Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi ettet luovuta verta?

Vierailija
05.05.2017 |

Kaksi ensimmäistä vastausta tiedetään jo niin jättäkää mamukriittiset vastaamatta.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenluovutus ei ole pakollista enkä tarvitse mitään syytä siihen että en luovuta.

Vierailija
22/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt luovuttamassa muutamia kertoja. Viimeksi menin mainoksen innoittamana luovuttamaan. Sanoin minut vastaanottaneelle "hoitajalle" kuulleeni mainoksen ja että veriryhmäni verestä on pulaa. Tämä työntekijä vastasi minulle todella tylysti, että ei heillä mitään pulaa verestä ole. Luovutin verta, mutta eipä huvita enää mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo. Älkää auttako sitten takaisin, mutta kannattaa muistaa, että monikin saa apua sitä itse antamattaan.

Mikä on tekosyy esim. lähi-idän muuttajahuivipäälle olla tekemättä töitä, mutta saa ruokaa, asunnon ja terveydenhuollon? Ne ovat ehkä olennaisempia asioita arkipäivässä, kuin veripussi??

Vierailija
24/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva kolmiolääkitys mm.hermovaurioon, en kelpaa luovuttajaksi. Kun tekosyitä kyselemällä haluat selvästi provosoida ihmisiä sulle Ap voisin luovuttaa. Tosin kokemattomalle hengenvaarallinen setti mutta kun on "teko"syy.

Onko sulla lääkitys yksinkertaisuuteen myös? Ei oikein tehoa.

Vierailija
25/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tahdo. Älkää auttako sitten takaisin, mutta kannattaa muistaa, että monikin saa apua sitä itse antamattaan.

Mikä on tekosyy esim. lähi-idän muuttajahuivipäälle olla tekemättä töitä, mutta saa ruokaa, asunnon ja terveydenhuollon? Ne ovat ehkä olennaisempia asioita arkipäivässä, kuin veripussi??

Persuapina korkannut ja riehuminen alkaa. Sitä se tahtoo kyllä.

Vierailija
26/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Briteissä 1990-1996

Vierailija
27/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy tähän?

Kyllähän suomalaiset lapset, vanhukset, työttömät, työkyvyttömät, osa opiskelijoista ja vammaiset saavat mainitsemasi asiat. Tukia saa hyvin moni.

Vierailija
28/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut aikaseksi.

Vierailija
29/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaivautunut selvittämään voinko edes luovuttaa.

Minulla on molemmissa kyynärtaipeissa vanhat leikkausarvet, jotka menevät juuri sen neulan paikan yli ja suonet eivät näy kovin selvästi tai eivät ehkä ole ihan "paikallaan". Toisessa on vielä jonkinlainen monttu siinä keskellä.

Vähän epäilen että noista ei voi ottaa, ainakaan ilman että aiheutan ylimääräistä jonoa ja vaivaa. Onkohan veripalvelulla valmiuksia ottaa jostain muusta kohdasta?

Vierailija
30/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyyslaitos Spr tekee verellä niin härskiä bisnestä, ettei oikein huvita...

Vierailija
31/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväntekeväisyyslaitos Spr tekee verellä niin härskiä bisnestä, ettei oikein huvita...

Miks et lue aloitusta ennen kuin vastaat?

Vierailija
32/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi luovuttaa, koska olen raskaana ja ulkomaanmatkasta on myös liian vähän aikaa.

Vierailija
33/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tukea tuota toimintaa. Eikä tämä ole tekosyy vaan perustuu faktatietoon kyseisen järjestön hyväveli-kähminnöistä ja rahanahneudesta.

Vierailija
34/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin käydäkin. Nyt ei varmaan kannata kun leikatun kasvaimen patologiset tulokset ei ole tulleet. Olisi vähän ikävää jos veressä olisi syöpäsoluja.

Vierailija
35/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahva kolmiolääkitys mm.hermovaurioon, en kelpaa luovuttajaksi. Kun tekosyitä kyselemällä haluat selvästi provosoida ihmisiä sulle Ap voisin luovuttaa. Tosin kokemattomalle hengenvaarallinen setti mutta kun on "teko"syy.

Miten tällaisesta edes pystyy loukkaantumaan? :D Tässä kysyttiin nimenomaan niitä tekosyitä, ja oikeat syyt ovat totta kai asia erikseen. Huoh.

Vierailija
36/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin ylittämään kadun mennäkseni verenluovutuspaikalle - siksi...

Vierailija
37/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena luovutin usein. Nyt olen ollut raskaana tai imettänyt tai on ollut keskenmeno. "Teko"syitä löytyy. Sitten taas jatkan kun olen luovutuskykyinen. T.O+

Vierailija
38/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiini on harvoi yli 125, ja silloin kun se on niin en halua niitäkään vähiä veriä luovuttaa. Kaikille verenluovutus ei vaan sovi.

Vierailija
39/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyörtynyt molemmilla verenluovutuskerroilla ja nyt olen luovutuskiellossa.

Vierailija
40/85 |
05.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisesta edes pystyy loukkaantumaan? :D Tässä kysyttiin nimenomaan niitä tekosyitä, ja oikeat syyt ovat totta kai asia erikseen. Huoh.

Olisi pitänyt kysyä oikeita syitä niin ihmiset olisivat vastanneet tekosyitä koska nyt kävi päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi