Voisiko ne "yhteiskunta parittaisi miehiä naisille" keskustelut ystävällisesti jättää poistamatta?
Toki on erittäin epäeettinen ajatus että näin oikeasti tehtäisiin.
Kuitenkin keskustelu pariutumisesta yhteiskunnallisesta ja biologisesta näkökulmasta teoreettisella tasolla on mielenkiintoista. Myös moraalinen väittely aiheesta on mukavaa. Missä menee raja yksilön oikeudelle päättää itsestään? Jos ihmiskunta häilyisikin sukupuuton partaalla, olisiko tällöin moraalisesti perusteltavissa velvoittaa jokaista hankkimaan vaikkapa yksi lapsi? Mielestäni ei, mutta vasta-argumenttikin olisi perusteltavissa loogisesti.
Joten antakaa mammojen keskustella syvällisesti, kiitos.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää poistuu todennäköisesti siksi, ettei nää pysy asiallisina. Väittely pelkän väittelyn vuoksi on monien keskustelufoorumien sääntöjen vastaista - siksi sekään ei yleensä kelpaa syyksi. Lopuksi, olet anonyymi kuten kaikki muutkin. Ei voi tietää ettetkö oikeasti lietso ihmisarvon polkemista naamioiden sen vain "vasta-argumentiksi kun joka asialla on puolensa ja kaikki puolet pitää nähdä ja kyllä niillä logiikkansa on".
Vaan kun ei ole. Kaikilla puolilla ei välttämättä ole logiikkaa eikä maailma toimi niin, että kaikki ovat yhtä oikeassa, edes teoriassa.
Täällä lietsotaan koko ajan miesten ihmisarvon polkemista, eikä kukaan poista niitä ketjuja. t. ei-ap
Voisitko kertoa missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin tyrmättävä ajatua, ettei itse voisi valita puolisoaan ja päättää vaikka, ettei halua lapsia. Millaisia vässyköiyä ihmisistä on tullut, kun edes keskustelwvat muunlaisesta mahdollisuudesta kuin ihmisen omasta päätäntävallasta vartaloonsa nähden
Käsittääkseni kyse ei ollut päätäntävallasta vartaloon nähden, vaan siitä ettei naisia propagoitaisi pitämään itseään arvokkaampina kuin mitä ovat.
Miten niin arvokkaampia kuin mitä ovat? Eikö kukin saa pitää itseään tasan niin arvokkaana kuin haluaa, kunhan ei vahingoita ketään ulkopuolista.
Todella vaikea mietti tilannetta. Jo pelkästään se, millainen maapallo on silloin, kun ihmiskunta on kuolemassa sukupuuttoon, on täysi mysteeri. Ja onko ihmiskunta kuolemassa sukupuuttoon edes tällä planeetalla vai asuttavatko ihmiset silloin jo muitakin planeettoja? Jostain syystä tuli mieleeni kirja Linnunradan käsikirja liftareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää poistuu todennäköisesti siksi, ettei nää pysy asiallisina. Väittely pelkän väittelyn vuoksi on monien keskustelufoorumien sääntöjen vastaista - siksi sekään ei yleensä kelpaa syyksi. Lopuksi, olet anonyymi kuten kaikki muutkin. Ei voi tietää ettetkö oikeasti lietso ihmisarvon polkemista naamioiden sen vain "vasta-argumentiksi kun joka asialla on puolensa ja kaikki puolet pitää nähdä ja kyllä niillä logiikkansa on".
Vaan kun ei ole. Kaikilla puolilla ei välttämättä ole logiikkaa eikä maailma toimi niin, että kaikki ovat yhtä oikeassa, edes teoriassa.Täällä lietsotaan koko ajan miesten ihmisarvon polkemista, eikä kukaan poista niitä ketjuja. t. ei-ap
Voisitko kertoa missä?
Rapiat kolmasosa kaikista ketjuista täällä. Suurin osa kaikista ketjuista, joihin miesten ja naisten väliset suhteet mitenkään liittyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap:sta on sittenkin epäeettistä, ettei naisia pakoteta suhteeseen miesten kanssa, sillä miehen oikeus naiseen on hänestä suurempi, kuin naisen oikeus vapauteensa ja fyysiseen koskemattomuuteen.Ylijäämämiehet voisi pariutua keskenään, eikä naisia tarvitsisi sotkea koko asiaan. Vähän vain joustavuutta miesten ajatteluun. Lämmin se toisen miehenkin kainalo on.
En ajattele näin. Nykyisen kaltaisessa tilanteessa olisi ehdottomasti epäeettistä, että ketään pakotettaisiin pariutumaan keskenään. Aloitusviestissä kuvattu tilanne oli täysin hypoteettinen.Elämäni on varmaankin olematonta, mutta minusta on hauskaa väitellä milloin mistäkin (ja koska olen no life palsta on ainoa väyläni tähän). Väittely on mielenkiintoisempaa, jos pyrkii näkemään myös vastapuolen argumentin jollain tasolla. Olen itsekin nainen, enkä siis kannata mitään fasistista paritusideologiaa, jäi vain vituttamaan kun kirjoitin pitkän perustellun vasta-argumentin siihen edelliseen ketjuun, ja sitten se poistettiin. -Ap
Minustakin olisi kiva jutella aiheesta. En vain keksi yhtään argumenttia, joka puoltaisi tuota käytäntöä. En saa millään järkeilyllä vaakakuppia kallistumaan siten, että pakottaminen olisi eettisempää kuin nykytilanne.
En minäkään, mutta niiden poistettujen ketjujen aloittaja (trolli tai ei) uskoi näin, ja ainakin yritti perustella näkemystään jotenkin.
Väittely on mielestäni sitä hauskempaa mitä enemmän vastapuolen näkemykset poikkeavat omistani. -ApNo etkö voi yrittää referoida tähän, mitä ne perustelut olivat? Oliko niissä oikeasti joku itukin, vai oliko ne vain minäminä-näkökulmaa niin kuin aina ennenkin?
Perustelunahan oli, että kun kerran telkkarin deittiohjelmien naisetkin valitsee vain jänniä miehiä, on tarpeen, että sossu hoitaa naiset "kilteille", koska... niin, miksi. Se jäi epäselväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ap:sta on sittenkin epäeettistä, ettei naisia pakoteta suhteeseen miesten kanssa, sillä miehen oikeus naiseen on hänestä suurempi, kuin naisen oikeus vapauteensa ja fyysiseen koskemattomuuteen.Ylijäämämiehet voisi pariutua keskenään, eikä naisia tarvitsisi sotkea koko asiaan. Vähän vain joustavuutta miesten ajatteluun. Lämmin se toisen miehenkin kainalo on.
En ajattele näin. Nykyisen kaltaisessa tilanteessa olisi ehdottomasti epäeettistä, että ketään pakotettaisiin pariutumaan keskenään. Aloitusviestissä kuvattu tilanne oli täysin hypoteettinen.Elämäni on varmaankin olematonta, mutta minusta on hauskaa väitellä milloin mistäkin (ja koska olen no life palsta on ainoa väyläni tähän). Väittely on mielenkiintoisempaa, jos pyrkii näkemään myös vastapuolen argumentin jollain tasolla. Olen itsekin nainen, enkä siis kannata mitään fasistista paritusideologiaa, jäi vain vituttamaan kun kirjoitin pitkän perustellun vasta-argumentin siihen edelliseen ketjuun, ja sitten se poistettiin. -Ap
Minustakin olisi kiva jutella aiheesta. En vain keksi yhtään argumenttia, joka puoltaisi tuota käytäntöä. En saa millään järkeilyllä vaakakuppia kallistumaan siten, että pakottaminen olisi eettisempää kuin nykytilanne.
En minäkään, mutta niiden poistettujen ketjujen aloittaja (trolli tai ei) uskoi näin, ja ainakin yritti perustella näkemystään jotenkin.
Väittely on mielestäni sitä hauskempaa mitä enemmän vastapuolen näkemykset poikkeavat omistani. -ApNo etkö voi yrittää referoida tähän, mitä ne perustelut olivat? Oliko niissä oikeasti joku itukin, vai oliko ne vain minäminä-näkökulmaa niin kuin aina ennenkin?
Perustelunahan oli, että kun kerran telkkarin deittiohjelmien naisetkin valitsee vain jänniä miehiä, on tarpeen, että sossu hoitaa naiset "kilteille", koska... niin, miksi. Se jäi epäselväksi.
Minusta perustelu oli pikemminkin se, että naiset pitäisi saada tutustumaan miehiin ilman että naiset koko ajan kelaavat niitä deittiohjelmia ja facebookin ja vauva.fin miesvihakeskusteluita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiskunta häilyisikin sukupuuton partaalla,
aika kaukana ollaan tästä vielä
Ja eiköhän ihmisten kloonaaminen ole jo arkipäivää ennen tuota.
Mä haluaisin keskustella vaikka tilanteesta, joissa mustia alettaisiin taas ostamaan ja myymään orjiksi. Kyllä se mun mielestäni olisi oikein, koska haluan halpaa työvoimaa tekemään ne asiat, joita en itse halua tehdä. Simba voisi vaikka nukkua meidän partsilla ja syödä jotain meidän jäämiä ja pääsisi sitten sieltä välillä sisälle pyykäämään ja siivoamaan. Kenen mielestä mustien orjuuttaminen olisi oikein? Keskustelua!
Miesasiamies aloittaa ensin naisivihsmielisen keskustelun ja sitten itkee kun saa "miesvihaa" vastaukseksi. Miten on mahdollista ettei itse havaitse tätä kuviota, jää mysteeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun ei ole. Kaikilla puolilla ei välttämättä ole logiikkaa eikä maailma toimi niin, että kaikki ovat yhtä oikeassa, edes teoriassa.
Täällä lietsotaan koko ajan miesten ihmisarvon polkemista, eikä kukaan poista niitä ketjuja. t. ei-apVoisitko kertoa missä?
Rapiat kolmasosa kaikista ketjuista täällä. Suurin osa kaikista ketjuista, joihin miesten ja naisten väliset suhteet mitenkään liittyvät.
Kirjoita tämä johonkin ylös itsellesi, ettei meidän tarvitse sitä jatkuvasti toistaa: Kun täällä nainen avautuu omasta parisuhteestaan ja eripurasta miehensä kanssa, hän ei halua polkea koko miessukupuolen ihmisarvoa. Hän puhuu vain siitä yhdestä miehestä eikä kaikista maailman miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää poistuu todennäköisesti siksi, ettei nää pysy asiallisina. Väittely pelkän väittelyn vuoksi on monien keskustelufoorumien sääntöjen vastaista - siksi sekään ei yleensä kelpaa syyksi. Lopuksi, olet anonyymi kuten kaikki muutkin. Ei voi tietää ettetkö oikeasti lietso ihmisarvon polkemista naamioiden sen vain "vasta-argumentiksi kun joka asialla on puolensa ja kaikki puolet pitää nähdä ja kyllä niillä logiikkansa on".Vaan kun ei ole. Kaikilla puolilla ei välttämättä ole logiikkaa eikä maailma toimi niin, että kaikki ovat yhtä oikeassa, edes teoriassa.
Täällä lietsotaan koko ajan miesten ihmisarvon polkemista, eikä kukaan poista niitä ketjuja. t. ei-ap
Voisitko kertoa missä?
Kirjoita tämä johonkin ylös itsellesi, ettei meidän tarvitse sitä jatkuvasti toistaa: Kun täällä nainen avautuu omasta parisuhteestaan ja eripurasta miehensä kanssa, hän ei halua polkea koko miessukupuolen ihmisarvoa. Hän puhuu vain siitä yhdestä miehestä eikä kaikista maailman miehistä.
Sen sijaan täällä on ainakin pari miestä jotka tunkevat kaikille selittämään hyvin vihamielisesti ja yleistäen naisista jos minkälaista sontaa. Kun naiset vastaavat heille (yllätys yllätys) vihaisesti, silloinkaan ei puhuta koko miessukupuolesta vaan vaan näistä muutamasta naisvihaajasta.
Sen edellisen aloituksen sanoista kun vaihtaisi 'nainen' tilalle 'maahanmuuttaja', niin ap saisi oikeudessa tuomion vihapuheesta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Sen luokan 'pohdiskelua' hänen naisvihatekstinsä on.
Mikäli tilanne olisi niin paha, että lapsia olisi pakko tehdä, teetettäisiin ne todennäköisesti silti valioyksilöillä. Ei natsienkaan Lebensborneissa kaikki miehet päässeet siitostoimiin, vain harvat ja valitut. Mitä järkeä olisi saada jämägeenejä jatkumaan, jos ne luonnollisestikaan eivät kelpaa lisääntymiseen.
Ei se pakottaminen oikein eläimilläkään toimi.
Apinoiden psyykettä on tutkittu, eräässä kokeessa naaraat pakotettiin parittelemaan tietyn koiraan kanssa.
Naaraat eivät enää huolehtineet poikasistaan, kehittyi epänormaalia käytöstä, satuttivat sekä poikasiaan että itseään.
Eli laji ei jatkuisi pakottamisella.
Myös kaninaaraat saavat keskenmenoja tai sulauttavat sikiöt takaisin kehoonsa, mikäli urokset aiheuttavat niille jatkuvasti stressiä kärttämällä parittelua.
Eli, ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli tilanne olisi niin paha, että lapsia olisi pakko tehdä, teetettäisiin ne todennäköisesti silti valioyksilöillä. Ei natsienkaan Lebensborneissa kaikki miehet päässeet siitostoimiin, vain harvat ja valitut. Mitä järkeä olisi saada jämägeenejä jatkumaan, jos ne luonnollisestikaan eivät kelpaa lisääntymiseen.
Jostain syystä lähdin ajatusleikkiin siitä saisinko minä lisääntyä. Tuskin ainakaan valittaisiin näihin valioyksilöihin vaikka itse olen perusterve mutta suvussa liikkuu tosi paljon sairauksia. Olisin varmaan turvassa tältä hullulta idealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä lähdin ajatusleikkiin siitä saisinko minä lisääntyä. Tuskin ainakaan valittaisiin näihin valioyksilöihin vaikka itse olen perusterve mutta suvussa liikkuu tosi paljon sairauksia. Olisin varmaan turvassa tältä hullulta idealta.
Jos saisit homman sujumaan ihan omin nokkinesi, hankittua halukkaan naisen ja pantua hänet raskaaksi, niin mikset. Valtiovalta tuskin auttaisi sinua kuten noiden vauvatehtaiden kanssa toimittaisiin. Kyllähän natsitkin ihan itsekin lisääntyivät Lebensbornien ulkopuolellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisit homman sujumaan ihan omin nokkinesi, hankittua halukkaan naisen ja pantua hänet raskaaksi, niin mikset. Valtiovalta tuskin auttaisi sinua kuten noiden vauvatehtaiden kanssa toimittaisiin. Kyllähän natsitkin ihan itsekin lisääntyivät Lebensbornien ulkopuolellakin.
Anteeksi olen nainen :D jos siis tälläiset pakkoparitukset olisi mahdollisia niin ei siihen kaikkia naisia laitettaisi mukaan kuten ei myöskään kaikkia miehiä. Pohdin sitä että jos olisin edes sinkku niin jäisin tämän systeemin ulkopuolelle.
No naisia tietysti pääsisi lisääntymään vähän huonommillakin geeneillä, koska kohtuja tarvittaisiin maksimimäärä. Miehiksi valikoituisi ihan vain ne huippualfat, näinhän se on eläintenkin jalostuksessa ja ennenvanhaan etelän plantaaseilla. Tämä olisi siis nykytilanne *1000 näille jämämiehille. Tässä biologin "näkemys" ihmisjalostuksesta näin niinkuin ihan teoreettisesti. Kun keskustelua haluttiin. Jämämiehet potkii epätoivoisesti biologiaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi olen nainen :D jos siis tälläiset pakkoparitukset olisi mahdollisia niin ei siihen kaikkia naisia laitettaisi mukaan kuten ei myöskään kaikkia miehiä. Pohdin sitä että jos olisin edes sinkku niin jäisin tämän systeemin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
No naisia tietysti pääsisi lisääntymään vähän huonommillakin geeneillä, koska kohtuja tarvittaisiin maksimimäärä. Miehiksi valikoituisi ihan vain ne huippualfat, näinhän se on eläintenkin jalostuksessa ja ennenvanhaan etelän plantaaseilla. Tämä olisi siis nykytilanne *1000 näille jämämiehille. Tässä biologin "näkemys" ihmisjalostuksesta näin niinkuin ihan teoreettisesti. Kun keskustelua haluttiin. Jämämiehet potkii epätoivoisesti biologiaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun kohtuni ei tuottanut ensimmäisellä kerralla tervettä lasta niin sen maksimi käyttö jäisi varmasti siihen.
Käsittääkseni kyse ei ollut päätäntävallasta vartaloon nähden, vaan siitä ettei naisia propagoitaisi pitämään itseään arvokkaampina kuin mitä ovat.