Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyysturvaan tulossa suuri muutos: Työttömän olisi jatkossa pakko hakea vähintään 12:ta työpaikkaa - muuten hän menettäisi tukensa 60 päiväksi

Vierailija
03.05.2017 |

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005195397.html

No nyt alkaa oleen kyykytys jo aika kunnossa. Se muutaman kympin vähennys jos ei ole aktiivinen näyttää jääneen pois ja nyt uhkaillaan suoraan karenssilla. Aika hurjaa.

Kommentit (207)

Vierailija
201/207 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle ohjelmoijalle vähän sivutuottoa, kun tekee botin, joka lähettää automaattisesti hakemuksen 12 työpaikkaan kuukaudessa. Tätä voisi myydä työttömille 10e/vuoden käyttöoikeus. 

Vierailija
202/207 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten puhelinmyyntifirmoja voi olla noin paljon olemassa? Mielestäni aivan käsittämätöntä, että he saisivat myytyä niin paljon tuotteita, että heidän toimintansa olisi kannattavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/207 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on kyllä. kirjoitti:

Ihan hyvin voi se akateeminen hienohelma tehdä puhelinmyyntityötä etsiessään oman alan töitä.

Pitäisi olla itsestäänselvyys nykyajan ihmisille, että mikäli ei oman alan töitä löydy, haetaan muita.

Ihmeellistä kitinää, 12 hakemusta täyttää tarvittaessa tunnissa, hyvin mitätön homma työttömyystukia vastaan.

Työnantajan haittapuolen asiassa ymmärrän. Työttömiä en.

Miksi pitäisi, jos työstä ei makseta mitään niin turha sitä on tehdäkään. Toimivilla markkinoilla persaukiset ja surkeat firmat kaatuvat kun eivät löydä ketään tekemään ilmaiseksi töitä. Suomessa tämä ilmaisharjoittelu / työkokeilu / nollasopimus /provikkapalkkapelleily lähinnä tekohengittää näitä surkeimpia firmoja. 

Vierailija
204/207 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on kyllä. kirjoitti:

Ihan hyvin voi se akateeminen hienohelma tehdä puhelinmyyntityötä etsiessään oman alan töitä.

Pitäisi olla itsestäänselvyys nykyajan ihmisille, että mikäli ei oman alan töitä löydy, haetaan muita.

Ihmeellistä kitinää, 12 hakemusta täyttää tarvittaessa tunnissa, hyvin mitätön homma työttömyystukia vastaan.

Työnantajan haittapuolen asiassa ymmärrän. Työttömiä en.

Miksi kukaan tekee työtä, josta 

a) ei saa palkkaa ellei onnistu myymään? Tämä lause on suoraan puhelinmyyntiforman rekrytilaisuudesta "Ei meillä kenellekään hengittämisestä makseta". Eli saadaksesi "takuupalkan" n. 1200 € /kk brutto, sinun on saatava lehtiä/alushousuja/vitamiineja kaupaksi x määrä. Sen jälkeen alkaa provikka. Jos et saa edes takuupalkan verran myyntiä, et saa palkkaa.

Toivotko sinä todella lisää puhelinmyyjien soittoja? Ja olet valmis myös ostamaan? Jos et osta, tällä työllä ei ole mitään merkitystä.

b) tehdä työtä, josta ei saa palkkaa ja jota suurin osa ihmisistä vihaa - siis myynnin kohteena. Haistattaa vitut sulle luuriin, lyö luurin korvaan, toivoo sun tai lastesi kuolevan huomenna (oikeasti, näin on mulle toivotettu puhelinmyyntityössä)

Jos tekee 12 hakemusta tunnissa, olen melko varma, ettei niistä yksikään johda mihinkään. Mun hakemus on aina hakemuskirje ja cv ja molemmat on mietitty viimeisen päälle sen vastaanottavan firman tarpeiden mukaan. Tai sitten sähköinen lomake, johon kaivelet aina sen tarkan päivämäärän, että milloinkas aloitinkaan lukion silloi 40 vuotta sitten. Tätä nimittäin vaaditaan mm. Monsterin ja Oikotien kautta tehtävissä hakemuksissa ja se ovelasti vähän vaihtelee. Työttömänä tarvitsin ekaa kertaa ikinä ylioppilastodistusta vuodelta 1990.

Olen nyt töissä, oikeen hyvässä paikassa ja koulutusta vastaavassa. Sain työpaikan osin suhteilla. Mutta olin työttömänä yli vuoden. Mulle sanottiin suoraan puhelinmyynnin rekrytilaisuudessa, että "sä et ole sellainen ideaali työntekijä mitä me hateaan, me otetaan mielummin osa-aikaisia opiskelijoita. Sulla on tähtäin kuitenkin varmasti paljon korkeammalla kun tuota kokemusta on noin paljon." Vaikka olin siis jopa tehnyt buukkarin hommia puhelimella. 

Vierailija
205/207 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö hakea avoimia paikkoja vai hyväksytäänkö myös avoimet hakemukset yrityksiin, joissa ei ole sillä hetkellä avointa paikkaa? Minulle käy hakemusten teko, mutta en näe,tässä mitään järkeä. Hakemusten tulva johtaa siihen, että vain kuntien ja kaupunkien virat tulevat avoimiksi. Rekryfirmat kukoistavat.

Vierailija
206/207 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälli hallitus. Ei niitä työpaikkoja sillä synny, että tehdään työhakemuksia. Vai meinaako hallitus tosissaan, että firmoissa mietitään että "ohhoh, tähän meidän työpaikkailmoitukseen tuli 1000 hakemusta, palkataanpa yhden ihmisen sijasta sata tyyppiä"?

Ihan hirveästi turhaa työtä sekä työnhakijoille että rekrytoijille. Luulenpa kuitenkin, että hallituksen tarkoitus on tällä tavoin vain synnyttää välttämätön tarve rekrytointifirmojen käytölle (joissa varmasti on jo oikeilla ihmisillä osakeomistukset olemassa).

Vierailija
207/207 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pälli hallitus. Ei niitä työpaikkoja sillä synny, että tehdään työhakemuksia. Vai meinaako hallitus tosissaan, että firmoissa mietitään että "ohhoh, tähän meidän työpaikkailmoitukseen tuli 1000 hakemusta, palkataanpa yhden ihmisen sijasta sata tyyppiä"?

Ihan hirveästi turhaa työtä sekä työnhakijoille että rekrytoijille. Luulenpa kuitenkin, että hallituksen tarkoitus on tällä tavoin vain synnyttää välttämätön tarve rekrytointifirmojen käytölle (joissa varmasti on jo oikeilla ihmisillä osakeomistukset olemassa).

Se talousteoria jota ekonomistit kuten vartiainen hokevat suomessa kertoo että niitä työpaikkoja tosiaan syntyy sillä että aktivoidaan kaikki työttömät hakemaan töitä. En tiedä onko siinä joku raja-arvo, esim. 1 uusi työpaikka aina kun hakemusten määrä per avoin paikka lisääntyy 300 500 tai 1000.

Itse olen hieman skeptinen tuon teorian suhteen, en ole nähnyt minkäänlaista mekanismia joka synnyttäisi uusia työpaikkoja kun hakemusten määrä per avoin paikka lisääntyy. Pikemminkin voi käydä niin ettei paikkoja enää ilmoiteta julkisesti kun firmat hukkuu hakemuksiin ja oikeitakin töitä pitäisi tehdä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi