Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sipilä tapattaa sairaat ja työttömät nälkään.

Vierailija
02.05.2017 |

Mitä sanotte?

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan tainnut olla erehdys se Suomi 100 v juhlarahan kuva. Freudilainen lipsahdus.

Vierailija
102/134 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomessa saa liian helposti tukia. Itse oon saanu niin opintotukea kuin lopulta toimeentulotukeakin. Siis ilmaista rahaa muilta ihmisiltä, ihan vaan sen takia kun itsellä ei ole rahaa! Kuinka etuoikeutettua! Nyt olen onneksi jo töissä, enkä mitään tukia saa, enkä kyllä tarvikkaan. Kannustin jäädä kotiin ja olla tekemättä mitään on aivan liian suuri, kun tuilla elää jopa melko leveästi.

Vierailija
104/134 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta Suomalaista tunnette jotka on kuollut nälkään?

Kaksi. Avohoitopotilaita tosin.

Vierailija
105/134 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhä, koska sairastuin. En jaksa enää aion tappaa itseni. Toivottavasti saatte siitä tyydytystä, te jotka haukkuvat ja pilkkaavat. Sitähän te haluatte. Voititte.

Vierailija
106/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
107/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen köyhä, koska sairastuin. En jaksa enää aion tappaa itseni. Toivottavasti saatte siitä tyydytystä, te jotka haukkuvat ja pilkkaavat. Sitähän te haluatte. Voititte.

Voi <3

Koita jaksaa vielä. Tuntemattomat puhuvat kovia sanoja ja viha heikommassa asemassa olevia kohtaan on kova mutta älä anna periksi!

Varmasti on ihmisiä jotka pitävät puoliasi ja näkevät sinut kuten oletkin, tärkeänä ja arvokkaana ihmisenä jonka olemassaolon oikeutus ei riipu siitä kuinka tuottava on.

Älä kuuntele pahaa puhetta äläkä lue tällaisia palstoja, nauti auringonpaisteesta ja lintujenlaulusta, lämpimästä tuulenvireestä kasvoilla ja huomaa kuinka luonto puhkeaaa eloon, tehdään mekin niin!

Vierailija
108/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika raflaava aloitus tai otsikko. Uskon että monikin pienituloinen tai köyhä hyväksyisi leikkaukset jos meillä olisi edes pienintäkään mielikuvaa siitä että myös hyvätuloiset ovat joutuneet jostain luopumaan tai että edes ministerit ja kansanedustajat (jotka on siis valittu edustamaan kansaa!) olisivat joukolla antamassa esimerkkiä ja pienentäneet tulojaan tai luopuneet jostain verovaroin maksetusta etuudesta. Niin kauan kuin mitään tällaista ei ole tapahtunut, kaikki säästöt ja leikkaukset on hävyttömän härskiä toimintaa jota ei moni hyvätuloinenkaan voi ymmärtää. Sipilän suosiokin olis ihan eri sfääreissä ja jäisi historian kirjoihin hyvänä miehenä kun olisi ajatellut vähän nenäänsä pitemmälle. Eikös hänen pitänyt olla johtaja jo aiemmassa duunissaan, on varmaankin osannut silloin luoda hyvän ja tuloksellisen työilmapiirin. Eihän yrityksessäkään tule tulosta jos työntekijöitä kohdellaan eriarvoisesti. Kaikkien pitää puhaltaa samaan hiileen jos halutaan hyvää tulosta. Nyt päättäjät luo enemmän riitaa ja jakaa kansaa kahtia. Miten ei historiasta tuon enempää kukaan opi. Köyhälle säästöt on pakko, hyvätuloiselle vapaaehtoinen valinta.

Joutuvathan hyvätuloisetkin luopumaan. Hehän maksavat köyhien sossutuet omista rahoistaan.

Ja työttömät joutuvat maksamaan veroja päivärahastaan ja kaikki mitä yli jää, jos nyt  ylipäätään mitään jää, kannetaan yrityksiin kun ostetaan ruokaa ja muuta tarpeellista ja siitä tulosta maksetaan PALKKA työntekijöille. Että kumpikohan satsaa isomman osan tuloistaan toisten elättämiseen?? Ja sanottakoon jälleen kerran tosiasia jota työssäolevien kovaan kalloon ei saa menemään: työtön ei ole ollut työtön syntymästään saakka vaan useat työelämässä jopa 40v ja se on kauemmin kuin useimmat turhasta kitisevät palkannauttijat on eläneet. On siinä ehditty maksaa omia ja muidenkin saamia tukieuroja ja -markkoja. Työttömältä se sinunkin palkkasi osittain tulee!!

Tämän lainaamani viimeisen viestin tyhmyyteen tiivistyy aika hyvin koko vauvafoorumi. Työttömät ne verot ja ihmisten palkat tosiaan maksavat. Jep. Jep. Koulussa on taas oltu hereillä.

Av:n työttömät on kouluttamatonta, työtöntä sukankuluttajaa joka mielestään tietää kaikesta kaiken samalla kun ihmettelee ettei työtä löydy. Niin, miksiköhän.

Minulla on yo-pohjainen, opistotasoinen koulutus 80-luvulta. Olen ollut monessa oman alan työpaikassa, minulla on hyvä ja monipuolinen työkokemus. Jokaisessa työpaikassa olen joutunut opettelemaan uudet järjestelmät. Ikä alkaa viitosella ja krooninen sairaus vaivaa, joten en edes ihmettele, etten pääse enää töihin. Tunnen myös monia yli viisikymppisiä, täysin työkykyisiä ja hyviä työntekijöitä, jotka on irtisanottu yt-neuvotteluiden päätteeksi.

Vierailija
109/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on maailman rikkaimmat mutta eniten kitisevät köyhät. En itse kehtaisi elää sataprosenttisesti muiden siivellä ja valittaa noin paljon.

Kiitos. Samaa mieltä. Kaikki annetaan ilmaiseksi, koulutusta myöten ja aina pitäisi saada vaan enemmän.

Vierailija
110/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa hallituksen työllisyystoimet ovat alkaneet nopeasti kantaa hedelmää. Varsinkin pitkäaikaistyöttömyys on kääntynyt jyrkkään laskuun heti kun työttömien pakkohaastattelut käynnistyivät tämän vuoden alusssa:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/hallitus-putsaa-tyottomia-kortistost…

Vierailija
111/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa hallituksen työllisyystoimet ovat alkaneet nopeasti kantaa hedelmää. Varsinkin pitkäaikaistyöttömyys on kääntynyt jyrkkään laskuun heti kun työttömien pakkohaastattelut käynnistyivät tämän vuoden alusssa:

Joojoo. Olen ollut työttömänä kesästä 2013 lähtien. Nyt aloitin työkokeilun, kestää puoli vuotta.

En siis ole työelämässä, saman Kelan päivärahan saan minkä tähänkin asti (plus 9€/pvä) mutta en ole enää työtön, minut on siivottu pois tilastoista.

Ja kun työkokeilu päättyy en olekaan enää pitkäaikaistyötön vaan tilastojen mukaan työttömyyteni alkaa vasta silloin, vajaan puolen vuoden päästä.

Sama homma kuntouttavan työtoiminnan kanssa.

Näin sievästi saadaan työttömien määrä vähentymään -tilastoissa.

Vierailija
112/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja monella muulla pakkohaastattelu ei johtanut mihinkään. Suunnitelma oli "jatkaa työnhakua".

Minulle jopa sanottiin että epätodennäköiseltä näyttää että työllistyisin koska olen 45-vuotias.

Ylioppilas, kaksi ammattitutkintoa suorittanut ja lähes parikymmentä vuotta työelämässä ollut.

Vierailija
113/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan pelleilyä. Uskooko joku muka tuota toimintaa?

Vierailija
114/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipilä on parhain pääministeri mitä suomella on ikinä ollut. Saadaan vihdoin työtävieroksuvat töihin, alkoholistit,narkomaanit ja muut loiset voidaan ihan laillisesti tapattaa. Maahanmuuttoa voidaan lisätä Venäjältä,Kiinasta,Japanista ja lähi-idästä, jolla korvataan suomalaiset loiset.

Miksi pitää saada työtävieroksuvat töihin kun ei sinne pääse sellaiset työttömät jotka epätoivoisesti haluavat PALKKAtyöhön?

Vierailija
115/134 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä hallituksen toimet työttömyyden hoitoon naurattaisivat elleivät ne olisi oikeasti niin itkettäviä.

Vierailija
116/134 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
117/134 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin moni köyhä on kuitenkin ylipainoinen? Ja tupakoi?

Vierailija
118/134 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin moni köyhä on kuitenkin ylipainoinen? Ja tupakoi?

Ylipaino voi johtua monesta syystä, jopa köyhyydestä.

Tupakka on kallista ja se on arvovalinta jos siihen rahat riittää ja muuten valitetaan tiukkuutta mutta eiköhän valtaosa työttömistä yms ole savuttomia.

Toisaalta, jos elämä on ankeaa ja tupakointi (jota itse inhoan) tuo siihen jotain sisältöä ja nautintoa niin miksi ei saisi polttaa? 

Vierailija
119/134 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhän ja sairaan on valittava usein, ostaako lääkkeet vai ruokaa.

Lääkekorvauksien leikkaus oli suuri virhe!

Hyvin näyttää marketissa köyhällä kuitenkin kaljaan, tupakkaan ja kissanruokaan rahaa riittävän. Voisiko "köyhä" niistä menoista joskus leikata?

Kerrohan , mistä näet päältäpäin, kuka on köyhä ja kuka ei. Valista meitä ah, niin suuressa viisaudessasi.

Ps. Kuulun toiseksi ylimpään tulodesiiliin, minulla on myös paljon sijoituksia ja niistä tosi kivasti tuottoja, käyn kaupassa usein todella kulahtaneissa verkkareissa ja ns. pihatakissa, eli kotivaatteissa. Koska kauppa on riittävän lähellä, en mene  sinne autollani (viime vuoden mallia , tosin vain hyvin keskiluokkainen Skoda) vaan fillaroin, ihan kuntoilunkin takia.  Useimmiten olen ilman meikkiä, koska pesen meikit pois heti kotiin saavuttuani ja kaupassa käyn vasta myöhemmin ja senkin vain pari kertaa viikossa.

Ostan tupakkaa (kyllä, tupakoin) ja ostan kaljaakin toisinaan (en pidä siideristä). Kissakin minulla on - ja vieläpä koira, joten niillekin ostan ruokaa.

Arvelen, että sinun silmissäni olen köyhistäkin köyhempi - ja aivan varmasti sijoitat minut wt-luokkaan.

Mutta ap:n kysymykseen. Kyllä, tämä hallitus ajaa pienituloiset ja jopa keskituloisetkin todella ahtaalle.

Maksan itse  korkeasta palkastani korkeat verot ja sijoitukseni tuottamista osingoista verot määrätyn mukaisesti, mukisematta. Olen kuitenkin ns. valveutunet ihminen ja tiedän, että maamme on täynnä suurituloisia, jotka maksavat veroja vähemmän kuin esim. sairaanhoitajasisareni.

En hyväksy hallituksen leikkauksia, minusta olisi ensin tullut laittaa veronmaksun välttelijät ruotuun ja vasta sitten ryhtyä leikkauksiin, mikäli niille sitten enää edes olisi tarvetta.

En myöskään hyväksy asennettasi, jonka mukaan köyhällä ei saisi olla lemmikkiä. Mitä kertoo sinusta se, että sinun mielestäsi köyhän pitäisi luopua siitä kenties ainoasta asiasta, joka tuottaa hänelle iloa tässä elämässä? 

Vierailija
120/134 |
06.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan pelleilyä. Uskooko joku muka tuota toimintaa?

He, jotka haluavat uskoa, uskovat.  Kun lausunnonantajana on hallituksen päätöksiä toteuttava valtion instanssi, saadaan sieltä hallituksen toimia puoltava lausunto.

Talouskasvua ei kuitenkaan yksikään talousasiantuntija tai edes teollisuuden työnantajien edustajat ole laittaneet hallituksen ansioksi.  Jokainen, jolla on vähääkään älyä, tietää, että euroalueen talous on piristynyt, joten Suomen vientituotteillakin on taas kysyntää, heikkoa, mutta kysyntää kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi