Suoristusraudat, kihartimet yms ovat käteviä, mutta kuinka niitä jaksetaan jopa päivittäin käyttää?
Eikö siihen mene aikaa jokusen verran? Eikö tukka muka kärsi ajan saatossa, vaikka käyttäisi lämpösuoja tuotteita? Moni kärvistää melko suoran tukkansa piikkisuoraksi, koska miulla on kauhea pörrökäkkäräpää.. Kuinkahan monella on oikeasti oikeat kiharat suoraansanottuna luonnostaan. Fööni on kyllä kätevä, kun täytyy saada nopeasti tukka kuivaksi.
Kommentit (28)
Mä en käytä kiharrinta joka päivä. Juurikin koska se ei tee hyvää hiuksille. On se silti kiva olla olemassa.
Käytin paljon ennen lapsia, mutta nyt kun pitää ovesta saada aamuisin ulos itsensä lisäksi 2 pientä lasta, niin ei enää puhettakaan että jaksaisin joka aamu laittaa tukkaa jollain laitteella.
Ja toki se tukka aina jonkun verran kärsii, vaikka suojatuotteita käyttäisi.
Kärsii ja menee. Mutta sen verran olen valmis näkemään vaivaa että laitan hiukseni kuntoon joka päivä.
Siis ei mulla mee kuin kolme-neljä minsaa ku teen kiharat suoristusraudalla (ghd). Joka päivä käytän enkä laita mitää lämpösuojia. Tukka ei oo kärsiny. Pesen joka päivä ja kunnon tuotteilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei mulla mee kuin kolme-neljä minsaa ku teen kiharat suoristusraudalla (ghd). Joka päivä käytän enkä laita mitää lämpösuojia. Tukka ei oo kärsiny. Pesen joka päivä ja kunnon tuotteilla.
Jaa-a.
Pesen tukan joka aamu. Käytän jatkuvasti vuorotellen kahta shampoota. Pesun jälkeen kuivaan vähän föönillä. Jonkin ajan kuluttua nostelen ilmakihartimella ja käännän latvoja myös. Joka toinen päivä laitan hoitoainetta pesun jälkeen. Ennen kiharrinta käytän vaihdellen muotovaahtoa, lämpösuojaa tms., vuoroin kaupan, vuoroin kampaajan merkkejä. Vaihdan myös merkkejä silloin tällöin.
Tukka voi hyvin, kiiltää kauniisti ja saan siitä kehuja. En ole huomannut mitään haittaa jokapäiväisestä laitteiden käytöstä. Toki syön hyvin, joten saan hyviä ravinteita. Olen 55. Aikaa menee tukan laittoon n. 5-7 min., ei yleensä rasita, mutta takaa hyvän olon, kun toimin asiakaspalvelussa.
Niin ne monet sanoo, että tukka ei kärsi yhtään, sitten kun näkee itse heidän tukkansa, on hapsottavat, liiruhiukset.. Ap
Mulla on lyhyt polkka, pesen päivittäin, kuivaan ja siloitan suoristusraudalla muotoonsa. Aikaa suoristusvaiheeseen menee kaksi minuuttia, vähän niinkuin harjaisi hitaasti.
Minulla on suht suora tukka, mutta taipuu etenkin edestä hassusti mutkalle. Olen selvinnyt nuoruuden traumoista ja kilosta tököttiä yksinkertaisella suoristusraudalla :)
Koska tukka on lyhyt ja luonnostaan vahva, en ole huomannut hiusten kärsivän. Kunnon tuotteet käytössä, tottakai.
Minulla on luonnonkiharat hiukset ja noin kymmenen vuoden ajan suoristin hiukset lähes päivittäin. Meneehän siihen aikaa, hiukset kuluu ja erilaisiin tökötteihin kuluu rahaa.Ja kaikkien hiustököttien käytön vuoksi hiukset tarvitsi pestä usein ja pesinkin ne melkein joka päivä. Sitten oivalsin että kohdallani se on ihan turhaa enkä yksinkertaisesti enää jaksa. En ole kohta vuoteen suoristanut hiuksia ja fööniäkin olen käyttänyt vain pari kertaa. Aamulla menee puolet vähemmän aikaa laittautumiseen.
Nykyään pesen hiukset 2 krt/viikko, en käytä fööniä tai muotoilurautaa, en enää värjää hiuksiä ja ikinä ei ole ollut näin hyväkuntoiset hiukset. Olen itseasiassa alkanut jopa pitämään kiharoista, vaikka teininä niitä inhosin yli kaiken.
Eri asia on suoristaa luonnon käkkäräpää kuin muutaman laineen hiuksia. Tottakai enempi aikaa menee kokopään suoristamiseen kuin parin laineen suoristaminen. Ap
On varmaan vähän eri asia, onko hiukset luonnostaan sellaiset käkkärän kiharat, jotka on usein kuivan oloiset tai ainakin näyttävät sellaisilta pörröisiltä. Mulla on puolestaan suomalaiset silkohapset. Tummat ja paksut kylläkin, mutta hius on ohutta ja lasimaista. Mulle toi föönin ja kihartimen käyttö päivittäin sopii ihan hyvin. Sen sijaan jos jätän päiväksikin pesemättä, pää haisee pahalta. Ehkä jollekin toisella toimii.
9
Ihmettelen ihmisiä, joiden mielestä rautojen käyttö rasittaa hiusta, mutta jotka föönaavat itse tukkaansa jatkuvasti. Ihan samalla tavalla se föönaaminenkin nimittäin kuluttaa sitä hiusta.
Föönin ja suoristusrautojen ja kihartimen käyttäjät ovat ihan oma lajinsa. Heitä vain on paljon.
Itse käytän fööniä kerran viikossa, jos sitäkään. Voisi useamminkin käyttää. Ap
Suoristan hiukset lähes joka päivä. Tehnyt näin kohta 10 vuotta. Siinä se menee vähän niinkuin hampaiden pesu.
Vierailija kirjoitti:
Vau. Mulla on NIIN paksut hiukset, että kampaaja teki pienet laineet latvaan suoristusraudalla ja aikaa meni yli puoli tuntia. Itse jos teen menee vielä kauemmin.
Sun hiukset on ilmeisesti ohuet lirut, koska kunnon pehkoa ei tossa ajassa kiharra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau. Mulla on NIIN paksut hiukset, että kampaaja teki pienet laineet latvaan suoristusraudalla ja aikaa meni yli puoli tuntia. Itse jos teen menee vielä kauemmin.
Sun hiukset on ilmeisesti ohuet lirut, koska kunnon pehkoa ei tossa ajassa kiharra.
Liruhiuksiin tekee viidessä minuutissa, paksuihin jopa puolituntia, enemmänkin. Kaikki ei vaan muista tuota, että hiusten paksuus vaikuttaa oleellisesti. Ap
Up