Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
861/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojana kans tullut firmasta riippuen yllätyksiä vastaan. Esim just toi keikkasiivoojana ollessa annettiin liian vähän liinoja,moppeja yms välineitä mukaan, työkaveri kohteesta riippumatta oli se sitten siisti toimistorakennus tai likainen korjaamo pyyhki nihkeällä/kuivalla, vettä ei halunnut juurikaan käyttää. Nykyään ilmeisesti muuttunut käytännöt "ympäristöystävällisemmiksi" Mikä tarkoittaa mm vedetöntä siivousta ( kyl moni silti sitä vettä käyttää) ja pesuaineissa hajusteetonta vaihtoehtoa (mikä on hyvä koska suurin osa hajusteherkkiä/)

Olen myös työskennellyt hotellissa kerrossiivojana niin ällötti kuljettaa sitä minikärryä johon laitettiin likaiset liinat ja puhtaat liinat sekaisin, piti muistaa mitkä puhtaat/ mitkä likaiset ja sillä samalla liinalla ottaa ainakin 4-5 huonetta, vessaliinojakaan ollut tarpeeksi... Eli monissa hotelleissa pitää vain näyttää siistiltä.... Ja sit se sama päiväpeite.... Jotkut saattaa

Ai niin unohdin mainita että juomalasit sentään pestiin astianpesukoneessa jos oli käytetty. 

Vierailija
862/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Kun käyn luovuttamassa verta, ympärilläni häärii aika monta koulutettua ihmistä varmistamassa, että luovutus sujuu hyvin. Laitteet ja tarvikkeetkaan tuskin ovat ilmaisia, eikä verenluovutuksista tiedottaminenkaan ole ilmaista. Minusta on ihan itsestäänselvää, että veri maksaa, vaikka luovuttajalle ei maksetakaan.

Eikö nämä koulutetut henkilöt voisi osallistua luovutustehtäviin talkoohengessä. Ihan niinkuin veren luovuttajakin.

Miksi ns. hyväntekeväisyyskonserteissa vain esiintyvä artisti antaa työpanoksensa ilmaiseksi hyvän asian puolesta. Kaikki muut kyllä vaativat rahallisen ansiokorva

Eikö olisi epäeettistä myydä elimiään (verta)? Tästähän seuraisi, että köyhien olisi pakko luovuttaa vertansa. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartijoilla on esim kaupan antamia kirjoittamattomia sääntöjä, jotka ovat lainvastaisia mutta niitä on noudatettava. Esim. Tiettyä ihmisryhmää seurattava aina kun tulevat kauppaan. Jos näistä säännöistä tulee ongelmia, johto kieltää tiukasti sääntöjen olemassaolon ja yksittäinen vartija on kusessa.

Meillä myyjillä myös. Kaikissa kaupoissa on ollut, voi olla, että on ihan syykin tälle...

Vierailija
864/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

Tietenkin sitä pitää ostaa aina, kun veri sairaalalta loppuu tai menee vanhaksi? Miten oikein ajattelet tämän asian? Mutta pulaa siitä ei ole. Roskiin menee hirvittävät määrät vanhaa verta.

t. toinen sh

On olemassa eräs verisairaus jossa luuydin tuottaa jatkuvasti liikaa verisoluja, eli verta. He joutuu jatkuvasti käymään sairaalassa laskemassa verta viemäriin, eli venesektioita, jopa 2 viikon välein, että veri ei tule liian paksuksi. Kummallista, että tämä veri EI kelpaa luovutettavaksi kenellekkään. Käsittääkseni 4 dl joka kerta ainakin otetaan, 2 viikonpäästä keho on tuottanut taas saman verran liikaa. Menee hukkaan hyvä veri. Näitä sairastuneita on tuhansia suomessa(??). Mulla on joku samanlainen ongelma. Saatais ilmaseksi se veri käyttöön jos haluttais. Tiedä sit onko siinä veressä geenejä, vikoja jotka voisi sairastuttaa saajat jos annettais sitä, mut mun mielestä ei veressä ole geenejä vaan luuytimessä, mut en tiedä....(?) No jotain osia voitais ottaaa mut oisiko kallista

Vierailija
865/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaala sitten ostaa sitä verta "riistohintaan", jos verestä ei ole pulaa?

Paitsi SPR toimintaa rahoitetaan valtion kassasta. Ainakin tasekirjan mukaan.

Ollut vapaaehtoisena SPR:llä. Ei paljon hyvää kerrottavaa. Naamakertoimella mentiin esihenkilöiden suhteen. Ei saatu kokonaisesta työpäivästä edes ruokaa tai kahvia. Ei ikinä enää SPR:lle!

Vierailija
866/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan hyllystä vanhaksi menneet kinkut, juustot ja nyhjääntyneet kasvikset pistetään paistopisteen patonkien väliin. 

Ei yllätä kun ne on semmoista kuraa. 🤮 Asiakkaat kyllä huomaa.

Vierailija
867/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen tarvitsi jatkuvasti lisää verta. Jopa Saksasta asti lennätettiin kiireellä sitä, koska hänellä oli joku antigeeni. Kallista peliä. Samaan aikaan viemäriin toisten veri....

Vierailija
868/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaupantäti kirjoitti:

Kaupan paistopisteen tuotteiden käsittelyssä emme ikinä käyttäneet hanskoja, kiireessä paljain käsin uunipellille ja kypsänä esille. Jos sattui muutama tippumaan lattialle, jos ne näytti ok:ltä niin esille muiden joukkoon ettei tule hävikkiä. Ja tätä harrastetaan myös muualla.

Itse olin lihamestarin apulaisena ja vahingossa pudotin lattialle isohkon avatun lihapaketin ja lihakuutiot levisi lattialle. Mies sanoi että ei haittaa, laita takaisin, jauhetaan jauhelihaksi, sehän paistetaan. Jauhelihan sekaan jauhetaan aina edellispäivän myymättömät harmaat jauhelihat ja kaikki ihra mitä muusta lihankäsittelystä jää. Myöskään perunalajikkeet pusseissa ei ole aina sitä mitä pussin päällä lukee. Lajikkeita ei aina ammattilainenkaan erota toisistaan. Ja ihan tyypillistä on että kaupassa pakattuihin kaloihin vaihdetaan uusi hintalappu ja jatketaan myyntiaikaa. Vihanneksist

Tämän myös asiakas huomaa, vaihdetaan merkkiä. Tosin ei ole yhtäkään kauppaa jossa ei olisi homeisia tuotteita hevi osastolla. Lidlin jauheliha oli hirveää.

Vierailija
869/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isossa liitossa. 

Liiton puheenjohtaja on paljon esillä julkisuudessa. 

Liiton puheenjohtaja valitaan jäsenten äänillä ja jäsenet (vähän koulutetut duunarit, suurella osalla ei mitään kunnollista käsitystä siitä mitä pj oikeasti tekee) valitsevat sen, joka osaa pitää eniten ääntä itsestään ja saa oikeat tahot taakseen. 

Lopputuloksena isoa liittoa vetää ihminen jollain laitossiivoojan koulutuksella, ehkä ollut luottamusmies omalla työpaikallaan. Ei mitään, ei siis minkäänlaista, käsitystä esimerkiksi strategian luomisesta, markkinoinnista, asiantuntijaorganisaation johtamisesta - ja silti todella paljon valtaa. 

Luulen, että suurin osa ihmisistä vähän järkyttyisi, jos tajuaisi kuinka alkeellinen esim. kirjoitustaito tai ylipäätään ajattelu- ja sivistystaso tällä ihmisellä on. Joskus mietin, osaako hän itse arvostaa omaa onnenkantamoistaan - tienaa melkoiset rahat ja paistattelee vallassa ilman mitään varsinaista koulutusta tai osaamista.  

Vierailija
870/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen sairaanhoitaja tietää, että verenhankinta on ulkoistettu SPR:lle. Ja sillä on velvollisuus tuottaa verta Suomen tarpeisiin. Ja edullisesti. Ylijäämä tuotteita saa myydä muuallekin. SPR on onnistunut tähän asti. Tietty mustamaalamainen taitaa käynnissä. Monessa muussa maassa ongelma on veren saaminen ja esim minulle olisi maksettu Italiassa alastwnsairaalaan luovuttamisesta , vaikka en kelpaa luovuttajaksi Suomessa. 

Aika monta henkeä veri on pelastanut, minut mukaan lukien. 

Vierailija
871/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaupantäti kirjoitti:

Kaupan paistopisteen tuotteiden käsittelyssä emme ikinä käyttäneet hanskoja, kiireessä paljain käsin uunipellille ja kypsänä esille. Jos sattui muutama tippumaan lattialle, jos ne näytti ok:ltä niin esille muiden joukkoon ettei tule hävikkiä. Ja tätä harrastetaan myös muualla.

Itse olin lihamestarin apulaisena ja vahingossa pudotin lattialle isohkon avatun lihapaketin ja lihakuutiot levisi lattialle. Mies sanoi että ei haittaa, laita takaisin, jauhetaan jauhelihaksi, sehän paistetaan. Jauhelihan sekaan jauhetaan aina edellispäivän myymättömät harmaat jauhelihat ja kaikki ihra mitä muusta lihankäsittelystä jää. Myöskään perunalajikkeet pusseissa ei ole aina sitä mitä pussin päällä lukee. Lajikkeita ei aina ammattilainenkaan erota toisistaan. Ja ihan tyypillistä on että kaupassa pakattuihin kaloihin vai

Ai, mä taas olen olkut hyvin tyytyväinen Lidlin tuoreuteen monissa elintarvikkeissa. Saksalaista tarkkuutta.

Vierailija
872/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen töissä isossa liitossa. 

Liiton puheenjohtaja on paljon esillä julkisuudessa. 

Liiton puheenjohtaja valitaan jäsenten äänillä ja jäsenet (vähän koulutetut duunarit, suurella osalla ei mitään kunnollista käsitystä siitä mitä pj oikeasti tekee) valitsevat sen, joka osaa pitää eniten ääntä itsestään ja saa oikeat tahot taakseen. 

Lopputuloksena isoa liittoa vetää ihminen jollain laitossiivoojan koulutuksella, ehkä ollut luottamusmies omalla työpaikallaan. Ei mitään, ei siis minkäänlaista, käsitystä esimerkiksi strategian luomisesta, markkinoinnista, asiantuntijaorganisaation johtamisesta - ja silti todella paljon valtaa. 

Luulen, että suurin osa ihmisistä vähän järkyttyisi, jos tajuaisi kuinka alkeellinen esim. kirjoitustaito tai ylipäätään ajattelu- ja sivistystaso tällä ihmisellä on. Joskus mietin, osaako hän itse arvostaa omaa onnenkantamoistaan - tienaa melkoiset rahat ja

Eikö hän ole juuri omiensa äänitorvi ja joka liitossa riittää puheenkirjoittajia ja strategian luojia. 

Vierailija
873/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ennen apteekkialalla ja pisti kyllä ärsyttämään lääkeyhtiöiden voiton tavottelu ja apteekkien lahjominen. Tyyliin "myykää sitä ja tätä ja tota, suositelkaa meidän tuotteita, vaikka olisi halvempia rinnakkaisvalmisteita. Jos myytte sen ja sen verran kuukaudessa, niin henkilökunta saa ilmaiset lounaat ja muumimukit."

Ja siis ymmärrän kyllä sen, että näiden yhtiöiden on pakko tehdä voittoa, mutta minusta tuo on vain todella eettisesti epäilyttävää.

Minua ärsytti se, että olisi pitänyt myydä hirveästi, koko ajan jotain kisoja tms. siis tehdä extra työtä minimipalkalla ja lahjaksi saa pizzaa kotipizzasta (jos tahdon pizzaa voin ostaa sitä itse). Lisäksi kun apteekissa on tarkoitus hoitaa ihmisten sairauksia ja auttaa. Apteekkari julkaisi lukuja myynnistä koko ajan meitä motivoidakseen. En tiedä pitikö se tyhmänä vai miksi hänen voittonsa olisi pitänyt meitä motivoida.

Vierailija
874/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Ja mua pidetään hulluna, kun pesen ne lasit ennen käyttöä.

Eikö kiireisimmät hotellihuoneiden siistijät pyyhi ensin kylpyhuoneen wc-istuimen ja sitten samantien samalla rätillä vesilasit?

Hotelliöitä varten pakkaan aina mukaan kertakäyttömukeja.  Vie pikkasen  tilaa, mutta ei paina paljoa matkalaukussa.

Vierailija
875/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyys palveluissa on järkyttävä työilmapiiri

Vierailija
876/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin harkkarina hampurilaisiakin myyvässä ravintolassa ja järkytyin kun huomasin että siellä oli tapana ensin nostella paljain näpein raa'at veriset pihvit parilalle ja sitten käsiä pesemättä laittaa salaatit hampurilaiseen. Gluteenittomat pihvit paistettiin samalla pannulla normaalien pihvien kanssa ja samaa leikkuulautaa käytettiin esim sandwichien leikkaamiseen monta tuntia. Kokit näpersivät kännykkää ja sitten menivät käsiä pesemättä tekemään salaattiannosta.

Kerran asiakas pyysi alle vuoden ikäiselle taaperolleen kurkkulohkoja syötäväksi ja, kun olin laittanut hanskat käteen ja olin menossa pesemään kurkkua, yksi kokeista sanoi, että ei tarvi hifistellä, otti vielä pesemättömän kurkun kädestäni, pilkkoi sen paljain, rasvaisin käsin likaisella veitsellä ja antoi tarjoilijalle. Toivottavasti vauvan suolisto ei protestoinut.

Mutta hyi yrjö!!

Ja huvittavintahan tässä oli, kun sitten arviointikeskustelussa sain näiltä sottapytyiltä haukut, koska työskentelyni oli "yleisten hygieniasääntöjen vastaista kaikin tavoin". Joo, mitä vittuu, niidenkö muka ei ollut?

Aika paksua puhetta tyypeiltä, joille alkeellinenkin hygieniasta huolehtiminen on oikeasti "hifistelyä"

Perus gaslighting, mulle sanottiin, että on kommunikaatio-ongelmia mun puolelta vaikka itse eivät kertoneet mitään mistään ja työvuorojakin kysyttäessä vastattiin, että "jotain vuoroja saattaa jossain kohtaa olla tarjolla".

Vierailija
877/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin asiakkaista puhutaan ivalliseen sävyyn

Vierailija
878/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kirpputorilla töissä 9 e / pvä. Hymyilin vaikka teki mieli itkeä. Häpesin sitä työtä.

Vierailija
879/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo kymmeniä vuosia aikaa, mutta Tampereella on iso kauppa, jonka kylmätiskillä en koskaan asioi. Olen ollut siivoamassa siellä eräänä kesänä ja nähnyt kuinka siellä käsitellään  kaloja. Myös heidän ulkoroskiksessa on monta senttiä pitkiä paksuja toukkia paljon ja jatkuvasti. Ympäristössä myös jyrsijöitä. 

Vierailija
880/910 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin asiakkaista puhutaan ivalliseen sävyyn

Arvatenkin.  Eipä työkkärin väellä ole kauheasti varaa.  Kannattaisi katsoa peiliin, millainen ihminen ja habitus sieltä näkyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi