Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkyysosamääräsi?

Vierailija
01.05.2017 |

Ja miten testattu?

Mensan nettitesti http://www.mensa.fi/iq/index_2.html

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan testi tai nettitestit mittaavat vain tietynlaista älykkyyttä. Parhaimman käsityksen älykkyydestä saa vain psykologisilla testeillä. T.psykologi

Toki yleisesti puhutaan erillaisista ominaisuuksista tietynlaisena älykkyytenä, mutta oikeasti älykkyytä on vain yhdenlaista. Mensan käyttämä testi on aika huono tapa mitata älykkyyttä, mutta paras joka tähän mennessä kehitetty. Psykologisilla testeillä ei päästä samaan tarkkuuteen älykkyyden mittauksessa. Toki muiden ominaisuuksien arvointiin voivat olla hyviä.

Vierailija
42/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys = suorituskykyä

Viisaus = rationaalisuutta

Tietämys = sivistystä

:P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mensan testi tai nettitestit mittaavat vain tietynlaista älykkyyttä. Parhaimman käsityksen älykkyydestä saa vain psykologisilla testeillä. T.psykologi

Toki yleisesti puhutaan erillaisista ominaisuuksista tietynlaisena älykkyytenä, mutta oikeasti älykkyytä on vain yhdenlaista. Mensan käyttämä testi on aika huono tapa mitata älykkyyttä, mutta paras joka tähän mennessä kehitetty. Psykologisilla testeillä ei päästä samaan tarkkuuteen älykkyyden mittauksessa. Toki muiden ominaisuuksien arvointiin voivat olla hyviä.

Älykkyyttä on todellakin monenlaista. Esim. Musiikillista, matemaattista, kielellistä, sekä voisi puhua myös sosiaalisesta älykkyydestä.

Sinkkumies

Vierailija
44/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

>135, Mensan testillä ja olen jäsen. Kysyin myös kokeessa testaajalta ton nettitestin vastaavuutta ja on kuulemma hyvin lähellä totuutta

Vierailija
45/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

142 Mensan testillä. Mutta tuo on vain yksi älykkyyden osa-alue. TunneälyMensaan en luultavasti pääsisi.

Vierailija
46/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan raja uudella kokeella on yleensä n.131 (eli tosiaan pitää olla älykkäämpi kuin 98 % väestöstä)

Vierailija
47/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kyllä kun mensalaiset laittaa kuukaudeksi talvella Kuusamoon :)! Hahah!

Vierailija
48/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljokahan on Trumpilla ? Tai 9utinilla? Kumpi on älykkäämpi?

Vierailija
49/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansen testejä tehdään vappuna Ullanlinnanmäellä. Läpäisittekö sen ?

Vierailija
50/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 3 . Siksi olenkin tällä palstalla.

Vierailija
51/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

132

Vierailija
52/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

127, mutta toisaalta, ei ole väliä. ÄO ei kuitenkaan kerro mitään ihmisestä saatikka älystä...

Vierailija
53/94 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

54/94 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 130 luokkaa saan noissa nettitesteissä. En kuitenkaan koe noiden testien kaltaisia asioita vahvuudekseni. Pidän vahvuutenani kykyä puolueettomaan ajatteluun tarkastelemalla asiaa useammasta näkökulmasta ilman turhia tunnekuohuja. Minulla on myös pitkä pinna, joka ei varsinaisesti kerro älykkyydestä, mutta ainakin sen avulla antaa helposti älykkään ja henkisesti tasapainoisen vaikutelman. Ainakin henkilökohtaisesti en pidä sellaista ihmistä älykkäänä, joka provosoituu helposti, eikä kykene asialliseen keskusteluun, vaikka hän suoriutuisikin hyvin älykkyystesteistä, koska hänellä on hyvä prosessointikyky ja hän osaa yksinkertaistaa asioita riittävästi. Itselläni tulee eteen yleensä niin valtavasti vaihtoehtoja, että sokaistun niistä ja minulla kestää pitkään löytää se oikea ratkaisu noiden kaikkien joukosta. 

Vierailija
55/94 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän kun miehiltä kysytään paljonko nousee penkistä niin lähes kaikki sanovat että sata kiloa vaikka totuus on aivan muuta :)

Vierailija
56/94 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää muita tuon nettitestin tulosta, mutta se oli aika huima, jotain 120 ja 130 pisteen väliltä. Oikeasti olen tyhmähkö/normaali, ~100 pistettä ehkäpä. Matematiikasta kirjoitin eximian, mutta se oli osaltaan hyvää tuuria kysymysten kanssa. Saatan siis olla matemaattis-loogisesti hieman keskivertoa älykkäämpi, mutta muuten olen tyhmä kuin saapas.

Vierailija
57/94 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan kotitesti vuonna nakki 130. Nettitesti 125. Virallisessa tilaisuudessa sain 120.

Vierailija
58/94 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpäs kellotin jostakin Mensa-johdannaisesta nettitestistä 81!!!

Olen siis heikkolahjainen.

Toisaalta mulla on FL-tutkinto ja hyvä työ luovalla alalla.

Jos tosiaankin olen testin mukaisesti tyhmä, niin ihan hyvin olen elämässä pärjännyt.

Vierailija
59/94 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

117

Vierailija
60/94 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

121 tuolla testillä. Missään virallisessa en ole käynyt, mutta voisi olla hauska kokemus.