Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
841/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työ on aika yllätyksetöntä. Olen nainen ja IT DI ja vastaan suuren firman ERP kehityksestä. Meillä ITssä valtaosa työntekijöistä on miehiä.

Mua hämmästyttää mieskolleegoiden kiroilun määrä. Saatanat ja vitut ovat läsnä melkein joka lauseessa, inhoan kiroilua. Toinen mikä hämmästyttää on jatkuva pillusta ja seksistä puhuminen. Kukaan kollega ei siis yritä kinuta niitä minulta, mutta en jaksaisi koko ajan kuunnella jotain kaksimielistä vitsejä, tai muuta seksin saamiseen liittyvää juttua tai arvuuttelua siitä saako kollega illalla kotona tussua.

:D

oletko koskaan nakellu vitsejä peniksestä ...tai noitunut itse.. voi velttokyrpä ym. kivoja sanoja.Kyllä siinä miehet siistii omaa puhetta kun kuuntelevat naisen räävitöntä kieltä :D

Vierailija
842/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni palvelunumeroon soittava kiroileva, haistatteleva, malttinsa menettävä törkimys ei taida tajuta, että ne puhelut nauhoitetaan ja niitä kuunnellaan laadun arvioinneissa ja koulutuksissa. 

Sitten puhelinmyyntifirmoissa kuulemma saatetaan pistää kaiutin päälle, jos joku kilahtaa lehtien tyrkytyksestä ja alkaa rähjätä. Myyjien päivän piristys kun saavat nauraa kuumakallelle.

Sama opehuoneessa. Joku kilipää huoltaja kun räyhää Wilmassa, niitä viestejä luetaan ääneen kollegoille ja nauretaan porukalla. Ja sitten säälitään oppilasta, joka joutuu elämään näiden hullujen kanssa kotona. Varmaan nämä huoltajat kuvittelevat, että nyt ope oikein suree huonouttaan ja itkee yksin kotona haukkuja pelästyneenä. Minä ainakin ensi alkuun välitän samantien viestit rehtorille ja varoitan, että tämmöinen kahjo saattaa ottaa yhteyttä. Ja sitten käytän niitä kollegoiden kanssa kahvitauon viihteenä.

T. Yläkoulun opettaja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huollan ravintoloiden keittiöiden sähkölaitteita. En koskaan tilaa juomaani jäillä, syystä.

Kerro toki lisää

Hyi olen nähnyt videoita tästä, ällöttävää. En enää koskaan ikinä tilaa jäillä!

Vierailija
844/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap. Olen allekirjoittanut vaitiolosopimuksen.

Vierailija
845/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun työ on aika yllätyksetöntä. Olen nainen ja IT DI ja vastaan suuren firman ERP kehityksestä. Meillä ITssä valtaosa työntekijöistä on miehiä.

Mua hämmästyttää mieskolleegoiden kiroilun määrä. Saatanat ja vitut ovat läsnä melkein joka lauseessa, inhoan kiroilua. Toinen mikä hämmästyttää on jatkuva pillusta ja seksistä puhuminen. Kukaan kollega ei siis yritä kinuta niitä minulta, mutta en jaksaisi koko ajan kuunnella jotain kaksimielistä vitsejä, tai muuta seksin saamiseen liittyvää juttua tai arvuuttelua siitä saako kollega illalla kotona tussua.

:D

oletko koskaan nakellu vitsejä peniksestä ...tai noitunut itse.. voi velttokyrpä ym. kivoja sanoja.Kyllä siinä miehet siistii omaa puhetta kun kuuntelevat naisen räävitöntä kieltä :D

Noihan on ihan teini juttuja.. valitettavasti näitä kuulee ihan keski ikäisiltä miehiltä. Siksi niillä korjaamoilla yms paikoissa tyttökalenterit. Eivät osaa ajatella kuin alapäällään. Ja kiroilua mäkään en kestä. Joka toinen sana on kirosana. Oli kerrankin pakko ärähtää työpaikalla kun tuli mitta täyteen joka toinen sana kirosana. Sen jälkeen ei edes tervehtinyt mua...lapsellista.

T. Eri kirjoittaja

Vierailija
846/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siivousala mennyt tosi alas,halvemmalla yritetään saada siivous.olen joutunut ostaan itse siivousrättejä töihin, kun haluan siivota kunnolla ja puhtail räteil.pomot on vaihtelevia, osa antaa tilata tarpeeksi rättejä osa ei. jos työnnantaja ei tilaa tarpeeksi rättejä, oon ostanu ite(halpis mikrokuitu nippuja) niin pesu ja siivous on laadukasta.

kassila.kikanojal ei ole roskapusseja tai siivousliinoja tarpeeksi ,eivätkä maksa palkkoja,siksi oli pakko ottaa loparit.

firmoissa eroja jopa eri alueilla. osa johtuu pikkupomoista ,osa isoista pomoista. olen aina valittanut ja kieltäytynyt tekemästä likaisil välineil, yleensä ei ole johtanut muuhun kun naljailuun. ja joskus oon saanut pyytämäni lisäliinat puhtaan työn tekemiseen, vaikka palkka ollut paska ja,köyhäl ei varaa valita töitä en halua aiheuttaa sairauksia.

Itsekin siivoojana ollut yli 10 vuotta ja kaikenlaista on tullut vastaan. Samalla toisten siivoustyylit eroaa aika paljon omastani. Oli kohde mikä tahansa niin monet mua paljon nuoremmat siivoavat aina kuivalla tai just ja just nihkeellä liinalla/mopilla paikat varsinkin vessat

Eräs työpari oli sellainen nuori komentelija. Hänen kanssaan oli joskus mukava tehdä töitä mutta hän vain komenteli ja luuli tietävänsä kaikesta kaiken. Monesti otti liian vähän liinoja, moppeja yms kohteisiin. Sitten se sillä samalla liinalla pyyhkäisi esim 5-6 huonetta ja oli ottanut tyylii 5 liinaa mukaan vaikka toimistokohteen huoneita olisi ollut vaikka 12 kpl. Myös vessat pyyhki samalla liinalla eka altaat ja sitten pöntön mut sit käytti sitä samaa liinaa toiseen vessaan....Että joo...

Vierailija
847/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhotiaja  ison sairaalan toimenpideosastolla.  Yllätys on että työ on kivaa ja hyvä henki    osastolla.  Ei työ ole mitään vaipanvaihtoa ja pillerien jakoa.  Jos haluaa tehdä päivytyksiä hankalaan aikaan , saa niitä tehdä niin paljon kun haluaa. Kun minun mieheni on samassa talossa töissä hän saa kolminkertaista palkkaa verrattuna minun palkkaani. Tulemme niillä hyvin toimeen lasten kanssa. On ihanaa käydä siellä töissä. Työtoveri ovat fiksuja , koulutettuja ja heidä kanssa päivä kuluu mukavasti. Samassa talossa on paljon  töissä pariskuntia, Suomessa se on sallittua. Jossain jenkeissä ei aina ole mahdollista. Työtovreiden kanssa ollaan myös vapaa- ajalla, etenkin kesäaikaan.  Työssä on siis mukavaa , eikä päivällä kiroilla vaikka puolet ovat miehiä. Siinä teille  yllätystä. ! En koskaan fuskaa hygieniassa.

Vierailija
848/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan vanhuksia ja isot, kankeat miehet ovat minulla painajainen, ainakin aamuisin kun heidän valtavat lemmennuijat pitäisi saada sopimaan vessanpönttöön, oikein pelkään.

Vierailija
849/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että terveydenhoitoalalla tosi usea tupakoi tai nuuskaa. Lääkäritkin.

Vierailija
850/910 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme kirjanpidon 15 minuutissa ja saatamme veloittaa siitä vaikka 250 euroa asiakkaalta. Automatisointi toimii osalla jo todella tehokkaasti.

Vierailija
851/910 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen IT-alan yrrityksessä. Veloitamne usein muka vaativista asiantuntijatöistä tuhansia euroja. Todellinen työ vie usein vain puoli tuntia. 

Vierailija
852/910 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan vanhuksia ja isot, kankeat miehet ovat minulla painajainen, ainakin aamuisin kun heidän valtavat lemmennuijat pitäisi saada sopimaan vessanpönttöön, oikein pelkään.

Ja se seksuaalisen ahdistelun määrä :/

Vierailija
853/910 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmettelen ap:n juttua. Jos itse pyyhkisin likaisen juomalasin märällä rätillä, niin en usko että se olisi sen jälkeen puhtaan näköinen. Laseissa pienikin lika näkyy vielä selvemmin kuin muissa astioissa. Tiskatessakin laseja joutuu usein harjaamaan aika kauan ennen kuin ne saa puhtaiksi.

Vierailija
854/910 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitajana vanhuspuolella, yksityisessä monikansallisessa veroparatiisifirmaahar ssa. Asiat tehdään hutiloiden, ei niin väliä kunnon hoidosta.Suurin osa työ-ajasta kuluu siivoamiseen, vanhukset ovat toissijaisia. Mitään virikkeitä ei ole, omaisille täytyy esittää että kaikki on hyvin. Ulkomaalaisia, kielitaidottomia hoitajia töissä, he eivät ymmärrä suomen työlakeja. Työnantaja käyttää heitä hyväkseen. Suomalaiset hoitajat, jotka uskaltavat kritisoida asioita, irtisanotaan. Firman nimi alkaa kirjaimella A.

Siis kai tuossa nyt joku oikeusinstanssi suomessa on tasan tarkkaan mihin voi ilmoittaa työntekijöiden epäoikeudenmukaisesta kohtelusta ja työsopimuksiin liittyvien oikeuksien polkemisesta?  Työaikalaki on laki ja jos sitä (vielä tietoisesti!)  rikotaan, niin se on rikos.

.

Vierailija
855/910 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitajana vanhuspuolella, yksityisessä monikansallisessa veroparatiisifirmaahar ssa. Asiat tehdään hutiloiden, ei niin väliä kunnon hoidosta.Suurin osa työ-ajasta kuluu siivoamiseen, vanhukset ovat toissijaisia. Mitään virikkeitä ei ole, omaisille täytyy esittää että kaikki on hyvin. Ulkomaalaisia, kielitaidottomia hoitajia töissä, he eivät ymmärrä suomen työlakeja. Työnantaja käyttää heitä hyväkseen. Suomalaiset hoitajat, jotka uskaltavat kritisoida asioita, irtisanotaan. Firman nimi alkaa kirjaimella A.

Hah!

Tiedätkö, Mä sain potkut A:sta kun kritisoin "muutamia" epäkohtia.. esimerkiksi lukiolainen (!) oli vastuussa 15 potilaasta, minä itse hoitajana alhaalla töissä ja kun esimiehelle tästä paasasin ja sanoin etten tätä hyväksy: vastaus oli "osaa se ambulanssin soittaa". Jep. Vähän aikaa siitä ja sain potkut. En ikinä enää palannut hoitajaksi.

:/

Vierailija
856/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä. Siellä on paljon lapsia, joiden vanhemmat ovat päättäneet että lapsi syö vain kasvisruokaa. No tässä asiassa ei olla niin tarkkoja, koska allergioita ei ole. Muutenkaan vanhempien kaikkia ohjeistuksia ei noudateta, mm. Osa vanhemmista haluaa että lapsi nukkuisi esim. max tunnin päikkärit. Emme ikinä ole herättäneet lapsia, koska näin ollen meidän hoitajien olisi vaikea pitää vuorotellen taukoja.

onneksi puhut vain omasta puolestasi. Kyllä meillä herätellään ja ruoka tulee keittiöstä. Se on vanhempien homma hoitaa sopiva ruoka lapselleen. 

Vierailija
857/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että terveydenhoitoalalla tosi usea tupakoi tai nuuskaa. Lääkäritkin.

Minä kun olen luullut aina että hoitsut ovat terveyden perikuvia? Se valtava ylipaino mikä melkein kaikilla on, johtuu vain hormoneista, mihin he eivät itse voi vaikuttaa.

Vierailija
858/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemme kirjanpidon 15 minuutissa ja saatamme veloittaa siitä vaikka 250 euroa asiakkaalta. Automatisointi toimii osalla jo todella tehokkaasti.

Tässähän on se "hauskaa", että kohta automaatio tekee teidätkin yhtä lailla tarpeettomaksi välikädeksi. 

Vierailija
859/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuslaitos toimii pitkälti post-it lappujen varassa, edelleen.

Vierailija
860/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana kans tullut firmasta riippuen yllätyksiä vastaan. Esim just toi keikkasiivoojana ollessa annettiin liian vähän liinoja,moppeja yms välineitä mukaan, työkaveri kohteesta riippumatta oli se sitten siisti toimistorakennus tai likainen korjaamo pyyhki nihkeällä/kuivalla, vettä ei halunnut juurikaan käyttää. Nykyään ilmeisesti muuttunut käytännöt "ympäristöystävällisemmiksi" Mikä tarkoittaa mm vedetöntä siivousta ( kyl moni silti sitä vettä käyttää) ja pesuaineissa hajusteetonta vaihtoehtoa (mikä on hyvä koska suurin osa hajusteherkkiä/)

Olen myös työskennellyt hotellissa kerrossiivojana niin ällötti kuljettaa sitä minikärryä johon laitettiin likaiset liinat ja puhtaat liinat sekaisin, piti muistaa mitkä puhtaat/ mitkä likaiset ja sillä samalla liinalla ottaa ainakin 4-5 huonetta, vessaliinojakaan ollut tarpeeksi... Eli monissa hotelleissa pitää vain näyttää siistiltä.... Ja sit se sama päiväpeite.... Jotkut saattaa vaikka pitää likaisia jalkojaan sen päällä tai koira maata siinä ( yksi kerros varattu koiranomistajille mutta välillä respa sekoili ja laittoivat muualle kerroksiin), päiväpeite vaihdettiin vain jos oli tarpeeksi likainen tai joku oksentanut siihen.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan