Minkä ikäisenä alan olla "setä" 18-25v naiselle
Olen kohta 34v ja huolestuttaa, joko olen vanha "setämies" nuorempien naisten silmissä?
Kommentit (137)
Setä on kyllä niin hirveä sana että toivottavasti kenestäkään ei tulisi koskaan setämiestä. Mutta sanotaan että semmoisen 45 iän ylitettyä varmaan saattaa setämäiseltä alkaa vaikuttaa
Olen 24v nainen.
Mun mielestä 26v mies on pappa.
No kyllä alle 30v naiset on aika lapsia ja jotkut 30+ haluaa vielä elää teinivuosiaan ja haikailee alle 30v ryhmiin. Terv m40 joidenkin mielestä papparainen ;)
Oikeasti olet voinut olla sille 25-vuotiaalle naiselle setä jo hänen syntymästään lähtien , joka on voinut tapahtua vaikka silloin kun olit viiden vanha (esim. lestadiolaisperheen) kuopus ja kun vanhin veljesi esim. 22-vuotiaana sai vaimonsa kanssa ensimmäisen lapsensa,siis tuon nyt 25-vuotiaan naisen,jolle sinä nyt siis 30-vuotiaana olisit siis hänen nuorin setänsä.
( niitä lainausmerkkisetiä ja heidän mahdollista 'setyyttään' ei nyt tässä lasketa ja minusta kaikki ne sellaiset ,joita ei itse edes tunne, ovat yksinkertaisesti sanottuna vain jotain ' vanhempia ,aivan tuntemattomia ja vieraita miespuolisia henkilöitä' ja toki 17-vuotinen poikakin on esim. 4-vuotiaalle sellainen, koska 'vanhempi-nuorempi' ovat ihmisten ikäverrannossa aina suhteellisia käsitteitä )
Vierailija kirjoitti:
Olen 24v nainen.
Mun mielestä 26v mies on pappa.
En lyckligt mamma blir du ,min älskling. Då blir vi mamma och pappa, jätteskönt!
23 v vuonna 2000 kohtasin yhden ihanan 38v setämiehen keskellä Hakaniemen siltaa. Mentiin Sillankorvaan tanssimaan ja hotelli Arthuriin puuhailemaan.
Oli kivaa ja jäi kiva muisto, mutten viitsinyt jatkaa varatun miehen kanssa.
Terveisiä vaan sille J:lle, joka tunnistaa! Tuntuu hullulta ajatella, että nyt 38v miehet tuntuvat nuorukaisilta. Mitä hittoa!!!
25-vuotiaana koin, että 8 v vanhempi on jo setä. Tiedän, kun minulla oli sen ikäinen ihailija, ja hän oli salaa mielestäni vähän säälittävä setämies. Eli hän oli tällöin 33 ja silloin mielestäni selvästi liian vanha minulle varteenotettavaksi kumppaniksi. Annoin hänen viedä syömään ja antaa lahjoja, mutta en muuta.
Nyt kun olen 48, edelleen sama: yli 8 v vanhempi on mielestäni pappa. Ei enää edes setämies, vaan pappa.
Tuo että minun pitäisi ymmärtää, etten itse oli kovin ihmeellistä valuuttaa -ihan sama, en minä ala kenenkään papan sänkyä lämmittämään, en ole seksityöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Setä on kyllä niin hirveä sana että toivottavasti kenestäkään ei tulisi koskaan setämiestä. Mutta sanotaan että semmoisen 45 iän ylitettyä varmaan saattaa setämäiseltä alkaa vaikuttaa
Eihän se sinänsä ole mikään 'hirveä' sana, kunhan sillä ei tarkoiteta muuta kuin mitä se oikeasti tarkoittaa (sukulaisuussuhde), tai käytetä sitä muissa yhteyksissä kuin mihin se luonnostaan kuuluu (siis jossain normaaleissa puitteissa tapahtuvassa ja käytävässä aikuisten ja (huom.) LASTEN välisessä kanssakäymisessä ja jutteluissa lasten kanssa.
Tietenkin sitä voivat,samaan tapaan kuin sanaa '-täti' , käyttää jonkun lapsen vanhemmatkin esim. esitellessään lapselle jotain hänelle vielä uusia, tuntemattomia aikuisia.
Yleensä siihen on kuitenkin silloin kohteliasta liittää myös tuon henkilön etunimi.
Mikään iän perusteella muiden nimittely ei koskaan ole kohteliasta, eikä sivistynyttä käytöstä ketään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
25-vuotiaana koin, että 8 v vanhempi on jo setä. Tiedän, kun minulla oli sen ikäinen ihailija, ja hän oli salaa mielestäni vähän säälittävä setämies. Eli hän oli tällöin 33 ja silloin mielestäni selvästi liian vanha minulle varteenotettavaksi kumppaniksi. Annoin hänen viedä syömään ja antaa lahjoja, mutta en muuta.
Nyt kun olen 48, edelleen sama: yli 8 v vanhempi on mielestäni pappa. Ei enää edes setämies, vaan pappa.
Tuo että minun pitäisi ymmärtää, etten itse oli kovin ihmeellistä valuuttaa -ihan sama, en minä ala kenenkään papan sänkyä lämmittämään, en ole seksityöläinen.
Oletko sitten joskus ollut mielestäsi jotain 'valuuttaa' ja luuletko,että sinua nytkin halutaan vain 'seksityöläiseksi' ja katsotaan sellaiseksi ?
(Vai mistä juuri nuo sanat nyt mieleesi ensimmäiseksi tulivat ? )
Olen 22 ja mielestäni yli 22-vuotiaat miehet on jo ikäloppuja ja täysin rupsahtaneita. 18-20-vuotiaat nuorukaiset on parhaita. Vanha koira ei opi uusia temppuja, sama pätee myös miehiin. 🐶
Vierailija kirjoitti:
Olen 22 ja mielestäni yli 22-vuotiaat miehet on jo ikäloppuja ja täysin rupsahtaneita. 18-20-vuotiaat nuorukaiset on parhaita. Vanha koira ei opi uusia temppuja, sama pätee myös miehiin. 🐶
Kaikki miehet eivät kuitenkaan halua tulla arvioiduiksi ja kohdelluiksi kuin koirat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet eivät kuitenkaan halua tulla arvioiduiksi ja kohdelluiksi kuin koirat...
Puhu vain omasta puolestasi. Harva nuori mies kieltäytyy koiratyylistä. 🐕 N22
Mä oon 26 ja katselen 20-29-vuotiaita miehiä. Miksi ottaisin sedän, kun saan nuorempiakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Harva nuori mies kieltäytyy koiratyylistä. 🐕 N22
Noilla puheillasi et voi sitten ainakaan alkaa arvostella niitä miehiä, jotka puhuvat naisista kuin naisista (...nuorista vain toki) vaikkapa vain jonain, heille itselleen 'misuina'.
Minusta miehet ovat vain miehiä ja ellei sitä omaa miestään osaa kohdella oikein ja ihmisenä, niin saa pian alkaa opetella elämään ilman miestä.
Sehän ei tietysti haittaa niitä, joille riittää elämässään vain nuo mainitsemasi 'tyylit' ja joilla niitä miehiä siihen sen sentyylisen elämänsä tarpeisiin ja niitä tarpeita tyydyttämään riittää aina tarpeensa mukaan. Mutta, no...jokainen tyylillään ja aikansa kutakin.Mitäpä siitä sen enempää..
Riippuu miehen nuorekkuusasteesta, mutta keskimäärin 33+ on setä. Vanhin tuntemani "ei-setä" on 38-vuotias. Pahoittelen, mutta todennäköisesti olet jo vahvasti siinä iässä, joudut siirtymään 25-35-vuotiaisiin ikäloppuihin.
N25
Ehkä viisi vuotta ylöspäin omasta iästä. Olen 18 ja isä on 38 vuotias, eli sinä olet kyllä setä; isäni ikätoveri suunnilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 26 ja katselen 20-29-vuotiaita miehiä. Miksi ottaisin sedän, kun saan nuorempiakin?
Kerran tai parin panoksi kuitenkin vain kelpaat.
T. Katkera setä
Kyllä viimestään mua kymmenisen vuotta vanhemmat on jo. 30 alkaa olla jo siinä ja siinä, enkä senkään ikäistä itselleni mieheksi huolisi. Varsinkin kun itse näytän ikäistäni nuoremmalta, tulisi oudot vibat.