Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tuntemasi alkoholisti?

Vierailija
06.05.2017 |

Meillä tuli miehen kanssa puhetta alkoholismista, kun kommentoin erään hänen työkaverinsa olevan aika varmasti alkoholisti. Miehen mielestä ei ole, kun kaverilla kuitenkin on työpaikka eikä juo koko ajan. Hänen käsityksensä alkoholistista on siis sellainen stereotyyppinen katuojassa asuva juoppo.

Mun mielestä alkoholisti taas voi näyttää miltä tahansa tai olla millaisessa asemassa vain. Jos alkaa perua sovittuja menoja ja töitä sen vuoksi, että vetää viinaa tai ei pääse aiemmin sovittuun tapaamiseen, koska on krapula, niin kuulostaa mun mielestä jo sairaudelta. Siis jos näin tapahtuu enemmän kuin kerran.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on korkeasti koulutettu ja älykäs. Toinen raitistunut ja toinen ei. Toinen on mieheni ja toinen isäni. 

Vierailija
162/168 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihasin alkoholisteja aiemmin, varsinkin äitiäni ja hänen edesmennyttä miestä. Nykyään olen aika reilusti kohtuukäyttävä itsekin ja sanoisin, että se tapa miten suomalaiset kohtelevat toisiaan, niin en ihmettele tippaakaan korkeita lukuja alkoholistien määrässä. Moni jonka juomista ehkä juuri sinä paheksut jne, niin saatat olla itse ollut omalla toiminnallasi myötävaikuttamassa niihin syihin miksi se ihminen juo. Yksinäisyys, arvostuksen puute, kaltoinkohtelu, väheksyntä vaikka esimerkiksi.

Ei ruotsalaisessa ja suomenruotsalaisessa kulttuurissa ole niin paljon ongelmajuomista kuin meillä. Yhteisön jäsenistä pidetään parempaa huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin herttainen ja iloinen, joka vetää koomat heti kun se on mahdollista.

Hyvissä töissä, kodit tiptop. Ja ainoa puheenaihe milloin taas vedetään? Alkoholia kuitenkin, ei kovempia aineita. Surullista katsoa vierestä eivätkä itse tiedosta asiaa tai ainakaan halua sitä ajatella.

Vierailija
164/168 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ruotsalaisessa ja suomenruotsalaisessa kulttuurissa ole niin paljon ongelmajuomista kuin meillä. Yhteisön jäsenistä pidetään parempaa huolta.

Voidaan pitää huolta joo, mutta kyllä kuules tässä suomenruotslaisessakin kulttuurissa juoda osataan. Ehkä enemmän ns sivistyneesti, mutta aivan yhtä paljon ongelmia löytyy täältäkin.

Vierailija
165/168 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on perussuomalainen öykkäri, toinen hallintoylilääkäri, kolmas pappi sekä sekalainen lauma " yhteiskunnan tukipilareita".

Vierailija
166/168 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan pitää huolta joo, mutta kyllä kuules tässä suomenruotslaisessakin kulttuurissa juoda osataan. Ehkä enemmän ns sivistyneesti, mutta aivan yhtä paljon ongelmia löytyy täältäkin.

Sehän se pointti oli että niitä ongelmia on vähemmän. En siis kieltänyt etteikö myös ruotsalaiset joisi, mutta fakta se on että heillä vähemmän ongelmia. Muutenkin juovat enemmän yhdessä seurueena iloon, suomalaiset taas useammin yksin tai huonossa seurassa lääkitäkseen pahaa oloa.

Vierailija
167/168 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli eläessään, mun entinen NS pomoni............montakin ! Siis ei pomoja, vain yksi..........mut muita ihmisiä. Ne vaan juovat montakin kaljaa yms inhottavaa litkua niin paljon, et kännit o. Ja se näkyy myös ulkonäössä !!!! Ku tupsahtaa töihin, ei piittaa mistään, hiukset o ihan täysin sekaisin, HAISEEEEEEE kauas.................

Vierailija
168/168 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä ovat. Kontrollifriikkejä. Ajoittavat juomisen siten, että se ei sotke pahemmin elämään ja ulkopuoliset eivät huomaa. Eivät siis peru krapulan takia mitään. Kontrollifriikkejä.

Juuri näin. Kuten minäkin. Esimerkki, kun tulen töistä (ajomatka noin 40min), niin aloitan pullon tyhjentämisen hiljalleen siten että promillet ei pauku ennen kuin olen kotona. Se on millin tarkkaa touhua, että homma pysyy lapasessa, mutta että juominen voidaan maksimoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi