Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se on tehty . Vaihdan viimein nimeni <3

Vierailija
04.05.2017 |

31 vuotta ja viimein sain rohkeutta ottaa itselleni uuden nimen .

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi vai etunimi? Miksi halusit muuttaa nimesi?

Vierailija
2/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! En ole koskaan tajunnut miksi nimille annetaan niin suuri merkitys. Ei saisi vaihtaa nimeään avioituessa, ei pitää avionimeään erotessa, eikä missään tapauksessa vaihtaa etunimeään. Mikä kumma niissä nimissä on niin pyhää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! En ole koskaan tajunnut miksi nimille annetaan niin suuri merkitys. Ei saisi vaihtaa nimeään avioituessa, ei pitää avionimeään erotessa, eikä missään tapauksessa vaihtaa etunimeään. Mikä kumma niissä nimissä on niin pyhää?

Niin pyhää että on ihan pakko muuttaa ennemminkin. Miksi muuttaa jos ei ole merkitystä, kerroppa se kilpikonna?

Vierailija
4/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vihannut nimeni jo noin 36 vuotta, eikä vieläkään rohkeutta vaihtaa sitä.

Vierailija
5/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepou Anaalihamsteri on siis se uusi nimi.

Vierailija
6/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin sukunimeni 5 vuotta sitten. :) Keksin aivan uuden, en mennyt naimisiin tms., olen siis sukunimeni ainoa haltija. Oli vain pakko päästä eroon vanhasta, se ahdisti päivittäin ja oli ahdistanut läpi elämän. Myös toinen nimi on toiveissa muuttaa koska se on aivan hirveä, tyyliä Erkkipenankukkamaija ja inhottaa kun se näkyy virallisissa asiakirjoissa. En ole saantu vielä aikaiseksi enkä keksinyt "parasta" toista nimeä itselleni. En ajattele, että nimiasia on pyhä. Joillekin se sitä on ja ymmärrän, jos suvussa 200 vuotta kulkenut nimi yhtäkkiä häviääkin. Itselleni nimi on osa identiteettiä, enkä halua että identiteettini kostuu ahdistuksesta ja siitä, että olen (esim. kouluaikana ollut) muita jollain tavalla huonompi ja kiusattu nimen vuoksi.

- eräs toinen nimeä vaihtanut ja vaihtava

Vierailija
7/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan etunimen, se oli Pia. Ruma nimi ja vanhemmat sukulaiset huutelivat muka hauskoina " tuutkos meille piiaksi!"

A.p

Vierailija
8/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan nimeni numeroon.

Vierailija
9/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan olet ap varma. Minulla on kaveri, joka vaihtoi nimensä  Titasta Lauraksi ja sitten taas Titaksi ...

Vierailija
10/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Mä vaihdoin viime vuonna sukunimeä ja kyllä se tuntui vapauttavalta siirtymäriitiltä. Aiempaan nimeen liittyi menneisyyden painolastia.

Vierailija
11/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vaihtaa sukunimekseni Neuvostoliiton. Ei muka kelvannut.

Vierailija
12/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaihtanut sekä etu- että sukunimeni  jo parikymppisenä.

Vierailija
13/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo makso?

Vierailija
14/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan olet ap varma. Minulla on kaveri, joka vaihtoi nimensä  Titasta Lauraksi ja sitten taas Titaksi ...

Luin jostain että joskus vaihtaneet ovat itse tyytyväisiä uuteen nimeensä, mutta koska se on lähipiirille niin vaikea asia niin vaihtavat takaisin.

Vierailija
15/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi voinut olla Titta-laura?

Vierailija
16/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan etunimen, se oli Pia. Ruma nimi ja vanhemmat sukulaiset huutelivat muka hauskoina " tuutkos meille piiaksi!"

A.p

Höh. Se on mun nimi ja omasta mielestäni ihan kaunis :( Pioja ei myöskään ole niin älyttömän paljon, ainakaan meidän 20-30-vuotiaiden keskuudessa.

Vierailija
17/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä vaihtaisi nimeäni ellei se olisi joku oikeasti niin paha, että siitä kiusattaisi.

Vierailija
18/18 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljo makso?

Hlökorttien uusimisen ja käsittelymaksun verran.Hinnat löytynevät trafin ja maistraatin sivuilta jos osaa googlata...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi