Mikä on tekosyysi ettet luovuta verta?
Kaksi ensimmäistä vastausta tiedetään jo niin jättäkää mamukriittiset vastaamatta.
Kommentit (85)
Oon käynyt luovuttamassa muutamia kertoja. Viimeksi menin mainoksen innoittamana luovuttamaan. Sanoin minut vastaanottaneelle "hoitajalle" kuulleeni mainoksen ja että veriryhmäni verestä on pulaa. Tämä työntekijä vastasi minulle todella tylysti, että ei heillä mitään pulaa verestä ole. Luovutin verta, mutta eipä huvita enää mennä.
En tahdo. Älkää auttako sitten takaisin, mutta kannattaa muistaa, että monikin saa apua sitä itse antamattaan.
Mikä on tekosyy esim. lähi-idän muuttajahuivipäälle olla tekemättä töitä, mutta saa ruokaa, asunnon ja terveydenhuollon? Ne ovat ehkä olennaisempia asioita arkipäivässä, kuin veripussi??
Vierailija kirjoitti:
Vahva kolmiolääkitys mm.hermovaurioon, en kelpaa luovuttajaksi. Kun tekosyitä kyselemällä haluat selvästi provosoida ihmisiä sulle Ap voisin luovuttaa. Tosin kokemattomalle hengenvaarallinen setti mutta kun on "teko"syy.
Onko sulla lääkitys yksinkertaisuuteen myös? Ei oikein tehoa.
Vierailija kirjoitti:
En tahdo. Älkää auttako sitten takaisin, mutta kannattaa muistaa, että monikin saa apua sitä itse antamattaan.
Mikä on tekosyy esim. lähi-idän muuttajahuivipäälle olla tekemättä töitä, mutta saa ruokaa, asunnon ja terveydenhuollon? Ne ovat ehkä olennaisempia asioita arkipäivässä, kuin veripussi??
Persuapina korkannut ja riehuminen alkaa. Sitä se tahtoo kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy tähän?
Kyllähän suomalaiset lapset, vanhukset, työttömät, työkyvyttömät, osa opiskelijoista ja vammaiset saavat mainitsemasi asiat. Tukia saa hyvin moni.
En ole vaivautunut selvittämään voinko edes luovuttaa.
Minulla on molemmissa kyynärtaipeissa vanhat leikkausarvet, jotka menevät juuri sen neulan paikan yli ja suonet eivät näy kovin selvästi tai eivät ehkä ole ihan "paikallaan". Toisessa on vielä jonkinlainen monttu siinä keskellä.
Vähän epäilen että noista ei voi ottaa, ainakaan ilman että aiheutan ylimääräistä jonoa ja vaivaa. Onkohan veripalvelulla valmiuksia ottaa jostain muusta kohdasta?
Hyväntekeväisyyslaitos Spr tekee verellä niin härskiä bisnestä, ettei oikein huvita...
Vierailija kirjoitti:
Hyväntekeväisyyslaitos Spr tekee verellä niin härskiä bisnestä, ettei oikein huvita...
Miks et lue aloitusta ennen kuin vastaat?
En voi luovuttaa, koska olen raskaana ja ulkomaanmatkasta on myös liian vähän aikaa.
En halua tukea tuota toimintaa. Eikä tämä ole tekosyy vaan perustuu faktatietoon kyseisen järjestön hyväveli-kähminnöistä ja rahanahneudesta.
Voisin käydäkin. Nyt ei varmaan kannata kun leikatun kasvaimen patologiset tulokset ei ole tulleet. Olisi vähän ikävää jos veressä olisi syöpäsoluja.
Vierailija kirjoitti:
Vahva kolmiolääkitys mm.hermovaurioon, en kelpaa luovuttajaksi. Kun tekosyitä kyselemällä haluat selvästi provosoida ihmisiä sulle Ap voisin luovuttaa. Tosin kokemattomalle hengenvaarallinen setti mutta kun on "teko"syy.
Miten tällaisesta edes pystyy loukkaantumaan? :D Tässä kysyttiin nimenomaan niitä tekosyitä, ja oikeat syyt ovat totta kai asia erikseen. Huoh.
Joutuisin ylittämään kadun mennäkseni verenluovutuspaikalle - siksi...
Nuorena luovutin usein. Nyt olen ollut raskaana tai imettänyt tai on ollut keskenmeno. "Teko"syitä löytyy. Sitten taas jatkan kun olen luovutuskykyinen. T.O+
Hemoglobiini on harvoi yli 125, ja silloin kun se on niin en halua niitäkään vähiä veriä luovuttaa. Kaikille verenluovutus ei vaan sovi.
Olen pyörtynyt molemmilla verenluovutuskerroilla ja nyt olen luovutuskiellossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisesta edes pystyy loukkaantumaan? :D Tässä kysyttiin nimenomaan niitä tekosyitä, ja oikeat syyt ovat totta kai asia erikseen. Huoh.
Olisi pitänyt kysyä oikeita syitä niin ihmiset olisivat vastanneet tekosyitä koska nyt kävi päinvastoin.
Verenluovutus ei ole pakollista enkä tarvitse mitään syytä siihen että en luovuta.