Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee kuntoutustuelle?

Vierailija
12.05.2025 |

Miten pääsee kuntoutustuelle?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole autisti

Vierailija
2/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela kertoo:

Jos työkykysi on heikentynyt sairauden tai vamman takia pitkäaikaisesti, voit hakea kuntoutustukea tai työkyvyttömyyseläkettä. Yleensä näitä voidaan myöntää vasta kun olet saanut noin vuoden ajan sairauspäivärahaa. 

https://www.kela.fi/kuntoutustuki-ja-tyokyvyttomyyselake

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kelan tuilla valmiiksi niin et tule pääsemään vaikka olisit puoleksi kuollut. Nimim. Kokemusta on. Ja sitä paitsi ei pääse jos on autisti olen itse autisti ja ei pääse. Olen myös mielisairaus ei pääse kun pitäisi olla masentunut. Paniikkihäiriö ei riitä kela ei tunnista sitä edes sairaudeksi.

Vierailija
4/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kelan tuilla valmiiksi niin et tule pääsemään vaikka olisit puoleksi kuollut. Nimim. Kokemusta on. Ja sitä paitsi ei pääse jos on autisti olen itse autisti ja ei pääse. Olen myös mielisairaus ei pääse kun pitäisi olla masentunut. Paniikkihäiriö ei riitä kela ei tunnista sitä edes sairaudeksi.

Näillä siis ei pääse, mutta millä pääsee? Tosi moni sanoo olevansa täälläkin kuntoutsutuella joten kai sinne jotenkin pääsee

Vierailija
5/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä siis ei pääse, mutta millä pääsee? Tosi moni sanoo olevansa täälläkin kuntoutsutuella joten kai sinne jotenkin pääsee

Katso Kelan linkistä, joka ketjussa jo on. Lääkäri arvioi terveydentilaasi ja tekee siitä lausunnon. Nämä ovat peruspalikat. Juuri sinun kohdallasi siihen eivät ulkopuoliset voi tietää enempiä neuvoja.

Vierailija
6/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveydellisillä syillä pääsee helposti.

Vierailija
7/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole töihin ajatellut mennä?

Vierailija
8/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ensin vakituiseen työhön, ja siitä kuntoutustuella, on neuvoni tää. 

Vierailija
9/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osakuntoutustuella. Taustalla vaikea masennus, ahdistuneisuushäiriö, unettomuutta, elämänkriisi jne. Sanomattakin selvää että myös terveydenhuollon palveluiden piirissä monin tavoin. 

Vierailija
10/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso Kelan linkistä, joka ketjussa jo on. Lääkäri arvioi terveydentilaasi ja tekee siitä lausunnon. Nämä ovat peruspalikat. Juuri sinun kohdallasi siihen eivät ulkopuoliset voi tietää enempiä neuvoja.

Niin se on lääkäristä kiinni, sisko pääsi vasta kun tuli aivoverenvuoto, kyllä yli 50 vuotias kuntoutustuelle ei esim eläkkeelle

Vierailija
11/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin työhön ammatillisen kuntoutuksen avulla

Ammatillinen kuntoutus voi auttaa sinua pysymään työelämässä terveydellisistä rajoitteista huolimatta. Vaikka sairautesi estäisi nykyisessä työssä jatkamisen, löytyy usein muita työtehtäviä, joihin työkykysi riittää.

Ammatillisen kuntoutuksen avulla voit

-  löytää terveydentilallesi paremmin soveltuvia työtehtäviä tai

-  helpottaa paluuta omaan työhön pitkän sairausloman jälkeen.

Vierailija
12/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppää pituutta junaradalla.

Vierailija
13/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on skitsofrenia ja sillä kuulemma pääsee yleensä vaikka suoraan pysyvälle eläkkeelle, mutta kun olen myös autisti niin ei onnaa edes kuntoutustuki: en kehtaa valehdella, että käyttäisin mömmöjä, mikä on kelalla edellytyksena psyykenongelmien kohdalla. Kun ole high-functional ja oppinut maskaamaan jo autismista neurotyypillistä, niin en joudu psykoosieni takia sairaalahoitoon vaan hoidan ne itse omalla tavallani.

Kykyprofiilissani korostuu verbaalinen lahjakkuus, joten työhakemusten askartelu valehtelematta ei tuota vaikeuksia. Nähdään työelämässä!

Vierailija
14/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sosiaalisten tilanteiden pelon takka

Vierailija
15/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sosiaalisten tilanteiden pelon takka

Mä haluun kans! 

Vierailija
16/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä +60, pitkä työura, yli vuoden saikku, lääkäri hyvä ainekirjoituksessa. Pääsin kerralla.

Vierailija
17/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä +60, pitkä työura, yli vuoden saikku, lääkäri hyvä ainekirjoituksessa. Pääsin kerralla.

Miten kolmekymppisenä ilman pitkää työuraa?

Vierailija
18/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä vielä pääset kun hurjastelet sillä sun polkupyörällä. Yks kerta kun tulet sieltä pää edellä alas,a

Vierailija
19/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD ja autismi potilaat pääsee 100% varmasti

Vierailija
20/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos ei ole työkykyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä