Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko asiantuntijatöissä oikeasti voi tehdä etätöitä?

Vierailija
29.11.2025 |

Varmasti siis riippuu työnantajasta, mutta jos jotain haisua saisi asiasta. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tehtävistä. Jopa 100%, kun työssä ollaan yhteydessä ympäri maailmaa tietokoneen välityksellä ja/tai tehdään hommia  vain koneella. Ei sillä istumapaikalla ole niin väliä, missä sen tekee, kunhan yhteydet pelaa.

Vierailija
2/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla, suuressa kansainvälisessä firmassa, jossa työskentelen, teen etätyötä.100% :sti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalla vuodesta 2000 ja tällä hetkellä etänä muutamaa workshoppia per vuosi lukuunottamatta. Esihenkilönä oli enemmän käyntejä toimistolla. Meillä asiantuntijat tekee hommia ympäri Suomea, eli etänä suurin osa. Joskus olin firmassa missä osa porukasta oli Intiassa ja Ruotsissa, eli etänä nekin hoitui, asiakkaalla piti käydä välillä

Vierailija
4/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa 100-prosenttisesti. Kun tuloksellisuus ratkaisee, ei ole tärkeää, missä tai miten töitä tehdään.

Vierailija
5/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa voisin tehdä etänä kaiken. Mutta kun olen yrittäjä, niin en voi laskuttaa siitä, että vedän lonkkaa ja lusmuilen päivät pitkät. Ei asiakkaat ole niin tyhmiä, jos mitään mustaa ei ilmesty paperille, pelkkä laskutus rullaa. Ja kun kotosalla lorvaaminen menee pelkäksi kahvin keitoksi ja koiran lenkittämiseksi, niin ei onnistu mulla.

Vierailija
6/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa voisin tehdä etänä kaiken. Mutta kun olen yrittäjä, niin en voi laskuttaa siitä, että vedän lonkkaa ja lusmuilen päivät pitkät. Ei asiakkaat ole niin tyhmiä, jos mitään mustaa ei ilmesty paperille, pelkkä laskutus rullaa. Ja kun kotosalla lorvaaminen menee pelkäksi kahvin keitoksi ja koiran lenkittämiseksi, niin ei onnistu mulla.

No tää on ihan oma moka

Vierailija
7/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon työstä. Edellisessä työssä tein yleensä 2 päivää viikossa etänä. Nykyisessä työssä 2pv/kk. 

Vierailija
8/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pidetään kerran kuussa läsnäpäivä. Sekään ei ole toimistolla, vaan jossain hotellissa, josta varataan neukkari. Porukkaa tulee useammasta paikasta.

Vierailija
9/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen käytännössä 100%. Toimistolla olen käynyt tänä vuonna kaksi kertaa. Onneksi on vapaus valita, itse saan enemmän aikaan etätöissä.

Vierailija
10/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu ihan täysin siitä työstä. Jos olet tuotekehityksessä jossa asiaan liittyy myös fyysiset laitteet, niin 100% etätyö ei todennäköisesti onnistu, joskin riippuu missä tehtävässä työskentelet.

Vierailija
11/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka leimaavat etätyöntekijöitä lusmuilijoiksi, paljastavat vain omat luonteenpiirteensä - he ovat joko ennakkoluulosia ihmisiä tai kykenemättömiä itsenäiseen työskentelyyn.

Vierailija
12/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 3 etäpäivää viikossa + joskus iltaisin yrittäjänä etävastaanottoja joista laskutan erikseen.

Vierailija
13/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä lähes 100 % etänä, mutta haluan hoitaa tietyt kokoukset toimiston näytöillä. Käyn siis toimistolla aika vaihtelevasti, 0-5 pvä/kk.

Vierailija
14/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka leimaavat etätyöntekijöitä lusmuilijoiksi, paljastavat vain omat luonteenpiirteensä - he ovat joko ennakkoluulosia ihmisiä tai kykenemättömiä itsenäiseen työskentelyyn.

He ovat niitä, joilla ei ole siihen mahdollisuutta. Kateellisia.

Vierailija
15/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyön vuoksi olen ollut hyvin tehokas työssäni. Voin palata täysin toimistolle, mutta työteho kärsii. Mutta niin toimitaan, kuten työnantaja päättää.

Vierailija
16/16 |
29.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 95% etätöitä. Keskimäärin käyn kerran kuukaudessa toimistolla ja silloinkin usein vain muutaman tunnin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi