Mikä on tekosyysi ettet luovuta verta?
Kaksi ensimmäistä vastausta tiedetään jo niin jättäkää mamukriittiset vastaamatta.
Kommentit (85)
Tämä ei ole mikään tekosyy, mutta en pidä neuloista, enkä pidä ajatuksesta että minusta imetään verta. Pelottaa myös, että tulee pökkyräinen olo, kun verta lähtee elimistöstä. Olen kai myös jonkin verran itsekäs, kun haluan pitää oman veren itselläni.
Lääkitys estää luovuttamisen. Sen verran tujua ainetta että esim. raskaana olevalle annettuna aiheuttaisi sikiövaurioita.
Olen paskavammainen. Se riittänee syyksi.
Painan liian vähän. Tämä ei kyllä ole tekosyy. Tällä hetkellä myös raskaus estänee.
Säännöllinen verenluovutus on epäterveellistä, jopa vaarallista ihmisen elimistölle.
En täytä kriteerejä sillä matkustan jatkuvasti työn puolesta Euroopan ulkopuolelle, Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan lähinnä. ->3 kuukauden karenssi. Silloin kun olen oleskellut Suomessa yli kolme kuukautta putkeen niin olen kyllä käynyt luovuttamassa.
Pelkään vähän sekä neuloja että verta, joten pelkkä ajatuskin puistattaa.
Ei niille kelvannu veri epileptikolta
Menen heti kun taas saan. Luovutuskiellossa matkan takia.
13 vielä.Lääkitykseni voi aiheuttaa sikiövaurion.Hyvä,että rajat on tiukat.
Käytän huumeita. Luulisin sen estävän, vaikken ole asiaa edes tutkinut.
Saako muuten verta luovuttaa jos on joskus saanut verensiirron?
Vahva kolmiolääkitys mm.hermovaurioon, en kelpaa luovuttajaksi. Kun tekosyitä kyselemällä haluat selvästi provosoida ihmisiä sulle Ap voisin luovuttaa. Tosin kokemattomalle hengenvaarallinen setti mutta kun on "teko"syy.
En ole koskaan voinut luovuttaa verta, koska hemoglobiinini ei ole koskaan noussut yli 117:n.
Oikeasti kyllä pelkään neuloja niin, etten voisikaan, mutta tuo ensimmäinen on kyllä myös este.