Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avustaja teki rikosilmoituksen: Kansanedustaja juoksutti hakemaan sukkahousuja Sokokselta ja poltti loppuun

02.05.2017 |

Kansanedustaja Leena Meren (ps) avustaja Petri Lehtinen on tehnyt esimiehestään rikosilmoituksen työpaikkakiusaamisen ja kunnianloukkauksen vuoksi. Kansanedustaja kiistää.

Petri Lehtisen mukaan syyt rikosilmoituksen taustalla lähtivät vyörymään eteenpäin lähes heti sen jälkeen, kun Lehtinen ryhtyi tuoreen kansanedustajan eduskunta-avustajaksi keväällä 2015.
- Puoli vuotta meni kivasti, kun siinä oli kesätauko. Siitä alkoi systemaattinen kiusaaminen, Lehtinen kertoo.
Lehtisen mukaan kiusaaminen on ollut "jatkuvaa, systemaattista ja loukkaavaa".
Eduskunta-avustaja on ollut sairauslomalla viime vuoden huhtikuusta lähtien. Lehtisen mukaan neljän eri lääkärin lausunto on tyly: sairausloman pääsyy on työskentely Meren alaisuudessa.
- Kaikki sairauteni, verenpainesairauteni, kaikki on todettu aiheutuneen tästä huonosta kohtelusta. En olisi ikinä joutunut kuntoutukseen, jos minulla olisi ollut asiallinen kohtelu alun perinkin. En ole katkera: olen pettynyt ja järkyttynyt.

Lehtisen mukaan hän on ollut kiusaamisen lisäksi myös pahasti ylityöllistetty ennen kuin jäi sairauslomalle viime vuoden huhtikuussa.
- Tulin aamulla aikaisin Eduskuntaan ja lähdin aika usein iltamyöhään. Syömään en päässyt oikeastaan koskaan.
Lehtinen kyllä leimasi valtion kellokortilla itsensä syömään, mutta sitten alkoivat erikoiset ja ajoittain hyvinkin epäselvät työmääräykset.
- Haetko salaattibaarista salaattia, Lidlistä lähdevettä tai sukkahousuja Sokokselta? Tällaista kaikkea, mikä ei millään tavalla liity valtiopäivätoimiin - ja siis verovaroin korvattaviin työtehtäviin.
Lehtinen sanoo olleensa "umpiväsynyt työtaakkansa alle".
- Kansanedustaja Meri sanoi minulle, kun itkin työhuoneessani, että itke, itke vaan, mutta itke täällä työhuoneessa tai vessassa, mutta älä itke tuolla käytävillä. Minä koin sen niin, että itkeminenkin oli minulta kielletty. Jos viisikymppinen kundi itkee, niin silloin saa olla jo aika väsynyt.

http://m.iltalehti.fi/politiikka/201705022200117552_pi.shtml

Kommentit (406)

Vierailija
381/406 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunnassa pitkät lomat niin eikö Leena voi itse ostaa tusinakaupalla sukkahousuja. Luulisi olevan tärkeämpiä asioita kun sukkahousut.

Vierailija
382/406 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petri Lehtinen on to-del-la sekaisin, se kannattaa ottaa huomioon. Kaikissa arvioinneissanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/406 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehtaisi pyytää ketään ostamaan itselleni sukkahousuja. Vaikka en olekaan virkanainen, pidän niitä runsaasti varastossa, koska niillä on taipumus mennä rikki. Sitten on tosi hyvälaatuisiakin, jotka eivät mene heti rikki.

En kehtaisi ainakaan miestä pyytää, enkä ylipäänsä ottaisi viisikymppistä elähtänyttä laivaisäntää avustajakseni eduskuntaan, jos olisin kansanedustaja. Ottaisin jonkun aktiivisen nuoren ihmisen.

Vierailija
384/406 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkkipiispaMäkinen kirjoitti:

nainen on miehen orjatar

mutta ehkä petri ei kehannut itse mennä ostamaan itselleen sukkahousuja niin piti käyttää sihteeriä siinä apuna

en mäkänä varmaan kehtaisi

säkänä on nyt ihan pihalla koko keissistä :D

Vierailija
385/406 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta toi sukkisjuttu on paras. Siis sehän on ihan asiallinen tehtävä avustajalle. Se on eri asia, jos soittelisi illalla kotoa, että haethan mulle muuten huomista varten sukkahousut. Mutta jos ollaan töissä ja työtehtävät kesken, ja tarvii ehjiä sukkahousuja, niin tottakai se avustaja ne hakee. Pitäisikö teidän mielestä kansanedustajan jäädä pois esim. valiokunnasta sen takia, ettei avustajan vaan tarvi hakea sukkiksia ja voi vetää lonkkaa työhuoneessaan? Avustaja on vähän kuin ennen vanhaan johdon sihteeri, auttaa päämiestään selviämään työtehtävistä joka sektorilla. Ja on ehdottomasti joutavampi hakemaan salaatit ja sukkauhousut hätätilanteessa kuin pomonsa.

Tässä asiassa on kaksi puolta.

Onko työnantaja itse tolkuissaan ja työkuntoinen, jos juoksuttaa alaista 2400 euron kuukausipalkalla korkeakoulutettuna (?) sukkahousuja ja salaattia noutamassa?  Ei sitten mitään tärkeämpää tekemistä keksi?

Toisaalta, eikö työntekijälle ole ihan se sama, maksetaanko tuo 2400€ sukkisten hakemista vai jonkun tärkeän asian valmistelusta?

Ensinnäkin:

- 2400 on assarin palkka ja työtehtävät sitä myöten

- Ja kyllä, pomon tehtävä on priorisoida. Priorisointia on katsoa, mitä itse kannattaa nyt tehdä ja mitä pitää toisten tehdä, jotta homma pyörii. Tässä on joku yksittäinen sukkiscase noussut kärkeen, se on varmaan ollut hätätilanne ja siinä tilanteessa paras ratkaisu, että assari hakee ne. Siksihän nuo sinne on palkattu, että auttavat kansanedustajaa selviämään tehtävistään. Jos vaikka pitäisi lukea joku muistio, niin voi olla järkevämpää, että kansanedustaja lukee sen itse ja assari hakee lounaat. Vai pitäisikö kansanedustajan hakea lounas ja assarin lukea sillä aikaa muistiota?

Käsittämätöntä juttua täällä. "Auttavat kansanedustajaa selvimään tehtävistään". Niin, niiistä TYÖHÖN liityvistä. Vai kuvitteletteko oikeasti, että avusta on vieläkin kuin jokin menneiden vuosisatojen takainen palvelija? 

Vierailija
386/406 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää kuinka paljon kansanedustajan työajasta on kulunut ja kuluu tähän sekoiluun. Voisi kuvitella, että hänellä olisi työtehtäviäkin, joita hoitamaan hänet on sinne äänestetty.

Hämmentävää myös, miten paljon kansanedustajan itsensä avukseen valitsema avustaja voikaan halutessaan toivotun avun sijaan haitata työntekoa ja jopa pyrkiä horjuttamaan edustajan asemaa.

Useinhan avustajiksi on palkattu perheenjäseniä ja sukulaisia, joiden pätevyyttä voitaneen syystäkin kyseenalaistaa. Tämän tapauksen perusteella jonkun läheisen valinta avustajaksi tuntuisi kyllä hyvinkin perustellulta, sillä toimivat henkilökemiat ja ehdoton luottamus puolin ja toisin tuntuisi olevan tällaisen "kahden hengen työtiimin" yksi tärkeimpiä edellytyksiä.

Höpö höpö. Asiatonta käytöstä on ollut jo edellisessä työpaikassa.

Tarkoitatko tätä?:

"Petri Lehtinen piinasi iäkästä naista

Käräjäoikeus on tuominnut Lehtisen kotirauhan rikkomisesta 40 päiväsakkoon. Se tekee Lehtisen tuloilla 1 800 euroa. Lisäksi hänet tuomittiin maksamaan naiselle kärsimyskorvausta 300 euroa ja oikeudenkäyntikuluja 1 230 euroa."

Kerro ihmeessä tarkemmin, jos tiedät? Lehtinen uhriutuu nyt kiusattuna ja huonosti kohdeltuna, vaikka on itse todistetusti kiusannut ja häirinnyt saaden teostaan tuomion?!

Vierailija
387/406 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meren viime viikkoinen tiedote julkisuuteen koskien poliisin esitutkinnan perusteella syyteharkintaan edenneistä neljästä eri rikosepäillystä pitää sisällään luvattomia tietoja esitutkinnasta.

Hän myös julkisesti vihjailee vastapuolen terveyteen liittyvillä tiedoillaan.

Vierailija
388/406 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenkäs tässä nyt kävikään? Syyttämättäjättämispäätös?

Vierailija
389/406 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Meristä tulee vähän samat vibat kuin utaremaisteri Päivi Nergistä. Meri on juristi, ja varatuomari. En uskaltaisi haastaa mitään varatuomaria oikeuteen yksityishlönä, köpelösti käy.

Vierailija
390/406 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten syyttäjältä syyttämättäjättämispäätös.

Meri on täysin syytön ja muuta väittäneet pyytäkääpä anteeksi ennakkoluulojanne, mitä teillä oli Merestä!

Vihervasemmistolle kova paikka, kun ratsasti tällä Lehtisellä ja nyt totuus tuli ilmi, kuset kengille.

Vierailija
391/406 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeetä

Vierailija
392/406 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törky

Vierailija
393/406 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Lehtinen on itse ihan törkeä. Olen kerran joutunut tekemisiin ja oli kyllä kamala kokemus, kyykytti minkä ehti. T. N26

Vierailija
394/406 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ommmgggggg

Vierailija
395/406 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuleva oikeusministeri, olkaa hyvät xD

Vierailija
396/406 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä kelpais, helppo duuni. Hyvä liksa, työpaikkana eduskuntatalo, jossa kaikkia kivoja etuja, oma ruokala, oma punttisali, juna liki etuovelle jne. Haet sukkahousut siitä ihan vierestä Sokokselta. Voiko helpompaa työtehtävää olla? Ota yhteyttä, Leena, jos vielä tarvitset avustajaa!

Vierailija
397/406 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko erikseen parempi ostosten hakijat ja erikseen avustajat, vai onko ne yhdistetty. Ettei tule epäselvä työnkuva. Ainakin pitää etukäteen tietää, jos on ostosten tekoa työssä, mitä ostoksia, ovatko paikat kaukana toisistaan ja onko auto hakuun käytössä. Yhtäkkiä kysyttynä voi tulla jollekin tunne, että juoksee siellä sun täällä. Ilman hyvää suunnittelua. Ellei ole se työnkuva selkeä, kartalla. Yksi tuote sieltä täältä, on valmistautumattomana kenties hankala yhtälö ainakin tavikselle, jos usein on tilanne päällä. Onko se unelmatyö vai ei.

Vierailija
398/406 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vasemmistolainen ja pitänyt itsestään selvänä, ettei tässä keississä ole mitään. Persumaailmassa on ihan oikeita skandaaleja säännöllisin väliajoin, keskitytään niihin.

Vierailija
399/406 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mulle vettä.

Käy ostaas mulle sukkahousut.

Siis mikä ihmeen työnkuva tuollaisen sisältää.

Ei kuulosta kyllä kansanedustajan avustajan työltä.

Vierailija
400/406 |
20.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Helsingin käräjäoikeus hylkäsi kansanedustaja Leena Merta (ps.) vastaan esitetyt syytteet. Meren eduskunta-avustaja Petri Lehtinen syytti oikeudessa Merta kunnianloukkauksesta ja vaati Merelle sakkorangaistusta. Oikeus hylkäsi rangaistusvaatimuksen näyttämättömänä ja perusteettomana.

Asiasta uutisoi Aamuposti, jonka mukaan Lehtinen joutui maksamaan Merelle korvaukseksi oikeudenkäyntikuluista noin 24000 euroa.

UM 2019

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän