Onko se mielestänne noloa, jos kehitysvammainen ja normaaliälyinen/älykäs seurustelevat?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites jos se kehitysvammainenkin on älykäs ja heillä synkkaa hyvin? Ei kai ainakaan se ole noloa.
Eikös "älykäs kehitysvammainen" ole vähän niinkuin oksymoroni? Toki kehitysvammainenkin voi olla lahjakas, mutta että älykäs...
Kehitysvamma voi olla fyysinen, joka ei vaikuta mitenkään älykkyyteen. Menepäs takaisin koulunpenkille.
Ei voi. Kehitysvamma on aina vamma ymmärtämisen alueella.
Hienoa, että täällä on valveutuneita ihmisiä. Itsekin tarkastin asian ja kyllä se tosiaan on aina ymmärtämisen alueella.
t:10
On ihmisiä jotka eivät ulkoisesti näytä vammaisilta, mutta älyllisesltä kapasiteetiltaan ovat silti valitettavan heikkoja.
Minulle on ollut järkytys tajuta, että on olemassa minuakin paljon vähälahjaisempia ihmisiä.
Jotenkin sitä on elänyt nuoruutensa sellaisessa harhaluulossa, että kyllä muut ovat vähintään yhtä älykkäitä kuin itse. En pidä itseäni huippuälykkäänä, en. Olen vaan testatusti keskivertoa huomattavasti älykkäämpi.
Tyhmä ihminen osaa olla todella itsevarma, kun taas älykkäät osaavat kyseenalaistaa omaa tasoaan.
Siitä syntyy paljon ongelmia maailmassa.
Klikatkaa ystävällisesti tämä linkki auki, ennen kun alatte kiekumaan.
http://www.marmai.fi/blogit/laihon_klinikka/tyhmyyden-vinouma-on-yleine…
Eikä tähän ketjuun pliis yhtään niitä vakio lässytyksiä sytämmen sivistyksestä.
Jos se noloilija ei ole kumpikaan noista seurustelevista niin en tajua mitä noloa asiassa olisi.
Se siinä on noloa kun ei heti ole toisesta tajunnut kuinka vajaa tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites jos se kehitysvammainenkin on älykäs ja heillä synkkaa hyvin? Ei kai ainakaan se ole noloa.
Eikös "älykäs kehitysvammainen" ole vähän niinkuin oksymoroni? Toki kehitysvammainenkin voi olla lahjakas, mutta että älykäs...
Kehitysvamma voi olla fyysinen, joka ei vaikuta mitenkään älykkyyteen. Menepäs takaisin koulunpenkille.
Ei voi. Kehitysvamma on aina vamma ymmärtämisen alueella.
Hienoa, että täällä on valveutuneita ihmisiä. Itsekin tarkastin asian ja kyllä se tosiaan on aina ymmärtämisen alueella.
t:10
Miten ihmiset voi olla näin tietämättömiä, että pidetään liikuntavammaista tai jopa puhevikaista kehitysvammaisena? Kuulovammainen ei ole kehitysvammainen, kuurosokea ei ole kehitysvammainen eikä ole liikuntavammainenkaan, koska heidän vammansa liittyy raajoihin tai aisteihin.
Vierailija kirjoitti:
Se siinä on noloa kun ei heti ole toisesta tajunnut kuinka vajaa tämä on.
Silloin se kertoo vain sinusta itsestäsi, jos et ole heti tajunnut. Vaikutat myös hiton ikävältä tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä jotka eivät ulkoisesti näytä vammaisilta, mutta älyllisesltä kapasiteetiltaan ovat silti valitettavan heikkoja.
Minulle on ollut järkytys tajuta, että on olemassa minuakin paljon vähälahjaisempia ihmisiä.
Jotenkin sitä on elänyt nuoruutensa sellaisessa harhaluulossa, että kyllä muut ovat vähintään yhtä älykkäitä kuin itse. En pidä itseäni huippuälykkäänä, en. Olen vaan testatusti keskivertoa huomattavasti älykkäämpi.
Tyhmä ihminen osaa olla todella itsevarma, kun taas älykkäät osaavat kyseenalaistaa omaa tasoaan.
Siitä syntyy paljon ongelmia maailmassa.
Klikatkaa ystävällisesti tämä linkki auki, ennen kun alatte kiekumaan.
http://www.marmai.fi/blogit/laihon_klinikka/tyhmyyden-vinouma-on-yleine…
Eikä tähän ketjuun pliis yhtään niitä vakio lässytyksiä sytämmen sivistyksestä.
Avautumisesi kertoi vain sen, ettet sinäkään mikään älykkö ole ja vielä sen, että olet helkkarin pahansuopa. Onnea vain elämään.
Kehitysvammainen voi olla mielettömän komeakin mies. Eivät kaikki ole mongoloideja. Siksi niitä voidaan helposti hyväksikäyttää ja siis molemmat sukupuolet.
No kuullostaa siltä että toiselta puuttuu diagnoosi
CP on kehitysvamma mutta silti 30 prosenttia heistä on normaaliälyisiä tai jopa älykkäämpiä. Tunnen ihmisen jolla on cp, mutta ihan normi liikuntavammaiselta vaikuttaa ja menikin naimisiin liikuntavammaisten normaali ÄO ihmisen kanssa. Saivat monta kaunista ja tervettä lasta.
Myös autistit ja heidän lomassaan asperger ihmiset oli kehitysvammaisia ainakin omien hoitaja opintojen aikaan muutama vuosi sitten. Silti asperger ihmiset voi olla neroja joilla on joillakin muilla alueilla ongelmia. Monet asperger autistit menee naimisiin ”normaali” ihmisen kanssa. Maailmassa on myös paljon asperger ihmisiä jotka on diagnosoitu vasta aikuisina koska olivat mallioppilaita koulussa. Monet asperger ihmiset voidaan opettaa sosiaalisten taitojen terapiassa käyttäytymään niin kuin muut. Älykkyydestään huolimatta käyvät yleensä alle 13 vuotiaina toimintaterapiassa tai esim. sosiaalisten taitojen terapiassa. Ja jos on vaikeampi kehitysvamma niin terapiat jatkuu teininäkin.
Vierailija kirjoitti:
CP on kehitysvamma mutta silti 30 prosenttia heistä on normaaliälyisiä tai jopa älykkäämpiä. Tunnen ihmisen jolla on cp, mutta ihan normi liikuntavammaiselta vaikuttaa ja menikin naimisiin liikuntavammaisten normaali ÄO ihmisen kanssa. Saivat monta kaunista ja tervettä lasta.
Myös autistit ja heidän lomassaan asperger ihmiset oli kehitysvammaisia ainakin omien hoitaja opintojen aikaan muutama vuosi sitten. Silti asperger ihmiset voi olla neroja joilla on joillakin muilla alueilla ongelmia. Monet asperger autistit menee naimisiin ”normaali” ihmisen kanssa. Maailmassa on myös paljon asperger ihmisiä jotka on diagnosoitu vasta aikuisina koska olivat mallioppilaita koulussa. Monet asperger ihmiset voidaan opettaa sosiaalisten taitojen terapiassa käyttäytymään niin kuin muut. Älykkyydestään huolimatta käyvät yleensä alle 13 vuotiaina toimintaterapiassa tai esim. sosiaalisten taitojen terapiassa. Ja jos on vaikeampi kehitysvamma niin terapiat jatkuu teininäkin.
Ja heti jatkan omaa tekstiäni. Kehitysvammaisen määritelmä on näköjään muuttunut opintojeni jälkeen. Unohtakaa siis äsken kirjoittamani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heti jatkan omaa tekstiäni. Kehitysvammaisen määritelmä on näköjään muuttunut opintojeni jälkeen. Unohtakaa siis äsken kirjoittamani.
Ei ole muuttunut. Sinä ymmärsit asian koulussa väärin
Kehitysvammainen on älyllisesti kehitysvammainen. Monesti ero heikkolahjaiseen voi olla pieni. Mutta epäilisin jonkinlaista hyväksikäyttöä.
Miten muuten luulet, että vihervasureiden kanssa joku muuten seukkaisi?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vähän aikaa seurustellut heikkolahjaisen miehen kanssa. Olen itse siellä 120:n pinnan paikkeilla.
Elo oli yhtä tuskaa ja en koskaan toivu tästä häpeästä.
Huonoitsetuntoinen ihminen voi sekaantua alempitasoiseen olioon, jos on vaikka koko ikänsä ollut kiusattu ja lytätty.
Hyi miten kuvottavasti puhut toisesta ihmisestä. Häpeä!
Luetaanko kehitysvammaisiin myös kypsymättömät, aineissa lilluvat vanhemmat ja joiden henkinen taso on jäänyt jonnekin teinivuosiin? Ja joiden lapset ovat nyt viranomaisten huostassa, sijaiskotia odottelemassa, että joku täyspäinen perhe osaisi näyttää muutakin kuin kotihelvettiä?
Jos normiälyinen seurustelee kehitysvammaisen kanssa, tulee mieleen että normiälyisellä on jotain ongelmia. Eli on äärettömän heikkoitsetuntoinen tai äärettömän vallanhaluinen. Haluaa tuntea itsensä fiksummaksi tai haluaa hallita kumppaniaan.
Mutta tämä tuli vain ensimmäisenä mieleen ja olen luultavasti väärässä.
Kumpi sinä olet?