Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne ihmiset, jotka puhuvat esim. "Harrista" vaikka muut eivät tiedä, kuka Harri on

Vierailija
01.05.2017 |

Olen ihmetellyt, kun aina joskus tutustuu uusiin ihmisiin, esimerkiksi juttelen samalla luokalla opiskelevalle ihmiselle, joka juttelun päätteeksi kertoo lähtevänsä keilaamaan. Kysyt, kenen kanssa hän menee, ja hän vastaa, että Samulin. En tiedä kuka Samuli on ja tuntuu ettei viitsi udella, kun on täysin uusi tuttavuus kyseessä.

Tai toinen esimerkki: kyselet tutultasi, miten viikonloppu meni ja hän vastaa: "Hyvin, oltiin Mimmun ja Marin kanssa Virtasilla" - en ole ikinä kuullutkaan heistä, enkä tiedä kuka on Mimmu tai Mari, tai keitä ovat Virtaset. Usein kyseinen henkilö alkaa vielä puhua Mimmusta ja Marista siihen tyyliin kuin he olisivat jotain yhteisiä tuttujamme.

Siis miksi jotkut tekevät noin? Miksei voi nimien sijaan kertoa, että menen poikaystäväni kanssa kauppaan, tai olin viikonloppuna serkuillani kylässä?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten nolottaa aina kysyä että kukas se Mimmu olikaan, jos vastaus onkin "no siis se on se kenen kanssa oltiin silloin niissä juhlissa, etkö oikeasti muista?" ja pää lyö yhä ihan tyhjää.

Mä en taas ikinä oikeasti ole tavannut Harria, vaan tuttavani jatkaa vastaa "siis Harri Von der Ausdorf, se on voittanut Wienin Oopperafestivaaleilla palkinnon ja on maailmankuulu.Se aina muistaa kehua miten persoonallinen ääni mulla on...."

Eli sellainen Harri vaan, ohimennen tiputettuna.

Tämä on jo hyacinthmaista nimienpudottelua. Tällä Harrilla on varmaankin myös Mersu, sauna ja tilaa ponille?

Vierailija
22/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harri on mun mies puhukaa omistanne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sattui samaan porukkaan kaksi toisilleen tuntematonta tällaista, ja keskustelivat oikein sujuvasti tyyliin "Käytiin kattoon se leffa Tiinan kanssa." "Joo, mekin, Harri tykkäsi mut mä en." Muut luulivat, että tunsivat toisensa ennestään.

Vierailija
24/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on kanssa yksi Harri-ihminen :'D Hän on parikymppinen mies itse, luonteeltaan hyvin sosiaalinen ja puhelias, mutta sitten taas sellaista sosiaalista älyä (muuten kyllä on ihan fiksu) ei ole oikein lainkaan. Hän saattaa möläyttää vaikka isommassa joukossa jonkin hänelle uskotun salaisuuden aivan yks kaks, sinkku-aikoinaan kännissä koittaa tyyliin jokaista jolla on tissit, ihan sama oli kaverin pimu tai ei, hän puhuu seksielämästään ihan liian avoimesti ja yleensä täysin pyytämättä...

En käsitä häntä siis monessakaan mielessä, mutta tuo Harri-"syndrooma" on kaikista oudointa.

Vierailija
25/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toi on ärsyttävää. Jos taas joku kertoo anekdoottina hauskan jutun jossa on ihan sama onko se sattunut Harrille, Karrille vai Marrille niin se on ok, koska henkilö sinänsä ei ole merkityksellinen.

Vierailija
26/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harri tyri taas.

Vierailija
27/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten nolottaa aina kysyä että kukas se Mimmu olikaan, jos vastaus onkin "no siis se on se kenen kanssa oltiin silloin niissä juhlissa, etkö oikeasti muista?" ja pää lyö yhä ihan tyhjää.

Tai vastaus saattaa olla tyyliä "No se on se Jannen exä" - ei oikein auta, koska en tiedä kuka Jannekaan on!

Haha, just tää :D

Vierailija
28/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu, jättäkää mut jo rauhaan!

Harri

Vierailija
29/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis joku puhuu tuollalailla nimellä, mulle tulee automaattisesti sellainen olo, että mun PITÄISI tuntea kyseinen henkilö. Ja se on siis todella raivostuttava tunne, kun tiedät itse samalla, että et voi tietää. Siis t. näistä miehen harrastuskavereista kuullut.

Vierailija
30/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harri on tehnyt itsestään pellen, Harri on tööt tööt tööt.

Vierailija
31/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ihmiset vain ovat todella yksinkertaisia.

Mun Harri-henkilö on todella fiksu, akateemisessa mielessä.

Älykkyyttä on niin monenlaista. Se, että on vaikka "akateemisesti älykäs" jollain rajatulla alueella ei tosiaankaan tarkoita, että olis esim. sosiaalisesti älykäs.

Minun tuntemani Harrista puhuva on matematiikkaa yliopistossa opiskellut kohtuu lahjakas työssään, sosiaalisesti aktiivinen, mutta hieman rasittava ja tökerö, kun ei osaa ottaa toisten tunteita huomioon.

Vierailija
32/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se Harri nyt on tehnyt?

Harri on tehnyt itsestään pellen.

(Sori, oli pakko!) :D

Vierailija
33/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harri tyri taas.

Entäs Mari ja Mimmu sitten. Huh huh.

Vierailija
34/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Sitten tulee fiilis, että pitäiskö mun muistaa ku se Harri on, onko siitä muka puhuttu aiemmin, kehtaanko kysyä, että kuka se nyt olikaan. Työkavereina on aina välillä näitä tyyppejä, sekä miehiä että naisia. Yhteistä heille on ollut se, että ovat melko avoimia ihmisiä, siis kertovat tosi avoimesti aina elämästään, niistä ikävistäkin puolista.

Vierailija
35/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tekee tota samaa. Puhuu harrastuskavereistaan vain nimillä, vaikka porukkaan olisi tullut kuka tahansa uusi vieras ihminen. Mua kiinnostaisi asia enemmän tasolla "yksi noviisi" tai "konkari", "tosi mukava", "sellainen rasittava" tai "se, jolla on sen-ja-sen ennätys hallussa" kuin pelkkä nimi. Olenkin ärsyyntynyt tästä useasti. Minusta tuntuu kuin mies haluaisi tahallaan asettua minun yläpuolelleni, että "ähäkutti kun et todellakaan tiedä nyt kuka Harri on. Mut mäpäs kyllä tiiän".

Mun mies tekee tätä myös. Puhuu työkavereistaan vain nimillä, eikä koskaan tarkenna että Harri, se mun esimies tai Pekka, se jolla on lapsia yms. Mies on ollut kolme vuotta samassa työpaikassa ja tykkää kertoa työkavereistaan. En silti tiedä kuinka monta työkaveria hänellä on tai yhtään mitään siitä minkälaisia tyyppejä he ovat. 

Vierailija
36/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Harrista koko päivän haaveillut. Nytkö hän onkin osoittautunut kaikkia ärsyttäväksi luuseriksi. Voi perse! 😣😝😖😤😲

Vierailija
37/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä harreilijat on mun kokemuksen mukaan ihmisiä, jotka kertovat muutenkin elämästään turhan yksityiskohtaisesti ja laveasti. Jos kysyn miten joku tietty iltapäivän tapaaminen meni, heidän on aloitettava siitä millainen ilma oli aamulla sängystä noustessa.

Vierailija
38/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Harrista koko päivän haaveillut. Nytkö hän onkin osoittautunut kaikkia ärsyttäväksi luuseriksi. Voi perse! 😣😝😖😤😲

Ei kun se Harrin kaveri joka puhuu siitä kaikille kertomatta kuka Harri edes on.

Vierailija
39/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiks Harri ole se Janni Hussin ihana, valkoinen pikkukoira?

Vierailija
40/91 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harri on kiva nimi, vai onko?

Mitä mieltä mammat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän