Perustuen lapsuuteeni kokemuksiin, en usko, että vanhempien kuuluu rakastaa lapsiaan
Se ei silti tarkoita sitä, etteikö voisi pitää näistä ihan hyvää huolta. Antaa voileipiä, laittaa uusia ruokia, totuttaa lapsi moniin makuihin, huolehtia, että hän menestyy koulussa jne. Mikään näistä ei edellytä minkäänlaista lapsen persoonana rakastamista. Olen sen itse lapsena kokenut.
Koen, että vain lasten kuuluu rakastaa vanhempiaan. Vanhemmathan hyötyvät tästä. Siksi moni vanhempi varmaan tekeekin lapsia. Moni toki rakastaa heitä takaisin.
Ihmettelen lapsia, jotka eivät rakasta vanhempiaan, jos näissä ei ole mitään vikaa. Mutta mitä tapahtuu lapselle, joka yrittää saada rakkautta vanhemmalta?
Vanhemmat eivät menetä mitään siinä, jos eivät kykene rakastamaan lapsiaan. Jos hoitavat heidät kunniallisesti. Lastenssuojelu ei puutu, eikä ystäväpiiri kohottele kulmakarvojaan. Näyttävät hyviltä vanhemmilta.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsen vaikeudet kaadetaan lapsen syyksi niin lapsen koko tarina olikin sitten siinä. Ikinä ei pääse ylös.
apEttä mua vituttaa, että tähän laitetaan alapeukkua!!!!!!! Vittu nää alapeukuttajat eivät ole sitä mitä sanoin nähneetkään, kun kehtaavatkin haukkua jo valmiiksi syyllistettyjä ihmisiä! Heistä ei moni ole edes puhumassa täällä, vaan makaa katuojissa tapettuina sellaisten ihmisten toimesta, kuin me olemme.
apSillälailla...
Ja tällä ihmisellä on lapsia.
Jep, vaikuttaa oikein kivalta tyypiltä sun terapeutti. Saako sen nimen, meen samalle tyypille.
Niin? Mä olen niiden puolella, jotka sä mieluummin tapat olemalla välittämättä ja haukkumalla kuin edes antamalla olla. Ja joo, terapeuttini on kivantuntuinen ihminen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsen vaikeudet kaadetaan lapsen syyksi niin lapsen koko tarina olikin sitten siinä. Ikinä ei pääse ylös.
apEttä mua vituttaa, että tähän laitetaan alapeukkua!!!!!!! Vittu nää alapeukuttajat eivät ole sitä mitä sanoin nähneetkään, kun kehtaavatkin haukkua jo valmiiksi syyllistettyjä ihmisiä! Heistä ei moni ole edes puhumassa täällä, vaan makaa katuojissa tapettuina sellaisten ihmisten toimesta, kuin me olemme.
apSillälailla...
Jep, vaikuttaa oikein kivalta tyypiltä sun terapeutti. Saako sen nimen, meen samalle tyypille.
Niin? Mä olen niiden puolella, jotka sä mieluummin tapat olemalla välittämättä ja haukkumalla kuin edes antamalla olla. Ja joo, terapeuttini on kivantuntuinen ihminen.
ap
Siis olemalla välittämättä antaa apua, jos syyt päälleen saanut uhri apua pyytää. Lisäksi olet varmaan sellainen uhriutuja, joka et tunne auttamisesi rajoja ja syyllistät avuntarpeessa olevaa siitäin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kauhean vaikeaa rakastaa mun tytärtä, koska se on ikävä persoona. Hän huutaa, kiljuu ja itkee ja ulisee tota kukaan ei rakasta mua, kiusaa kaikkia, on väkivaltainen ja laiska, itsekäs, äänekäs, omahyväinen, raivostuu kun joku muu saa synttärilahjan, hakkaa päätään maahan kun saippuakuplavesi kaatuu maahan, nässyttää ja natisee ja uikuttaa ja puhuu taukoamatta.
Kuulostaako tutulta?Lapsellasi saattaa olla jokin neurologinen poikkeavuus, tai hän saattaa olla todella herkkä ja reagoi noin, kun koitat kohdella häntä kuin kovempia lapsia. Ai että mä inhoan sitä, että lapsen vaikeudet kaadetaan lapsen syyksi. Voi olla vaikeampi lapsi, mutta osa vanhemmista sösssii hommat vaatimalla liikaa.
ap
Ei, hän ei pysty elämään normaalien ihmisten kanssa ja käy erityiskoulua ja on lääkityksellä.
On jo 7- veenä sitä mieltä, että kaikki ongelmat on muiden syytä ja kaikki kohtelee häntä epäreilusti kun muilla on synttärit eikä hänellä. Jos joku sukulainen tai tuttava halaa tai juttelee jollekin muulle lapselle, häntä ei silloin rakasteta ja satuttaa muita tai itseään tai hajottaa tavaroita.
Mitään käskyjä ei pysty ottamaan vastaan ilman, että jotenkin näytetään ensin hänen erinomaisuutensa tai ykseytensä, eli jos joukolle sanoo, että nyt siivotaan jäljet tai mennään ulos, ei pysty tottelemaan.
Tuleva laitospotilas, ikävä kyllä. Päässä vikaa.
Kuulostat oikein tutulta. Ikävää että olet " vapaana".:(
Nää auttamisensa rajat ei-tuntevat ihmiset jotka syyttävät sitä, joka apua pyytää ovat myös ihmisryhmä, joka kovaa huutaa muille, että ottakaa vastuu itsestänne! Niin? Mitä jos tekisitte itsekin niin. Jos auttaa muita on itse tunnettava jaksamisensa rajat, eikä kuulu syyttää toisia siitä, jos itse ei osaa niitä asettaa. On omalla vastuulla tehdä sen verran vain kun jaksaa, vaikka avuntarpeinen ei sillä vielä tulisikaan kokonaan autetuksi. Parempi auttaa vähän kuin ei ollenkaan ja jos kantaa vastuunsa itsestään auttaessaan toisia, niin ei tarvitse olla huono omatunto ketään kohtaan, vaikkei enempää jaksaiskaan auttaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSillälailla...
apVau, että sä olet oikeasti noin sairas?
Mä teen susta nyt ilmiannon ja toivon todella että mode reagoi jotenkin, ottaa selvää kuka sä oot ja saatte sinne kotiin apua.
Sulla ei kuulu olla lapsia siellä.
Eli sinusta syyttä syylistettyjä kuuluu syyttää vaan, ja mä olen sairas, kun puolustan syyttä syytettyjä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSillälailla...
Mä teen susta nyt ilmiannon ja toivon todella että mode reagoi jotenkin, ottaa selvää kuka sä oot ja saatte sinne kotiin apua.
Vai menikö tunteisiin se, että mä sanoin sun (kuvainnollisesti) tappavan syyttä syytetyt ihmiset jos sä vielä menet heitä syyttämään? En nyt ymmärrä.
ap
Ei kato, jos sinä rupeat uhkaamaan tappamisella jos sinua ei ymmärretä, menee se liian pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSillälailla...
Ai sun moelestä on sairasta epäillä sun toiminnan vahingoittavan muita? No, se vain perustuu siihen, mitä mä tunnen saadessani sun "postauksia". Tai en toki tarkkaan tiedä, mitä ne ovat, mutta osa postauksista on sellaisia, joissa mun ongelmista syytetään minua, vaikka kuuluisi auttaa (tai olla hiljaa). Jos sen epäily perustuen omiin tuntemuksiin, että vahingoitat muita, hermostuttaa sinua niin ihmetyttää. Eikö ole hyvä saada palautetta, että älä tee näin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kato, jos sinä rupeat uhkaamaan tappamisella jos sinua ei ymmärretä, menee se liian pitkälle.
En mä niin sanonut!
ap
Vierailija kirjoitti:
Miten voi saada ton ^ tästä:
"Mä olen niiden puolella, jotka sä mieluummin tapat olemalla välittämättä" ?
ap
Oliko vähän noloa, kun tajusit noin väärin sinä joku ja muutama peukuttajasi? hih
ap
Ap, sä et tule täältä saamaan sitä tukea, jota tarvitset. Oman terveysaseman psykiatrinen sairaanhoitaja voisi olla hyödyllisempi keskustelukumppani. Tai joku auttavista puhelimista tai nettichateista, jos haluat hakea apua nimettömästi.
Käyttäjä3500 kirjoitti:
Se ei silti tarkoita sitä, etteikö voisi pitää näistä ihan hyvää huolta. Antaa voileipiä, laittaa uusia ruokia, totuttaa lapsi moniin makuihin, huolehtia, että hän menestyy koulussa jne. Mikään näistä ei edellytä minkäänlaista lapsen persoonana rakastamista. Olen sen itse lapsena kokenut.
Koen, että vain lasten kuuluu rakastaa vanhempiaan. Vanhemmathan hyötyvät tästä. Siksi moni vanhempi varmaan tekeekin lapsia. Moni toki rakastaa heitä takaisin.
Ihmettelen lapsia, jotka eivät rakasta vanhempiaan, jos näissä ei ole mitään vikaa. Mutta mitä tapahtuu lapselle, joka yrittää saada rakkautta vanhemmalta?
Vanhemmat eivät menetä mitään siinä, jos eivät kykene rakastamaan lapsiaan. Jos hoitavat heidät kunniallisesti. Lastenssuojelu ei puutu, eikä ystäväpiiri kohottele kulmakarvojaan. Näyttävät hyviltä vanhemmilta.
Ne lääkkeet ne lääkkeet...
Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤
Kike79... kirjoitti:
Käyttäjä3500 kirjoitti:
Vanhemmat eivät menetä mitään siinä, jos eivät kykene rakastamaan lapsiaan. Jos hoitavat heidät kunniallisesti. Lastenssuojelu ei puutu, eikä ystäväpiiri kohottele kulmakarvojaan. Näyttävät hyviltä vanhemmilta.Ne lääkkeet ne lääkkeet...
"Allekirjoitukseesi" nähden aika aneeminen kommentti.
ap
Osalla skitsofreniaa sairastavista keskeisenä oireena ovat aistiharhojen ja harhaluulojen asemasta erilaiset ajatusten rakenteen ja puheen häiriöt. Tyypillinen puheen häiriö on assosiaatioiden löyhtyminen. Se ilmenee oireena kuitenkin myös muissa psykiatrisissa sairauksissa, kuten esimerkiksi kaksisuuntaisen mielialahäiriön mania- ja hypomaniajaksojen yhteydessä. Skitsofreniaa sairastavan puhe voi myös olla hyvin epäloogista, joskus täysin sekavaa sillisalaattia sisältäen aivan omia sanoja (niin kutsutut neologismit). Joskus taas skitsofreniaa sairastavan puhe on korostuneen seikkaperäistä, yksityiskohtiin takertuvaa, sisällöltään ja tunneilmaisultaan köyhtynyttä tai väsyttävää saman asian toistamista (niin kutsuttu perseveraatio). Ajatusten tarpeetonta toistumista ilmenee tyypillisenä oireena myös alkavassa dementiassa.
Osa skitsofrenian diagnostiset kriteerit täyttävistä sairaustiloista saattaa olla traumaperäisiä häiriöitä. Tällöin tietoisuudesta torjutut lapsuuden traumaattisiin kokemuksiin liittyvät tunnemuistot voivat olla erilaisten harha-aistimusten, harhaluulojen, oudoilta tuntuvien kokemusten ja merkityselämysten taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on kauhean vaikeaa rakastaa mun tytärtä, koska se on ikävä persoona. Hän huutaa, kiljuu ja itkee ja ulisee tota kukaan ei rakasta mua, kiusaa kaikkia, on väkivaltainen ja laiska, itsekäs, äänekäs, omahyväinen, raivostuu kun joku muu saa synttärilahjan, hakkaa päätään maahan kun saippuakuplavesi kaatuu maahan, nässyttää ja natisee ja uikuttaa ja puhuu taukoamatta.
Kuulostaako tutulta?Lapsellasi saattaa olla jokin neurologinen poikkeavuus, tai hän saattaa olla todella herkkä ja reagoi noin, kun koitat kohdella häntä kuin kovempia lapsia. Ai että mä inhoan sitä, että lapsen vaikeudet kaadetaan lapsen syyksi. Voi olla vaikeampi lapsi, mutta osa vanhemmista sösssii hommat vaatimalla liikaa.
apEi, hän ei pysty elämään normaalien ihmisten kanssa ja käy erityiskoulua ja on lääkityksellä.
On jo 7- veenä sitä mieltä, että kaikki ongelmat on muiden syytä ja kaikki kohtelee häntä epäreilusti kun muilla on synttärit eikä hänellä. Jos joku sukulainen tai tuttava halaa tai juttelee jollekin muulle lapselle, häntä ei silloin rakasteta ja satuttaa muita tai itseään tai hajottaa tavaroita.
Mitään käskyjä ei pysty ottamaan vastaan ilman, että jotenkin näytetään ensin hänen erinomaisuutensa tai ykseytensä, eli jos joukolle sanoo, että nyt siivotaan jäljet tai mennään ulos, ei pysty tottelemaan.
Tuleva laitospotilas, ikävä kyllä. Päässä vikaa.
Kuulostat oikein tutulta. Ikävää että olet " vapaana".:(
Tämän on pakko olla trolli. Jos ei ole, niin on kyllä selvästi äidinkin päässä vikaa. Kuka vanhempi toivoo lapselleen laitospaikkaa ja ettei tämä kulkisi vapaana? Voi toki olla erityisen tuen tarvetta ja tuettua asumista aikuistuttuaan tällä lapsellasi, mutta pääsääntöisesti nykyään pyritään tukemaan kaikkien itsenäisyyttä kun se laitoshoito ei pitkäaikaisena ratkaisuna tee hyvää kenellekään.
Narsismi viittaa henkilön käyttäytymiseen, jossa korostuu itsekeskeisyys, itserakkaus, huomionkipeys, käsitys omasta tärkeydestä, tarve tulla ihailluksi ja kyvyttömyys ottaa toisia huomioon.
Narsistiseen persoonallisuushäiriöön sairastuneet henkilöt yliarvioivat säännönmukaisesti omat kykynsä ja vähättelevät toisten ominaisuuksia. Heidän ajatusmaailmansa tukee käsitystä omasta paremmuudesta ja he myös odottavat toisten kohtelevan heitä ylivertaisena. Narsistisen henkilön kyky myötätuntoon on heikentynyt ja hän käyttää toisia hyväkseen. Narsistin käytös voi olla ylimielistä ja jopa röyhkeää. Narsistinen henkilö on usein kateellinen toisten saavutuksista. Narsistin omissa mielikuvissa pyörii jatkuvasti ajatuksia menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta.
Tai oikeammin, uskon, että olet huolissasi lapsestasi, hänen elämästään ja hänen tulevaisuudestaan. Mutta eikö olekin niin, ettet voi hakea apua, koska sitä ei joko saa tai pelkäät, että sinusta leimattaisiin huono äiti, kun lapsi kerran on tuollainen, tai molempia? Mikä tätä meidän yhteiskuntaamme vaivaa, kun äitien pitää teeskennellä olevansa hyviä kasvattajia, ettei tuomittaisi, siihen pisteeseen saakka, että lapsi kantaa seuraukset kun ei osata auttaa? En tajua.
ap