Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä ahmimishäiriöisen iltaherkku

Vierailija
06.05.2017 |

http://aijaa.com/VfyR3A
Kääretorttua, jonka päällä mokkapalakuorrute.

Ahdistaa että on niin vaikea syödä normaalisti. Paastosin koko aamun ja päivän, söin alkuillasta yhden täytetyn leivän ja samalla ostin kääretortun ja mokkapalakuorruteainekset + litran maidon tortun seuraksi.

Olenkin miettinyt että teen pakkaseen annoserissä jotain kana-kasviskeittoa ja kokeilen säännöstellä syömistä niin. Eli teen kerralla jonkun 10 päivän satsin, niin että syön yhden aamulla, töissä syön salaattiaterian ja illalla taas keittoa. Näin en joudu menemään kauppaan houkutusten keskelle.
Olen lukenut että ahmimishäiriöä hoidetaan juurikin säännöllisellä syömisellä. Onko tuosta kokemuksia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääretorttu näyttää tiikerikakulta. 

Vierailija
2/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mut ei toi kyllä kääretortulta näyttänyt, ennemmin joltain tiikerikakulta. Säännöllinen syöminen kyllä auttaa. Tuo on pahinta, että on syömättä koko päivän ja sit lataa naamaan kaikkea paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääretorttu näyttää tiikerikakulta. 

Se taisikin olla tiikerikakkua, firence-merkkistä Lidlistä. En tiedä miksi minä sitä kääretortuksi kutsuin.

Ap

Vierailija
4/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mut ei toi kyllä kääretortulta näyttänyt, ennemmin joltain tiikerikakulta. Säännöllinen syöminen kyllä auttaa. Tuo on pahinta, että on syömättä koko päivän ja sit lataa naamaan kaikkea paskaa.

Joo, se oli tiikerikakku, ei kääretorttu.

Näinhän se on, ei saisi olla syömättä, ahdistaa vain oma lihavuus. 86 kg

Ap

Vierailija
5/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisyys tärkeintä ja aamupäivään-päivään painottuvat runsaat ja monipuoliset ateriat. Syö aamulla kunnon iso aamupala, hyvä lounas, välipalaksi hedelmää, päivällisellä kunnon ruoka. Ei tarvitse ahmia sitten illalla nälkäänsä. Ei tuo nykyinen ruokavaliosi kuulosta ahmimishäiriölle, vaan tavalliselle nälän aikaansaamalle herkkumätölle.

Vierailija
6/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelet naamariin vain. Paljonko mitat?

Vierailija
7/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnolla, ei pelkästään salaattia/keittoa, liian vähät kalorit saavat ahmimaan. Pitäisi syödä hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvoja yhdellä aterialla. Amerikkalainen kirjakin on nimeltään skinny girls do not eat salads eli hoikat tytöt eivät syö salaattia.

Vierailija
8/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisyys tärkeintä ja aamupäivään-päivään painottuvat runsaat ja monipuoliset ateriat. Syö aamulla kunnon iso aamupala, hyvä lounas, välipalaksi hedelmää, päivällisellä kunnon ruoka. Ei tarvitse ahmia sitten illalla nälkäänsä. Ei tuo nykyinen ruokavaliosi kuulosta ahmimishäiriölle, vaan tavalliselle nälän aikaansaamalle herkkumätölle.

En ole varma onko minulla ihan kunnollista ahmimishäiriötä, ajattelin että se on lievänä. Syön yleensä paljon kerralla, muuten paastoan. Paitsi töissä, siellä syön yhden normaalin aterian, koska en kehtaa ahmia. Tiedän että minun pitää alkaa syömään säännöllisesti.

Ap

Vierailija
9/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa että on niin vaikea syödä normaalisti. Paastosin koko aamun ja päivän, söin alkuillasta yhden täytetyn leivän ja samalla ostin kääretortun ja mokkapalakuorruteainekset + litran maidon tortun seuraksi.

Olenkin miettinyt että teen pakkaseen annoserissä jotain kana-kasviskeittoa ja kokeilen säännöstellä syömistä niin. Eli teen kerralla jonkun 10 päivän satsin, niin että syön yhden aamulla, töissä syön salaattiaterian ja illalla taas keittoa. Näin en joudu menemään kauppaan houkutusten keskelle.

Olen lukenut että ahmimishäiriöä hoidetaan juurikin säännöllisellä syömisellä. Onko tuosta kokemuksia?

Kuule rakas ihminen. Olen kulkenut tuon tien, ja voin sanoa sulle sydämeni pohjasta, että tuo(kaan) mitä tuossa ajattelet kokeilla ei tule toimimaan. Koska kaikkein olennaisinta ahmimishäiriön taltuttamisessa on se, että alkaa syödä 

a) säännöllisesti 

b) TARPEEKSI

Ja alkuun se tarkoittaa sitä, että syöt vaan sen 5 krt päivässä ( n. 3-4h välein) säännöstelemättä syömisiäsi. Syöt sen verran että tulet kylläiseksi. Jos mieli tekee jotain herkkua, niin se on täysin ok siihen ruoan päälle. Mutta ei ensimmäisenä eikä ateriaksi. Ja jos tekee mieli herkkuja, niin aina tarkistat kauanko on edellisestä ruokailusta, ja jos on sen 3h, niin ensin kunnon ruoka.

Jos syöt jollain aterialla liikaa, eikä 3-4h päästä vielä ole nälkä, niin silti syöt. Tärkeintä on ensin löytää se säännöllisyys ja riittävä ruokamäärä.

Ja joo, aluksi paino voi nousta. Se vähän niinkuin kuuluu asiaan. Mutta kun opit taas syömään normaalisti ja itseesi luottaen, se paino myös lähtee HITAASTI laskemaan.

Tsemppiä sulle. Usko pois, elämä on niin paljon ihanampaa, kun ei enää vedä övereitä. Tuollainen kuvasi herkku voi olla yksi palanen iltapalana, mutta sitä ei edes tee mieli enempää kun ei kikkaile noiden paastojen ja muiden kanssa, jotka saa makeanhimon aivan villiintymään.

Vierailija
10/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetelet naamariin vain. Paljonko mitat?

172cm/86kg

Ap

Vierailija
11/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö kunnolla, ei pelkästään salaattia/keittoa, liian vähät kalorit saavat ahmimaan. Pitäisi syödä hiilihydraatteja, proteiineja ja rasvoja yhdellä aterialla. Amerikkalainen kirjakin on nimeltään skinny girls do not eat salads eli hoikat tytöt eivät syö salaattia.

Suunnittelin vhh-ruokavalioa. Sen pitäisi auttaa makeanhimoon. Ja laihduttaa, samalla kun syö hyvin.

Ap

Vierailija
12/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mietittiin jossain kaisaniemen halpakahvilassa; mitä buliminen kaakkois-aasialainen bunttaa? Tuliko dille ikävä? Farkkijen alta paljastunee nahat ja luut.

Samalla selvisi se perässä kuuluva koli na ja ulvominen esim. Kampissa, postitalon, lasipalatsin kulmilla

Tämä naikkonen ilmiselvästi juoksee miehen perässä ja vartijat puuttuvat huutavaan ja häiriköivään..Sellaiseen.

Asemakahvila on hyvä paikka seurata vauhkoisen ja hysteerisen kaakkois-aasialaisen parturin häiriköivää sekoilua itkeskelyn ja psykoottisen häirinnän lomassa.

Paras suojelu tuollaiselle on kyllä psykiatrinen.

Vierailija
13/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule rakas ihminen. Olen kulkenut tuon tien, ja voin sanoa sulle sydämeni pohjasta, että tuo(kaan) mitä tuossa ajattelet kokeilla ei tule toimimaan. Koska kaikkein olennaisinta ahmimishäiriön taltuttamisessa on se, että alkaa syödä 

a) säännöllisesti 

b) TARPEEKSI

Ja alkuun se tarkoittaa sitä, että syöt vaan sen 5 krt päivässä ( n. 3-4h välein) säännöstelemättä syömisiäsi. Syöt sen verran että tulet kylläiseksi. Jos mieli tekee jotain herkkua, niin se on täysin ok siihen ruoan päälle. Mutta ei ensimmäisenä eikä ateriaksi. Ja jos tekee mieli herkkuja, niin aina tarkistat kauanko on edellisestä ruokailusta, ja jos on sen 3h, niin ensin kunnon ruoka.

Jos syöt jollain aterialla liikaa, eikä 3-4h päästä vielä ole nälkä, niin silti syöt. Tärkeintä on ensin löytää se säännöllisyys ja riittävä ruokamäärä.

Ja joo, aluksi paino voi nousta. Se vähän niinkuin kuuluu asiaan. Mutta kun opit taas syömään normaalisti ja itseesi luottaen, se paino myös lähtee HITAASTI laskemaan.

Tsemppiä sulle. Usko pois, elämä on niin paljon ihanampaa, kun ei enää vedä övereitä. Tuollainen kuvasi herkku voi olla yksi palanen iltapalana, mutta sitä ei edes tee mieli enempää kun ei kikkaile noiden paastojen ja muiden kanssa, jotka saa makeanhimon aivan villiintymään.

Kiitos viestistä, olen tietoinen tuosta, koska luin irti ahminnasta kirjan. Tuntuu vain vaikealta sallia itsensä syödä, kun haluaisi vain laihtua. Pakko on kuitenkin yrittää alkaa syömään normaalisti. Ei tämä näinkään saa mennä loppuelämää.

Ap

Vierailija
14/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan totta puhutaan, niin tottakai syöntirytmin säännöllisyys auttaa asiaa, mutta pohjimmainen syy on psykologinen ts. sinun pitäisi löytää elämääsi elämänsisältöä ja tarkoitus elämääsi. Erityisesti terapia auttaisi suunnan ja elämäntarkoituksen löytämisessä.

Itse ongelmani alkoi ratketa, kun löysin alan, mitä halusin opiskella, mutta viimeistään sitten, sain lapsen. Silloin en enää pystynytkään keskittymään itseeni vaan minun piti välillä todellakin unohtaa itseni ja tarpeeni, koska oli joku, joka oli vielä tärkeämpi.

VOIMIA! Ja anna itsellesi anteeksi, olet ihan hyvä noinkin. Mutta syy, miksi olet niin ankara itsellesi, se sinun pitäisi esim. terapiassa selvittää.

Vierailija
15/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihan totta puhutaan, niin tottakai syöntirytmin säännöllisyys auttaa asiaa, mutta pohjimmainen syy on psykologinen ts. sinun pitäisi löytää elämääsi elämänsisältöä ja tarkoitus elämääsi. Erityisesti terapia auttaisi suunnan ja elämäntarkoituksen löytämisessä.

Itse ongelmani alkoi ratketa, kun löysin alan, mitä halusin opiskella, mutta viimeistään sitten, sain lapsen. Silloin en enää pystynytkään keskittymään itseeni vaan minun piti välillä todellakin unohtaa itseni ja tarpeeni, koska oli joku, joka oli vielä tärkeämpi.

VOIMIA! Ja anna itsellesi anteeksi, olet ihan hyvä noinkin. Mutta syy, miksi olet niin ankara itsellesi, se sinun pitäisi esim. terapiassa selvittää.

Irti ahminnasta -kirjassa mainittiin myös terapia. Nolottaisi mennä sellaiseen.

Ap

Vierailija
16/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sama kuin viestin 14 kirjoittaja.

Mikä sinua nolottaa terapiassa?  Kysymykseni ei suinkaan ole vi&%lla vaan saada sinut miettimään syitä asioihin. Sitä se terapiakin muuten on, ei sen kummempaa :-)

Ja sinä viestin 16 kirjoittaja: painuhan jo muualle.

Vierailija
17/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhdessä tortussa ei ole päällistä?

Vierailija
18/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahmimishäiriöinen ahmi nälkäänsä, ainakin itselläni on kyse tunnesyömisestä. Ap:n ehdottama malli on toiminut minulla kohtalaisen hyvin, kun ruoka on pakastimessa jäässä ei tule otettua samalla tavalla kuin jääkaapista. Pidän kotona mahdollisimman vähän ruokaa, käyn kaupassa harvoin ja suosin työpaikkaruokalaa, koska seurassa ei ole tarvetta ahmia eikä ruokaa edes voisi hakea lisää.

Vierailija
19/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sama kuin viestin 14 kirjoittaja.

Mikä sinua nolottaa terapiassa?  Kysymykseni ei suinkaan ole vi&%lla vaan saada sinut miettimään syitä asioihin. Sitä se terapiakin muuten on, ei sen kummempaa :-)

Ja sinä viestin 16 kirjoittaja: painuhan jo muualle.

En oikein osaa sanoa mikä siinä nolottaa. Varmaankin se, että tarvitsee terapiaa pystyäkseen syömään normaalisti.

Ap

Vierailija
20/36 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yhdessä tortussa ei ole päällistä?

:D

Päällinen loppui kesken. Tai oisinhan minä voinut ottaa muiden päältä ja pistää se tuohon yhteen, mutta en vain viitsinyt.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän