Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin isä soitti eilen ja sanoi: "Sovitaan, että teidän lapsi ei tule meille ainakaan kahteen viikkoon."

Vierailija
08.05.2017 |

Aika erikoista, vai mitä? Lapsi ollut siellä viime viikolla ehkä kolme tai neljä kertaa. Viimeksi lauantaina klo 11-17.

Kommentit (234)

Vierailija
161/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kavereita paljon. Silti en tykkää, että pihalla odotetaan valmiiksi, kun jostain tullaan. Monesti ei jää läksyjen lukurauhaa. Että jos tällaista menoa, niin isä kyllä aiheesta sanoi.

Vierailija
162/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista, vai mitä? Lapsi ollut siellä viime viikolla ehkä kolme tai neljä kertaa. Viimeksi lauantaina klo 11-17.

No tiedätsä mitä. Musta se on erikoista, että tuuppaat kersas tämän kaverin luo, tyyliin joka toinen päivä. Ja ihan kokopäivähoitoon, jos ne kuuden tunnin reissuja on. Et ollenkaan kysy itseltäs (tai siltä kaverin perheeltä) että onko ihan ok? Et ihmettele onko lapsellasi kenties nälkä, pitäisikö tulla välillä kotiiin syömään ja pyytää se kaveri vaikka teille vuorostaan leikkimään. Sitä mä ihmettelen. Mut pääsethän sä helpommalla noin. Onko sulla paljonkin lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon aloituksen provoksi. 

Mutta meidänkin lapsilla on niin monenlaisia kavereita ja perheitä, että ei voi kuin ihmetellä. Yhden kanssa voi olla vain koulussa koulun jälkeen, koska hänen kotiinsa ei saa mennä lapsia (eikä synttäreitäkään ole juhlittu - perheessä 2 lasta). Vastavuoroisuutta tarvii olla, valitettavasti tämä lapsi on saanut "porttarin" luokkakavereilleen eikä ole suosittu koulussa. Että vanhemmat voisivat miettiä sitäkin, että jonkun verran kavereita saa vierailla.

Toisaalta kehtaan sanoa "loisijoille", että sun aikasi on NYT lähteä kotiin, meillä on muuta yhdessä tekemistä. 

Ikävää, jos lapsi saanut "porttarin" kavereilleen tuon takia. Eihän se lapsen vika ole, jos heillä ei saa vierailla. Ehkä perheessä on jotain ongelmaa? Alkoholismia, mielenterveysongelmia tms., siksi eivät halua ketään kylään? Toki voivat vaan muuten olla erakkoja, mutta ei sekään lapsen vika ole.

Tunnen vanhemmat, mutta eivät kerro, miksei heillä voi vierailla. Molemmat ovat töissä, tuskin sairaita. On syy mikä tahansa, niin kyllä vanhemmat ovat syyllisiä lapsensa vähäiseen kaverimäärään. Harmillista, mutta kukaan meistä ei ota lasta enää kotiinsa vastavuoroisuuden kokonaan puuttuessa...

Toivottavasti olet ylpeä itsestäsi, kun kostat viattomalle lapselle hänen vanhempiensa ääliömäisyydet.

En tietenkään ole ylpeä. Lapset saavat tavata ulkona tai sitten sen eimeidänkotiin-lapsen kotona.

Vierailija
164/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon aloituksen provoksi. 

Mutta meidänkin lapsilla on niin monenlaisia kavereita ja perheitä, että ei voi kuin ihmetellä. Yhden kanssa voi olla vain koulussa koulun jälkeen, koska hänen kotiinsa ei saa mennä lapsia (eikä synttäreitäkään ole juhlittu - perheessä 2 lasta). Vastavuoroisuutta tarvii olla, valitettavasti tämä lapsi on saanut "porttarin" luokkakavereilleen eikä ole suosittu koulussa. Että vanhemmat voisivat miettiä sitäkin, että jonkun verran kavereita saa vierailla.

Toisaalta kehtaan sanoa "loisijoille", että sun aikasi on NYT lähteä kotiin, meillä on muuta yhdessä tekemistä. 

Ikävää, jos lapsi saanut "porttarin" kavereilleen tuon takia. Eihän se lapsen vika ole, jos heillä ei saa vierailla. Ehkä perheessä on jotain ongelmaa? Alkoholismia, mielenterveysongelmia tms., siksi eivät halua ketään kylään? Toki voivat vaan muuten olla erakkoja, mutta ei sekään lapsen vika ole.

Tunnen vanhemmat, mutta eivät kerro, miksei heillä voi vierailla. Molemmat ovat töissä, tuskin sairaita. On syy mikä tahansa, niin kyllä vanhemmat ovat syyllisiä lapsensa vähäiseen kaverimäärään. Harmillista, mutta kukaan meistä ei ota lasta enää kotiinsa vastavuoroisuuden kokonaan puuttuessa...

Itseasiassa kyllä te aikuiset ihmiset olette ihan itse vastuussa teoistanne. Jos päätätte yhteistuumin eristää yhden lapsen, niin kyllä se on ihan teidän päätöksenne, oli se syy mikä hyvänsä. Todella kuvottavaa.

Noniin onkin kuvottavaa, mutta myös oikein. Odotamme tämän hyljeksityn lapsen vanhempien seuraavaa siirtoa, kyllä he ovat tästä tietoisia. Ovat rakentaneet viimeiset 5v uutta taloa, ja sinne on luvattu tupareita jo useampi vuosi...

Vierailija
165/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä tällaiset aloitukset, missä ap ei vastaa yhteenkään viestiin.

Spönde, ei tällaisiin trolleihin vastailla yhtään mitään, vaan näillä on tarkoitus ainoastaan provota.

Vierailija
166/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta tuubaa täällä taas tarjoillaan. Ihmettelen miten kukaan äiti viitsii kirjoittaa tänne yhtään mitään. Aivan sama mikä asia, lynkkaus on varmaa. Palsta täynnä idiootteja.

Neljän lapsen isänä kirjottelen, että kokemusta on puolin ja toisin.

AP:lta selvästi puuttuu keskustelu yhteys kaverin vanhempiin. Se on ok jos uusi tuttavuus, mutta jos on samassa futis jengissä niin luulisi että pääsisi moikkaamaan vanhempia ja sitten voi ihan kysyä että miten on mennyt. Jos kuitenkin tuntemattomat henkilöt niin tällöin on tietenkin pieni kynnys etsiä numeroita tai olla yhteyksissä kyläilyjä koskien. 

Mutta kyläilyistä...

Kyllä meillä on aina toiminu puolin ja toisin niin, että lapsilla on joku kotiin tuloaika ja lähtevät viimeistään silloin. Yleensä kuitenkin lähtevät kun sanon tai lapsille sanotaan että nyt riittää. Meillä lapset myös kysyvät kavereiltaan ja toisinpäin että voiko tulla kylään. Tällöin sanon jos sopii ja jos ei sovi, sama toisinpäin.

Musta enemmänkin ihmeelliseltä kuulostaa tommoinen kaverin isän toiminta. Eikö tämä henkilö pysty itse pitämään mitään kontrollia kotona, vaan jättää lapsen vastuulle kotiin lähtemisen ja kyläilyt? Jos lapsilla on joku makea leikki tai pelit kesken niin eihän ne lähde ennen kuin käsketään vai mitä helvettiä te kuvittelette? Varsinkin jos on uusi tuttavuus niin kyllä siinä tunteja vierähtää.

Koko aihe on naurettava, koska kyllä se kyläily kontrolli on ihan teillä vanhemmilla molemmin puolin. Jos kaverit rasittaa niin lähetätte ne kotiin, mikä siinä on vaikeaa tai ihmeellistä? Ei meillä lasten kaverit vie mitään aikaa tai rasita, koska jos rupeaa tuntumaan raskaalta niin ne lähtee kotiin. Ja ihan hyvässä hengessä vielä, kelatkaa sitä! Tää maa on näköjään täynnä kädettömiä vanhempia joilla ei ole muuta osaamista kuin puhua paskaa vauva foorumilla ja arvostella muiden tekemistä sen sijaan että ratkaisisi itse asioita. Isoin osa kommenteista menee ihan vitsistä, menkää nyt vähän itseenne XD

Ja voimia AP:lle. Jos kaveri on lapselle tärkeä niin kannattaa päästä keskusteluyhteyteen isän kanssa että saa sovittua asiat  vaikka selvästi hissi ei sillä ihan joka kerrokseen mene kun ei pysty tämmöstä asiaa hanskaamaan.

Vierailija
167/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että sitten on eri asia jos kaverit aiheuttaa jotain isompaa ongelmaa. Tällöin toki ollaan vanhempiin yhteydessä ja keskustellaan asiasta.

t:sama

Vierailija
168/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se

Vierailija kirjoitti:

Meillä koti ei ole mikään linnoitus. Tänne saa tulla ihan joka ikinen päivä lapsen ystäviä kylään, yleensä tulee 1, 2 tai 3 heti koulun jälkeen ja usein ollaan ihan nukkumaanmenoaikaan asti.

Sävellän lapsille halvalla tehdyn päivällisen kolmen jälkeen ja seitsemältä illallisen. Joskus lapsen koulukaverit pyytävät jotain lempiruokaansa, teen jos jaksan, ellei ole liian kallis ja vaativa ruoka. Olen myös lasten uskottu: minulta kysytään isoja asioita elämästä ja kehityksestä ja pelataan porukalla sanapelejä.

Useimmiten lapset saavat kuitenkin olla lastenhuoneessa tai jossain toisessa huoneessa missä itse olen.

Olen myös delegoinut lapsivieraita tiskaamaan ja imuroimaan meillä ja lähtenyt itse ajelulle.

Tilanne olisi eri jos omia lapsia olisi enemmän kuin yksi.

Vastavuoroisuus ei pelaa kaikkien kohdalla, joillain on kotona väsynyt isä, migreeni-äiti tai liuta häiritseviä sisaruksia.

Yökyläilyissä vaadin täyttä vastavuoroisuutta.

Ap:n tapauksessa epäilen solidaarisuuden puuttumista. Lapselta on tietenkin kysytty,

että koskas meidän Luka pääsee teille pelaamaan ja lapsi on vastannut:

-Äiti ei tykkää että meillä ollaan, se sanoo et teiän Luka huutaa liikaa. Ja kerran isi tuli töistä ja suuttu että kuka on tiputtanu sen takin ja sotkenu pelivarusteet. No se oli teiän Luka ku oli siel vaatekomeros piilossa.

Isä sano et Luka ei kyllä saa tulla meiän vaatekaappiin enää ikinä.

...Ja Lukan isä loukkaantui ikihyviksi.

Oletko työtön vai kotiäiti, kun ehdit tehdä safkat koko kylän lapsille...

Vierailija
169/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se

Vierailija kirjoitti:

Meillä koti ei ole mikään linnoitus. Tänne saa tulla ihan joka ikinen päivä lapsen ystäviä kylään, yleensä tulee 1, 2 tai 3 heti koulun jälkeen ja usein ollaan ihan nukkumaanmenoaikaan asti.

Sävellän lapsille halvalla tehdyn päivällisen kolmen jälkeen ja seitsemältä illallisen. Joskus lapsen koulukaverit pyytävät jotain lempiruokaansa, teen jos jaksan, ellei ole liian kallis ja vaativa ruoka. Olen myös lasten uskottu: minulta kysytään isoja asioita elämästä ja kehityksestä ja pelataan porukalla sanapelejä.

Useimmiten lapset saavat kuitenkin olla lastenhuoneessa tai jossain toisessa huoneessa missä itse olen.

Olen myös delegoinut lapsivieraita tiskaamaan ja imuroimaan meillä ja lähtenyt itse ajelulle.

Vastavuoroisuus ei pelaa kaikkien kohdalla, joillain on kotona väsynyt isä, migreeni-äiti tai liuta häiritseviä sisaruksia.

Ap:n tapauksessa epäilen solidaarisuuden puuttumista. Lapselta on tietenkin kysytty,

-Äiti ei tykkää että meillä ollaan, se sanoo et teiän Luka huutaa liikaa. Ja kerran isi tuli töistä ja suuttu että kuka on tiputtanu sen takin ja sotkenu pelivarusteet. No se oli teiän Luka ku oli siel vaatekomeros piilossa.

En tiedä, miten teillä, mutta meillä kypsyy esim. kuusi perunaa samassa ajassa kuin neljäkin.

Vierailija
170/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen että jospa Ap:n lapsen käyttäytymisessä ei ole mitään ongelmaa vaan kyseinen isä on jostain syystä nyt pistänyt oman lapsensa kurinpalautukseen vähentämällä kaverien kanssa vietettyä aikaa joksikin ajaksi. Joskus muistan että omassa lapsuudessa kiellettiin menemästä kaverille muutamaan päivään jos ei kotona käyttäytynyt kunnolla ja se oli aika ikävä rangaistus.

Vierailija
171/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen että jospa Ap:n lapsen käyttäytymisessä ei ole mitään ongelmaa vaan kyseinen isä on jostain syystä nyt pistänyt oman lapsensa kurinpalautukseen vähentämällä kaverien kanssa vietettyä aikaa joksikin ajaksi. Joskus muistan että omassa lapsuudessa kiellettiin menemästä kaverille muutamaan päivään jos ei kotona käyttäytynyt kunnolla ja se oli aika ikävä rangaistus.

Komppaan tätä: meidän lasten kaveripiirissä jaellaan kaverikieltoja rangaistukseksi typerästä käytöksestä. Ei nyt ehkä ihan kahden viikon kaverikieltoja, mutta parin päivän kuitenkin. 

Vierailija
172/234 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sanoi että lapsi on ollut naapurilla 3-4 kertaa viikon sisään ja esim. lauantaina 11-17. Se on melkoisen paljon. Kyllä ihmiset haluavat olla kotonaan lastensa kanssa joskus ihan rauhassa ilman muita. Meillä saa olla maksimissaan kaksi tuntia. Pistän lapset mielellään pihalle leikkimään kavereidensa kanssa. ei ole millään tavalla koskaan vahingoittanut ystävyyssuhteita tms. Vanhin lapsista on nyt 19v. Samat kaverit edelleen kuin 9v:)

Vierailija
173/234 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos ap:n lapsi löytänyt uuden kaverin kenen luona asua?

Vierailija
174/234 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tää oli provo? Ap on tehokkaasti ulkoistanut lapsensa hoidon ja ruokinnan kaverin perheelle. Jos on vielä ärsyttävä ja huonotapainen lapsi (todennäköisesti onkin, kun ei äiti ole kiinnittänyt huomiota siihen, miten vähän lapsi on kotona), niin isän reaktio on aivan ymmärrettävä. Itse olisin kirjoittanut myös laskun hoidosta ja ruoista. Meillä siis lapsia käy leikkimässä paljonkin, mutta ilmeisesti heillä on fiksut vanhemmat, koska kohtuullisuus on säilynyt.

Vierailija
175/234 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miten teillä, mutta meillä kypsyy esim. kuusi perunaa samassa ajassa kuin neljäkin.

JA teidän päivällinen on 1 peruna/henkilö?! Malliäiti ja mallikoti siis!

Vierailija
176/234 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap sanoi että lapsi on ollut naapurilla 3-4 kertaa viikon sisään ja esim. lauantaina 11-17. Se on melkoisen paljon. Kyllä ihmiset haluavat olla kotonaan lastensa kanssa joskus ihan rauhassa ilman muita. Meillä saa olla maksimissaan kaksi tuntia. Pistän lapset mielellään pihalle leikkimään kavereidensa kanssa. ei ole millään tavalla koskaan vahingoittanut ystävyyssuhteita tms. Vanhin lapsista on nyt 19v. Samat kaverit edelleen kuin 9v:)

No ei kyllä ole normaalia, että on samat kaverit. Eiköhän syy ole se ettei lapsesi ole koskaan päässyt tutustumaan uusiin ihmisiin ja kaverien kavereihin kun äiti antaa nähdä 2 h päivässä sillon tällön.

Vierailija
177/234 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tuota nyt ihmetellä, jos lapsi on ollut kaverilla tuntikausia joka toinen päivä?

Ihan ymmärrettävää että vierailuja halutaan rajoittaa, vaikka ei olisi huonosti käyttäytynytkään.

Vierailija
178/234 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vituttaa jos lapsen kaverit hengailee meillä koko lauantain. Pitää tehdä safkat heille ja la on minulle usein se ainut lepopäivä... Ihan oikein pistää 2 vk porttari. APhan varmaan hoitaa seuraavat kaksi viikkoa sitten? Reilu peli.

Vierailija
179/234 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko niin, että te hyysäätte pirjopetteriä seuraavan vuoden, ap?

Vierailija
180/234 |
09.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehtaisi päästää lastani enää ko. kaverille leikkimään, jos olisi ollut niin häiriöksi asti, että pitää porttikieltoa antaa. Meille saisi kaveri tulla ja pihalla leikkiä, mutta ei saisi mennä enää kaverin kotiin. Ellei kaverin perhe erikseen pyytäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan