat suurinpiirtein tietämään paljonko kaloreja missäkin on, niin niitä ei tarvitse enää laskea. Salaatteja ja muita todella kevyitä juttuja ei kannata laskea kuin ihan aluksi, koska niillä ei ole kokonaisuuden kannalta merkitystä, mutta työmäärää ne lisäävät valtavasti. Pidät kalorit sen verran miinuksella, että nuokin huomioiden olet miinuksella. 

Painoa ei kannata seurata päivittäin, vaan viikottain ja tärkeämpi mittaus kuukausittain, joilla varmastat, että paino on oikeasti menossa alaspäin. 

Vierailija
38/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pullero (163cm /79,5 kg) aloitin laihduttamaan vuoden alusta, mutta käytössäni ei ole mitään appia enkä laske ruuan kaloreita, koska tiedän ruuan energiamäärät summittaisesti tarpeeksi lähelle päästäkseni energiavajeeseen, lisäsin liikuntaa nollasta 3-5 kertaan viikossa (yht 4-6 tuntia mieleistä liikuntaa viikossa). Tällä metodilla on painko pudonnut nyt 11 kg (eli n. 2,5 kg /kk). Tavoitteeni on 63 kg elokuun loppuun mennessä, eli viimeistä 5 kg:aa viedään ja ne on ne vaikeimmat, siksi ole sille varannut myös enemmän aikaa.  Minä taasen käyn puntarilla päivittäin, mutta en hermostu jos välillä jumii, se on ihan normaalia.

Ap:n tavoite kuulostaa kovalta, kyllä se mahdollista on,  mutta jotta 1200 kcal/vrk ei ylity niin saa jo aika tarkkaan mitata ruuan laadun ja määrän.

Vierailija
39/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisia vaatteita käytät?

Mielekiinnosta kysyn.

Vierailija
40/43 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta olen laihtunut saman sovelluksen avulla 25kg (8kk ajassa). Terveisin vähemmän läski pallero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi