Miksi naisilla on niin kovat kriteerit miehelle?
Miksi he eivät voi tutustua mieheen ihmisenä, vaan jonain pelkkänä ihme listana eri ominaisuuksia? Sillä nyt ei oikesti ole kovinkaan paljon väliä onko mies 183 cm vai 177 cm pitkä tai pitääkö hän romanttisista elokuvista. Ihan hassuja vaatimuksia monilla naisilla.
Kommentit (40)
Koska on vaativaa olla ihminen ja toinen osapuoli parisuhteesta. Jokaisella ihmisellä on sisäinen vauva elämänkokemuksien kera ja sopivatko parin sisäiset vauvat, sisäiset aikuiset ja isäiset vanhemmat toisilleen on jo toinen juttu.
Pitäisi olla kykeneväinen vastuuseen itsestä ja vastuuseen toisesta. Ei moni ihminen pysty niin vaativaan asiaan kuin parisuhteeseen.
Itseäni häiritsee se miten harva mies pystyy tarkastelemaan asioita naisen näkökulmasta, se on todellinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta luulisi olevan helvetin ankeaa.
Tarkoitan, eikö olisi mukavampaa viehättyä melkein kaikista miehistä - niin kuin miehet viehättyvät melkein kaikista naisista.Palstamiehen "melkein kaikista naisista" = melkein kaikista 16-20 vuotiaista salikissoista.
Yritetään edes keskustella kuin aikuiset. Sanojen laittaminen toisten suuhun on kovin lapsellista argumentointia, eikö niin? Ap
Ehkä oli lapsellista, mutta onhan tuo nyt ihan uskomaton väite. Miehet eivät edes huomaa rumia naisia. Itse olen siis ihan tavallisen näköinen, mutta tuollaisen havainnon olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta luulisi olevan helvetin ankeaa.
Tarkoitan, eikö olisi mukavampaa viehättyä melkein kaikista miehistä - niin kuin miehet viehättyvät melkein kaikista naisista.Ei ole yhtään ankeaa. Ja oikeasti muuten miehistäkin halutuimpia ovat ne, jotka eivät viehäty melkein kaikista naisista. Jos mies on valmis panemaan lähes kaikkia, joilla on hame ja hengittää, niin sellainen mies ei ole parisuhdemielessä kovin luotettava. On miestenkin etu. ettei tyttöystävä/vaimo viehäty myös miehen kavereista, veljistä, naapureista jne.
Ovatko naiset tosiaan sellaisia, että he panevat kaikkia miehiä, joista viehättyvät? Kyllä minä viehätyn monenlaisten naisten ulkonäöistä, mutta en silti pane muita parisuhteessa ollessani.
Vierailija kirjoitti:
Naaraiden kovat kriteerit uroksille on luonnossa hyvin yleinen toimintatapa. Ihminen ei ole siitä poikkeus.
Nytkin on luonnossa menossa monenlaista lauluesitystä, soidintanssia ja komean värisen höyhenpuvun esittelyä tipuille, jotta uros pääsisi pesimään tänäkin keväänä. Naaraat suhtautuvat asiaan tietenkin hyvin kriittisesti.
Oikeastaan ei ole kyse pelkästään siitä, että kriteerit olisivat kovat, vaan että (monet) naiset eivät edes halua tutustua mieheen, joka ei täytä tiettyjä, usein merkityksettömiäkin etukäteiskriteerejä. Tällöin epäolennaiset asiat usein saavat liikaa painoarvoa, kuten vaikkapa tietyn senttimetrilukeman ylittävä pituus tai hienot kengät, ja tutustumista edellyttävät ominaisuudet eivät pääse esiin (yhtenevä huumorintaju, luotettavuus, vastuuntuntoisuus, rehellisyys jne). Ap
Mun kaikki vaatimukset liittyy siihen että miehen on tarkoitus tuoda mun elämään enemmän iloa kuin harmia. Siksi en missään nimessä hyväksy juopottelua/tupakointia, pettämistä, kotitöiden tekemättömyyttä, pitkäaikaistyöttömyyttä jne. Ulkonäon suhteen en ole niin vaativa että muutama sentti sinne tai tänne pituudessa haittaisi, pukeutua pitää sen verran hyvin että miehen seurassa kehtaa kulkea. En odota että miehen pitäisi olla sellainen yleisesti ottaen komea, kunhan mun silmää jollain tavalla miellyttää.
Myönnän että en mennyt toisille freffeille miehen kanssa jolla oli 10 cm liian lyhyet farkkujen lahkeet. Tuollaista jos ei itse huomaa niin miehessä täytyy olla jotain muutenkin pahasti vialla.
Oikeasti useimmilla naisilla ei ole kovat kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
ei jos tapaa jossain , mutta jos netissä koittaa tehdä vaikutuksen niin tuntuu, että hakemalla haetaan miehestä vikaa. Ja jos ei pelaa yhtä aikaa NHL liigassa ja ole justin bieber niin nainen katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mutta he ovat silti hyvin valikoivia.
Vierailija kirjoitti:
--- jos heillä yht'äkkiä alkaisi pää pyöriä käytännössä jokaisen vastaantulevan miehen kohdalla ja alapää valuisi mahlaa - ihan sama minkä pituinen, painoinen, värinen tai ikäinen mies ohi kulkisi.. heti tulisi panohommat mieleen :D
Kuulostaa tutulta. Joka kuukausi pari päivää ennen menkkojen alkua.
t. nainen
Omat kriteerini:
- toivoisin että mies olisi iältään n. 38-55-vuotias. Nämä ikärajat ovat lähinnä suuntaa-antavia, eivät kiveen hakattuja. Itse olen 45-vuotias.
- toivoisin että mies olisi maanläheinen tyyppi, tykkäisi luonnosta ja rauhallisesta elämästä.
- toivoisin että mies olisi omillaan toimeen tuleva. Työttömyyskään ei haittaa ellei se ole elämäntapatyöttömyyttä.
- toivoisin että miehen kanssa voisi jutella niin yhteiskunnallisista asioista kuin ihmissuhdeasioistakin. Lukuharrastus on plussaa mutta ei pakollinen.
- toivoisin että mies ei ole kovin ulkonäkökeskeinen. Kunhan hygieniastaan huolehtii ja omaa tietyn tilannetajun pukeutumisen suhteen, riittää minulle. Sen soisin riittävän myös miehelle.
Varsinaisia vaatimuksia minulla on kolme. Niistä en tingi.
- alkoholinkäyttö pitää olla kohtuullista. Joka viikonloppu dokaava mies ei ole minua varten.
- huumeet (myös kannabiksen viihdekäyttö) ovat ehdoton ei.
- pelkän seksin perässä juoksijat eivät kiinnosta.
Kuulostaako pahalta listalta?
Niin, miehillä taasen on kovat kriteerit naiselle, jopa niillä rumiluksilla. Naisen täytyy aivan ehdottomasti olla standardikaunis keltavakseen, tämä ei ole mitään typerää yleistystä vaan omia havaintojani sekä tuolta netti että reaalimaailmasta. Itse tällaisena vähemmän kauniina naisena jään armotta ilman miesten huomiota. En ole esimerkiksi koskaan eläessäni ollut treffeillä, aika masentavaa. Itse olen miehiä lähestynyt, ja tylyt pakit lähes joka kerta vastaanottanut. Muutamina kertoina ovat miehet halunneet seksiä mutta itse en sellaiseen suostu koska etsin nimenomaan parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Omat kriteerini:
- toivoisin että mies olisi iältään n. 38-55-vuotias. Nämä ikärajat ovat lähinnä suuntaa-antavia, eivät kiveen hakattuja. Itse olen 45-vuotias.
- toivoisin että mies olisi maanläheinen tyyppi, tykkäisi luonnosta ja rauhallisesta elämästä.
- toivoisin että mies olisi omillaan toimeen tuleva. Työttömyyskään ei haittaa ellei se ole elämäntapatyöttömyyttä.
- toivoisin että miehen kanssa voisi jutella niin yhteiskunnallisista asioista kuin ihmissuhdeasioistakin. Lukuharrastus on plussaa mutta ei pakollinen.
- toivoisin että mies ei ole kovin ulkonäkökeskeinen. Kunhan hygieniastaan huolehtii ja omaa tietyn tilannetajun pukeutumisen suhteen, riittää minulle. Sen soisin riittävän myös miehelle.
- alkoholinkäyttö pitää olla kohtuullista. Joka viikonloppu dokaava mies ei ole minua varten.
Ei kuulosta pahalta listalta.
Mutta: tuollaisia miehiä on varmasti aika paljon. Miksi kukaan heistä ei ole kelvannut sinulle (olettaen ettei ole)? Sinulla on jotain muitakin kriteereitä, joita et luetellut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta niillä jotka ap:lle kelpaavat (ja kelpaisivat suurelle osalle muistakin miehistä, tokihan miehillä joku raja on naisissakin) on kriteerit.
Rakkauden löytäminen on onnenkauppaa, sitä lempeähän loppujen lopuksi suuri osa ihmisistä hakee. Sen takia aika moni jää ilman kunnes on valms rakkauteen. Pitää kypsyä ja saada perspektiiviä itseen ja muihin että on valmis vastaanottamaan ja antamaan.
Joku kirjoitti hyvin. Suhteen menestyminen on kiinni siitä, sopivatko parin sisäiset vauvat, sisäiset aikuiset ja sisäiset vanhemmat hyvin toisilleen. Tärkeitä asioita, jotta voi kokea, että ymmärtää toista eri tasoilla ja toinen ymmärtää ja rakastaa sinua sellaisena kuin olet. Nämä asiat toki selviävät vasta suhteen käynnistyttyä. Nyt puhuttiinkin ilmeisesti siitä, mitkä ovat naisten vaatimuksia sille, että suhde pääsee alkuun. Oman kokemukseni mukaan ensimmäinen kierros on vaikein, sillä nuorena sitä on kovat odotukset elämän etenemiseltä ja tietynlaiset ruusunpunaiset unelmat odottamassa täyttymistä. Nuorena sitä on hölmö eikä oikein ymmärrä kuinka paljon suhde onnistuakseen vaatii luonteilta ja elämän odotuksilta. Kun sitten tämä eka kierros on käyty ja oltu suhteessa tai useammassakin, tajutaan, että se pinta ei vaan merkkaa juuri mitään, kun on päästy kerraan painavempien asioiden äärelle. Eletyt suhteet opettaa arvostamaan eri asioita kuin ennen. Sitä tietää paremmin, mitä hakee. Ei enään riitäkään, että on kivaa yhdessä. Toisen pitää olla myös sopivasti itsenäinen jotta mielenkiinto säilyy, ja ehkä samassa elämän vaiheessa. Ajatella suurin piirtein samalla tavalla maailmasta. Itse olen päälle 30, eronnut ja lapset tehty, en voisi kuvitellakaan seurustelevani ihmisen kanssa jolla ei ole esim. samanlaisia mielenkiinnon kohteita, ihan ajankäytön kannalta. Toista se oli nuorena, kun mitään muuta ei ollutkaan kuin aikaa. Taikka sellaisen kanssa, joka haluaa asua yhdessä, minä olen sen jo elänyt ja se on ehdoton nou. Samat oivallukset, keskustelutaito, samankaltaiset haavat ja toiveet ovat plussaa. Näitä ei pahemmin miettinyt nuorena, kun oli kuin tyhjä, kirjoittamaton kirja.
Voisin kuvitella, että monet miehet, jotka eivät kelpaa naisille ulkonäkönsä vuoksi parikymppisinä, saattavat olla kuumaa kamaa 30- tai 40-vuotiaana, jos vain ovat hankkineet elämästä kokemuksia. En nyt tarkoita parisuhdekokemuksia, vaan tarkoitan, että ovat esim. lukeneet tai matkustelleet paljon. Voihan sitä ksinkin elää värikästä elämää, ja nämä kokemukset ovat omiaan tekemään ihmisestä kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat kriteerini:
Ei kuulosta pahalta listalta.
Mutta: tuollaisia miehiä on varmasti aika paljon. Miksi kukaan heistä ei ole kelvannut sinulle (olettaen ettei ole)? Sinulla on jotain muitakin kriteereitä, joita et luetellut.
Siis tietenkin toivon että meillä olisi edes suhteellisen yhtäläinen arvomaailma ja muutenkin sopisimme yhteen. Nämä ovat lähinnä niitä kriteerejä joiden perusteella olen kiinnostunut tutustumaan syvällisemmin ns. tositarkoituksella. Luonnollisestikaan kaikkien ns. "paperilla sopivien" kanssa ei käytännössä lopulta kemiat kohtaa riittävästi, että siitä suhdetta syntyisi.
Miksi oletat, että kukaan ei olisi minulle kelvannut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei jos tapaa jossain , mutta jos netissä koittaa tehdä vaikutuksen niin tuntuu, että hakemalla haetaan miehestä vikaa. Ja jos ei pelaa yhtä aikaa NHL liigassa ja ole justin bieber niin nainen katoaa.
Tota. Ei me oikeasti aikuset naiset tällaista enää haeta, kai? Justin Bieber? NHL-tähti? Kenen unelmia muka nuo ovat?
Ahaa! Toivottavasti itsekin olet tosi nuori, kun hädin tuskin täysi-ikäisiä tyttöjä jahtaat. Ovat nuorina niin kovin pinnallisia, toki niin te miehetkin olette! Tulepa tänne kolmenkympin paremmalle puolelle, niin ehkä viimeistään sitten arvostat ihmisessä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tota. Ei me oikeasti aikuset naiset tällaista enää haeta, kai? Justin Bieber? NHL-tähti? Kenen unelmia muka nuo ovat?
Ahaa! Toivottavasti itsekin olet tosi nuori, kun hädin tuskin täysi-ikäisiä tyttöjä jahtaat. Ovat nuorina niin kovin pinnallisia, toki niin te miehetkin olette! Tulepa tänne kolmenkympin paremmalle puolelle, niin ehkä viimeistään sitten arvostat ihmisessä muutakin.
Miehet täällä kirjoittavat aina yleisesti naisista, mutta lopulta sitten paljastuu, että he tarkoittavat vain jotain 18-vuotiaita tyttöjä. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet täällä kirjoittavat aina yleisesti naisista, mutta lopulta sitten paljastuu, että he tarkoittavat vain jotain 18-vuotiaita tyttöjä. Aina.
Ei tarkoiteta. En minäkään tarkoittanut. Mutta vaikuttaa siltä, että kyllä sinkkuus on katkeroittanut muutaman palstanaisenkin, kun kovasti koitetaan tuota mielipidettä jokaiseen palstamieheen yleistää. Ei ole keskustelun kannalta kovin hedelmällistä kertoa muiden mielipiteitä heidän puolestaan. Kerro mieluummin omista mielipiteistäsi. Ap
Tulee hyvä mieli siitä ku kattelee niit listoja mitä naiset miehelt haluu. Sattuu vaa aina just sopimaa hyvin kaikkee. Pitkä, en juo, en polta, hyvinpukeutuva, romanttinen, kohta talonrakentaja... Silti sinkku. Missä ootte hei tääl ois hyvä mies 😄
t. Nuori mies
Naaraiden kovat kriteerit uroksille on luonnossa hyvin yleinen toimintatapa. Ihminen ei ole siitä poikkeus.
Nytkin on luonnossa menossa monenlaista lauluesitystä, soidintanssia ja komean värisen höyhenpuvun esittelyä tipuille, jotta uros pääsisi pesimään tänäkin keväänä. Naaraat suhtautuvat asiaan tietenkin hyvin kriittisesti.