Sipilä tapattaa sairaat ja työttömät nälkään.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa pois Suomesta sinne missä paremmat edut köyhillä ja työttömillä.
Löytyykö jostain?
Sipilä saa syyt niskoilleen, mutta on mahdoton ylläpitää järjestelmää minkä on luoneet edelliset hallitukset.
Niinpä, viimeiset 10 vuotta eletty velaksi, kun rahaa ei ole niin sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö jostain?
Sipilä saa syyt niskoilleen, mutta on mahdoton ylläpitää järjestelmää minkä on luoneet edelliset hallitukset.Niinpä, viimeiset 10 vuotta eletty velaksi, kun rahaa ei ole niin sitä ei ole.
Tottahan tuokin mutta ihan oikeastiko vain ja ainoastaan kaikkein vähäosaisimpia kiristämällä saadaan Suomi nousuun?
Sanon notta sulla on psykoosit tulilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhän ja sairaan on valittava usein, ostaako lääkkeet vai ruokaa.
Lääkekorvauksien leikkaus oli suuri virhe!
Hyvin näyttää marketissa köyhällä kuitenkin kaljaan, tupakkaan ja kissanruokaan rahaa riittävän. Voisiko "köyhä" niistä menoista joskus leikata?
En juo alkoholia, en polta enkä omista kissaa. Eli ikävä kyllä en voi niistä menoista leikata. T: "Köyhä"
Olen välillä oikein katsellut, jos nälkäisen näköisen suomalaisen tapaisin, niin antaisin ruokaa.
Ei ole vastaan tullut. Suomessa ns vähäosaisinkin on rikas maailman mittareilla, luulisi hävettävän näitä inisijöitä.
Olen nähnyt oikeasti nälkäisi lapsia, mutta en tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Aika raflaava aloitus tai otsikko. Uskon että monikin pienituloinen tai köyhä hyväksyisi leikkaukset jos meillä olisi edes pienintäkään mielikuvaa siitä että myös hyvätuloiset ovat joutuneet jostain luopumaan tai että edes ministerit ja kansanedustajat (jotka on siis valittu edustamaan kansaa!) olisivat joukolla antamassa esimerkkiä ja pienentäneet tulojaan tai luopuneet jostain verovaroin maksetusta etuudesta. Niin kauan kuin mitään tällaista ei ole tapahtunut, kaikki säästöt ja leikkaukset on hävyttömän härskiä toimintaa jota ei moni hyvätuloinenkaan voi ymmärtää. Sipilän suosiokin olis ihan eri sfääreissä ja jäisi historian kirjoihin hyvänä miehenä kun olisi ajatellut vähän nenäänsä pitemmälle. Eikös hänen pitänyt olla johtaja jo aiemmassa duunissaan, on varmaankin osannut silloin luoda hyvän ja tuloksellisen työilmapiirin. Eihän yrityksessäkään tule tulosta jos työntekijöitä kohdellaan eriarvoisesti. Kaikkien pitää puhaltaa samaan hiileen jos halutaan hyvää tulosta. Nyt päättäjät luo enemmän riitaa ja jakaa kansaa kahtia. Miten ei historiasta tuon enempää kukaan opi. Köyhälle säästöt on pakko, hyvätuloiselle vapaaehtoinen valinta.
No mistä köyhiltä on konkreettisesti leikattu? Vajaa euro lähti kaikilta lapsilisistä ja joistain muista tuista, muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö jostain?
Sipilä saa syyt niskoilleen, mutta on mahdoton ylläpitää järjestelmää minkä on luoneet edelliset hallitukset.Niinpä, viimeiset 10 vuotta eletty velaksi, kun rahaa ei ole niin sitä ei ole.
Tottahan tuokin mutta ihan oikeastiko vain ja ainoastaan kaikkein vähäosaisimpia kiristämällä saadaan Suomi nousuun?
Ihan maalaisjärjellä ajateltuna: köyhälle annettu lisäraha menee 100% kiertoon eli lisää yritysten myyntiä, sitä kautta työpaikkoja ja valtiolle verotuloja moninkertaisesti annettuun rahamäärään verrattuna. Jos köyhältä otetaan vähän pois, se lisää yhteiskunnan tarjoamia tukimuotoja (niin kauan kuin ihmisioikeudet on vielä voimassa) ja niiden myöntämiseen tarvittavaa työntekijämäärää eli viranomaisia joille maksetaan palkkaa verorahoista. Jos otetaan puolelta miljoonalta ihmiseltä pois 50€ /kk, kaikki hakeutuvat tt-tuen piiriin ja kuten nyt on nähty on jouduttu palkkaamaan lisää käsittelijöitä sotkua selvittämään ja yhden käsittelijän työpäivä kustantaa hiukan enemmän kuin pois otettu 50€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näyttää marketissa köyhällä kuitenkin kaljaan, tupakkaan ja kissanruokaan rahaa riittävän. Voisiko "köyhä" niistä menoista joskus leikata?
Mistä päättelet,et ne kaljan yms ostajat on niitä kaikkein köyhimpiä? Ihminen voi näyttää köyhältä, vaikka oiskin ihan hyvät tulot. Toisilla on eri prioriteetit elämässä, esim mieluummin ostaa ruokaa rakkaalle lemmikilleen ja olutta ystävien kanssa nautittavaksi, kuin uusia hienoja vaatteita tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat kyllä todella häpeämättömän ahneita nykyään.
Niin ovat. Ihan yhtä röyhkeitä kuin juutalaiset aikoinaan, eikö?
Juutalaiset ovat aina olleet työteliäitä ja yritteliäitä, elättäneet itsensä ja vaurastuneet monenlaisella liiketoiminnalla. Suomalainen köyhä taas... No, aika hiljaista on mitä aktiivisuuteen ja yritteliäisyyteen tulee. Valittamista ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet,et ne kaljan yms ostajat on niitä kaikkein köyhimpiä? Ihminen voi näyttää köyhältä, vaikka oiskin ihan hyvät tulot. Toisilla on eri prioriteetit elämässä, esim mieluummin ostaa ruokaa rakkaalle lemmikilleen ja olutta ystävien kanssa nautittavaksi, kuin uusia hienoja vaatteita tms
Juu, av:lla epäsiistit hampaattomat resupekat on kaikki miljönäärejä ja siistin ulkoasun omaavat rutiköyhiä, aivan kuten kaikki työttömät ovat fiksuja ja koulutettuja ja töissäkäyvät pelkkiä idiootteja. Täällä eletään päinvastoin-todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Hollywoodiin, se näyttää tulevaisuuden. Nälkäpeli tulee.
Mutta sitä ennen kerkee terminaattorit tuhota maapallon.
Vierailija kirjoitti:
Olen välillä oikein katsellut, jos nälkäisen näköisen suomalaisen tapaisin, niin antaisin ruokaa.
Ei ole vastaan tullut. Suomessa ns vähäosaisinkin on rikas maailman mittareilla, luulisi hävettävän näitä inisijöitä.
Häpeä itse.Vai oletko oikeasti noin tyhmä? Köyhyys on asetettava aina oikeaan kontekstiin, ei suomalaisia köyhiä voi verrata esim romanialaisiin tai afrikkalalisiin ja todeta että hyvin on asiat ja sietäisivät hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juutalaiset ovat aina olleet työteliäitä ja yritteliäitä, elättäneet itsensä ja vaurastuneet monenlaisella liiketoiminnalla. Suomalainen köyhä taas... No, aika hiljaista on mitä aktiivisuuteen ja yritteliäisyyteen tulee. Valittamista ei lasketa.
hassua. Olin työelämässä parikymmentä vuotta, matalapalkkaisessa tosin mutta kuitenkin. ihan hyvää oli elämä ilman mitään tukia. nyt takana nelisen vuotta työttömyyttä, minusta on tullut yhteiskunnan pohjasakkaa ja ahne laiskapaska jota saa vihata ja haukkua. palkka aikanaan oli niin pieni että siitä ei pystynyt säästämään ja kyllä tämä elämä aika karua ja niukkaa nyt on. muuta tukea kuin työttömyyspäivärahaa en saa. enkä töitä lukuisista yrityksistä huolimatta. olisi mukava jos ihmisarvo olisi säilynyt mutta eipä sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sionistit ovat ahneentuneet lisää mutteivat edusta onneksi kaikkia juutalalaisia.
Tuo kissanruokaesimerkki oli typerä. Ei se vähävaraisen elämä niin hohdokasta ole, lemmikki tuo sisältöä ja merkitystä elämään ja vaikuttaa positiivisesti mielenterveyteen. Miksi te työssäkäyvät katsotte oikeudeksenne määrittää mihin toinen vähät rahansa käyttää, miten teiltä on pois jos jollakulla työttömällä on kissa?
Sitäpaitsi: on paljon työttömiä jotka ovat turvallisesti työssä ollessaan ostaneet asunnon, talon, ottaneet koiran jne, jossain vaiheessa jos yllättäen on tilanne muuttunut ei työttömyys tee heistä sossupummeja vaikka talous todella olisi kuralla.
Eläimistä vielä: koira ja kissa voivat elää 5-20 vuotta, ei kai rakkaasta ystävästä luovuta jos elämäntilanne muuttuu?
Minä sanon, ettei koskaan aikaisemmin Suomen historiassa ole ollut näin korkea elintaso ja etuudet kuin tänäpäivänä, mutta silti ihmiset eivät ole onnellisia, eikä tukia ja etuuksia ole koskaan riittävästi ja tarpeeksi.
Missä vika?
Ennen usko, että aikaisempina vuosikymmeninä kansalaiset olisivat voineet huonommin tai olleet onnettompia, vaikka nykyistä tukijärjelmiä ei ollut, eikä niistä edes uskallettu unelmoida. Ja eikä tarvitse mennä kuin 80-90-luvulle tai sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeä itse.Vai oletko oikeasti noin tyhmä? Köyhyys on asetettava aina oikeaan kontekstiin, ei suomalaisia köyhiä voi verrata esim romanialaisiin tai afrikkalalisiin ja todeta että hyvin on asiat ja sietäisivät hävetä.
Kyllä voi verrata jos noin vahvasti liioitellaan jonkun tappavan nälkään suomalaisia.
Iso osa leipäjonon köyhistä taitaa olla ylipainoisia reilustikin.
En tällä tarkoita etteikö oikeasti nälkään joku hae, mutta harva oikeasti nälkää näkee rahaluan takia Suomessa.
Itse olen yrittäjä jonka tulot jää alle toimeentulorajojen alle usein eikä nälkä ole ollut koskaan rahan takia.
En saa mitään muuta tukea kuin yhdestä lapsesta lapsilisät enkä ole edes vaillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa leipäjonon köyhistä taitaa olla ylipainoisia reilustikin.
En tällä tarkoita etteikö oikeasti nälkään joku hae, mutta harva oikeasti nälkää näkee rahaluan takia Suomessa.
Itse olen yrittäjä jonka tulot jää alle toimeentulorajojen alle usein eikä nälkä ole ollut koskaan rahan takia.
En saa mitään muuta tukea kuin yhdestä lapsesta lapsilisät enkä ole edes vaillakaan.
Halpa ruoka lihottaa.