Laihdutusappi, voiko tää olla oikein?
Latasin MyFitnessPal sovelluksen, kun työkaveri sitä kovasti kehui.
Olen siis itse huomattavan ylipainoinen ja aktiivisuustasoni on erittäin huono (nyt tosin koiran myötä parempi).
Olen 164cmx85kg
Laitoin aktiivisuustasokseni "ei aktiivisen", koska muut kohdat eivät oikein sopineet minulle. Vähän aktiivisessa vaadittiin jo sitä että liikkuu suurimman osan päivästä esim. töissä.
Tavoitteeksi laitoin 1kg/viikko pois.
Tämän mukaan sain kaloritavoitteekseni 1200 kaloria. Tuo täyttyy varsin helposti minulla, jos syö ylimääräistä niin se kuittaantuu sovelluksen mukaan reippaalla lenkillä.
Olen päässyt joka päivä plussalle (eli olen polttanut enemmän mitä syönyt) ja sovellut on nyt antanut arvion, jonka mukaan painaisin 5 viikon päästä 80 kg
Voiko tää muka olla näin helppoa? Huijaako tämä sovellus minua? :D Nyt kyllä kinnitän enemmän huomiota syömisiini ja liikkumiseen, mutta en tunne että eläisin kovinkaan eri tavalla kuin aikaisemminkaan, eikä paino silloin pudonnut ollenkaan.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt mikä kiire laihduttajilla aina on. Sitä painoa on usein kannettu vuosikaudet ja sitten siitä pitää yhtäkkiä päästä mahdollisimman nopeasti eroon.
Maltillinen laihduttaminen takaa sen, että pysyt virkeämpänä ja terveempänä laihdutuksen aikana. Tämän seurauksena voit oikeasti muuttaa elämäntapojasi, etkä vain muuttaa niitä hetkellisesti. Myös kroppa pysyy paremmin laihdutuksen perässä ja esimerkiksi löysää nahkaa jää vähemmän.
Aluksi kaikki syömiset ylös ja kirjoitat johonkin näkyville eri ruoka-aineiden kalorimäärät, jolloin saat helposti ja nopeasti kirjattua ne kun käytät ruuan puntarilla. Kun alat suurinpiirtein tietämään paljonko kaloreja missäkin on, niin niitä ei tarvitse enää laskea. Salaatteja ja muita todella kevyitä juttuja ei kannata laskea kuin ihan aluksi, koska niillä ei ole kokonaisuuden kannalta merkitystä, mutta työmäärää ne lisäävät valtavasti. Pidät kalorit sen verran miinuksella, että nuokin huomioiden olet miinuksella.
Painoa ei kannata seurata päivittäin, vaan viikottain ja tärkeämpi mittaus kuukausittain, joilla varmastat, että paino on oikeasti menossa alaspäin.
Mikähän tässäkin kommentissa oli kolmen miinuksen arvoinen? Siinä ei ollut yhtään väitettä, joka ei ollut totta.
Tällä palstalla on todella yksinkertaista porukkaa, kun ei ymmärretä kirjoitettua tekstiä ja/tai jäädään jankkaamaan jotain samaa asiaa monen sivun mitalta.
Mulla on Fatsecret, jonka avulla lasken päivän kalorit. Yritän pysyä 1000-1200 välillä/päivä.
Minulla on tippunut tämän sovelluksen avulla 15kg puolessa vuodessa. Alkuun paino tippui hurjaa vauhtia, ekat 10kg lähti aika iisisti, mutta sen jälkeen on tehnyt vähän tiukkaa. Alkupainoni oli sama kuin ap:lla.