Nainen, suututko jos mies haluaa ehdottomasti isyystestin?
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia suuttuisitte isyystestistä? Siinähän vaan nähdään että isä on oikea eikä mitään muuta.
Tämäkin asia olisi hyvä puhua etukäteen. Sopia kun lapsista keskustellaan että halutaanko tehdä testi. Silloin kaikki ovat tietoisia eikö synnärillä tule yllätyksenä.
Ymmärrän vaatimuksen ja ymmärrän myös loukkaantumisen. Asia voidaan esittää monella tavalla ja tarkoittaa niin erilaisia asioita.
Mietin itse sitä että mikäli puoliso haluaa isyystestin niin pystyykö raskauden aikana olemaan mukana täysillä vai onko takaraivossa ajatus ettei se välttämättä ole oma. Vai onko ajatus että kyseessä oma lapsi mutta onpahan mustaa valkoisella.
Minkä takia isyystestille pitäisi olla jotain ihmeen vaatimuksia olla "mukana täysillä raskauden aikana"? Itse loukkaantuisin jos joutuisin suorittamaan jotain ihmeen vaatimuksia että saan täyden varmuuden isyydestä. En tiedä tajuatko tai kiinnostaako teitä naisia edes mutta se lapsi sitoo myös sitä isää vähintään 18 vuodeksi maksamaan niitä elareita. Minä ainakin haluaisin täyden varmuuden niistä vuosista joihin isyys sitoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia suuttuisitte isyystestistä? Siinähän vaan nähdään että isä on oikea eikä mitään muuta.
Koska ihmettelisin moista epäluottamusta, kun siihen ei ole syytä.
Juu, yksikään nainen ei ole koko maailmanhistorian aikana pettänyt, eikä yksikään mies vieraan miehen lasta omanaan pitänyt. Ikinä. Koskaan. Itse taas ottaisin eron ja kiistäisin isyyteni, jos nainen ei testiin suotuisi.
Minä en ole muut naiset. Hittojako mies on kanssani, jos uskoo MINUN olevan yleinen jakorasia? Testiin suostuisin, sen jälkeen keskustellaan elareista. Parisuhde ei enää jatkuisi.
Ei kyse ole mistään uskosta vaan siitä että asialle halutaan täysi varmuus.
Kyllä kyllä. Siinä mies saa rauhassa varmistaa, että en ole häntä pettänyt. On helpompi sitten leikkiä täysin varmaa etäisää. Miten voisin olla parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jonka mielestä pettämisen poissulkeminen on itsestäänselvää? Luottamus ja kunnioitus toista kohtaa katoaa. Jossain pitää olla vikaa, jos isyystestin tekemistä pidetään pitkässä parisuhteessa täysin itsestäänselvänä, kun syytä asian suhteen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, yksikään nainen ei ole koko maailmanhistorian aikana pettänyt, eikä yksikään mies vieraan miehen lasta omanaan pitänyt. Ikinä. Koskaan. Itse taas ottaisin eron ja kiistäisin isyyteni, jos nainen ei testiin suotuisi.
Minä en ole muut naiset. Hittojako mies on kanssani, jos uskoo MINUN olevan yleinen jakorasia? Testiin suostuisin, sen jälkeen keskustellaan elareista. Parisuhde ei enää jatkuisi.
Kyllä kyllä. Siinä mies saa rauhassa varmistaa, että en ole häntä pettänyt. On helpompi sitten leikkiä täysin varmaa etäisää. Miten voisin olla parisuhteessa sellaisen ihmisen kanssa, jonka mielestä pettämisen poissulkeminen on itsestäänselvää? Luottamus ja kunnioitus toista kohtaa katoaa. Jossain pitää olla vikaa, jos isyystestin tekemistä pidetään pitkässä parisuhteessa täysin itsestäänselvänä, kun syytä asian suhteen ei ole.
Niin, SINUN mielestäsi. Isällä ja miehellä ei ole mielestäsi mitään oikeuksia? Oletko feministi? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät siis lasta lyömäaseena. Joko miehesi joutuu elämään epävarmuudessa tai sitten viikonloppuisänä ja elareiden maksajana.
Kyllähän se on selvä epäluottamuksen osoitus kumppanille ja ilmassa epäilys lapsen isästä.
Suhde ei vaikuta kovin vakaalta ja luottamukselliselta.
En suutu. Jos testi on negatiivinen -> mies ottaa eron. Jos testi on positiivinen -> minä otan eron. Molemmissa on kyse täysin samasta asiasta eli luottamuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillähän on oikea win-win-tilanne. Vaimosi ottaa eron, jos vaadit testiä ja sinä otat eron, jos vaimo kieltäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillähän on oikea win-win-tilanne. Vaimosi ottaa eron, jos vaadit testiä ja sinä otat eron, jos vaimo kieltäytyy.
Ovat täydelliset toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin asia olisi hyvä puhua etukäteen. Sopia kun lapsista keskustellaan että halutaanko tehdä testi. Silloin kaikki ovat tietoisia eikö synnärillä tule yllätyksenä.
Ymmärrän vaatimuksen ja ymmärrän myös loukkaantumisen. Asia voidaan esittää monella tavalla ja tarkoittaa niin erilaisia asioita.
Mietin itse sitä että mikäli puoliso haluaa isyystestin niin pystyykö raskauden aikana olemaan mukana täysillä vai onko takaraivossa ajatus ettei se välttämättä ole oma. Vai onko ajatus että kyseessä oma lapsi mutta onpahan mustaa valkoisella.
Minkä takia isyystestille pitäisi olla jotain ihmeen vaatimuksia olla "mukana täysillä raskauden aikana"? Itse loukkaantuisin jos joutuisin suorittamaan jotain ihmeen vaatimuksia että saan täyden varmuuden isyydestä. En tiedä tajuatko tai kiinnostaako teitä naisia edes mutta se lapsi sitoo myös sitä isää vähintään 18 vuodeksi maksamaan niitä elareita. Minä ainakin haluaisin täyden varmuuden niistä vuosista joihin isyys sitoo.
Tämä oli siis ihan vaan pohdintaa että mies joka haluaa isyystestin niin osaako/haluaako olla täysillä mukana raskaudessa vai onko takaraivossa ajatus että asialla ei ole vielä varmuutta. Vai pystyykö sitä ihan innoissaan maalata lastenhuonetta ja testi on vaan sellainen kun tehdään kun vauva syntynyt eikä sitä pohdita sen enempää.
Ei siis mitään isyystestiä vastaan tai odotuksia isän osallistumisesta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ymmärrän että siitä voi loukkaantua, mutta niin moni mies elättää jonkun toisen lasta tietämättään että en suuttuisi. Ja kyllähän siinä epäilykset herää jos lapsella on vihreät silmät, vaimolla siniset ja itsellä ruskeat. Vaikkei muuten epäilisikään pettämistä. Miehelläkin on oikeus olla 100% varma isyydestään. Mutta saisi kyllä itse maksaa testin tietenkin.
No hoh hoijaa. Aika yksinkertainen mies saa olla että silmien värin perusteella alkaa epäillä isyyttään. Se värin periytyminen kun ei ole mikään yksinkertainen asia.
Ja kyllä, meillä lapsella on vihreät silmät, minulla siniset ja miehellä ruskeat. Tosin lapsi on aivan anopin näköinen (ja luonteinen) mutta jopa pelkän peruskoulun käynyt mieheni tietää, ettei silmien väri periydy suoraan vanhemmilta.
En suuttunut, kun mies vaati. Suutuin vasta sillon, kun miehen äiti alkoi sitä vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, SINUN mielestäsi. Isällä ja miehellä ei ole mielestäsi mitään oikeuksia? Oletko feministi? -eri
Miten niin ei ole mitään oikeuksia? En tuossa vaiheessa ajatteli p*skapään oikeuksia, vaan tulevan lapsen oikeuksia isäänsä. Ja samalla isä saa oikeudet lapseensa. Minun kanssani yhteinen elämä ei tulisi jatkumaan muuten kuon tilinumeron ja lastenvalvojan kautta. En halua rakentaa yhteistä elämää sellaisen kanssa, joka ei koe minua luotettavaksi. Se on miehen häpeä, ei minun.
Vierailija kirjoitti:
En suutu. Jos testi on negatiivinen -> mies ottaa eron. Jos testi on positiivinen -> minä otan eron. Molemmissa on kyse täysin samasta asiasta eli luottamuksesta.
Olet siis monopolisoinut luottamuksen täysin itsellesi. Koetko noin muutoinkin olevasi itsekäs paska?
En tietenkään. Eihän sitä koskaan tiedä. Kyllä sellasetkin ihmiset vaan pettää, joista ei ikinä uskoisi. Minusta ihan ymmärrettävää, että mies haluaa varmistaa asian, mutta olenkin realisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei ole mitään oikeuksia? En tuossa vaiheessa ajatteli p*skapään oikeuksia, vaan tulevan lapsen oikeuksia isäänsä. Ja samalla isä saa oikeudet lapseensa. Minun kanssani yhteinen elämä ei tulisi jatkumaan muuten kuon tilinumeron ja lastenvalvojan kautta. En halua rakentaa yhteistä elämää sellaisen kanssa, joka ei koe minua luotettavaksi. Se on miehen häpeä, ei minun.
Aika harvaan ihmiseen pystyy luottamaan sataprosenttisesti. Ja kyse on vain yhdestä pienestä testistä mutta sinä käytät lasta aseena miestä vastaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ketjun äitylit on niin varmoja miehensä lapsen isyydestä, en ymmärrä miksi testistä pitäisi suuttua?
Sinä voisit käydä sukupuolitautitesteissä kerran kuukaudessa ja antaa vaimon tutkia päivittäin puhelimesi, koska sinulla ei ole mitään salattavaa. Joku paikannussysteemi kännykkässäsi olisi kanssa kiva, sehän ei haittaa, että vaimo tietää aina, missä olet.
Puhelimessani on viestejä, jotka lähettäjä on tarkoittanut vain minun luettavakseni. En voi pettää heidän luottamustaan ja nataa jonkun muun lukea niitä. Ja jos sukupuolitautitestit onnistuvat niin, että minä annan näytteen kotona, ja vaimo toimittaa sen eteenpäin ja kustantaa testit itse, niin minun puolestani saa teettää niitä vaikka joka päivä.
Mutta vakavasti ottaen, tässä on kyse loppuelämän sitoutumisesta lapseen, joten kerran nykytekniikka mahdollistaa isyyden varmistamisen, niin en ymmärrä miksei sitä saisi hyödyntää. Tuskinpa vaimo on pettänyt, mutta ei se koskaan mahdotonta kuitenkaan ole.
Siinä tapauksessa mies pitäisi maksaa testin todelliset kulut kokonaisuudessaan, eikä maksattaa niitä muilla veronmaksajille. Nyt terv.keskuksessa asiakas maksaa vain pienen osan ja loppu menee veronmaksajien piikkiin, joka on kohtuuton tilanne, kun todellisten sairaudenhoidossa ja vanhustenhoidossa säästetään joka paikassa, jopa vanhukset odottavat julkisella puolella vessaan pääsyä useita tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran ketjun äitylit on niin varmoja miehensä lapsen isyydestä, en ymmärrä miksi testistä pitäisi suuttua?
Sinä voisit käydä sukupuolitautitesteissä kerran kuukaudessa ja antaa vaimon tutkia päivittäin puhelimesi, koska sinulla ei ole mitään salattavaa. Joku paikannussysteemi kännykkässäsi olisi kanssa kiva, sehän ei haittaa, että vaimo tietää aina, missä olet.
Puhelimessani on viestejä, jotka lähettäjä on tarkoittanut vain minun luettavakseni. En voi pettää heidän luottamustaan ja nataa jonkun muun lukea niitä. Ja jos sukupuolitautitestit onnistuvat niin, että minä annan näytteen kotona, ja vaimo toimittaa sen eteenpäin ja kustantaa testit itse, niin minun puolestani saa teettää niitä vaikka joka päivä.
Mutta vakavasti ottaen, tässä on kyse loppuelämän sitoutumisesta lapseen, joten kerran nykytekniikka mahdollistaa isyyden varmistamisen, niin en ymmärrä miksei sitä saisi hyödyntää. Tuskinpa vaimo on pettänyt, mutta ei se koskaan mahdotonta kuitenkaan ole.
Siinä tapauksessa mies pitäisi maksaa testin todelliset kulut kokonaisuudessaan, eikä maksattaa niitä muilla veronmaksajille. Nyt terv.keskuksessa asiakas maksaa vain pienen osan ja loppu menee veronmaksajien piikkiin, joka on kohtuuton tilanne, kun todellisten sairaudenhoidossa ja vanhustenhoidossa säästetään joka paikassa, jopa vanhukset odottavat julkisella puolella vessaan pääsyä useita tunteja.
Ai isyystestistä pitää saada kosto/rangaistus?
Suuttuminen on väärä sana. En välttämättä pystyisi antamaan anteeksi rakastamalleni ja luottamalleni ihmiselle sitä että hän asettaa minut tilanteeseen jossa on kaksi vaihtoehtoa: 1. toinen meistä on petturipaska 2. toinen meistä on vainoharhainen.
Toivoisin luultavasti että olisi jäänyt lapset tekemättä kun noin huonosti tunnen mieheni. Luottamus on mulle niin iso asia, että en tiedä selviäisikö suhde tuollaisesta epäluottamuslauseesta.
Yllättävän moni nainen on valmis kiristämään parisuhteen päätymisellä, jos mies haluaa isyystestin. Tuollaisen asian vuoksi ollaan valmiita rikkomaan lapsen perhe. Ei hyvää päivää miten lapsellista settiä. :D