Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Mansikkamailla on usein joku huussi vaan pellon nurkalla vessana eikä käsienpesumahdollisuutta, paitsi ehkä jotain lämmintä lieruista vettä ja likaantunut saippuapala.
Ja niistäminenkin tapahtui pitkien rivien väleissä niin, että turautettiin räkä nenästä puskaan. Aikanaan, kun poimin, niin erityisesti ulkomaalaisille poimijoille oli suomalainen hygienia vierasta. En syönyt mansikoita moneen vuoteen.
Olen lastenkodissa töissä, nuorten (12-17) osastolla.
Yksi 16-vuotias poika käyttää subutexiä. On subupäissään rauhallinen ja lähes väkivallaton, selvin päin paljon hankalampi tapaus. Joten emme ”huomaa” mitään vaan käyttö jatkuu hiljaisella hyväksynnällä.
Yksi osaston aikuinen myi lapsille tupakkaa ja nuuskaa. Kun asiaan oltiin puuttumassa, kaksi 16-vuotiasta osaston korstoa ilmoitti, että jokainen hoitaja hakataan teholle jos homma paljastuu. Ei paljastunut. Vähän ennen kuin korstot täyttivät 18 tuo mies vaihtoi työpaikkaa.
Yhden todella hankalan ja väkivaltaisen nuoren kanssa emme tahtoneet pärjätä millään, mutta siirtoa muualle ei saatu järjestymään, vaikka kuinka yritettiin. Lopulta pojan huoneeseen piilotettiin kannabista ja ilmoitettiin poliisille huume-epäilystä. Poliisi teki etsinnän. Kannabista eivät löytäneet, mutta kaikkien yllätykseksi huoneesta löytyi kolme minigrip-pussia, yhdessä amfetamiinia ja kaksi oli tyhjiä, niissä oli ollut samaa ainetta. Poika siirrettiin.
Yksi kundi oli hatkassa enemmän kuin osastolla. Lopulta hatkailut saatiin loppumaan sillä että ulko-ovi ”unohtui” lukitsematta kahtena yönä viikossa. Poika lähti yöjalkaan mutta tuli takaisin ennen aamua eikä enää karkaillut. Kun täytti 18, osti jokaiselle osastonaikuiselle munalukon lahjaksi itsenäistymisvaroistaan. Sillä kundilla oli huumoria!
Osastolle tuli muslimi, joka oli luonteeltaan läpimätä. Onnistui kerta toisensa jälkeen huijaamaan ja puijaamaan muita. Pikku hiljaa osaston aiemmin aika neutraalisti suhtautuneista kundeista alkoi tulla yhä rasistisempia. Kolme alkoi pukeutua skinityyliin, ajeli hiukset kaljuksi, pilottitakki ym. Pakottivat muslimin syömään nakkeja ja pekonia, pöllivät siltä koraanin ja ulostivat sen päälle ja pakottivat muslimin käsi Raamatulla lukemaan Isä meidän -rukousta. Asiaan ei puututtu, koska mitään ei tapahtunut aikuisten silmien edessä eikä muslimin kertomuksia ”uskottu”.
Olen kotiäiti ja runkkailen työpäiväni aikana. Joskus nappailn myös lasten karkkipusseista karkkia.
Mä todella toivon että et puhu totta. Työskentelen itse vaativahoitoisten lastensuojelunuorten kanssa enkä voisi kuvitellakkaan että kukaan meidän työntekijöistä olisi noin epäammattimainen ja välinpitämätön! Meillä kyllä joo tupakointia katsotaan läpi sormien mutta siinä se.
Kohtaamme paljon väkivaltatilanteita etenkin päihdenuorten kanssa jotka ovat viekkareissa mutta ettäkö käytön hiljaisesti hyväksyisin? Ei ikinä. Toivottavasti joku saa vihiä toiminnastamme ja siihen tulee muutos.
Edellinen siis vastaus 820 ja piti tietenkin lukea *toiminnastanne.
Jos ottaisitte asioista selvää, tietäisitte, ettei SPR myy verivalmisteita ulkomaille. Kaikki käytetään Suomessa ja suomalaisille potilaille! Eri asia on plasmalääkkeet, plasma menee valmistukseen ulkomaille ja osa siitä palaa Suomeen. Verivalmisteet maksaa sairaaloille just sen verran, mitä toiminnan pyörittämiseen menee rahaa.
Surullista, miten paljon väärää tietoa on liikkeellä ja ihmiset uskoo siihen tutustumatta itse asiaan!
Up - tää oli hyvä ketju
Itselläni ei ole tullut kovin suuria ihmeellisyyksiä vastaan työelämässä. Hotellin juomalasien pikapesu ihan normisettiä, jos ei ole puhtaita laseja tarjolla.
Pakko snaoa tuosta varallaolo vs keikkatyö asiasta, Ne ovat kaksi täysin eri asiaa.
Ja kyllä on kokemusta molemmista . Toinen velvoittaa toinen ei .
Keikkalaisena oli helppoa,pystyi menemään miten halusi ja nappasi parhaat vuorot ja paikat kun halusi.
Varalla ollessa on sitoutunut menemään,eikä voi esim lähteä viikonloppulomalle yms.
Meillä oli 30min aika olla töissä kun kutsu tulee, Keikkalaisena joskus huuhailin muutaman kuukauden reissuilla ja puhelin piipitti päivittäin,,, Ja piipitti se sen jälkeenkin ihan samanlain .
Olen lääkäri ja vanhus tuli valittamaan vatsavaivoja, että pierettää niin. Määräsin lääkettä ilmavaivoihin. Ei auttanut, ja meni kollegalle, joka puolestaan määräsi mielialalääkettä. Diagnoosi paljastui myöhemmin, se oli haimasyöpä.
Ihanata kirjoitti:
Ex-poikaystävä, lääkäri ammatiltaan, kulki töissä, lenkillä ja kotona samat housut jalassa. Hyvin levitti sairaalan pöpöjä joka paikkaan. Hyväpalkkainen mutta pihi mies. Häneltä sain myös kuulla että useat lääkärit pitää esim. ensimmäistä kertaa hengenahdistuksesta kärsivää naista ennemmin mieliongelmaisena kuin että kyseessä voisi olla vaikka allerginen reaktio. Nauroin tälle, kunnes itse sain hengenahdistusta ilmeisesti homeisesta työpaikasta tai pölystä ja lääkäri ensimmäisenä kysyi että onko huolia...
Tuttava, nuori nainen, meni lääkärille valittamaan ahdistusta. Löysi itsensä keuhkolääkärin vastaanotolta keskussairaalasta vielä samana päivänä. Homman nimi oli kuitenkin se, että häntä ahdisti psyykkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä tuomioistuimessa.
Suunnilleen joka toinen rikoksesta syytetty jättää kokonaan saapumatta paikalle oikeudenkäyntiin. Suurin osa syytetyistähän odottaa tuomiota vapaana. Paikalle oli saatettu varata tuomarin ja kirjurin lisäksi useampi todistaja (jotka joutuivat tulemaan kesken työpäivän), valamiehet ja esim. jokin tekninen asiantuntija sekä tietenkin syytetyn puolustusasianajaja. Jos syytettyjä oli useampi (esim. joukkotappelu) niin jokaisella syytetyllä oli oma asianajajansa paikalla . Siinä koko seurue sitten istui tyhjän panttina papereineen valmiina käsittelyyn, eikä päätähti koskaan saapunut paikalle. Aina asetettiin uusi käsittelyaika samalla kokoonpanolla, eikä syytetty taaskaan tullut.
Niin ja joka kerralta valtio maksaa kaikkien osallisten kulut, palkat ja palkkiot. Voitte vain kuvitella millaisista hukkasummista ja turhan juoksutuksen määrästä on tuollaisen kokoonpanon kohdalla kyse.
Sama ongelma on terveydenhuollossa. Ihmiset varaavat aikoja ja jättävät saapumatta. Hammaslääkäri on pahin. Veronmaksajaa vituttaa ihan älyttömästi.
Terveydenhuollossa aikansa peruuttamatta jättänyt maksaa siitä, tuomioistuimessa rosvot eivät joudu maksamaan mitään poissaolostaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen lääkäri ja vanhus tuli valittamaan vatsavaivoja, että pierettää niin. Määräsin lääkettä ilmavaivoihin. Ei auttanut, ja meni kollegalle, joka puolestaan määräsi mielialalääkettä. Diagnoosi paljastui myöhemmin, se oli haimasyöpä.
Tätä lääkäreissä ihmettelen. Lääkettä ilmavaivoihin? Kuten joka vaivaan löytyy lääke. Miksi ei edes yritetä miettiä, mistä oire johtuu? Tässä tapauksessa, vaikkei nyt haimasyöpää heti osaisi epäillä, eikö ensin ainakin kyseltäisi ruokailutottumuksia ja etsitä niihin muutoksia?
Kun on itsellä ollut asiaa lääkäriin, lähes aina saa itse olla aloitteellinen kyselemässä, mistä tämä vaiva alun perin voi johtua ja kuinka voisi hoitaa syytä ensin eikä vain oireita lääkkeillä. Joskus lääkärit tuntuvat ihan hämmentyneiltä ja yllättyneiltä, että jaa että syykö...?
Kun lukee tästä ketjusta näitä ihania ja ilmeisen yleisiä hygieniapaljastuksia, ei voi kuin ihmetellä ettei tauteja rellestä tämän enempää. Normaali-ihmisellä taitaa olla aika hyvä vastustuskyky! Näyttää siltä että pieniä määriä ulostetta, räkää, sylkeä, pilaantunutta ruokaa ja kengänpohjankeräämiä saa vastaansa koko ajan joka paikassa, ja eivät ne vain sairastuta.
Tuli mieleen syöpä- yms. potilaat, joiden täytyy olla erityisen tarkkoja, etteivät saa ylimääräisiä vieraita bakteereja. Jotkut eivät saa esim. käydä kaupoissa tai olla tekemisissä vieraiden lasten kanssa. Pistää miettimään, että mitä jos kaikki oikeasti noudattaisivat niin hyvää hygieniaa kuin pitäisi ja luulisi? Ehkä näillekään potilaille ei olisi mikään ongelma sittenkään käydä kaupassa ja ravintolassa! Eli ehkä ei olekaan kyse siitä että he eivät kestä pientäkään määrää tautibakteereja, vaan he eivät kestä sitä ISOA määrää bakteereja, jota ihmiset jatkuvasti porsastelevat ympärilleen...
En voi tarkemmin sanoa, mutta en ostaisi tölkkejä, enkä muovipulloja joissa on juotavaa.
Vierailija kirjoitti:
En voi tarkemmin sanoa, mutta en ostaisi tölkkejä, enkä muovipulloja joissa on juotavaa.
Todella kiinnostaisi tietää, että miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen joka toinen rikoksesta syytetty jättää kokonaan saapumatta paikalle oikeudenkäyntiin. Suurin osa syytetyistähän odottaa tuomiota vapaana. Paikalle oli saatettu varata tuomarin ja kirjurin lisäksi useampi todistaja (jotka joutuivat tulemaan kesken työpäivän), valamiehet ja esim. jokin tekninen asiantuntija sekä tietenkin syytetyn puolustusasianajaja. Jos syytettyjä oli useampi (esim. joukkotappelu) niin jokaisella syytetyllä oli oma asianajajansa paikalla . Siinä koko seurue sitten istui tyhjän panttina papereineen valmiina käsittelyyn, eikä päätähti koskaan saapunut paikalle. Aina asetettiin uusi käsittelyaika samalla kokoonpanolla, eikä syytetty taaskaan tullut.
Niin ja joka kerralta valtio maksaa kaikkien osallisten kulut, palkat ja palkkiot. Voitte vain kuvitella millaisista hukkasummista ja turhan juoksutuksen määrästä on tuollaisen kokoonpanon kohdalla kyse.
Sama ongelma on terveydenhuollossa. Ihmiset varaavat aikoja ja jättävät saapumatta. Hammaslääkäri on pahin. Veronmaksajaa vituttaa ihan älyttömästi.
Terveydenhuollossa aikansa peruuttamatta jättänyt maksaa siitä, tuomioistuimessa rosvot eivät joudu maksamaan mitään poissaolostaan.
Kyllä niille joku parin sadan uhkasakko aina asetetaan jonka uhalla pitäisi saapua paikalle. Mutta ovat lähes poikkeuksetta niin persaukisia ettei niiltä mitään saa perittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeuden istuntoon voidaan määrätä saapumaan sakon uhalla. Eri asia on sitten se, saadaanko niitä koskaan perittyä vai menevätkö muuntoon.
Klassikko mutta olen töissä hampurilaisravintolassa ja jos asiakas on oikein erityisen v-mäinen niin kyllä sinne purilaiseen saattaa päätyä jotain ylimääräistä varsinkin jos eka, virheetön on palautettu ja vaadittu uutta ties millä verukkeella.
Muistan, kun Anttiloihin ilmestyi varoituskyltit varastamisen seurauksista ainoastaan venäjäksi just 90-luvulla. Nykyään se olisi varmaan rasismia.
Toisaalta ko kansalaisten varallisuuskin on kasvanut - on rahaa, ei tarvitse varastaa. Mutta silloin venäläiset olivat mustalaisten veroinen myymälävarasryhmittymä.