Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se mielestänne noloa, jos kehitysvammainen ja normaaliälyinen/älykäs seurustelevat?

Vierailija
06.05.2017 |

Mites on?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai, mutta ympäristö saattaa epäillä hyväksikäyttöä tms.

Vierailija
2/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän se joku on päätynyt kehitysvammaisen seurustelukumppaniksi, onko se ruma?

Vierailija
4/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vähän aikaa seurustellut heikkolahjaisen miehen kanssa. Olen itse siellä 120:n pinnan paikkeilla.

Elo oli yhtä tuskaa ja en koskaan toivu tästä häpeästä.

Huonoitsetuntoinen ihminen voi sekaantua alempitasoiseen olioon, jos on vaikka koko ikänsä ollut kiusattu ja lytätty.

Vierailija
5/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos se kehitysvammainenkin on älykäs ja heillä synkkaa hyvin? Ei kai ainakaan se ole noloa.

Vierailija
6/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vähän aikaa seurustellut heikkolahjaisen miehen kanssa. Olen itse siellä 120:n pinnan paikkeilla.

Huonoitsetuntoinen ihminen voi sekaantua alempitasoiseen olioon, jos on vaikka koko ikänsä ollut kiusattu ja lytätty.

120 "pinnan" paikkeilla. Niin varmaan. XD

Vierailija
7/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jos se kehitysvammainenkin on älykäs ja heillä synkkaa hyvin? Ei kai ainakaan se ole noloa.

Eikös "älykäs kehitysvammainen" ole vähän niinkuin oksymoroni? Toki kehitysvammainenkin voi olla lahjakas, mutta että älykäs...

Vierailija
8/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös "älykäs kehitysvammainen" ole vähän niinkuin oksymoroni? Toki kehitysvammainenkin voi olla lahjakas, mutta että älykäs...

Kehitysvamma voi olla fyysinen, joka ei vaikuta mitenkään älykkyyteen. Menepäs takaisin koulunpenkille.

Vierailija
9/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tapauksen tiedän. Kehitysvammainen oli aloitteellinen suhteen alussa, mutta kun ero tuli, joutui se normaaliälyinen oikeuteen syytettynä hyväksikäytöstä. Tuomiota ei tullut, mutta paha maku jäi kaikille.

Vierailija
10/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysvamma voi olla fyysinen, joka ei vaikuta mitenkään älykkyyteen. Menepäs takaisin koulunpenkille.

Ei voi. Kehitysvamma on aina vamma ymmärtämisen alueella.

Vierailija
11/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vammainen henkilö voi fyysisestä vammastaan huolimatta olla vaikka superälykäs. Kehitysvammainen taas on henkisesti kehittymätön, vaikka fyysisesti kaikki olisikin ok.

Vierailija
12/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu, että Kehitysvammaisten Tukiliitto on kanssasi eri mieltä...

http://www.kvtl.fi/fi/kehitysvamma-

Vierailija
13/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä tarkoitetaan älyllistä kehitysvammaa, niin kyllä se aikamoisen kuilun laittaa kumppanusten välille. Toisaalta hyvin älykäs voi seurustella normaaliälyisen, paljonkin våhemmän älykkään kanssa ja onhan se ihan sallittua. Enimmäkseen ihmiset taitavat hakeutua omantasoisten pariin aitoa kumppanuutta etsiessään ja eritasoisuus on katsastettua, koska älykkäämpi on tietenkin suhteessa niskan päällä, kun pystyy halutessaan henkisesti ohjailemaan toista. Voihan tällainen pari elää hyvässä tahdossa ja symbioosissa, molemmat saaden jotakin toisiltaan. En osaa oikein sanoa, mitä olisin mieltä.

Vierailija
14/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin, että kehitysvamma voi olla myös fyysinen. Mutta näiden kommenttien innoittamana katsoin googlesta ja tosiaan, fyysiseen vajavaisuuteen viitataan sanalla vammainen, ei kehitysvammainen.

Vierailija
15/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, 'nolo' on ehkä väärä sana, mutta onhan se erikoista. Olisiko heillä tarpeeksi yhteistä? Normaalinkin älykkyyden sisään mahtuu niin paljon vaihtelua, että kaksi siihen kuuluvaa henkilöä voivat hyvin kokea olevansa keskenään "eri aaltopituudella".

Vierailija
16/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120 "pinnan" paikkeilla. Niin varmaan. XD

Ole uskomatta jos on niin vaikeaa.

Tiesitkö ettei kaikki ihmiset mitenkään voi olla 90-110, väkisinkin osa ihan aikuisten oikeasti on jopa 160 äo:ltaan.

Sitä ei vaan ääneen saa sanoa, koska paha mieli.

Vierailija
17/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noloa, mutta aika outoa ja vähintäänkin epäilyttävää.

Vierailija
18/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaaliälyisen suhde kehitysvammaiseen on sairas, lapsen hyväksikäyttöä vastaava tilanne, jos kehitysvammainen on älyllisesti alle 10-vuotiaan tasolla.

Vierailija
19/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan vamman laadusta, jos ei ole lapsen tasolla, niin mikäpä siinä esteenä olisi.

Vierailija
20/71 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloon en ota kantaa, mutta onhan se nyt outoa. Väkisinkin käy mielessä, että kyseessä on joko hyväksikäyttö yhdistettynä jonkinlaiseen perversioon, tai sitten se "tervekin" on normaaliälyn alarajoilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän