Älykkyysosamääräsi?
Kommentit (94)
Keskivertoa heikompi, luulen olevani heikkolahjainen. En kuitenkaan ole jaksanut hakeutua tutkimuksiin, koska diagnoosi luultavasti vain hankaloittaisi elämääni.
Sen verran korkea, että ei ole tarpeen sitä mitata, saatikka av:lla kertoa. Muita kysymyksiä?
Mensan testi tai nettitestit mittaavat vain tietynlaista älykkyyttä. Parhaimman käsityksen älykkyydestä saa vain psykologisilla testeillä. T.psykologi
110 Mensan virallisella testillä testattu. Olin tosi pettynyt tulokseen, kun sain Mensan nettitestistä kuitenkin 132 :(.
Vierailija kirjoitti:
Mensan testi tai nettitestit mittaavat vain tietynlaista älykkyyttä. Parhaimman käsityksen älykkyydestä saa vain psykologisilla testeillä. T.psykologi
Ja nämäkin ovat jonkin ihmisen tekemiä jolla on vain oma kulttuuri ja näkökulma. Kalasta lintu on tyhmä kun keikkuu puussa vaikka uidahan pitäisi.
Ap, hyväksymme sinut sellaisena kuin olet. Olet älykäs, hyvä. Hyväksyisimme sinut myös, vaikka et olisi älykäs. t. kukkanen
Totta. Mikään testi ei pysty mittaamaan älykkyyttä kovin tarkasti yli kulttuurirajojen. Psykologien käyttämät testit on normitettu länsimaalaisittain.
Vierailija kirjoitti:
Minut on testattu molemmilla tavoilla. Olin suurin piirtein yhtä älykäs psykologin testien kuin mensan testien mukaan.
En muista omaani - että sellainen älykkyys. Mensassa siis aikoinaan tein, kun kaipasin sijaistoimintotekemistä ylppärien kynnyksellä. Muistan, että summa oli 130:n puolivälissä, mahdollisesti 136.
Minulla on supermuisti - noissakin ylppäreissä kirjoitin 3 pitkän kielen ällää selaamalla kirjat kerran. Loogisesti olen kuitenkin ajatellut olevani aina aika palikka, joten sinänsä yllätystulos.
165