Miklaiset vaatteet pitäisi laittaa Helsingin reissulle päälle? Ettei erotu joukosta?
Asumme savitaipaleella eli maalla enkä ole käynyt Helsingissä yli 25 vuoteen.
Viimeksi 90 luvun alussa.
Millaiset vaatteet pitäisi laittaa päälle Helsingin reissulle?
Entä millaista heksingissä on nykyään.
Onko muuttunut paljo n. 30 vuodessa?
En haluaisi erottua joukosta.
Onko helsinkiläisillä kaikilla hienot siistit vaatteet?
Toki olen nähnyt kuvia sieltä, mutta eivät ne paljoa kerro.
Millaista helsingissä on nykyään.
Kulkeeko sielä paljon busseja/ junia?
Olemme tekemässä helsingin matkan huomenna, koska menemme tapaamaan kaukaista sukulaista ja ajattelimme vielä samalla katsella paikallisia nähtävyyksiä.
Kommentit (52)
Sano että oot provo ap! Ei kukaan voi olla noin juntti?
Mitkä vaan vaatteet käy. Kyllä kulkee junia, busseja, ratikoita ja metroja.
Suosittelen tekemään Helsinki sightseenkierroksen tällä Koffin ratikalla.
Pukekaa ihan mitä itse haluatte. Ihmisiä kulkee laidasta laitaan, joten ei pelkoa silmätikuksi joutumisesta.
Muutoksia on 25 vuodessa tullut, mutta perusmaamerkit ovat paikoillaan, joten ette varmasti eksy.
Busseja, junia, ratikoita ja metroja kulkee hyvin, toki riippuu vähän suunnasta minne menette. Tarkemmat reitit löytyvät osoitteesta HSL.fi. Ihmiset myös neuvovat mielellään, joten kysymään vaan apua jos sellaista tarvitsette. Tervetuloa! 😊
Siellähän on ihmisiä laidasta laitaan, on erittäin köyhiä, varakkaita ja siltä väliltä. Tavalliset vaatteet, joissa viihdyt, kengät joilla jaksaa kävellä, jos kävellen liikutte. Stadissa tuulee aina, laita tuulenpitävä takki, ja muutenkin ulkoiluvaatteet. Opiskelin Helsingissä ja pukeuduin kuten kotiseudulla n. 100 km Helsingistä.
: D, joku taas vähän provoa heittää kehiin !
Meitä on täällä aika monennäköistä , joten vedät kuule ihan oman maun mukaan vaatetta päälle! Tervetuloa !
Kai provo, mutta Helsingissä on hyvää se, että voi pukeutua melkein miten vaan eikä juurikaan herätä huomiota.
Nimenomaan, täällä on niin monelaista hiihtäjää, että tuskin erotutte joukosta, vaikka näyttäisitte miltä. Ja kyllähän täällä busseja/junia paljon on ja jopa ratikoita ja metro :D
Ja joo, epäilen provoksi, mutta vastasinpa silti.
Erotut heti maalaiseksi jos sulla on kaksi/monivärinen tukka ja jos puhut kovalla äänellä.
Normaalit vaatteet. Mutta pieni totuuden siemen aloituksessa on. Esim. Asun Helsingin lähiössä. Aina kaupunkiin eli keskustaan mennessä huomioin vaatetuksen. Esim. Lapset eivät mene keskustaan haalareissa vaan takissa ja housuissa. Ei verkkareissa, vaikka ne muotia onkin. Itse en mene tuuli-tai kuoritakissa tai ulkoluhousuissa. Edes lenkkarit ei itselläni ole kaupunkikengät. Itse asiassa en juuri taida katsoa toisten pukeutumista. En yhtään muista mitä ihmisillä olisi päällään.
Vierailija kirjoitti:
Normaalit vaatteet. Mutta pieni totuuden siemen aloituksessa on. Esim. Asun Helsingin lähiössä. Aina kaupunkiin eli keskustaan mennessä huomioin vaatetuksen. Esim. Lapset eivät mene keskustaan haalareissa vaan takissa ja housuissa. Ei verkkareissa, vaikka ne muotia onkin. Itse en mene tuuli-tai kuoritakissa tai ulkoluhousuissa. Edes lenkkarit ei itselläni ole kaupunkikengät. Itse asiassa en juuri taida katsoa toisten pukeutumista. En yhtään muista mitä ihmisillä olisi päällään.
Heh, nojoo, mutta tämä on lähinnä psykologinen juttu, ainakin minulle. Itsekin asun 10km keskustasta ja kun lähtee sinne "ihmisten ilmoille" (nyt asun hiljaisella omakotitaloalueella), niin tuleehan sitä vähän tarkemmin katottua miltä näyttää kuin jos käy vaan lähikaupassa. Mutta silloin kun asuin kantakaupunkialuella, niin esim. ulkoilutin koiria missä tahansa resuvaatteissa, ei sitä niin silloin ajattele. Eikä kukaan erotu joukosta oikeasti siellä keskustassakaan vaikka näyttäis miltä.
Matkalla kerrospukeutuminen on hyvä. Hyvät kengät esim lenkkarit kävelyyn. Ei tarvi pyhäkenkiä tms. Metron liukuportaissa seistään oikealla. Mukavaa matkaa teille.
Musta geelattu tukka, nahkatakki ja revityt farkut näyttää olevan joka toisella vastaantulijalla steissin kulmilla, jossa Irakin nuorison parhaimmisto päivystää.
Tuulipuku. Merikaupungissa tuulee kovaa ynpäri vuoden. Hellepäivänä voi takin solmia muodikkaasti lanteille. Jos meinaat kävellä siellä paljon niin vaelluskengät.
Mä kävin Makkaratalossa (Rautatieaseman vieressä) tänään crockseissa ja kukaan ei edes vilkassu, että mitä vaan sopii laittaa.
Nykyisin tuntuu toimivan parhaiten, että laittaa kaavun päälle, jos on nainen. Tai sitten jos on mies, värjää hiuksensa mustaksi ja kenkälankkia naamaan. Valkoiset ovat kohta vähemmistö.
Huomena on pride, joten tyylikästä vaatetta kannattaa laittaa. Siihenhän tämä aloitus tähtäsi.
Siellä kyllä menee vaikka millaista hiihtäjää.. Kukaan ei erotu joukosta.