Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
siivousala mennyt tosi alas,halvemmalla yritetään saada siivous.olen joutunut ostaan itse siivousrättejä töihin, kun haluan siivota kunnolla ja puhtail räteil.pomot on vaihtelevia, osa antaa tilata tarpeeksi rättejä osa ei. jos työnnantaja ei tilaa tarpeeksi rättejä, oon ostanu ite(halpis mikrokuitu nippuja) niin pesu ja siivous on laadukasta.
kassila.kikanojal ei ole roskapusseja tai siivousliinoja tarpeeksi ,eivätkä maksa palkkoja,siksi oli pakko ottaa loparit.
firmoissa eroja jopa eri alueilla. osa johtuu pikkupomoista ,osa isoista pomoista. olen aina valittanut ja kieltäytynyt tekemästä likaisil välineil, yleensä ei ole johtanut muuhun kun naljailuun. ja joskus oon saanut pyytämäni lisäliinat puhtaan työn tekemiseen, vaikka palkka ollut paska ja,köyhäl ei varaa valita töitä en halua aiheuttaa sairauksia.
Vuokra-asuntovälitystoimistossa ei lähetetty vuokranantajille kaikkia hakemuksia, jos hakija ei jostain syystä miellyttänyt välittäjää. Eli silloin hakijalla ei ollut edes mahdollisuutta tulla valituksi asuntoon.
Syitä saattoi olla ulkoma alaistaustaisuus tai ikä ("ei kukaan normaali 50v asu vuokralla"), mutta myös vain se, että "oli ärsyttävä tyyppi".
Itse halusin toimittaa kaikki hakemukset ja vuokranantaja sai tehdä päätöksensä omilla kriteereillään, mutta sain jopa pomolta palautetta että "tietynlaiset hakijat ei sovi firman imagoon, vaan me tarjotaan vaan hyviä vuokralaisehdokkaita".
Entinen kerroshoitaja kirjoitti:
Hotellihuoneita siivotessani minua ohjeistettiin kuivaamaan pesty amme edellisen asiakkaan pyyhkeellä. Hyi että.
Olenko ainoa joka ei pidä tätä mitenkään erityisen kammottavana? Tietysti haluan että on puhdasta, mutta kunhan ne pyyhkeet nyt ei aivan puhtaassa paskassa ole olleet niin ei kyllä haittaa minua.
Tein nuorena töitä pikaruokalassa ja oli lauantai-ilta. Sunnuntaisin pulju oli aina kiinni. Paikan oli määrä mennä kiinni klo 18. Pomoni sanoi puoli viiden aikaan, että nyt kaikki loppusiivoukset käyntiin ja vauhdilla. Oltiin valmiita n. klo 17.05. Pomo vei lapun ruokalan oveen ja ihmettelin moista. Pomo alkoi laskea ainoata kassaa, joka oli vielä auki. Sitten tuli käsky vaihtaa siviilit päälle ja vietiin roskat takaovesta pois. Mentiin asiakkaiden ovesta ulos ja vilkaisin lappua, jossa luki "suljettu etuajassa sairastapauksen vuoksi".
Viereiseen pubiin oli hetkeä aiemmin kävellyt toisen yksikön porukka, joka pääsi töistä tuntia aikaisemmin. Pomoni halusi päästä ajoissa kupittamaan kaljaa heidän kanssaan ja sulki oven kolme varttia etuajassa. Muutaman tuopin jälkeen kello olikin jo 18 ja pomo kävi repäisemässä lapun pois ovesta. Sitten lähdettiin Helsingin keskustaan ryyppäämään.
Samainen pomo oli muutenkin todella rento tapaus, oli kiva tehdä töitä pienessä ja rauhallisessa yksikössä. Tosin se meni yli, kun hän törmäsi viikonloppuna tilanteeseen, jossa pakastin oli pettänyt sunnuntain aikana ja pomo sai siitä tiedon jo saman päivän aikana (lämpötilan nousun takia lähti hälytys). Korjaaja kävi maanantaina jo reilusti ennen avaamista, joten pomo laittoi vain kylmän rauhallisesti pakastimen päälle ja pakasti sulaneet pihvit, ranet, leikkeet, pullat yms uudestaan. Tavaraa oli paljon, joten olisihan siinä ollut turkasen iso homma tilata uudet ja heittää pois satoja kiloja ruokaa.
Pariin viikkoon en uskaltanut syödä työpaikan ruokia tauolla.
Hyväksyn tuhansien eurojen arvosta laskuja, joiden todenperäisyydestä ei kenelläkään firmassa ole tietoa
Työskentelen 6-7 vuotiaiden kanssa, joista osa on niin mielenterveysongelmaisia, että pelkään heitä.
Olen ihan tavallinen luokanopettaja tavallisessa kaupungissa eikä luokallani ole yhtään maahanm. oppilasta.
Vierailija kirjoitti:
Entinen kerroshoitaja kirjoitti:
Hotellihuoneita siivotessani minua ohjeistettiin kuivaamaan pesty amme edellisen asiakkaan pyyhkeellä. Hyi että.
Olenko ainoa joka ei pidä tätä mitenkään erityisen kammottavana? Tietysti haluan että on puhdasta, mutta kunhan ne pyyhkeet nyt ei aivan puhtaassa paskassa ole olleet niin ei kyllä haittaa minua.
Hyvää kierrätystä. Todennäköisesti asiakas on käynnyt suihkussa yhden kerran ja kuivannut puhtaan vartalonsa pyyhkeeseen yhden kerran. Olen kuullut ja nähnyt 1000 kertaa epähygieenisimpiä juttuja siivousalalla. ;)
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen 6-7 vuotiaiden kanssa, joista osa on niin mielenterveysongelmaisia, että pelkään heitä.
Olen ihan tavallinen luokanopettaja tavallisessa kaupungissa eikä luokallani ole yhtään maahanm. oppilasta.
Tää ehkä kertoo pikemminkin ammattitaidon puutteesta jos ns tavallinen opettaja pelkää tavallisessa ympäristössä.
Tein joskus töitä erään suomalaisen median it-osastolla ja helpdeskissä. Firmassa oli töissä muutama todellinen m ul q, joita kiusasin aina heidän tietämättään, kun eivät olleet toimistossaan. Saatoin esimerkiksi tummentaa näyttöjä hieman (riittävän ärsyttävälle tasolle), laittaa printteriin paperin vinoon/ryttyyn tulostamisen epäonnistumiseksi ja selitin aina syyksi ties mitä liibalaabaa (tai esim. sanoin jonkun tehneen tahallaan jäynää), mutta kuitenkin niin teknisesti, etteivät he mitään tajunneet.
Näistä ärsyttävistä tapauksista yksi oli riippakivi koko atk-osastolle. Hän saattoi soittaa tukeen "tietokone ei tunnistanut laitteeseen liitettyä hiirtä" ja lyödä luurin korvaan. Tässä tapauksessa syypää olin minä, sillä olin tahallani hieman irrottanut hiiren johtoa irti tietokoneesta. Huomasin myös saman hepun kaivavan nenää aina silloin tällöin, joten joskus kävin paskalla käyntini jälkeen hipomassa likaisilla käsillä hänen näppäimistöään ennen työpäivän loppua, kun m ul q oli jo lähtenyt kotiin (kuitenkin niin, ettei jäänyt jälkiä). Käytin myös sormea housuissa ennen hipomista ja kävin vasta sitten pesemässä kädet. Toivottavasti tuli oikein kipeäksi edes kerran. Lisäksi tilailin ärsyttävimmille tapauksille esim. kuvia aikuisviihdesivustoilta ja jaoin heidän sähköpostiaan eteenpäin roskapostin maksimoimiseksi.
Aikaa tästä on jo n. 20 vuotta.
Olen lähihoitaja. Jossain pitkäaikaislaitoksissa on käytössä erikoinen tapa, jolla ummetusta poteva asukas/potilas saadaan kakkaamaan: annetaan pienoisperäruiske, minkä jälkeen asukas laitetaan kattonosturin ja nostoliinan avulla roikkumaan vuoteensa yläpuolelle. Sängylle asetellaan suojaksi kroonikkovaippa, ja asukas ulostaa sängylle istuvassa asennossa hoitajan kyylätessä vieressä, että millainen pötkylä sieltä tulee. Näin toimitaan jopa yhteishuoneissa.
Mielestäni tuo tapa on kammottava ja epäinhimillinen, enkä itse käyttäisi tuota "roikotusta" kenellekään, paitsi jos pahasta ummetuksesta kärsivä potilas pyytää sitä itse. Syvästi dementoituneilta ei tietenkään kysytä, eivätkä he osaa itse kertoa. En ole koskaan kuullut yhdenkään hoitajakollegan kritisoivan tätä tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriset sairaanhoitajat voivat töissään suljetulla osastolla sitoa ihmisiä käsistä ja jaloista lepositeisiin ja piikittää heihin lääkkeitä. Kantaa ihmisiä käsistä ja jaloista. Ja pitää ihmisiä väkisin ihmisiä paikallaan maata vasten muiden hoitajien kanssa, vetää heidän housujaan alas, paljastaen heidän pakaransa vastustelusta huolimatta ja pistää heidän pakaraansa antipsykootteja ja muita tainnuttavia aineita vastoin heidän suostumustaan. Mm. siksi jos joku ei ota antipsykoottiannostaan suun kautta. He voivat sanoa että jos et ota lääkettä, se joudutaan pistämään. He voivat sulkea ihmisiä eristyshuoneisiin. Tällaista v. 1960, eikun 2017.
Ilman lupia ei muuten voi.
10 vuotta sitten ainakin vielä oulun alueella määrättiin potilaille aivan liian suuria annoksia unilääkkeitä, esim. vaikka jos potilas kieltäytyi ja sanoi saavansa unen 10mg tenox tai 20mg riittää, niin sieltä saattoi tulla se 40mg, sama juttu näiden psykoosilääkkeiden kanssa (Seroquel), potilaan syke saattoi suuren määrän vuoksi nousta lääkeannoksen jälkeen 160-170 ja jos potilas valitti pyörtymisen tunnetta, tai että taju lähtee, niin ei huomioitu, että kyse on lääkkeestä+veriarvoissa muutoksia. Ja ei tietenkään näistä asioista otettu vastuuta, vaan potilas leimattiin tai hyväuskoisesti uskottiin siihen, että tästä on apua. Tuo ylilääkitseminen, ja juuri tuo kyseinen lääke on täyt myrkkyä ihmiskeholle, ja sitä vielä määrätään, tuhotaam ne viimeisetkin aivosolut ja potilaan tilassa ei välttämätt tapahdu mitään muutosta. Potilas ei välttämättä huomaakaan, tai ei tunnista itse että kyseinen lääke aiheuttaa tietyt oireet. Painaakohan huono omatunto edes jollain lääkärillä, joka näitä lääkkeitä potilaalleen määrää?
Jos tätä tekee ihmiselle joka tuntee lääkkeiden vaikutuksen niin ei mene läpi. Itseä on lääkitty väärin enkä ihmetellyt ollenkaan. Tiesin ettei siellä olla koko loppuelämää tuosta noin vaan ja tulin näytelleeksi sopiviksi katsomissani kohdissa. Tiedä kuka asiaa on pohtinut tai ollut pohtimatta, mutta ihan naurettavaltahan se näyttely tuntui kun lopputulos oli hämmentävän ennalta-arvattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriset sairaanhoitajat voivat töissään suljetulla osastolla sitoa ihmisiä käsistä ja jaloista lepositeisiin ja piikittää heihin lääkkeitä. Kantaa ihmisiä käsistä ja jaloista. Ja pitää ihmisiä väkisin ihmisiä paikallaan maata vasten muiden hoitajien kanssa, vetää heidän housujaan alas, paljastaen heidän pakaransa vastustelusta huolimatta ja pistää heidän pakaraansa antipsykootteja ja muita tainnuttavia aineita vastoin heidän suostumustaan. Mm. siksi jos joku ei ota antipsykoottiannostaan suun kautta. He voivat sanoa että jos et ota lääkettä, se joudutaan pistämään. He voivat sulkea ihmisiä eristyshuoneisiin. Tällaista v. 1960, eikun 2017.
10 vuotta sitten ainakin vielä oulun alueella määrättiin potilaille aivan liian suuria annoksia unilääkkeitä, esim. vaikka jos potilas kieltäytyi ja sanoi saavansa unen 10mg tenox tai 20mg riittää, niin sieltä saattoi tulla se 40mg, sama juttu näiden psykoosilääkkeiden kanssa (Seroquel), potilaan syke saattoi suuren määrän vuoksi nousta lääkeannoksen jälkeen 160-170 ja jos potilas valitti pyörtymisen tunnetta, tai että taju lähtee, niin ei huomioitu, että kyse on lääkkeestä+veriarvoissa muutoksia. Ja ei tietenkään näistä asioista otettu vastuuta, vaan potilas leimattiin tai hyväuskoisesti uskottiin siihen, että tästä on apua. Tuo ylilääkitseminen, ja juuri tuo kyseinen lääke on täyt myrkkyä ihmiskeholle, ja sitä vielä määrätään, tuhotaam ne viimeisetkin aivosolut ja potilaan tilassa ei välttämätt tapahdu mitään muutosta. Potilas ei välttämättä huomaakaan, tai ei tunnista itse että kyseinen lääke aiheuttaa tietyt oireet. Painaakohan huono omatunto edes jollain lääkärillä, joka näitä lääkkeitä potilaalleen määrää?
Jos tätä tekee ihmiselle joka tuntee lääkkeiden vaikutuksen niin ei mene läpi. Itseä on lääkitty väärin enkä ihmetellyt ollenkaan. Tiesin ettei siellä olla koko loppuelämää tuosta noin vaan ja tulin näytelleeksi sopiviksi katsomissani kohdissa. Tiedä kuka asiaa on pohtinut tai ollut pohtimatta, mutta ihan naurettavaltahan se näyttely tuntui kun lopputulos oli hämmentävän ennalta-arvattavaa.
En kyllä ymmärtänyt tästä sun kirjoituksesta oikein mitään. Missä sä olwt ollut ja joutunut näyttelemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärtänyt tästä sun kirjoituksesta oikein mitään. Missä sä olwt ollut ja joutunut näyttelemään?
Pakkohoidosta pääsin pois näyttelemällä.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuosikymmentä sitten hotellisiivoojana ja kylppäri kuivattiin edellisen asukkaan likaisilla pyyhkeillä. Iso kansainvälinen hotelliketju.
Jep, tätä nähty livenä.
Entinen hotellisiivooja
Ap:n kertomat jutut on ihan tuttuja. Niistä kerrotaan jo alan opiskelijoille koulussa, että käytäntö ei aina vastaa opintoja, koska kiire on kova. Itse olen kuullut opiskeluaikana, että joskus kylppärin pinnat on hinkattu vanhan asukkaan pyyhkeellä kuivaksi. On myös piilokameraohjelmia maailmalta, jossa salakuvataan hotellisiivousta. Kamalaahan se on. Kaikkea mahdollista tapahtuu. Kallliissa luksushotelleissa jopa. Toki alhaisellla työmoraalillakin on varmasti osuutta asioissa, ei ainoastaan kiireellä. Kannattaa kyllä pesaista oleellisia asioita ennen käyttöä, jos yöpyy hotellissa, ja jos ei kestä ajatusta siitä, ettei siellä ehkä olekaan puhdasta, vaikka siltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuosikymmentä sitten hotellisiivoojana ja kylppäri kuivattiin edellisen asukkaan likaisilla pyyhkeillä. Iso kansainvälinen hotelliketju.
Näin asukkaatkin tekevät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä hotellin laseissa jotain superpöpöjä, joita asiakas ei saa pois pesemällä itse lasin kuumalla vedellä? Ei se kotona tiskaaminenkaan mitenkään hygieenista ole, koska vesi ei voi olla kiehuvaa.
Ei kai paitsi kusta tai spermaa yms..
Ja teenkeittimessä on pesty alushousuja jne.
Siis kai tuossa nyt joku oikeusinstanssi suomessa on tasan tarkkaan mihin voi ilmoittaa työntekijöiden epäoikeudenmukaisesta kohtelusta ja työsopimuksiin liittyvien oikeuksien polkemisesta? Työaikalaki on laki ja jos sitä (vielä tietoisesti!) rikotaan, niin se on rikos.