Vierailija

Olen ihmetellyt, kun aina joskus tutustuu uusiin ihmisiin, esimerkiksi juttelen samalla luokalla opiskelevalle ihmiselle, joka juttelun päätteeksi kertoo lähtevänsä keilaamaan. Kysyt, kenen kanssa hän menee, ja hän vastaa, että Samulin. En tiedä kuka Samuli on ja tuntuu ettei viitsi udella, kun on täysin uusi tuttavuus kyseessä.

Tai toinen esimerkki: kyselet tutultasi, miten viikonloppu meni ja hän vastaa: "Hyvin, oltiin Mimmun ja Marin kanssa Virtasilla" - en ole ikinä kuullutkaan heistä, enkä tiedä kuka on Mimmu tai Mari, tai keitä ovat Virtaset. Usein kyseinen henkilö alkaa vielä puhua Mimmusta ja Marista siihen tyyliin kuin he olisivat jotain yhteisiä tuttujamme.

Siis miksi jotkut tekevät noin? Miksei voi nimien sijaan kertoa, että menen poikaystäväni kanssa kauppaan, tai olin viikonloppuna serkuillani kylässä?

• ylös 285
  • alas 13

Sivut

Kommentit (91)

Vierailija

Samaan olen kiinnittänyt huomiota ja samaa ihmetellyt. En tiedä, miksi jotkut puhuvat noin. Harvinaista se kylläkin on.

• ylös 122
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen ihmetellyt samaa. Jotenkin kiusallista. Itse aina vastaavissa tilanteissa sanon että " kaverini maija" tai jotenkin tarkennan että kuka se tyyppi on, jos nimi ylipäätään pitää mainita.

• ylös 176
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä ei ole oikeita ongelmia kun tuollainen nousee ongelmaksi.

Tuollaisilla ihmisillä sitä vasta ongelmia onkin kun tuollaisestakin mielensä pahoittavat.

• ylös 76
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä ei ole oikeita ongelmia kun tuollainen nousee ongelmaksi.

Harrista puhuva ihminen eksyi tähän ketjuun!

• ylös 119
  • alas 6
Vierailija

Ja sitten nolottaa aina kysyä että kukas se Mimmu olikaan, jos vastaus onkin "no siis se on se kenen kanssa oltiin silloin niissä juhlissa, etkö oikeasti muista?" ja pää lyö yhä ihan tyhjää.

• ylös 89
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset vain ovat todella yksinkertaisia.

Mun Harri-henkilö on todella fiksu, akateemisessa mielessä.

• ylös 29
  • alas 0
Vierailija

On kai jännempää mainita joku Jännämies Harri kuin pelkkä tylsä serkku. Ehkä puhuja haluaa antaa kuvan vilkkaasta sosiaalisesta elämästä.

• ylös 62
  • alas 5
Vierailija

Oon ihmetellyt samaa! Näillä mun tuntemilla tyypeillä ei kyllä muutenkaan tunnu olevan kauhean hyvää sosiaalista silmää, tai ainakin olen ajatellut siitä johtuvaksi. Joskus oon myös itse isommalla porukalla ollessa lisäillyt jonkun toisen puheeseen, että "Matti on siis se ja se", sellaisissa tilanteissa että joku selittänyt muulle porukalla tyypistä, jota kukaan ei edes tunne (paitsi esim. minä). Ehkä tuo puuttuminenkin on ärsyttävää, mutta mun mielestä ne on noloja tilanteita, kun joku sepustaa pitkiä juttuja jostain randomista, eikä muut edes tiedä kuka se on. Etenkin silloin kun näissä stooreissa olisi nimenomaan oleellista tietää vaikka että "Matti" on "Minnan" exä tms.

• ylös 90
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nolottaa aina kysyä että kukas se Mimmu olikaan, jos vastaus onkin "no siis se on se kenen kanssa oltiin silloin niissä juhlissa, etkö oikeasti muista?" ja pää lyö yhä ihan tyhjää.

Tai vastaus saattaa olla tyyliä "No se on se Jannen exä" - ei oikein auta, koska en tiedä kuka Jannekaan on!

• ylös 112
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas ikinä oikeasti ole tavannut Harria, vaan tuttavani jatkaa vastaa "siis Harri Von der Ausdorf, se on voittanut Wienin Oopperafestivaaleilla palkinnon ja on maailmankuulu.Se aina muistaa kehua miten persoonallinen ääni mulla on...."
Eli sellainen Harri vaan, ohimennen tiputettuna.

• ylös 25
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset vain ovat todella yksinkertaisia.

Mun Harri-henkilö on todella fiksu, akateemisessa mielessä.

Älykkyyttä on niin monenlaista. Se, että on vaikka "akateemisesti älykäs" jollain rajatulla alueella ei tosiaankaan tarkoita, että olis esim. sosiaalisesti älykäs.

• ylös 32
  • alas 2
Vierailija

Siis muitakin ärsyttää, ihana kuulla! Mun äiti tekee tuota AINA! Ja usein käyttää vielä sekä etu- että sukunimeä! Todella häiritsevää!

• ylös 39
  • alas 0
Vierailija

Mun mies tekee tota samaa. Puhuu harrastuskavereistaan vain nimillä, vaikka porukkaan olisi tullut kuka tahansa uusi vieras ihminen. Mua kiinnostaisi asia enemmän tasolla "yksi noviisi" tai "konkari", "tosi mukava", "sellainen rasittava" tai "se, jolla on sen-ja-sen ennätys hallussa" kuin pelkkä nimi. Olenkin ärsyyntynyt tästä useasti. Minusta tuntuu kuin mies haluaisi tahallaan asettua minun yläpuolelleni, että "ähäkutti kun et todellakaan tiedä nyt kuka Harri on. Mut mäpäs kyllä tiiän".

• ylös 47
  • alas 2

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat