Miklaiset vaatteet pitäisi laittaa Helsingin reissulle päälle? Ettei erotu joukosta?
Asumme savitaipaleella eli maalla enkä ole käynyt Helsingissä yli 25 vuoteen.
Viimeksi 90 luvun alussa.
Millaiset vaatteet pitäisi laittaa päälle Helsingin reissulle?
Entä millaista heksingissä on nykyään.
Onko muuttunut paljo n. 30 vuodessa?
En haluaisi erottua joukosta.
Onko helsinkiläisillä kaikilla hienot siistit vaatteet?
Toki olen nähnyt kuvia sieltä, mutta eivät ne paljoa kerro.
Millaista helsingissä on nykyään.
Kulkeeko sielä paljon busseja/ junia?
Olemme tekemässä helsingin matkan huomenna, koska menemme tapaamaan kaukaista sukulaista ja ajattelimme vielä samalla katsella paikallisia nähtävyyksiä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Onko helsinkiläisillä kaikilla hienot siistit vaatteet?
Meneeköhän sinulta nyt Helsinki ja Turku sekaisin?
Miehen kannattaa sonnustautua reisipituisiin shortseihin, nilkkasukkiin ja sandaaleihin. Lämpimällä säällä paita on turha ja hiostuu ikävästi. Naisella lyhyt tunika ja leggarit on aina mukava asu, mutta lämpimällä säällä voi toki valita kaapista muodikkaimman napapaidan ja lantiofarkut, jotta tatuointi näkyy kunnolla. Tytöille jotain glitter-minimekkoa tai vastaavaa. Poikien tärkein varuste on se laite, jota he tuijottavat koko reissun näkemättä Helsingistä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sano että oot provo ap! Ei kukaan voi olla noin juntti?
Kyllä voi! Helsinkiläisille voi olla yllätys, että Suomessa on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet Helsingissä muualla kuin ehkä lentokentällä, rautatieasemalla, satamassa ja jossakin matkalla niiden välillä.
Mietin ihan samaa jokin aika sitten. Helsingissä huomasin, että ei minun vaatekaapistani olisi niin erikoista vaatetta löytynyt, että joku olisi katsonut minua pitkään niissä tamineissa Helsingissä. Eikä miehen tai lastenkaan, jos vaan olisi olleet ehjät ja puhtaat eikä navetanhajuiset.
Vierailija kirjoitti:
Erotut heti maalaiseksi jos sulla on kaksi/monivärinen tukka ja jos puhut kovalla äänellä.
raidat ja vereltä/lokin paskalta näyttävät väriläiskät hiuksissa paljastaa heti että olet maaseudulta. vaatteilla ei niin väliä ole. murretta saa puhua, niin tekee valtasoa pk-seudun väestöstä.
Pilkullinen mekko, alushame jonka röyhelö hiukan näkyy hameen alta, asuun sopiva hattu.
Oikeasti samoin kuin kotipaikallasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi! Helsinkiläisille voi olla yllätys, että Suomessa on paljon sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan käyneet Helsingissä muualla kuin ehkä lentokentällä, rautatieasemalla, satamassa ja jossakin matkalla niiden välillä.
Mietin ihan samaa jokin aika sitten. Helsingissä huomasin, että ei minun vaatekaapistani olisi niin erikoista vaatetta löytynyt, että joku olisi katsonut minua pitkään niissä tamineissa Helsingissä. Eikä miehen tai lastenkaan, jos vaan olisi olleet ehjät ja puhtaat eikä navetanhajuiset.
Helsingissä nimenomaan ei tuijoteta ketään. Jos joku tuijottaa, hän ei ole helsinkiläinen, vaan esimerkiksi pika-avioliittoa etsivä turvapaikanhakija.
Joka toisella etenkin nuoremmalla on jotkin urheilumerkkien leggarit, tennarit ja paljaat nilkat. Myös talvella. Revityt farkut ovat jostakin syystä edelleen muotia. Mitä rähjäisemmältä näyttää tai pissikseltä, sitä paremmin sopeutuu. Muista laittaa kuulokkeet korville, vaikket edes kuuntelisi musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä nimenomaan ei tuijoteta ketään. Jos joku tuijottaa, hän ei ole helsinkiläinen, vaan esimerkiksi pika-avioliittoa etsivä turvapaikanhakija.
Tuijottamalla kerjää vain ongelmia. Ei pidä katsoa liikaa takaisin.
Ohiksena, mutta noita turvisten pika-avioliittoja aniharvoin hyväksytään perusteeksi. Muutenhan ne olisivat iskeneet jo jonkun vanhan mummonkin, jos vain kynnelle kykenee. Valtaossa niistä katsotaan lumeavioliitoiksi. Siinä saa tuore vaimokin valmistautua joko pitkään avioeroprosessiin tai pakkaamaan laukkunsa mukana. Tämä ihan viranomaistaholta tullut ohjeistus.
Pääasia, ettet näytä maalaiselta eli todella pynttäytyneeltä. Ole ihan tavallinen. Siisti saa olla, mutta älä ehkä kovin kirjavissa vaatteissa mene. Hiukset saisivat myös olla luonnolliset tai ainakin yksiväriset, eikä mitään erikoista kananpersekampausta tms. voi suositella.
Ne hiukset, ne hiukset. Maalaiskampaamossa tehty "trendikäs" tukka ei todellakaan ole sitä. Mitä tavallisempi, sen parempi. Älä myöskään väsää hiuksiisi mitään kampausta, parempi mennä luonnollisesti vaikka sitten poninhännällä jos ei muuten.
Haaremihousut, crocsit mieluten feikit, kevyt toppis, ja joku kannattaja lippis väärinpäin tietenkin 😎
Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤