Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväpariskunta suuttui, koska emme antaneet heidän yöpyä illan päätteeksi

Vierailija
07.05.2017 |

Kutsuimme ystäväpariskunnan viettämään lauantai-iltaa hyvän ruoan ja juoman merkeissä. Mitään yökyläilystä ei oltu puhuttu. Puolen yön aikoihin alkoi väsymys iskeä kaikille ja ystävämme kyselivät missä voisivat nukkua. Sanoimme, ettemme heitä valitettavasti voi yöksi majoittaa. Asumme ahtaassa kaksiossa ja halusimme vihdoin omaa yhteistä parisuhdeaikaa, kun lapsikin oli saatu yöksi isovanhemmille hoitoon.

Kumpikaan ystävistämme ei ollut enää ajokuntoinen muutamien viinilasillisten jälkeen. Ehdotimme taksin tilaamista ja niin tehtiin. Noin 30 km meiltä oli matkaa heille takaisin kotiin.

Nyt aamulla sain viestin, jossa ystäväpariskunnan nainen hakkui minut ja mieheni täysin. Lupasin maksaa hänelle puolet taksiin kuluneista kustannuksista, mutta ehdotuksestani pillastui vain lisää. Nyt ei enää vastaa viesteihin eikä puheluihin.

Teimmekö väärin? Niin pahasti että ystävyys on katkaisemisen arvoinen?

Kommentit (482)

Vierailija
381/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ystävät mahtuvat vaikka hääyönä. Meillä ei ajeta vieraita hotelliin sama pätee toisin päin. ollaan aikamoisia rohkeita pareja. Onko teillä monellakaan oikeita ystäviä, tuskin. Samaan sänkyyn mahtuu useampi.

En mene ystävien kanssa naimisiin, vaan kumppanin. Hyvät ystävät ovat hyviä ystäviä, vaikka niitä ei majoittaisikaan hääyönä samaan sänkyyn.

Vierailija
382/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 26-29 -vuotias, pienessä yksiössäni saattoi yöpyä 15:kin ihmistä. Kerran parisängyssämme nukkui viisi ihmistä poikittain. Aamupalaa syötiin, mitä kaapista löytyi, kunnes virkein keräsi kolehdin ja lähti ruokakauppaan.

Nykyäänkin huusholli on varustettu "ilmapatjalla", lisävaahtomuovipatjoilla sekä varapeitteillä ynnä tyynyillä. Välillä joku on yöpynyt saunassa, kerran vaatehuoneessa.Ikää meillä on noin 50 vuotta.

Kun kutsun kavereita iltaa istumaan, pidän itsestään selvänä, että he saavat jäädä myös yöksi, vaikkei asiasta puhetta olisi ollutkaan. "Kyläilyjä" tehdään puolin toisin eikä kukaan tee laskelmia siitä, että nyt käytettiin fyrkkaa enemmän kuin Virtaset.

Mutta näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mieheni kanssa olemme onnistuneet harjoittamaan seksiä keskenämme vilkkaasta seuraelämästä huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään olettaa että ahtaaseen kaksioon joku majoittaisi vieraita. Ehkä jos olis iso omakotitalo. Ja tosiaankaan kaikki lapsettomat ei ole sellaisia etteivät ymmärtäisi pariskunnan oman ajan tarvetta ilman lasta.

Vierailija
384/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pohjoisessa on aina tilaa vieraille, vaikka opiskelisi Helsingissä, yksiöön tai soluun mahtuu. Täällä etelässä on ihme tiukkapipoja. Menkää pohjanmaalle, ovet ovat auki teillekin.

Vierailija
385/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ovat eri mieltä tästä että on tökeröä, jollei olekaan valmis majoittamaan niin heillä ei vain ole käytöstapoja ja se on fakta.

Fakta on se että ainakin minun ystäväpiirissä ollaan niin läheisiä ja avuliaita ettei ole käynyt mielessäkään etteikö saisi yöksi jäädä tai etteikö yöksi otettaisi.

Ei tässä ollut siitä kyse. Vaan siitä, että automaattisesti oletetaan ja sitten suututaan ja haukutaan isäntäpari, joka on juuri kestittänyt heitä yhden illan. Se ettei teillä ole käynyt mielessäkään etteikö toisen luokse voisi jäädä yöksi kertoo vain siitä, että teiltä puuttuu ainakin tässä asiassa käytöstavat ja samoin tilannetaju. Ei siitä, että muut olisivat jotenkin väärässä.

Se kertoo kyllä vain ja ainoastaan siitä että meillä on niin läheiset välit että kehdattaisiin sanoa jos tämä ei onnistuisi. Ja vuosien saatossa olla puolin ja toisin opittu että ovet on avoinna ja pyritään auttamaan muutenkin. Koski se sitten lapsia tai meitä aikuisia. Ja siksipä ollaan saatu aikaan tiivis ja ihana porukka joka osaa myös sanoa ei mutta harvemmin niitä tilanteita on. Meillä on ovet aina auki muillekin kavereille ja lapsille. Harvinaista, tiedän. Täältä oppinut.

Vierailija
386/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kiva että saatte olla siinä pikkukaksiossa, kuulostaa ahtaalta ja ankealta,onko vielä kunnan vuokraluukku? Kivaa.

Mikä kunnan asunnois vikana? Itsellä siisti sellainen ja vuokrakaan ei nouse koko ajan. Tykkään.

Vierailija
387/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 26-29 -vuotias, pienessä yksiössäni saattoi yöpyä 15:kin ihmistä. Kerran parisängyssämme nukkui viisi ihmistä poikittain. Aamupalaa syötiin, mitä kaapista löytyi, kunnes virkein keräsi kolehdin ja lähti ruokakauppaan.

Nykyäänkin huusholli on varustettu "ilmapatjalla", lisävaahtomuovipatjoilla sekä varapeitteillä ynnä tyynyillä. Välillä joku on yöpynyt saunassa, kerran vaatehuoneessa.Ikää meillä on noin 50 vuotta.

Kun kutsun kavereita iltaa istumaan, pidän itsestään selvänä, että he saavat jäädä myös yöksi, vaikkei asiasta puhetta olisi ollutkaan. "Kyläilyjä" tehdään puolin toisin eikä kukaan tee laskelmia siitä, että nyt käytettiin fyrkkaa enemmän kuin Virtaset.

Mutta näin me ihmiset ollaan erilaisia. Mieheni kanssa olemme onnistuneet harjoittamaan seksiä keskenämme vilkkaasta seuraelämästä huolimatta.

Ihanaa, joku samanhenkinen. Muistelen noita nuoruuden kyläilyjä. Oltiin toistemme mökeillä, päiviä, ei nipotettu mistään. Myös kotonani oli usein vieraita, kavereita yöpyi, sukulaisia ruotsista. Olen jo lapsesta tottunut vieraisiin yöpyjiin. Ikää on itselläni 52 vuotta. Ollaan 70-luvun vapaita nuoria.

Vierailija
388/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuitenkin ottaa huomioon sellainen seikka oletteko aiemmin vastaavissa tilanteissa majoittaneet kyseisen parin luoksenne muitta mutkitta?

Jos niin on aiemmin ollut ehkä olettivat että tälläkin kertaa saavat yösijan. Toki asia ei ole itsestäänselvyys mutta me esimerkiksi majoitamme mieheni kanssa aina luoksemme ystävän joka tulee toisesta kaupungista 35km päästä eikä hän joka kerralla varmistele asiaa vaan niin on vain aina tehty. Ja jos asialle olisi joku kerta este sanoisimme siittä itse etukäteen

Vierailija
389/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisessa kaupungissa (täältä naapurikaupunkiin on 30-40km) asuva ystävä pyytäisi luokseen illanviettoon kyllä minä jotenkin mieltäisin että saisin hänen luota yösijan ellei hän itse mainitsisi että ei kuitenkaan yösijaa tarjoa. Etenkik jos kutsu tarkoittaisi alkoholipitoista illanviettoa.

En mä itsekään laittaisi sellaisen matkan päässä asuvaa ystävää ajamaan yöllä taksilla kotiinsa. Nimenomaan ajattelen että on ihan eri asia onko kyseessä 3km vai 30km.

Vierailija
390/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä ihme sakkia, yleensä noin 60€,on iso raha, menee 30 km:n taksimatkasta, 2 henkeä, aloitusmaksu, ilta/yötaksa. Niin moni kehtaa kirjoittaa, että ei ole iso raha. Harva tavallinen duunari maksaa 60 € yhdestä taksimatkasta, meillä menee 40€ ja sillä tulee auton tankki täyteen, ja ajetaan useampi viikko. 

Kun kutsutaan nauttimaan illasta viikonloppuna, ruoan ja juoman merkeissä, niin kutsujan TULEE ILMOITTAA, että meillä ei saa yöpyä, tietää tulla omalla autollaan tai järjestää jonkun hakemaan.

Minulle 60€ on iso raha, ajan sillä melkein kuukauden omalla autolla. Ruokaakin tuolla saa ainakin viikon.

Sitten valitetaan että ei ole varaa maksaa yksityiselle yleislääkärille 60€, mutta taksiin voi laittaa.

Käytän taksia vain Kelakorvattuna, muulloin en, kotiuduin sairaalasta Kelataksista.

Niin, katsos kun kaikki meistä ei ole duunareita. Mikä sinä olet sanomaan porukkaa ihme sakiksi vain koska sinulla itselläsi ei ole 60 € rahaa laittaa taksiin? Toki jos rahatilanne on kehno niin silloin pitää tehdä itse niitä suunnitelmia miten säästää rahaa, esim. toinen on selvinpäin ja ajetaan omalla autolla. Se on vieraan asia kysyä voiko yöksi jäädä eikä kutsujan.

Äläpäs luule,että kaikki duunarit ovat köyhiä.Mieheni repii duunarina sellasta liksaa,ettei korkeakoulutetutkaan suurin osa sellaista saa:D

Heh, moni duunari on yrittäjä, esim. putkimiehet, sähkömiehet, rakennusinsinöörit ovat todella työllistettyjä. Itse olen duunariperheestä, ja kyllä ei ollut rahasta puutetta. Edelleen, olen ylpeä että naisena minulla on kädentaitoja. Mieheni on ns.akateeminen, älykkö, matemaatikko. Moni ammattimies tienaa huomattavasti paremmin kuin akateeminen. Turhaa siis halveksia duunareita, käden taidot ovat jotain, ei tarvita palveluita, me olemme niitä, joilta ostatte palveluita, kovaan hintaan. 

Juurikin näin:DMyös mieheni veli on duunari ja löytyy parhaiten ansaitsevien listalta.

Vierailija
391/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo vieraanvaraisuus lähtee jo lapsuuden kodista. Meillä kävi paljon vieraita, ja omia kavereita yöpyi usein. Sukulaisia majoitettiin, oltiin seurallisia. Itse majoitan kuten on aina tehty, olen pohjois-suomesta syntyisin.

Vierailija
392/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haloo. Raisa Räisäsen keissi tulee mieleen, "joo mee sä vain yksin hortoilemaan kun me tarvitaan omaa aikaa". Oma työkaverini kutsui iltakaljalle ja yöpymään, tilitti elämänsä traumat ja yritti sitten varastaa aurinkolasini, sitten n. klo 2 aamulla ilman mitään riitaa sanoi että pitäisi kävellä yksin kotiin 3km. Yllättäen ei olla enää ystäviä.

Vierailija
393/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin eri asia lähettää samassa kaupungissa muutaman km päässä asuva vieras keskellä yötä matkoihinsa kuin kauempaa tullut vieras. Juujuu jos asuu 30km päässä voi asua samassakin kaupungissa mutta mielestäni matka on verrattain kuitenkin pitkä. Ja kyllähän sille hintaakin tulee taksilla suhata öiseen aikaan.

Voin kuvitella miten 4tyyppiä viettänyt hauskan illan ja yöntullen alkaa porukkaa väsyttää ja kaikki vuoroitellen haukotttelevat mielessä yöpuulle siirtyminen jolloin asunnossa asuva pari päättää potkaista vieraat ulos "pois jaloista" päästäkseen äkkiä omaan rauhaan.

Itse en olisi verisesti suuttunut mutta olisin kyllä pitänyt käytöstä tylynä ja ollut vittuuntunut.

Vierailija
394/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo vieraanvaraisuus lähtee jo lapsuuden kodista. Meillä kävi paljon vieraita, ja omia kavereita yöpyi usein. Sukulaisia majoitettiin, oltiin seurallisia. Itse majoitan kuten on aina tehty, olen pohjois-suomesta syntyisin.

Pikemminkin erilaiset tavat ja kyläilykulttuurit lähtevät jo sieltä lapsuudenkodista. Mutta jollei ole autommatisesti valmis pitämään yövieraita ei tarkoita etteikö olisi vieraanvarainen.

Vierailija
395/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on potkaista vieraat nurkista yöllä pois taittamaan kuitenkim verrattain pitkää taksimatkaa että pääsee äkkiä omaan rauhaan.

Itse pitäisin tylynä käytöksenä tältä isäntäparilta.

Vierailija
396/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, etelässä on outoja tapoja. Ei voi muuta sanoa.

Vierailija
397/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri asia lähettää samassa kaupungissa muutaman km päässä asuva vieras keskellä yötä matkoihinsa kuin kauempaa tullut vieras. Juujuu jos asuu 30km päässä voi asua samassakin kaupungissa mutta mielestäni matka on verrattain kuitenkin pitkä. Ja kyllähän sille hintaakin tulee taksilla suhata öiseen aikaan.

Voin kuvitella miten 4tyyppiä viettänyt hauskan illan ja yöntullen alkaa porukkaa väsyttää ja kaikki vuoroitellen haukotttelevat mielessä yöpuulle siirtyminen jolloin asunnossa asuva pari päättää potkaista vieraat ulos "pois jaloista" päästäkseen äkkiä omaan rauhaan.

Itse en olisi verisesti suuttunut mutta olisin kyllä pitänyt käytöstä tylynä ja ollut vittuuntunut.

Ei se ole mitään kotiinlähettämistä, jos ilta päättyy ja isäntäpari ja vieraat haluavat nukkumaan. Yleensä ihan normaalia, että kylästä pitää joskus poistuakin, eikä jäädä loisimaan seuraavaan päivään.

Vierailija
398/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on potkaista vieraat nurkista yöllä pois taittamaan kuitenkim verrattain pitkää taksimatkaa että pääsee äkkiä omaan rauhaan.

Mutta ei ole tylyä penetä yöpaikan perään ja seuraavana päivänä haulkua emäntä?

Vierailija
399/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulivatko alunperin polkupyörällä iltaa viettämään?

Vierailija
400/482 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei ole tylyä penetä yöpaikan perään ja seuraavana päivänä haulkua emäntä?

En ole väittänyt etteikö olisi tylyä. Mutta mielestäni keskustelun aloittaja eli emäntä(?) oli vailla ymmärrystä omasta osuudestaan jutussa eli ei nähnyt itse ongelmaa omassa toiminnassaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan